• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1


Bani europeni pentru Aeroportul Oradea
Ministerul Transporturilor a acceptat reabilitarea şi modernizarea aeroportului Oradea prin fonduri europene.
Proiectul de “Extindere şi modernizare suprafeţe aeroportuare la Aeroportul Oradea” prevede lucrări pentru realizarea unei piste decolare – aterizare de 2.100 m şi refacerea integrală a pistei existente, fără relocarea echipamentelor de radionavigaţie existente, realizarea a două căi de rulare/degajare, a unei platforme de îmbarcare – debarcare care să poată asigura staţionarea unui număr de 6 aeronave, realizarea unor sisteme de balizaj luminos pentru pista de decolare – aterizare, pentru căile de rulare şi pentru platforma de îmbarcare – debarcare, realizarea sistemului de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj luminos, a sistemului de telecomandă pentru sistemele de balizaj luminos, a unui unui sistem de iluminat pentru platforma de îmbarcare – debarcare, cu piloni de iluminat echipaţi cu proiectoare, toate aceste lucrări fiind corespunzătoare normelor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi Reglementărilor aeronautice civile române RACR. Proiectul, în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro din care aproximativ 18 milioane de euro contribuţie din fonduri europene, se află pe agenda Comitetului de Monitorizare a Programului Operaţional Sectotial Transporturi ce va avea loc în această lună, ocazie cu care se vor analiza posibilităţile de realocare a unor sume în vederea asigurării finanţării pentru acest proiect.
sursa: jdd.ro
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
A inceput si circul din campania electorala. Nu ma intereseaza cine e de vina, nici cine pe cine fura. Momentan ar trebui sa se dea mare fiecare cu ce ar face sau ce face pentru popor.

Aeroportul Oradea, lăsat de PDL fără finanţare

Plecarea fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Radu Ţîrle, de la PNL la PDL sub pretextul că doar aşa va putea obţine finanţare pentru Aeroportul Oradea a fost în van. Aeroportul Oradea nu a primit finanţare din partea guvernării PDL-iste, iar Radu Ţîrle a uitat să anunţe acest lucru.
În 4 aprilie, când premier era Mihai Răzvan Ungureanu, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat de presă, că s-au găsit resurse financiare doar pentru aerogara din Constanţa, nu şi pentru cea din Oradea.
„A fost acceptată reabilitarea şi modernizarea, tot din fonduri europene, a aeroportului Oradea. Proiectul, în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro, din care aproximativ 18 milioane de euro contribuţie din fonduri europene, se află pe agenda Comitetului de Monitorizare a Programului Operaţional Sectorial Transporturi ce va avea loc în această lună, ocazie cu care se vor analiza posibilităţile de realocare a unor sume în vederea asigurării finanţării pentru acest proiect“, se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor din luna aprilie.
Alfel spus, guvernarea PDL nu a găsit resurse financiare pentru Aeroportul Oradea. Deci, plecarea lui Ţîrle la PDL nu a avut efectul scontat de acesta, aspect sesizat şi de fostul şef de partid al lui Ţîrle, senatorul liberal Cornel Popa.
„În aceste condiții, nu pot să nu constat farsa continuă pe care a jucat-o Radu Țîrle în tot acest timp. Mai întâi, dumnealui și-a justificat mereu trecerea de la PNL la PDL prin faptul că Emil Boc i-a promis finanțarea proiectului de modernizare a pistei Aeroportului Oradea. Apoi, domnul Radu Țîrle a declarat mereu că această finanțare este o prioritate pentru dumnealui, că se ocupă îndeaproape de ea și că totul este o doar o formalitate. Ori, observăm azi că toate acestea au fost vorbe goale“, susţine Cornel Popa (foto) într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Proiect tras pe linie moartă
Acum, preşedintele PNL Bihor, Cornel Popa, îl întreabă public pe Radu Ţîrle unde sunt banii pentru aeroport. Întrebarea este mai mult decât pertinentă în condiţiile în care în ultimul an de zile, atât Ţîrle, cît şi liderii PDL Bihor au anunţat public, în repetate rânduri, că guvernarea PDL-ISTă va realiza acest obiectiv atât de important pentru dezvoltarea Oradei şi a judeţului Bihor.
„Am aflat azi că proiectul de modernizare a pistei Aeroportului Oradea nu are deloc finanțarea asigurată, așa cum se tot laudă de mai multe luni domnul Radu Țîrle și toți oficialii PDL ce s-au perindat prin județ. Mai mult, în ciuda declarațiilor triumfaliste ale fostului președinte al Consiliului Județean Bihor, proiectul nostru a fost tras deoparte și acei bani au fost alocați pentru Aeroportul din Constanța. Când?! Încă din 4 aprilie. De către cine? De către Guvernul Băsescu-Ungureanu-PDL. (…) Fostul președinte al Consiliului Județean Bihor s-a ocupat atât de mult de acest proiect, încât nu a avut habar că s-a luat decizia ca banii să plece la Constanța încă din luna aprilie. Sau poate că domnul Radu Țîrle a știut despre toate aceasta, dar a preferat să ne mintă și să pozeze în campanie în salvatorul Aeroportului Oradea?!“, întreabă public Cornel Popa, preşedintele PNL Bihor.
Se caută fonduri
Conducerea Aeroportului Oradea a aflat vestea că proiectul de modernizare şi extindere a aerogării nu are finanţare abia în 7 mai, printr-o adresă transmisă de Autoritatea de Management POS Transport, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
„Vă comunicăm că în urma primirii clarificărilor satisfăcătoare solicitate de comisia de evaluare tehnico-economică proiectul dumneavoastră este în aprobare. Din păcate, la acest moment sumele POST 2007-2013 aferente domeniului de intervenţie 2.4 – Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii aeroportuare sunt în valoare de 5.551.989 EUR şi astfel neacoperitoare nevoilor proiectului dumneavoastră. Prin urmare, în măsura în care vor fi identificate fonduri suplimentare pentru DMI 2.4. vă informăm că proiectul dumneavoastră este prim-candidat la semnarea contractului de finanţare“, se precizează în adresa transmisă Aeroportului Oradea.
sursa: jdd.ro

Nu postez astfel de chestii pe portal, deci ramane doar aici, in forum.
 

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,689
384
113
#6
La ce pista au (1800m), ori e licitatie cu dedicatie pentru KRP, ori nu se va prezenta nimeni.
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,384
644
113
52
CRAIOVA
#7
"eurocopter" said:
La ce pista au (1800m), ori e licitatie cu dedicatie pentru KRP, ori nu se va prezenta nimeni.
Pai da ,dar cica, o lungesc si o modernizeaza la 2200 m??!! Si mai dau si 20 euro????? La CRA au promis numai 5,5 in primul an!
Le doresc sa se materializeze!
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#8
"eurocopter" said:
La ce pista au (1800m), ori e licitatie cu dedicatie pentru KRP, ori nu se va prezenta nimeni.
Tara arde si baba construieste aeropoarte...... La cat trafic este in Romania ar fi absolut suficient un aeroport, hai doua pe regiune istorica si nu o caruta cate sunt acuma..... Pana mea, in tara asta in afara de a ne bate joc de banul public nu facem nimic ...... Oradea este aeroport pentru nespalatii din parlament si criminalii lui tiriac (cu litera foarte mica) .... Pana mea .... cate zboruri sunt la Oradea? cate sunt la Satu Mare? cate la Baia Mare? cat personal lucreaza acolo? cati din bani publici? Cred ca si cei de la Romatsa sunt subventionati pentru ca altfel nu cred ca produc bani cat sa isi acopere salariile dintr-un zbor luni si unu vineri si ala cu maxim 50 parpalaci la bord!!!!! SRI, Politie de Frontiera, Vama, Dispeceri..... femeie de servici..... si cati altii a caror functie importanta nu imi vine in minte! Imi place aviatia, imi place sa zbr cu avionul dar pana la urma chiar fiecare oras trebuie sa fie deservit de un aeroport apartinand statului? Gata ma opresc ca imediat fac si mai urat! ne plangem de criza, ne plangem ca trebuie sa taiem pe ici, pe colo..... dar niciodata nu taiem din ce este absolut inutil!!!! Neam de traista fara perspectiva!!!!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#9
Conform digi24, aeroportul din Oradea "primeste o pista noua". Este vorba de 17mil EU care vor veni de la UE.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,494
1,611
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#10

