[SCV] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
zCtFYqV.png


S-a semnat contractul serviciilor de proiectare şi modernizare a aeroportului

Contractul de realizare a serviciilor de proiectare a modernizării Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava, ce se realizează cu fonduri europene prin POS – Transporturi, a fost parafat ieri, la sediul Palatului Administrativ Suceava, între directorul Aeroportului Suceava, Dumitru Sahlean, şi firma Ecoterra din Bucureşti. La semnarea contractului a participat şi preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Ecoterra urmează să elaboreze proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie pentru turnul de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană tip ILS, şi

să reactualizeze proiectele tehnice, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie pentru modernizarea suprafeţei de mişcare şi balizaj la aeroport, cu varianta de pistă elastică, ţinând cont de ultima variantă a studiului de fezabilitate avizat în anul 2011 şi în conformitate cu cerinţele avizelor AACR.

Valoarea totală a contractului este de 270.022 lei, la care se adaugă 64.805 lei TVA. Contractul are termen de două luni.

Reamintim că proiectul de modernizare a Aeroportului Suceava, în valoare de 39,5 milioane de euro, cu finanţare de la UE, bugetul naţional şi judeţean, a fost deschis în noiembrie 2011. Aeroportul sucevean este primul din ţară care se modernizează prin POS – Transporturi. În urma investiţiilor prevăzute, în luna martie 2014, pe aeroport ar urma să opereze avioane de tipul Boeing 767 seria 300, cu 290-350 de pasageri sau cargo, care pot transporta 100 de tone marfă. Avionul de referinţă actual pentru aeroportul sucevean este ATR 42.

Sursa: Crainou – Ziarul în care poți avea încredere

767 pe SCV?
 
Compania Ecoterra Bucureşti va realiza proiectul de modernizare a Aeroportului ''Ştefan cel Mare'' din Suceava

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a participat, miercuri, la semnarea contractului pentru serviciile de proiectare a modernizării Aeroportului ''Ştefan cel Mare'' Suceava, între directorul aeroportului, Dumitru Săhlean şi firma Ecoterra Bucureşti. Valoarea contactului este de 270.000 de lei, fără TVA, cu o durată de două luni. Proiectantul va elabora proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie pentru "Turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană tip ILS" şi va reactualiza proiectele tehnice, caietelor de sarcini şi detaliile de execuţie pentru investiţiile de modernizare a suprafeţei de rulare şi balizaj la Aeroportul Suceava, pentru varianta de pistă elastică.

Modernizarea Aeroportului ''Ştefan cel Mare'' Suceava va costa 39,5 milioane de euro, din care 20,9 milioane de euro reprezinta finanţarea nerambursabilă, iar diferenţa de fonduri va fi asigurata de la bugetul naţional şi judeţean. Proiectul se realizează din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial (POS) - Transporturi şi presupune extinderea pistei de aterizare/decolare de la 1.800 la 2.400 de metri, construcţia unei piste flexibile care să permită decolarea avioanelor cargo, precu şi modernizarea sistemului de balizaj şi construirea unui nou turn de control. La aceste investiţii se adaugă modernizarea instalaţiilor de navigare pentru a permite dirijarea avioanelor şi în condiţii de ceaţă.

Proiectul a fost deschis în noiembrie 2011, Aeroportul Suceava fiind primul din ţară modernizat prin POS Transporturi. După finalizarea investiţiei, în martie 2014, pe Aeroportul din Suceava vor putea opera aeronave de tip Boeing 767 seria 300, cu 290-350 pasageri sau cargo, ce pot transporta până la o sută de tone de marfă, în condiţiile în care avionul de referinţă actual pentru aeroportul sucevean este ATR42.

sursa: http://www.eurourbanism.ro

acest articole este mai bunicel.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pâna una alta ... procedura de licitatie, respectiv de evaluare a ofertelor a durat pâna în iunie, acuma se lucreaza la contestatii si pâna sa se faca lucrarea nu va mai fi pentru ce ... ::)
 
Miercuri, 18 septembrie, președintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a anunţat că există tratative cu Tarom să suplimenteze numărul zborurilor de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea.

