• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,552
2,098
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1
Aeroportul de la Braşov, proiect de interes regional
Proiectul aeroportului internaţional de Ghimbav rămâne o prioritate pentru Consiliul Judeţean Braşov. Chiar dacă cei aflaţi până nu demult la putere au încercat cu orice preţ să oprească realizarea lui, administraţia judeţeană braşoveană a continuat, în limita posibilităţilor, să continue acest proiect. Acum el a devenit un obiectiv foarte important atât pentru Braşov cât şi pentri regiunile învecinate. ,,Este vorba despre un proiect de interes general de care beneficiază în aceeaşi măsură şi cei din Covasna şi cei din Harghita, chiar şi Muresul care are deja un aeroport, dar care, este clar că va fi orientat spre cargo în viitorul pe termen mediu. Bineînţeles vorbim de un bazin de deservire de peste un milion de locuitori", a declarat Mihai Pascu, director executiv în Consiliul Judeţean Braşov, în cadrul emisiunii Mix Actual, moderată de Onelia Pescaru şi difuzată pe MIX 2 TV. Acesta consideră că acum nu se mai poate vorbi despre un interes doar al judeţului Braşov sau doar a unui politician anume, ci despre un proiect de interes general. ,, Acest aeroport este la ora actuală o realitate, pentru că aeroportul în proporţie de 90 la sută este împrejmuit, iar în interiorul acestui areal este profilat deja locul în care va fi turnată pista de aterizare şi decolare. Împrejmuit, înseamnă un gard care respectă toate reglementările aeronautice. Când am spus profilat înseamnă că s-au dislocat vreo câteva milioan de metri cubi de pământ ca pista să fie realizată la standardele internaţionale", a declarat gen-mr.(r) Ion Georgescu, consultant în cadrul proiectului aeroportui de la Ghimbav. Specialistul invitat la Mix Actual a mai declarat că la momentul actual, proiectul aeroportului inetrnaţional de Ghimbav este o investiţie care va produce profit, şi că nu va fi ca în situaţia altor aeroporturi din ţară care au devenit un chin pentru autorităţi, din punct de vedere financiar. În plus investiţia ar crea şi câteva sute, dacă nu chiar câteva mii de noi locuri de muncă.
Mix Actual 03.05.2012

sursa: brasovultau.ro si mixtvbrasov.ro
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,552
2,098
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
În 2013 va fi finalizata pista, iar investitia de 30 de milioane de euro pentru terminal ar putea fi sustinuta de MDRT.
Presedintele CJ Brasov, Aristotel Cancescu, a anuntat, ieri, ca a doua zi dupa desemnarea câstigatorului licitatiei pentru realizarea pistei Aeroportului de la Ghimbav, firma adjudecatara va trebui sa se apuce de treaba.
„Eu garantez ca pâna în vara anului viitor aceasta pista va fi gata, iar aeroportul va fi gata cu tot cu terminal în 2014”, a spus sursa citata, precizând ca din bugetul din acest an, precum si din cel pe anul viitor vor fi asigurate cele 17 milioane de euro necesare constructiei pistei aeroportului. „Licitatia va fi organizata pe 16 iulie, pentru ca unii, care au interesul ca acest aeroport sa nu se faca, au contestat-o si au amânat procesul de desfasurare”, a completat sursa citata.

Primele discutii Aristotel Cancescu - Eduard Hellvig pentru Aeroportul Brasov
De asemenea, seful executivului judetean a declarat ca a discutat cu ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Eduard Hellvig, ca o parte din sumele alocate pentru investitii în alte judete sa fie redirectionate catre aeroportul Brasovului. „Asa cum s-au dat bani pentru domeniul schiabil din Poiana Brasov se pot aloca bani si pentru aceasta investitie”, a mai spus sursa citata.
Aeroportul Brasov, o investitie extrem de importanta pentru judetul nostru, n-a fost o clipa pe lista fostului ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea. Mai mult, cei din PDL pregatisera redirectionarea banilor catre un aeroport mult mai mic la Sânpetru.

