Din massmedia

  • This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • Forumul a fost upgradat la o versiune noua. Daca intapinati probleme va rog sa le raportati.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,341
2,753
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1
Conform emm.ro

MODIFICARI PROGRAM 1 MAI - Zboruri anulate in 2 si 3 mai pe Aeroportul Baia Mare

In perioada minivacantei de 1 Mai, programul curselor Tarom din sau spre Aeroportul International Baia Mare a suferit modificari.

Avionul care trebuia sa porneasca in 2 mai din Bucuresti - Otopeni de la ora 21.30 si sa aterizeze in Baia Mare la ora 22.50 a fost anulat. La fel se va intampla si cu aeronava care era programata sa decoleze in 3 mai din Baia Mare la ora 5.55 si sa aterizeze in Bucuresti, Otopeni la ora 7.15.
Oricum, un sejur de 1 mai in Ungaria sau la Felix e mai bun decat malul Marii Negre.
Dar ce se intampla cu cei care au deja bilet si vor sa vina acasa, ca trebuie sa ajunga la job?
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,341
2,753
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
Domnule Silaghi, Aeroportul Baia Mare este prioritatea Maramureşului!
Aşa cum am precizat într-un material anterior, GAZETA de Maramureş prezintă situaţia inacceptabilă a Aeroportului Internaţional Baia Mare în mandatul ministrului sătmărean al Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Inacceptabil, deoarece actualul ministru vrea să scoată Aeroportul băimărean de pe lista proiectelor agreate şi cu finanţare consistentă. Este un război fratricid, dacă ne gândim că Satu Mare, judeţul pentru care Silaghi „trage”, este judeţul frate al Maramureşului. Din mai multe puncte de vedere!


Situaţia celor două zone din nord şi nord-vestul ţării este, oarecum, asemănătoare, dar plusul de valoare se află în dreptul Maramureşului, fie că ne referim la partea teritorială, fie istoric, economic sau la oferta de branduri de ţară. Peste tot. Maramureşul a fost şi este peste Satu Mare. Chiar şi strategic, dacă ne referim, avem mai multe atuuri ca judeţul vecin, pentru a putea fi prima „vioară” într-o zonă ce poate fi o regiune de sine stătătoare, într-o apropiată reaşezare administrativ-teritorială a României.
Singurul capitol la care noi am stat prost este cel al infrastructurii umane.
Politicienii maramureşeni s-au temut de deciziile importante, iar acum trebuie să recuperăm acolo unde cei din jur s-au dezvoltat destul de bine. Politicienii maramureşeni, în ultimii 20 de ani, au cedat altora importanţa unor instituţii, au cedat iniţiativa, iar mulţumirea a fost că am dispărut din toate axele de dezvoltare ale României.În momentul de faţă, cel mai important lucru este dezvoltarea Aeroportului Internaţional, pentru a putea merge mai departe cu proiecte care sunt blocate din motiv de Aeroport cu o pistă scurtă.
Ministrul Silaghi ştie asta şi procedează ca atare. Dar ultimele evenimente politice demonstrează încă o dată că Maramureşul este mai ataşat de ceea ce numim România.
Se ştie că foştii miniştri ai Transporturilor au scos judeţul nostru din cărţile finanţărilor pe infrastructură din motive ciudate. De exemplu, faptul că Maramureşul este un judeţ cu o populaţie maghiară importantă. Nu dorim să creăm discuţii contradictorii. GAZETA de Maramureş nu are nimic cu maghiarii, nu suntem rasişti, xenofobi, dorim doar ca lucrurile să fie prezentate corect şi la modul cinstit. În fond, maghiarii, sunt cetăţeni români. Faptul că anumiţi miniştri au pus altfel problema, este o mare problemă ce durează de mulţi ani şi care a fost întreţinută, probabil, şi de lideri naţionali ai UDMR.Acum, după un referendum halucinant, în care maghiarii au votat împotriva milioanelor de români, ne întrebăm dacă este corect. Ne întrebăm dacă ministrul Silaghi este mulţumit că Satu Mare a fost pe locul codaş între judeţe cu privire la prezenţa la vot.Evident, fiecare poate vota sau nu, dar parcă de prea multe ori, noi, maramureşenii, am fost asimilaţi unei grupări etnice care nu are nimic de-a face cu această parte a ţării, la nivelul la care s-a tot spus.
Nici Maramureşul nu a avut o prezenţă foarte bună, dar oricum, a fost mai bine decât Satu Mare. Nu trebuie să uităm că maramureşenii, oameni muncitori, sunt plecaţi la muncă în toată Europa, într-un procent ridicat, poate cel mai ridicat din ţară.Cu siguranţă, dacă am fi avut un ministru în guvernul Ponta, mobilizarea ar fi fost maximă. Nu poţi fi ministru cu pretenţii, iar judeţul tău nu votează şi vine împotriva intereselor guvernului din care faci parte. Nu este răutate, este doar realitatea care ar trebui să pună pe gânduri pe cei care scot Maramureşul de pe toate planurile de dezvoltare. Sperăm că premierul Victor Ponta va şti să interpreteze corect întâmplările din nordul ţării, iar nouă să ne asigure această cerere minimă: mărirea pistei Aeroportului cu 300 de metri! Restul ar veni în valuri, ca un bulgăre ce se rostogoleşte la vale.Pentru a vedea că nu batem câmpii, mai facem o precizare importantă: Maramureşul a fost scos de peste tot, dinainte de 1996. O poveste reală!

Imediat după Revoluţie, Maramureşul a încercat să obţină bani pentru a reface infrastructura judeţului. Trecem peste motivele istorice ale acestor neîmpliniri şi ajungem în 1996. În acel an, la nivel de România, s-a trasat primul plan de dezvoltare al României pe domenii. Pe infrastructură au fost trasate axele de dezvoltare rutieră, feroviară şi aeriană. Ba şi navală! Noi, pe nicăieri! Politicienii locului au fost deranjaţi de această situaţie, dar cel care a reacţionat cel mai corect a fost subprefectul, Ştefan Gonczi.
Acesta a trimis o solicitare guvernului, prin care se cerea ca Maramureşul să fie introdus în axele de dezvoltare a infrastructurii. Mai ales cea rutieră. De atunci, Maramureşul este o pată albă pe harta României. A fost primul act oficial al judeţului în care s-a cerut remedierea unei mari greşeli. Din păcate, el nu mai există în arhiva judeţului, deoarece aceste acte nu sunt ţinute decât zece ani, după care sunt distruse.

În 2012, ne milogim de un ministru care vrea să continue „opera”!
SM vs BM?
 

Randy

Well-Known Member
Jun 17, 2016
211
285
63
Bukowina
#4
Investiție de 80 de milioane de lei, lăsată în paragină. De ce nu e deschis Aeroportul din Baia Mare

Investiție de 80 de milioane de lei, lăsată în paragină. De ce nu e deschis Aeroportul din Baia Mare
De doi ani, Aeroportul din Baia Mare stă cu lacătul pe ușă. Niciun avion nu aterizează în reședința Maramureșului, deși aproape 80 de milioane de lei au fost investiți în modernizarea aerogării. Autorităţile judeţene au anunţat de mai multe ori reluarea traficului aerian, dar fără succes. Reprezentanții aeroportului dau vina peo hotărâre de Guvern care întârzie tot de doi ani.
"Ultima dată când un avion de pasageri a decolat de pe aeroportul din Baia Mare a fost pe data de 20 noiembrie 2015. Au trecut 2 ani de atunci", a relatat Izabela Jurasko, corespondent Digi24 Oradea.

Pe 22 decembrie 2015 activitatea la aerogară a fost suspendată temporar, iar o săptămână mai târziu au început lucrările de extindere și modernizare. Un proiect în valoare totală de 76 de milioane de lei, care, inițial, trebuia terminat în 5 luni.

"Lucrările constau în principal în prelungirea pistei cu 360 de metri, lățirea ei de la 30 de metri la 45 de metri și creșterea durității aportanței", explică Dorin Buda, directorul Aeroportului Baia Mare.

Pentru toate acestea, un râu a fost deviat pe o lungime de un kilometru și jumătate și au fost construite un pod și un nou drum comunal. În plus, trei hectare din pădurea situată în vecinătatea pistei au fost tăiate.

"Din păcate, pe lângă perioada de iarnă când lucrările au fost suspendate, ne-am lovit crunt și de birocrația românească. Proiectul tehnic a fost avizat după 4 luni de zile, ordinul de ministru pentru scoaterea din fondul forestier a unei suprafețe de 3 hectare de pădure a durat 10 luni", a detaliat directorul Aeroportului Baia Mare.

Deși lucrările au fost finalizate între timp, problemele nu au dispărut. Pentru securizarea perimetrului aeroportului printr-un gard de protecție mai e nevoie de trecerea din domeniul statului în cel al județului a unui teren de 13 mii de metri pătrați. Măsura poate fi dispusă printr-o hotărâre de Guvern.

"Nici măcar acum nu am obținut acea hotărâre de Guvern dupa 2 ani de zile, deși solicitarea am făcut-o încă din noiembrie 2015", susţine Dorin Buda.

Situația îi afectează pe localnici și pe agenții de turism, în condițiile în care cele mai apropiate aeroporturi sunt la Satu Mare sau Cluj-Napoca.

"Este foarte obositor să sincronizezi transferurile din Baia Mare spre Cluj, spre Satu Mare sau alte aeroporturi adiacente sau, dacă nu, partea de tren sau mașină individuală", spune Diana Bufan, consultant turism.

"E zonă turistică și chiar se apropie sărbătorile. O să fie mare trafic de turiști. Păcat, mare păcat", consideră o localnică.

"Am dori foarte mult să putem circula civilizat și cât mai repede din orașul nostru."

Din totalul de 76 de milioane lei, cât au costat lucrările la aeroportul din Baia Mare, doar 18 milioane au fost achitați până acum constructorului. Diferența de bani va fi parțial suportată de Consiliul Județean Maramureș, pentru ca ulterior 85% din valoarea investiției să fie decontată din fonduri europene.

Autoritățile evită să mai dea ca sigură o dată pentru redeschiderea aeroportului.

Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa
sursa : www.digi24.ro


GURĂ DE AER- 25 de milioane de lei pentru Aeroportul Internațional Maramures!!! | InfoMM

GURĂ DE AER- 25 de milioane de lei pentru Aeroportul Internațional Maramures!!!
2017-12-14


Finalul de an le aduce o veste bună celor de la Aeroportul Internațional Maramureș, dar și celor de la Consiliul Județean, care răsuflă ușurați. Guvernul României a alocat azi, 14 decembrie, din rezerva bugetară suma de 25 de milioane de lei pentru plata lucrărilor efectuate la pista aeroportului.
Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, a precizat că banii aceștia se adaugă la cei 15 milioane alocați deja la începutul anului, ducând la 40 de milioane de lei (9 milioane de euro) totalul fondurilor alocate lucrărilor de la Aeroport.
„Este încă un pas important pentru finalizarea procedurilor de operaționalizare a zborurilor pe parcursul anului viitor!”, a explicat Zetea.

Dragos HOJDA
sursa : www.infomm.ro
 

BBS

New Member
Dec 20, 2017
9
1
3
21
Adunatii Copaceni
#5
Salut. Parerea mea ca acolo se mananca niste bani. Lafel ca si in alte parti unde au fost bagati bani in pasiuni betonate doar pentru promisiuni electorale sa fie castigate niste alegeri. Nu uitati ca mai peste tot in ani electorali, a inceput sa se bage si lozinci dastea cu facem aeroport etc. Aeroportul ala nu are nici o noima in opinia mea, ai Satu Mare la o aruncatura de bat(70 km). Sa nu mai zic de cele in care deja au fost bagati bani si someaza, as enumera aici Aradul si Tulcea.