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
825
151
43
Langley Canada
#11
Tot nea' Nelu (Tiriac) saracu cu relatiile sale ...;)

Sa le fie numai de bine, bravo lor, cine poate oase roade cine nu (Aradu' ) nici carne moale ...:D
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
825
151
43
Langley Canada
#12
Aeroportul Oradea tinteste curse internationale, desi mai sint multe probleme de sortat si analizat la rece ... Sigur ca in lipsa unui management profesionist (ca de altfel la mai toate aeroporturile regionale din Romania) care sa determine cu precizie pasii ce trebuie urmati in atingerea acestui obiectiv ambitios, face foarte probabila risipirea banilor alocati de EU pentru infrastructura aeroportuara.

http://www.ebihoreanul.ro//stiri/ul...nul-wizz-air-e-cea-mai-interesata-114649.html
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
820
175
63
#13
Încă de la începutul anului 2013, spune Carţiş, CJ a notificat 18 companii din întreaga Europă care deţin aeronave ce puteau opera pe actuala pistă, pentru a le înştiinţa atât că urmează modernizarea infrastructurii, cât şi că se vor acorda subvenţii pentru deschiderea de noi trasee: Tarom, Carpat Air (ambele româneşti), Alitalia, Darwin Airline şi Air Dolomiti (Italia), Air Alps şi InterSky (Austria), KLM (Olanda), Lufthansa (Germania), Croatia Airlines (Croaţia), Air Baltic (Letonia), Adria Airways (Slovenia), Aer Arann (Irlanda), Jat Air (Serbia), TAP Air (Portugalia), Czech Airlines (Cehia), Airlinair (Franţa) şi LOT (Polonia)
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
825
151
43
Langley Canada
#14
Doar citind pasajul selectat de tine, iti dai seama cita naivitate exista la nivelul factorilor decizionali din Oradea cind vine vorba de aeroport. De asta mi-am si exprimat temerea legata de risipirea banilor europeni.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,088
586
113
25
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
#15
Nu inteleg de ce directorii de aeroporturi acum pustii nu se indreapta cat mai mult spre GA. Faptul ca nu va veni KLM la Oradea e clar pentru orice absolvent de 2 clase. In schimb atragerea unor aerocluburi si scoli de aviatie (acum refugiate pe campuri denumite "terenuri de zbor" in fiecare oras, fugind de taxe si birocratie excesiva) i-ar putea scoate la lumina. Cred ca este piata pentru asa ceva, mai ales spre granita de vest si investitiile financiare sunt minime, ar fi mai mult de "investit" pe plan administrativ si al mentalitatii...
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#16
N'ai cu cine. Pana cand in functii de condcere sunt fost soferi sau unii care au "permise de conducere pe internet"... la ce sa te astepti?
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
825
151
43
Langley Canada
#17
Posturile mele anterioare (negative) referitoare la aeroportul Oradea i-a ambitiionat pe localnici. :D
I-mi iau toate vorbele inapoi si le inghit :rolleyes: Se pare ca cei de acolo fac o treaba frumoasa.
Cum naiba le merge totul ca pe roate ... sa fie oare Nea' Nelu (Tiriac) diriginte de santier acolo ? :D
Daca e, sa fie sanatos ca taaaare bine le tine sula in coaste la constructori. Deh ... se apropie sezonul purcelusilor.


 
Last edited:

Klausenburg

Well-Known Member
Nov 30, 2015
1,070
363
83
33
Cluj-Napoca
#19
Cornel Popa declara că în 20 Ianuarie va mai avea loc încă o întâlnire cu Wizzair, Ryanair, Blue Air, Air Bucharest si Tarom. De asemenea, a anunțat în premieră că o companie LCC va opera zboruri de la OMR spre patru destinatii europene, începând cu luna APRILIE. Cam ciudat, ar fi trebuit să aibă biletele la vânzare deja, nu ?
 
Mar 24, 2015
6
1
3
CLJ
#20
Sunt doar promisiuni deocamdata - "din partea conducerii unei asemenea companii – pe care a refuzat s-o nominalizeze – are „promisiunea că din aprilie vom avea patru zboruri low-cost” de la Oradea spre destinaţii europene. „Persoana respectivă a rămas nu plăcut surprinsă, ci de-a dreptul entuziasmată când a văzut pista de la Oradea”, s-a exprimat Popa."