[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
De ce crezi asta ? se spune ca pista ar trebuii finalizata anul asta si in 2014 se apuca de restul.Oare vor ramane decat cu pista ? atunci la ce ar mai fi bagat atatia bani daca nu se finalizeaza proiectul ?
 
Deocamdata pentru aeroport nu exista nici proiect, nici bani ... lucrarea de pista a "câstigat-o" la licitatie regele asfaltului din Brasov (Marcel Butuza - Vectra Service) care de câteva zile este în insolventa ... bine, Palatul Stirbei si cu heliportul construit acolo (defrisând o parte din parcul dendrologic) si cumparat în urma nenumaratelor contracte de zeci de milioane primite în executie de la autoritatile locale îi ramâne probabil ...

Any more questions?
 
Aeroportul din Brașov, construit cu bani de la bancă
Pentru a termina pista aeroportului din Braşov, Consiliul Judeţean are nevoie de credite bancare, deoarece Guvernul nu a vrut să finanţeze acest proiect. Lucrările au început anul trecut şi ar trebui finalizate în această primăvară.
Autorităţile din Braşov mai au nevoie de 5 milioane de euro pentru a finaliza pista aeroportului. Consilierii judeţeni au aprobat deja, în unanimitate, contractarea creditului.

4,1 milioane de euro vor fi folosiţi pentru finalizarea suprafeţelor de rulare dintre pistă şi locul de parcare a avioanelor, dar şi pentru instalaţii electrice şi de semnalizare.

Creditul trebuie luat de la o bancă, pentru că Uniunea Europeană nu finanțează construcția de noi aeroporturi, ci doar modernizarea celor existente.

În acest an, Consiliul Județean va lansa şi licitația pentru construirea turnului de control. Se estimează că aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiind pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti.
Sursa:capital.ro
 
Suna putin ironic dar, cand vor avea bani de terminal pista o sa necesite reparatii si tot asa vor intra intr-un cerc vicios!
 
Lasa ca la CLJ este pista si terminal, dar fara taxiway :)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pai, nu asa se face treaba romaneasca? ai PCN la pista 114 dar esti limitat la 36 cat are taxiway-ul..... oricum in proiect pista veche urmeaza sa dspara, am spus urmeaza (cand.... poate stie marmota dupa ce se satura de ciocolata)
 
Guvernul a refuzat să finanţeze Aeroportul Braşov, astfel că autorităţile locale trebuie să se descurce pe cont propriu. „Acum se lucrează proiectul pentru turnul de control, care va fin «în cloc» cu terminalul, la fel ca la Sibiu şi va fi cam de aceeaşi mărime. Pista este gata în proporţie de 60%, iar când vremea va permite cosntructorii se vor apuca de treabă. Ei abia aşteaptă, pentru că îşi iau imediat banii, dar nu cred că se vor apuca de treabă mai repede de finalul lunii martie. Chiar dacă nu vom avea ajutor de la Guvern, mergem mai departe. Vom vedea cum procedăm, dacă putem face un credit sau merge cu credit furnizor, dar aeroportul va fi finalizat“, a precizat Aristotel Căncescu, în cadrul unei conferinţe de presă. Aeroportul poate fi profitabil Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi. Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

adev.ro/n1afp8

în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri
:chicken:
 
E buna asta cu 300.000 de paxi::)))si nu am stiu k Brasovul e situat in centru tarii:banghead::banghead:, chiar daca este orasul meu preferat,aunci TGM,SBZ si pot sa zic si CLJ unde e situat?!
,,Bun articol'':banghead::banghead:
 
:banghead:
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Da, mai ales ca drumul de la Brasov e mai scurt ca timp decât cel de la Constanta pe autostrada :banghead:

Iar OTP la traficul actual se descurca bine mersi cu o pista
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pista Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a fost finalizată
Pista aeroportului internațional de la Ghimbav a fost finalizată, a anunţat azi președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu. Toți cei 2.850 de metri de pistă sunt gata, iar săptămâna viitoare se va finaliza și licitația pentru balizaj. Săptămâna viitoare se va face un nou test pe pista Aeroportului Internațional de la Ghimbav, mai exact este vorba despre decolarea și aterizarea unui aparat de zbor.
Pista a fost construită de compania braşoveană Vectra SA, care a câştigat, în urmă cu doi ani, licitaţia organizată de CJ Braşov în acest sens,care a avut o ofertă de 12,8 milioane de euro.
[DOUBLEPOST=1411724221][/DOUBLEPOST]Asta e o veste buna pentru brasoveni,eu unul mi-as dori sa fie gata aeroportul la Brasov cat mai repede.
Nu se poate ca un oras ca Brasov(preferatul meu) sa nu aiba aeroport!!!!!
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Mai au nevoie de cai de rulaj, apron, o "benzinarie", cladiri, etc.
La aceasta pista s-a lucrat destul de mult, deci aveau timp sa se apuce si de restul. Acum, au o pista, care se va degrada repede, ca si orice asfalt "made in ro". In 5 ani vor avea cladiri, dar pista "calorifer", cum era CLJ cu 07/25.
 
  • 👍
Reactions: 1 users