Nechifor a spus că acest demers este susținut și de omologul său de la Botoșani, Florin Țurcanu. Nechifor a propus ca Tarom să opereze de pe aeroportul sucevean şi cu o cursă de zi. În momentul de faţă Tarom are un singur zbor Suceava – Bucureşti şi retur. Nechifor a arătat că una dintre soluţiile propuse companiei Tarom a fost înfiinţarea unei curse aeriene pe ruta Bucureşti – Suceava – Cluj-Napoca şi retur.
Pe de altă parte, Cătălin Nechifor a precizat că zborurile de pe aeroportul din Salcea nu vor fi întrerupte pe perioada realizării lucrărilor de modernizare.

http://www.youtube.com/watch?v=2kILGhgUwQo

Sursa
 
Nechifor dă un ultimatum companiei Tarom în privinţa reluării zborurilor de pe aeroportul din Salcea

Avem deja şi planul B luat în calcul. Şi vom căuta alte variante dacă Taromul nu reuşeşte să rămână în cursă pe Suceava. Acum le facem oferta. Eu cred că un aeroport modernizat aşa cum va fi Suceava, cu singura pistă elastică din România, cu o capacitate de a atragere de pasageri din cel puţin din două judeţene, Suceava şi Botoşani, e o destinaţie intereasantă. Şi vă spun că sigur vom găsi companii private interesate să facă zboruri de pe Suceava.

Sursa - Monitorul de Suceava
 
Pe ruta CLJ - SCV nu existau pax pe vremea cand il opera JOR cu SB20 de la KRP si nici acum... numai un prost s-ar aventura pe cursa asta

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
"Aeroportul Suceava va fi închis începând cu 15 ianuarie 2014 pentru refacerea în totalitate şi prelungirea pistei de aterizare-decolare, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 40 de milioane euro finanţat prin POS Transporturi, a anunţat, miercuri, preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor...

...pista va fi demolată complet împreună cu platformele adiacente, după care vor fi făcute lucrările de excavare pentru noua pistă, la o adâncime de 1,65 metri, pe o lungime de 2.460 de metri şi cu o lăţime de 45 de metri, urmând ca apoi să fie construit stratul de rezistenţă şi turnat stratul de mixtură asfaltică elastică...

... lucrările urmând să fie finalizate în totalitate în februarie 2015"
REALITATEA
 
Spera sa termine pana prin decembrie . Mai spera la curse externe , desi nu e clar cine ar putea fi interesat de ei
Exista tot felul de fantezii cu chartere pline de turisti din Austria si Germania pt Bucovina sau cargo (din)spre Dubai ?!!!
Cica dupa ce termina pista o sa se ia la tranta cu BCM si IAS pt curse si o sa se vada care e cel mai tare din parcare
 
Last edited by a moderator:
Se betoneaza o pasune si cam atita tot. N-o sa vina nici dracu acolo, indiferent ce fac.
 
Aceasta impresie o am si eu.La ce folos cand acelasi lucru se intampla la IAS la 2 pasi.Eu cred ca IAS si BCM sunt suficiente pentru toata Moldova.Mai de graba bagau banii la un aeroport care are ceva trafic si se dezvolta.Cred ca mai peste tot ar fi cazul de reconstructie a pistelor,toate au peste 50 de ani.
Spre exemplu mi se parea mai buna ideea de a construi una noua la CRA ca tot urmeaza cresterea traficului din vara cu inca 4 destinatii.Doar ca sa carpim unde este nevoie si sa bagam bani aiurea unde nu trebuie mi se pare normal.Eu zic ca usor usor trebuiau reconstruite pistele pe aeroporturile importante din tara precum BCM,TSR,OTP,CRA.
Unele au inceput mai din timp si foarte bine se face,trebuie schimbate multe dar nici sa bagam bani aiurea unde nu este de folos lucrul respectiv.
 
Last edited by a moderator:
Orice politician cu anvergura judeteana stie ca poate obtine niste voturi pe relatia pasuni-capsuni. Noul val de migratie odata cu liberalizarea pietei muncii in UE va aduce si un nou pool de destinatii pentru Wizz, care evident incearca sa vada unde mai poate primi subventii, mai ales ca si acolo robinetul este aproape sa se inchida, deoarece ne asteptam la o decizie din partea UE care sa limiteze subventiile pina in 2024.

Evident ca in mute tirguri de provincie apare excitatia de genul " vor curge laptele si mierea" si se reactiveaza optiuni populiste gen " vin cu miile romanii inapoi la manastirile din Bucovina".
 