Parteneriatul public -
privat ramâne în discutie
Potrivit administratiei judetene, valoarea investitiei în terminalul aeroportului, care va fi construit dupa ce va fi amenajata pista, este de 30 de milioane de euro. „Vom încerca sa atragem un investitor, care sa îl construiasca el. Este posibil si ca o parte din bani sa vina de la Guvern. Eu îmi doresc ca în actionariatul acestui aeroport sa fim noi, Consiliul Judetean, si Consiliul Local Ghimbav, care a pus la dispozitie o serie de terenuri. De altfel, procedura de expropriere este în toi. Consiliul Local Ghimbav va primi peste doua milioane de euro în acest sens, urmând ca acesti bani sa îi verse în viitoarea societate pe care o vom forma pentru construirea acestui aeroport. Terminalul va fi construit pentru o capacitate de 600.000 de calatori în primul an de operare”, a mai spus seful executivului judetean.

Dupa 16 iulie aflam cine construieste pista
Ziarul nostru a anuntat în urma cu trei zile, în exclusivitate, faptul ca licitatia pentru constructia pistei aeroportului a fost amânata pentru 16 iulie din cauza unor contestatii care au amânat procesul de organizare. Potrivit descrierii contractului scos la licitatie pe SEAP, este vorba despre proiectarea si executia suprafetelor de miscare aeroportuare, urmând a se efectua constructia pistei de aterizare-decolare pe amplasamentul aflat în administrarea CJ Brasov, situat în vecinatatea municipiului Brasov si a orasului Ghimbav. Pista va avea o lungime de 2.820 m si o latime de 45 m, iar valoarea estimata fara TVA este de 17,7 milioane de euro. Durata contractului este de 48 luni, începând cu data atribuirii contractului.
sursa: bzb.ro
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,552
2,098
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#3
Cinci oferte pentru Aeroportul Braşov

Printre ofertanţi se numără oamenii de afaceri braşoveni Călin Costan şi Marcel Butuza, dar şi compania Electrica Serv, o filială a producătorului şi distribuitorului energiei electrice Electrica SA
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, a anunţat, ieri, că pentru realizarea pistei viitorului Aeroport Internaţional Braşov Ghimbav au fost depuse cinci oferte, în mare parte de către companii autohtone - SC PA&CO International SRL Oituz (Bacău), Electrica Serv SRL, Asocierea SCC Napoca SA, ICCO Energ SRL (controlată de Călin Cos­tan) şi Transproiect SA, Vectra Service SRL (controlată de Marcel Butuza) şi Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA (cu firma mamă în Barcelona), Conforest SA şi Geoarc SRL.
Vicepreşedintele CJ a mai anunţat că în cel mult "zece zile - două săptămâni" va fi anunţat câştigătorul licitaţiei, deşi legea oferă un termen mai rezonabil, de 20 de zile. "Ne dorim ca lucrările de proiectare şi construcţie a acestei piste să înceapă cât mai repede, pentru că vorbim din 1993 de aeroport la Braşov, dar până acum fie nu a fost voinţă politică, fie au fost tot felul de piedici care ne-au fost puse în realizarea proiectului". Totodată, Mihai Pascu a mai remarcat: "În acest an ni s-a respins documentaţia necesară licitaţiei de două ori, fiind nevoiţi să luăm procedura de la zero, dar pe 11 iunie (n. red. - a doua zi după alegerile locale) - coincidenţă sau nu, dar eu nu mai cred în coincidenţe după 20 de ani de lucru în Consiliul Judeţean - a fost respinsă ultima contestaţia şi procedura a putut fi reluată".
* Banii pentru exproprieri sunt în conturi
Totodată, Mihai Pascu a mai anunţat că banii pentru exproprierea terenurilor necesare realizării aeroportului au fost deja puşi în trei conturi escrow la BCR, urmând ca aceştia să ajungă în conturile proprietarilor expropriaţi odată cu semnarea documentaţiei necesare. "Este vorba despre 10 milioane de lei pentru persoanele fizice şi de o sumă de peste 2,4 milioane de euro ce va ajunge la Primăria Ghimbav", a explicat Pascu. Primăria Ghimbav ar urma să intre în asociere cu Consiliul Judeţean Braşov în viitoa­rea firmă care va opera aeroportul, participarea sa la capital fiind tocmai contravaloarea terenurilor amintite.
* Pista, în 14 - 18 luni
Termenul de execuţie este, potrivit sursei citate, de 14 - 18 luni. "Va fi selectată oferta cu preţul cel mai mic şi cu durata de execuţie cea mai redusă", a mai precizat vicepreşedintele CJ Braşov.
Conform anunţului publicat în Sis­temul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) este vorba despre proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare, urmând a se efectua construcţia pistei de aterizare-decolare pe amplasamentul aflat în administrarea Consiliului Judeţean Braşov. Valoarea lucrărilor este de 17,7 milioane de euro pentru realizarea acesteia.
"Garanţia de participare este de 1,29 milioane de lei şi trebuie depusă până la ora şi data deschiderii ofertelor. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi egală cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 de zile. Neprezentarea garanţiei de participare determină respingerea ofertei", se mai arată în documentaţia publicată pe SEAP.
sursa: bursa.ro
 
#5
http://adevarul.ro/locale/brasov/moment ... index.html
26 aprilie 2013, 09:02
Firma Vectra va începe astăzi lucrările la pista aeroportului, o investiţie de 17,7 milioane de euro. Pista va avea o lungime de 2.820 m şi o lăţime de 45 m. Lucrările vor fi gata într-un an. Aeroportul Braşov devenise deja o Fata Morgana. După mai multe încercări eşuate de a atrage investitori străni, blocări şi amânări de avize şi refuzul categoric al Guvernului de a investi la Braşov, Aeroportul prinde astăzi viaţă. După finalizarea lucrărilor va pistă, se vor mai investi 800.000 de euro pentru turnul de control. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a anunţat că Romatsa este interesată să investească în Aeroport. „ ROMATSA ne-a dat răspunsul scris că se vor angaja în echiparea cu toate instalaţiile de navigaţie şi echipamentele electronice pentru urmărirea traficului aerian“, a declarat Aristotel Căncescu, într-o conferinţă de presă. Totodată, preşedintele CJ Braşov a precizat că nu exclude o viitoare asociere şi cu Primăria Braşov pentru construcţia terminalului pentru care ar fi nevoie de 20 de milioane de euro. „Acest proiect este un lucru bun care merită atenţie, tocmai de aceea ieri am dizolvat Asociaţia pe care o constituisem împreună cu IAR Ghimbav şi Aerodromul Iosif Şilimon (asociaţie constituită în vederea amenajării unui aerodrom la Braşov – n.r.), ca să nu fie considerată un obstacol pentru proiectul aeroportului de la Ghimbav. Trebuie să vedem toate detaliile acestui proiect pentru a ştii la ce ne raportăm”, a precizat George Scripcaru, primarul Braşovului. Aeroportul va aduce mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni. Aeroportul se va întinde pe 209 hectare, iar terminalul va avea 10.000 de metri pătraţi. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Citeste mai mult: adev.ro/mlum4w
 

malev2009

Active Member
May 4, 2013
842
116
43
Targu Mures LRTM
www.facebook.com
#6
Aeroportul din Brașov, construit cu bani de la bancă
Pentru a termina pista aeroportului din Braşov, Consiliul Judeţean are nevoie de credite bancare, deoarece Guvernul nu a vrut să finanţeze acest proiect. Lucrările au început anul trecut şi ar trebui finalizate în această primăvară.
Autorităţile din Braşov mai au nevoie de 5 milioane de euro pentru a finaliza pista aeroportului. Consilierii judeţeni au aprobat deja, în unanimitate, contractarea creditului.

4,1 milioane de euro vor fi folosiţi pentru finalizarea suprafeţelor de rulare dintre pistă şi locul de parcare a avioanelor, dar şi pentru instalaţii electrice şi de semnalizare.

Creditul trebuie luat de la o bancă, pentru că Uniunea Europeană nu finanțează construcția de noi aeroporturi, ci doar modernizarea celor existente.

În acest an, Consiliul Județean va lansa şi licitația pentru construirea turnului de control. Se estimează că aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiind pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti.
Sursa:capital.ro
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#7
Bun.... si terminalul? la ce te ajuta pista daca nu ai ce sa faci cu ea......
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#9
Suna putin ironic dar, cand vor avea bani de terminal pista o sa necesite reparatii si tot asa vor intra intr-un cerc vicios!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,552
2,098
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#11
Lasa ca la CLJ este pista si terminal, dar fara taxiway :)
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#12
Pai, nu asa se face treaba romaneasca? ai PCN la pista 114 dar esti limitat la 36 cat are taxiway-ul..... oricum in proiect pista veche urmeaza sa dspara, am spus urmeaza (cand.... poate stie marmota dupa ce se satura de ciocolata)
 

AIR06

Moderator
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
2,635
1,146
113
Constanta
#13
Guvernul a refuzat să finanţeze Aeroportul Braşov, astfel că autorităţile locale trebuie să se descurce pe cont propriu. „Acum se lucrează proiectul pentru turnul de control, care va fin «în cloc» cu terminalul, la fel ca la Sibiu şi va fi cam de aceeaşi mărime. Pista este gata în proporţie de 60%, iar când vremea va permite cosntructorii se vor apuca de treabă. Ei abia aşteaptă, pentru că îşi iau imediat banii, dar nu cred că se vor apuca de treabă mai repede de finalul lunii martie. Chiar dacă nu vom avea ajutor de la Guvern, mergem mai departe. Vom vedea cum procedăm, dacă putem face un credit sau merge cu credit furnizor, dar aeroportul va fi finalizat“, a precizat Aristotel Căncescu, în cadrul unei conferinţe de presă. Aeroportul poate fi profitabil Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi. Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
adev.ro/n1afp8

în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri
:chicken:
 

malev2009

Active Member
May 4, 2013
842
116
43
Targu Mures LRTM
www.facebook.com
#14
E buna asta cu 300.000 de paxi::)))si nu am stiu k Brasovul e situat in centru tarii:banghead::banghead:, chiar daca este orasul meu preferat,aunci TGM,SBZ si pot sa zic si CLJ unde e situat?!
,,Bun articol'':banghead::banghead:
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,547
1,632
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#16
da, citisem si eu mai demult ... am ignorat, fiind prea multe aberatii.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,547
1,632
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#18
Da, mai ales ca drumul de la Brasov e mai scurt ca timp decât cel de la Constanta pe autostrada :banghead:

Iar OTP la traficul actual se descurca bine mersi cu o pista
 

malev2009

Active Member
May 4, 2013
842
116
43
Targu Mures LRTM
www.facebook.com
#19
Pista Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a fost finalizată
Pista aeroportului internațional de la Ghimbav a fost finalizată, a anunţat azi președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu. Toți cei 2.850 de metri de pistă sunt gata, iar săptămâna viitoare se va finaliza și licitația pentru balizaj. Săptămâna viitoare se va face un nou test pe pista Aeroportului Internațional de la Ghimbav, mai exact este vorba despre decolarea și aterizarea unui aparat de zbor.
Pista a fost construită de compania braşoveană Vectra SA, care a câştigat, în urmă cu doi ani, licitaţia organizată de CJ Braşov în acest sens,care a avut o ofertă de 12,8 milioane de euro.
[DOUBLEPOST=1411724221][/DOUBLEPOST]Asta e o veste buna pentru brasoveni,eu unul mi-as dori sa fie gata aeroportul la Brasov cat mai repede.
Nu se poate ca un oras ca Brasov(preferatul meu) sa nu aiba aeroport!!!!!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,552
2,098
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#20
Mai au nevoie de cai de rulaj, apron, o "benzinarie", cladiri, etc.
La aceasta pista s-a lucrat destul de mult, deci aveau timp sa se apuce si de restul. Acum, au o pista, care se va degrada repede, ca si orice asfalt "made in ro". In 5 ani vor avea cladiri, dar pista "calorifer", cum era CLJ cu 07/25.