Last edited by a moderator:
Aceasta impresie o am si eu.La ce folos cand acelasi lucru se intampla la IAS la 2 pasi.Eu cred ca IAS si BCM sunt suficiente pentru toata Moldova

Banii pt SCV au fost combinati prin 2009-2010 via Gheorghe Flutur pe atunci presedinte CJ Suceava si influent in PDL ,partid aflat la guvernare . SCV a fost primul bagat pt finantare POST , evident fiind si cel mai important din tara dupa Tulcea . Daca din pix iti imaginezi cachement area de la Lvov la Focsani si de la Bistrita la Chisinau , totul e bine si frumos ... pe hartie
Sa vedem ce se vor caciuli la WZZ vreo 3 ani pt 1-2 curse
Blueair nu mai vrea sa auda de ei ca acum 3-4 ani umblau cu 4-6 oameni pana la VIE
 
Last edited by a moderator:
Probabil deloc :) sau maxim o ruta spre Italia ca si Aradul.Eu mor pe astia din zona Arad care cred ca o sa faca si o sa dreaga cu ditai aeroportul al 50 km de ei care este in foame de pasageri.Am inteles ca o sa aibe baza acolo noul Carpatair si deasta se bat ei cu pumnul in piept ca o sa faca si o sa dreaga.
Eu le-am zis ca aradul este o speranta care v-a murii speranta cum se zice la fotbal cu noile talente.Asa vad si Suceava pe langa Iasi care este in crestere si in foame de pasageri.Inca odata spun ca IAS si BCM sunt suficiente si pot duce toata moldova :)
 
evident , 3 sunt prea multe pt Moldova .
Aici e vorba doar de orgolii locale , toti vor sa aiba aeroport sub fund daca se poate si au gasit acuma marota cu fondurile europene ca sa-si finanteze fanteziile . Rezultatul inevitabil e ca vor fi o gramada de aeroporturi care nu-si vor putea sustine nici macar cheltuielile operationale , de investitii nici vorba . Faliti dar cu coada sus !
 
Last edited by a moderator:
Eu ma mir cum cei din nord vest nu chitaie Baia Mare sau Oradea ca vor si ei aeroporturi :) .In Ardeal,Crisana,Maramuresi nu este niciunu mai departe de 150 km distanta intre ele.Pe cand de Timisoara si pana la Constanta sunt 4 pe o raza de 800km si niciunul mai aproape de 200 km intre ele,dintre care 1 este mort(CND)unu abea acum incepe sa miste(CRA) si unu in scadere(TSR) si ramane OTP-ul miezul :) si altii vor sa aibe aeroporturi din 100 in 100 km sau mai putin si sa le si mearga :) .
Cum spuneam eu unu le-as desfinta pe unele dintre ele.Le si pot enumera daca vreti.Arad(as merge pe Oradea) ,Baia Mare,Suceava.Pai atunci de ce sa nu se faca un aeroport bun la Caracal(Deveselu) care sa mai deserveasca partea de sud Olteniei si a Teleormanului ca tot are pista de 2500x80 pintre cele mai mari din tara.Sa se bage si acolo ceva banet in sisteme de navigatie si iluminat si ala este aeroportul ca tot o sa vina americanii :) .
 
Oradea , Iasi si Craiova stiu ca s-au calificat pt fonduri pe 2007-2013 , la care se adauga Suceava si nu stiu daca si Constanta
Altora li s-a dat cu flit , mai incearca pt banii pe 2014-2020 . Am inteles ca si tulcenii vor depune proiect
Toti vor piste ca sa aterizeze minim B787/A350
 
Toti vor piste ca sa aterizeze minim B787/A350
:) :) :) :) :)
La CRA se zice ca se apuca anu asta de carpeala in decembrie si in mai este gata.Ba chiar mai mult am vazut acum 15 min. finalul unui reportaj la TVR local ca o sa termine chiar mai devreme.Sunt si eu curios ce o sa faca ei in decembrie ca e luna scurta,jumate cu sarbatori si dupaia o sa vina zapada 2 luni pana in februarie sau cine stie cand :).Si sisteme SH bineinteles ca si pana acum de la CLJ evident :)
 
Last edited by a moderator: