Din massmedia

  • This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • Forumul a fost upgradat la o versiune noua. Daca intapinati probleme va rog sa le raportati.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,342
2,754
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1


Aeroportul îşi aşteaptă recepţia finală

Societatea IPTANA va prezenta, până la finalul acestei luni, punctul său de vedere privind modul de remediere a fiecărei deficienţe apărute la Aeroportul Sibiu. Comisia de recepţie finală se întruneşte în 6 iunie pentru a lua o hotărâre.
De curând au avut loc noi termene în procesele intentate de Consiliul Judeţean celor care au lucrat la Aeroport, iar Tribunalul Cluj şi cel din Mureş au dispus amânarea soluţiei până în septembrie şi respectiv iunie.

Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene - IPTANA, proiectantul lucrărilor de modernizare a Aeroportului Internaţional Sibiu îşi va formula, până la finalul lunii, punctul de vedere privind remedierea defecţiunilor de la Aeroportul Sibiu, se arată într-un raport al Consiliului Judeţean.
Comisia pentru recepţia finală a lucrărilor de la Aeroport a transmis societăţii IPTANA raportul investitorului, cu deficienţele, şi cel al consultantului, iar proiectantul are termen până în data de 30 mai să-şi prezinte punctul de vedere.
Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch, prezintă în şedinţa din această lună, un raport despre întrunirile comisiei de recepţie pentru Aeroport.
"Comisia hotărăşte să înainteze raportul investitorului, cu deficienţele şi cel al consultantului către reprezentantul proiectantului, IPTANA, pentru ca proiectantul să-şi formuleze punctul său de vedere tehnic, privind modul de remediere a fiecărei deficienţe, să propună termenul şi responsabilul pentru remediere. După caz, să propună teste, încercări, expertize pentru situaţiile în care construcţia prezintă vicii sau există dubii privind calitatea acesteia", se arată în document.
De la începutul anului şi până acum, comisia s-a întrunit de trei ori, iar în următoarea şedinţă, din 6 iunie, va lua o hotărâre.
Prima întrunire a avut loc în ianuarie, când comisia a analizat toate documentele puse la dispoziţie de investitor, proiectant, dirigintele de şantier, dar şi expertiza tehnică realizată de un expert autorizat pentru alunecarea de la rambleul prag 9. Tot atunci, comisia a primit şi un raport de audit al Autorităţii Aeronautice Civile Române şi a solicitat firmei Dornier Consulting un raport final detaliat.
Cea de-a treia şedinţă a avut loc la începutul acestei luni.

Încep rambursările

Aeroportul Internaţional Sibiu a fost complet modernizat cu ajutorul unor credite luate de Consiliul Judeţean Sibiu şi Primăria Sibiu, în valoare de 180 milioane de lei, pe o perioadă de 25 de ani.
Pentru primul credit, de 140 milioane lei, rambursările vor începe în octombrie 2012, iar cel de-al doilea credit, de 40 milioane lei va trebui rambursat doar începând cu aprilie 2013.
În luna august 2010, o suprafaţă de câţiva zeci de metri dintr-o zonă de siguranţă aflată în capătul pistei Aeroportului s-a surpat.
Consiliul Judeţean Sibiu i-a dat în judecată, anul trecut, pe toţi cei care au fost implicaţi în lucrările de la Aeroport.

Procese la Cluj şi Mureş

Între timp, procesele au fost strămutate la alte tribunale şi încă se judecă.
Spre exemplu, procesul intentat de Consiliul Judeţean Sibiu şi Aeroportul Sibiu celor doi proiectanţi, IPTANA şi Obermeyer a ajuns la Tribunalul Cluj. Săptămâna aceasta a fost un nou termen şi Tribunalul Cluj a dispus amânarea soluţiei pentru septembrie 2012.
Alt proces, în care Consiliul Judeţean şi Aeroportul se judecă cu constructorul Max Boegl, IPTANA, Obermeyer, Dornier Consulting se află pe rolul Tribunalului Comercial Mureş, care a stabilit un nou termen pentru prezentarea soluţiei în data de 22 iunie..
sursa: tribuna.ro
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,342
2,754
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
C$#va e politi asta.

"Din toamna, vor opera si companii low-cost pe Aeroportul Sibiu"
Noul presedinte al judetului spune ca, faptul ca acum a castigat, dupa ce in doua randuri a pierdut alegerile pentru sefia CJ inseamna ca este cu adevarat pregatit sa faca o administrare buna a judetului.

Parcurile industriale, drumurile, dar si proiecte de turism, cum ar fi un Drum al Branzei in Marginime, un Drum al Vinului pe Valea Tarnavelor sau al Mierii pe Hartibaci sunt doar o parte din planuri. Spune ca lucreaza la un plan secret pentru un mare proiect turistic, o zona de agrement.

Este bunic de putin timp si marturiseste ca il "topeste" si o simpla privire a nepotelului sau, Vlad.

Crede ca va colabora bine cu primarul Klaus Iohannis, pe care il caracterizeaza ca fiind "bun si eficient", despre Ariton spune ca a facut si lucruri bune in politica, iar despre Turcan crede ca nu reprezinta Sibiul.

Spune ca o data la cinci ani are timp si sa gateasca, pana acum alerga in fiecare dimineata, dar acum nu-i mai permite programul, iar timpul liber si-l petrece in natura. Cheile Nerei i se par cel mai frumos loc din Romania, iar in privinta judetului, crede ca Transfagarasanul este primul in top.

- A trecut o prima perioada de cand sunteti presedintele Consiliului Judetean. A fost mai greu decat va asteptati?

Ioan Cindrea: Mai greu nu, dar interesant. Usor nu, fiindca sunt multe probleme. Consiliul Judetean pot sa spun ca este un fel de Guvern in teritoriu, se ocupa de multe probleme, de la probleme de infrastructura, drumuri, proiecte de investitii mari, apa canal, in colaborare cu autoritatile locale, dar si probleme sociale, persoane cu handicap, persoane cu dizabilitati, asistenta sociala a copilului si asa mai departe, pana la probleme economice, de stimulare a dezvoltarii economice. E o provocare pentru mine. Am spus-o intotdeauna ca am candidat la modul cel mai serios pentru aceasta functie, care ofera satisfactii fiindca cred ca va ramane ceva dupa mine, daca voi fi sanatos si imi ajuta Dumnezeu sa inchei acest mandat. Nu sunt semne ca nu il inchei, dar o spun asa, cu respect fata de Divinitate.

Am stabilit cele 18 proiecte prioritare care cred ca au un rol hotarator in dezvoltarea judetului si ofera satisfactii, ca si prima perceptie. Sunt 24 de institutii in subordinea Consiliului Judetean, am avut intalniri cu sefii institutiilor, marea majoritate sunt oameni implicati si sper sa-mi demonstreze in continuare ca se implica in realizarea atributiilor pe care le au prin functia pe care o ocupa si ca vor sa puna umarul la realizarea acestor proiecte.

Åži personalul din Consiliul Judetean este compus din oameni buni, oameni implicati, si nu regret ca sunt in aceasta functie.

- E ceva ce nu va place aici?

I.C.: Nu.

- Va este dor de Parlament?

I.C.: Nu, nu, nu. Sincer sa fiu, eu am pus umarul si la Parlament, am lucrat la Directia Muncii, la Ministerul Muncii, acestea au fost job-urile pe care le-am ocupat pe langa functia mea de profesor universitar, pe care o fac cu placere, cu daruire. Eu cred ca aceasta este una din functiile pe care le faci cu placere maxima si cu satisfactie maxima fiindca vezi ca ramane ceva dupa tine. Fiecare decizie inseamna un drum, o apa-canalizare, un sprijin pentru Spitalul Judetean, pentru persoanele cu handicap si asa mai departe.

- Ce sanse sunt ca si pe Aeroportul din Sibiu sa existe zboruri spre mai multe destinatii, sa vina si companii ieftine?

I.C.: Suntem intr-o analiza avansata, am solicitat conducerii Aeroportului sa gaseasca o solutie rapida de scadere a taxelor de aeroport astfel incat sa vina companiile ieftine, low-cost si spre alte directii. Deja exista niste discutii avansate, exista cadrul legal sa reducem la 50 la suta taxele pentru aceste companii, ieri (n.r. joi) am avut o intalnire cu comandantul Aeroportului, deschidem portile larg si altor companii care doresc sa opereze de aici. Trebuie deschise si spre Grecia, Italia, Spania, unde interesul romanilor de a circula in aceste zone este maxim, dar sibienii trebuie sa mearga la Cluj, la Targu Mures, la Bucuresti. E un obiectiv extrem de important. Cred ca din toamna acestui an vor opera si companii ieftine, low-cost, pe Aeroportul din Sibiu.

- Ati anuntat ca aveti 18 proiecte prioritare de dezvoltare a judetului. Nu este un plan prea indraznet? Cat credeti ca veti realiza?

I.C.: Daca il realizez 60 - 70 la suta este perfect, dar eu cred ca se poate si suta la suta. Eu nu o sa cobor stacheta, dar daca il realizam doua treimi este perfect. Acestea sunt proiectele mele, le-am dat in lucru din prima zi pentru ca, de regula, daca nu le pornesti din prima zi, problemele curente te abat de la realizarea acestor obiective importante.

Cel mai important proiect, dupa cel de drumuri, de a asfalta toate drumurile judetene, este cel de parcuri industriale. Am avut deja intalniri cu reprezentanti a trei ambasade, iar ambasadele respective, cel putin cea austriaca si cea belgiana, s-au interesat de oportunitatea oamenilor de afaceri de a veni pe aceste parcuri industriale si de a-si dezvolta afacerea.

- Unde vedeti aceste parcuri?

I.C.: Langa fiecare oras, Mediasul si cele noua orase, care sa creeze cate patru-cinci afaceri, cu doua trei sute de salariati, sa fie 1.000 si ceva de locuri de munca. Trebuie sa recreem aceste locuri de munca fiindca ele s-au pierdut in 20 de ani de tranzitie. Multe firme au falimentat, nu au fost capabile sa se adapteze la economia de piata, criza a prabusit firmele respective si noi trebuie sa aducem investitori, firme multinationale care sa opereze in aceste parcuri industriale, e sansa noastra. in momentul in care vom avea locuri de munca, si banii locali si ai judetului vor fi mai multi.

Å¢ari precum Portugalia, Spania, Grecia, Irlanda au promovat aceste parcuri. Au mers pana intr-acolo incat au construit si halele de productie modulare si au pus la dispozitie, nu numai terenul cu utilitati, ci au pus la dispozitie si halele. Eu in deplasarile mele in strainatate am vazut aceste modele de sprijinire, dezvoltare si am vazut si efectele lor.

in ceea ce priveste Spitalul Clinic Judetean, acesta este o prioritate zero. Este nevoie de echilibrarea din punct de vedere financiar si cred ca am gasit solutia. in consiliul de luna aceasta o sa avem un proiect de hotarare pentru cofinantarea cheltuielilor de intretinere, astfel incat in doi ani de zile sa stingem datoriile si banii de la Casa sa mearga pentru actul medical, nu pentru a plati gaz, curent si asa mai departe.

- Ati avut pana acum vreo discutie cu primarul Sibiului, Klaus Iohannis, vizavi de modul in care veti colabora?

I.C.: Am avut o discutie aplicata cu domnul Iohannis inainte de constituirea Consiliului Judetean, de constituirea Consiliului Local. Ne-am pus foarte repede de acord, desi public nu am spus acest lucru. Åžtim exact fiecare ce avem de facut si ne respectam atributiile postului si atributiile legale. Atata timp cat fiecare ne vedem de atributiile postului cred ca vom avea cea mai buna colaborare. Ne-am stabilit colaborarea pe cateva proiecte care sunt comune, ale municipiului si ale judetului Sibiu, si cei care castiga sunt sibienii. Ne-am propus sa lucram impreuna in interesul sibienilor si cred ca amandoi avem suficienta maturitate sa avem o foarte buna colaborare.

"Cred ca Divinitatea a spus Da "

- Ati pomenit mai devreme de Divinitate. in ce credeti?

I.C.: Eu chiar cred in Dumnezeu si cred ca exista o sansa a fiecaruia. Vreau sa va spun ca, de cate ori am avut un succes cred ca am fost ajutat de Divinitate, si de cate ori am avut un insucces m-a pazit sa merg pe un drum care nu era bun. Am mai candidat la functia de presedinte al Consiliului Judetean, dar probabil ca nu eram pregatit sa dau maxim de randament si de satisfactie. Acum cred ca Divinitatea a spus Da ( si votul oamenilor), esti pregatit, poti sa faci fata cerintelor acestui post si poti sa faci o buna administrare si guvernare locale.

- Aveti un model in viata, un om pe care sa-l admirati?

I.C.: Am avut, si am, mai multi oameni care m-au inspirat, pe care i-am admirat si am dorit sa fiu cel putin la nivelul lor. Primul director pe care l-am avut era la 11 Iunie Cisnadie, se numea Hanzu, din pacate nu mai e printre noi. A fost unul dintre oamenii care m-au impresionat, era director la Bumbacul, a fost primar in Cisnadie multi ani, un om admirabil. Eram proaspat stagiar si in 3 luni de zile m-a numit sef plan, productie, dezvoltare, o functie foarte importanta si m-a stimulat. Al doilea om pe care l-am admirat a fost fostul meu director la Directia Muncii, unde am lucrat ulterior, domnul Tatu, care are realizari deosebite in judetul Sibiu, vezi SOS Kinderdorf Cisnadie, vezi sediul Directiei Muncii si multe altele, un om admirabil. Mai este un om pe care il admir, Dan Mircea Popescu, fost ministru al muncii si vicepremier, care, din punct de vedere profesional, m-a inspirat, un om serios, un om profund, a condus ministerul de mai multe ori si cred ca a pus fundamentul institutiilor din domeniul muncii si protectiei sociale. Åži didactic am un model, este profesorul universitar Ion Petrescu, care a fost rectorul Universitatii din Brasov si a fost conducatorul meu de doctorat. Are peste 80 de ani, inca mai dezvolta activitati didactice si de cercetare si este conducator de doctorat la Universitatea Lucian Blaga. Deci iata ca am avut si am modele.

- Cu cine va sfatuiti atunci cand va aflati intr-o situatie dificila?

I.C.: Cu profesionistii, cand am nevoie de un sfat ii intreb pe cei care sunt cei mai buni profesionisti din domeniu, cand e vorba de familie, cu membri apropiati din familie.

- Cat timp va mai ramane pentru familie, ce spun ei, va inteleg, va sprijina?

I.C.: Vreti sa fiu sincer? Cred ca cei sacrificati sunt membrii familiei. in toti acesti ani de cand fac politica si sunt implicat social si politic am sacrificat mult din timpul familiei. Acolo am redus, si am crescut timpul pe planul profesional, pe planul politic, pentru ca implicarea sociala presupune consum mare de timp pentru a rezolva probleme. Cel putin in functia de presedinte de Consiliu Judetean munca inseamna de la 8 dimineata pana seara tarziu. De multe ori ma duc acasa si continui aceasta munca. Cei care sufera sunt membrii de familie, dar ma inteleg, ii am aproape de mine si ma incurajeaza in aceasta munca.

- Sunteti proaspat bunic? Cum e aceasta postura?

I.C.: Da. Fiica mea si cu ginerele meu locuiesc in alta parte si merg la ei sa-mi vad nepotul...

- E baiat?

I.C.: Da, il cheama Vlad si, de cate ori il vad pe Vlad, ma cucereste mai mult. La fiecare intalnire isi pune amprenta un gest, un gangurit, chiar si privirea, daca se uita la mine ma topeste.

- Cum va petreceti timpul liber, atat cat aveti?

I.C.: De cate ori am timp liber imi place sa ies in natura, cred ca acolo ma reechilibrez. Acum ca e vara, imi place sa merg undeva in aer liber, apa, baie, plaja, dar nu in locuri foarte aglomerate. Poate datorita faptului ca viata mea este foarte aglomerata si dinamica simt nevoia sa caut o oaza de liniste.

- Faceti vreun sport?

I.C.: Åži inot si schiez si merg pe jos. De obicei de trei ori pe saptamana alergam circa 6 kilometri, dar nu in Parcul Sub Arini, ci in alte zone. La un moment dat, primarul de la Åželimbar m-a surprins in zona lacurilor de la ~opa. De obicei mergeam de la 7 pana la 8 dimineata, dar acum la 8 trebuie sa fiu la serviciu.

"Unele sunt scrise de niste bolnavi cu capul"

- De citit mai aveti timp?

I.C.: Mailurile, lucrarile pe care le primesc, materialele... Din pacate timpul pentru citit este extrem de scurt. Am vreo patru cinci carti care stau in biblioteca in zona de asteptare si nu reusesc.

- La televizor va uitati?

I.C.: Ma uit la stiri. in fiecare seara vad sinteza stirilor la Realitatea sau la Antena 3.

- Cititi si presa scrisa?

I.C.: Citesc toate ziarele locale, si in forma electronica le citesc.

- Cititi si comentariile cititorilor?

I.C.: Nu le mai citesc fiindca unele dintre ele sunt provocate de activisti ai partidelor cu care sunt in competitie, nu au nicio legatura cu realitatea si sunt extrem de rautacioase, veninoase. Sau unele sunt scrise de niste bolnavi cu capul si atunci nu le mai citesc. Mi-am propus sa-mi vad de treaba mea. Sa multumesc pe toata lumea nu pot, dar daca multumesc majoritatea si sunt convins ca ceea ce fac, fac bine, legal si cinstit, in interesul general, cred ca-mi fac datoria.

- Ce masina conduceti?

I.C.: La serviciu Skoda si acasa Volkswagen.

- Ce fel de sofer sunteti?

I.C.: imi place sa conduc. De multe ori soferul de la serviciu se supara ca si la dus si la intors acasa conduc eu masina si i-am spus ca-mi place sa conduc si nu vreau sa-mi ies din mana.

- Va place viteza?

I.C.: Da, dar nu exagerat. Nu am depasit 130 pe Autostrada. O singura data am fost peste limita cu vreo cinci kilometri, ma grabeam de la Bucuresti acasa. intotdeauna spre Sibiu ma grabeam mai tare decat de la Sibiu spre Bucuresti. Bucurestiul imi crea o stare de stres si m-am adaptat greu. Am trait acolo, am muncit acolo de luni pana joi, dar stresul era prezent si dupa ce m-am obisnuit.

- Unde ati copilarit?

I.C.: in Sibiu, in Lazaret, acolo am copilarit si acolo traiesc. Nu am plecat niciodata din Sibiu nici macar cat am fost secretar de stat si deputat, in fiecare saptamana am venit acasa. Casa mea a fost aici.

- Ce mancare va place, cum va descurcati in bucatarie?

I.C.: O data la cinci ani gatesc. De regula o mancare noua, pe care o brevetam si sotia urmeaza sa o faca. La noi diviziunea muncii functioneaza - eu brevetez o mancare, adica gatim impreuna, si pe urma ea continua s-o faca. imi plac mancarurile romanesti, nu foarte sofisticate. Mai nou preferam mancaruri mai usoare, pe baza de peste, fara colesterol, salate etc.

"Lucrez, in secret, la un mare proiect turistic, o zona de agrement"

- Daca ar trebui sa recomandati cuiva ce sa viziteze in judet, care ar fi primele trei locuri?

I.C.: Primul loc pe care trebuie sa-l viziteze oricine vine in judetul Sibiu si cred ca este fantastic acest loc si este o emblema, este Transfagarasanul. Trebuie sa-l promovam si il vom promova. Al doilea, Marginimea Sibiului. Ocna Sibiului este al treilea loc. Ceea ce a facut primarul de la Ocna este remarcabil. Cred ca de 100 si ceva de ani de la infiintarea statiunii, nu s-a mai facut o investitie atat de mare si cred ca Ocna Sibiului este una din destinatiile importante pe Harta judetului. De fapt, orice localitate din judetul acesta are ceva de oferit.

- Sibiul nu intra in acest top?

I.C.: Sibiul este si el bineinteles, este emblema acestei zone. Dar eu cred ca trebuie sa dezvoltam si aceste zone din judet. Turistii, sutele de mii de turisti care vin in Sibiu trebuie sa fie atrasi in turism in judetul Sibiu si acesta este atributul meu.

Pe programul de promovare a turismului vom avea de lucru mult pe cele cinci trasee ale judetului pe care vrem sa le promovam.

Vrem sa dezvoltam Drumul Branzei in Marginime, dar cu adevarat sa gasesti produse si sa poti consuma produse specifice; drumul Vinului pe Valea Tarnavei, dar sa gasesti crame, locuri din care sa iti cumperi, de la un butoias cu vin pana la o sticluta de 50 de mililitri de vin, pana la Drumul Florilor si Mierii pe Valea Hartibaciului, care este o zona protejata si care se preteaza pentru acest lucru. Acum v-am dezvoltat cateva din trasee si denumirea lor cum le gandesc eu, dupa care urmeaza ca specialistii sa spuna ca au sau nu impact, ca atrag sau nu clienti, turisti. Scopul este de a desface aceste produse, de a atrage turisti si de a face cunoscut judetul Sibiu.

in plus, vreau sa va spun ca lucrez, in secret, la un mare proiect turistic, o zona de agrement, atata spun.

- Legat de destinatii, care este cel mai frumos loc in care ati fost vreodata?

I.C.: Ma puneti la o grea incercare... Mie imi place la mare.

- La noi la mare?

I.C.: La noi la mare, in Mamaia, in partea de nord a statiunii, este o zona mai linistita, acolo voi merge o saptamana vara aceasta.

Cel mai frumos loc pe care l-am vizitat si m-am simtit bine este Cheile Nerei. Este o zona salbatica, pe Nera, o zona nelocuita, am fost acolo intr-o tabara de corturi, cinci familii, intr-o salbaticie totala. Aduceam lapte pentru copii, fetele mele erau mici, si aduceam lapte de la un padurar de la cinci kilometri. Este o zona superba, mai ales vara, si exista un loc acolo pe care noi l-am botezat Acapulco, fara sa stim ca localnicii chiar asa ii spuneau. Era un cot al Nerei, cu o limba de nisip si o stanca de vreo suta de metri din care curgeau izvoare in rau si acolo era locul in care ne imbaiam. Este, cred, cea mai frumoasa zona pe care am vazut-o in Romania.

- Åži din strainatate?

I.C.: Am umblat putin in strainatate, putin si nu pot sa ma pronunt, nu sunt un adept al turismului in strainatate. Sunt mai patriot de felul meu, valorile nationale sunt pe prim plan.

Cum i-ati caracteriza, in cateva cuvinte pe:

- Gigi Becali?

I.C.: Ca politician, face spectacol.

- Dan Diaconescu?

I.C.: Vinde iluzii.

- Traian Basescu?

I.C.: Cred ca a avut de doua ori sansa istorica sa fie un presedinte cu adevarat al tuturor romanilor. N-a reusit deloc acest lucru si cred ca istoria va avea o pata neagra in aceasta perioada prin problemele create Romaniei si romanilor.

- Victor Ponta?

I.C.: Dinamic, eficient si de perspectiva.

- Klaus Iohannis?

I.C.: Bun, eficient.

- Ion Ariton?

I.C.: A facut si lucruri bune in politica, a avut o sansa cat a fost ministrul Economiei, dar nu a valorificat-o la maxim.

- Raluca Turcan?

I.C.: Nu pot sa comentez fiindca o cunosc foarte putin si nu reprezinta Sibiul.

"Razboiul lui nu este cu clasa politica"

- Cum credeti ca va iesi referendumul?

I.C.: Cu siguranta vor fi peste 60 la suta voturi da, pentru suspendarea presedintelui fiindca nu a inteles un lucru, razboiul lui nu este cu clasa politica, razboiul lui a inceput in iarna, cand oamenii nu au mai suportat masurile dure, drastice, luate de el in mod abuziv.

- il va gratia Crin Antonescu pe Adrian Nastase?

I.C.: Nu.

- Nici daca va ajunge presedinte dupa eventuale alegeri?

I.C.: Nici.

- Ati fost in spatele acelor caricaturi cu Klaus Iohannis si Martin Bottesch, care au aparut in campania electorala?

I.C.: Nu, fiindca si la adresa noastra au fost transmise in aceeasi perioada caricaturi. Cred ca acele caricaturi au avut aceeasi sursa. Au fost si la adresa USL si la adresa lui Iohannis si Bottesch... din ce stiu eu.

- Sunteti bogat?

I.C.: Bogat sufleteste. Åži material, cred ca sub medie, dar am ce-mi trebuie. Nu m-a preocupat partea materiala niciodata.

- Privind in urma, e ceva ce ati face altfel?

I.C.: Nu. Daca as incepe tot social democrat as fi, fiindca asta este structura mea interioara, nu pot sa nu ma gandesc la cei multi si necajiti. Procesul de redistribuire trebuie sa-i ajute pe cei necajiti si trebuie sa nu-i incurci pe cei care sunt motorul dezvoltarii, oamenii de afaceri, oamenii dinamici, oamenii creatori. Chiar daca am avut si insuccese, am castigat mai mult din insuccese decat din succese.

- Care este cea mai mare calitate a dumneavoastra?

I.C.: Eu sunt balanta, de regula cand iau o decizie, chiar daca sunt in criza de timp, pun in balanta plusurile si minusurile. intotdeauna incerc sa echilibrez si sa gasesc solutia care aduce cele mai multe avantaje celor din jur.

- Cel mai mare defect?

I.C.: Cantaresc prea mult. Cateodata poate iau decizia cu cateva secunde dupa ca sa pot s-o echilibrez. Dar stiu s-o grabesc. Acum, la varsta aceasta am invatat sa imi asum si riscul luarii unei decizii rapid.
Sursa: sibiul.ro
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,342
2,754
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#3
Aeroportul Sibiu: cine il receptioneaza?

Dupa cum era de asteptat, cel care a condus Comisia de receptie finala a lucrarilor de modernizare a Aeroportului sibian a demisionat din aceasta functie. Cel propus in locul sau a facut acelasi lucru acum aproximativ trei luni.

Schimbarea conducerii Consiliului Judetean Sibiu duce si la schimbarea celor responsabili de receptia lucrarilor la Aeroportul Sibiu, lucrari care fac acum obiectul mai multor procese. Pana la alegerile locale, Comisia de receptie a fost condusa de Constantin Sovaiala, fostul vicepresedinte al Consiliului Judetean Sibiu. Noul presedinte al CJ, Ioan Cindrea, a declarat public faptul ca ar dori ca Sovaiala sa conduca in continuare aceasta comisie. Insa la discutia de miercuri, intre Cindrea, Sovaiala si fostul presedinte al CJ Sibiu, Martin Bottesch, a fost prezentata o demisie: a lui Constantin Sovaiala. El si-a depus demisia dupa prezentarea raportului legat de situatia receptie de la Aeroport, raport solicitat zilele trecute de Cindrea.

Noul `responsabil`: Ioan Banciu

`Voi stabili o noua comisie de receptie. Drept presedinte il voi propune pe domnul Ioan Banciu, vicepresedintele Consiliului Judetean. As vrea ca din comisie sa faca parte si directorul economic al Consiliului Judetean, dar si secretarul judetului`, a declarat Ioan Cindrea. Cel propus de el sa conduca lucrarile de receptie a demisionat din aceasta Comisie inaintea alegerilor locale. `Conjunctura se schimba. Voi incerca sa il conving pe domnul Banciu`, a comentat scurt Cindrea. Primul contact direct al lui cu situatia complicata a Aeroportului sibian a avut loc zilele trecute, cand cei de la Max Boegl i-au trimis o adresa prin care anunta ca ei considera receptia finala a lucrarilor realizata si solicita returnarea garantiei de buna executie a lucrarilor. Capatul pistei Aeroportului, insa, este in continuare in aer, dupa ce in vara lui 2010, dealul construit pentru a folosi la prelungirea pistei a alunecat pe o portiune de cateva zeci de metri.
Acum doua saptamani, Ioan Cindrea a declarat ca va mai incerca o conciliere cu partile implicate in lucrarile de reabilitare a Aeroportului. `O sa ii rog sa rezolve problemele pe cale amiabila. Dar daca ei nu se pun de acord cu cine este vinovat si cu cat, o sa mergem intr-un proces puternic. Dar eu cred ca de urgenta trebuie facuta receptia`, declara Cindrea. Daca Aeroportul va fi receptionat `cu obiectiuni` sau daca se va astepta finalizarea proceselor, asta tine de noua comisie de receptie, adauga acum Cindrea.

Procese de milioane de euro

Pe tema lucrarilor la Aeroportul international Sibiu, in prezent sunt in derulare doua procese. Unul a fost stramutat la Tribunalul Bucuresti, unde constructorii de la Max Boegl cer CJ Sibiu daune in valoare de 28 de milioane de lei (lucrari efectuate si neplatite si penalitati pentru diferite intarzieri din partea CJ Sibiu). Cel mai amplu proces este cel stramutat de la Sibiu la Targu Mures. In cadrul acestei actiuni, CJ Sibiu a dat in judecata atat proiectantii (Iptana si Obermeyer), cat si consultantii – diriginte de santier (Dornier Consulting), precum si constructorii de la Max Boegl. CJ Sibiu cere daune de 15 milioane de euro, pentru remedierea pagubelor produse. In cadrul acestui dosar a intervenit si Administratia romana a serviciilor de trafic aerian – Romatsa, regie autonoma care a suferit pierderi la sistemul de ghidaj al aeronavelor. In urma alunecarilor de teren, cablurile sistemului amintit au fost rupte, fiind necesare lucrari atat de remediere a comunicatiilor, cat si de relocare a sistemului denumit ILS.

Proiectantii, tinuti in proces

In dosarul judecat la Targu Mures au avut loc, pana acum, cinci infatisari. Celor de la Iptana si Obermeyer, instanta le-a respins cererea de prescriptie a responsabilitatii. Cele mai ample discutii s-au iscat, insa, in jurul Raportului de expertiza tehnica realizat in octombrie 2010, de catre prof. dr. ing. Anton Chirica. Potrivit acestui Raport, principala problema este calitatea pamantului de umplutura. `Completata` de un proiect deficitar la capitolul drenaj, aceasta problema a dus inevitabil la alunecarile de teren.
sursa: sibiul.ro
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
772
975
93
#4
Șase trasee de pe Aeroportul sibian vor fi scoase la licitație în aproximativ două săptămâni, anunță autoritățile județene.

Companiile care vor vrea să deschidă noi linii de zbor de la Sibiu vor putea beneficia de ajutoare de stat pe următorii cinci ani, o metodă de subvenționare a zborurilor de tip low-cost. În cadrul acestor licitații, eventualele firme interesate vor oferta destinațiile de zbor. Anunțurile cererilor de ofertă, cu documentațiile aferente, vor fi publicate pe site-ul Consiliului Județean Sibiu și cel al Aeroportului Internațional Sibiu. În cursul anului viitor este preconizată lansarea unei noi licitații, pentru alte șase trasee care să fie subvenționate.
În aceste zile, reprezentanții Aeroportului organizează și licitațiile pentru închirierea spațiilor comerciale din terminal. Pentru o parte din aceste spații, chiria de la care pornesc licitațiile este înjumătățită față de prețurile cerute până acum.
Sursa: Turnul Sfatului

Observatii:
- de MAD, LTN, stiu sigur ca se vor licita
- prioritatea sunt cursele care au fost pierdute din cauza taxelor prea mari
- se mai vrea legatura cu inca un hub care ofera curse transatlantice in afara de MUC si VIE
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
772
975
93
#5
Reactia lui Iohannis cu privire la licitatiile organizate din ultima vreme.

Iohannis: "Trebuie să ieşim odată din schema asta comunistă că noi vrem multe zboruri şi atunci dăm bani publici"

Primarul Sibiului a comentat într–o conferinţă de presă situaţia aeroporturilor din centrul Transilvaniei, spunând că cel din Sibiu este în regulă şi are suficiente zboruri, iar cei care sperau că vor licita nenumărate zboruri low–cost de la Sibiu şi companiile se vor înghesui nu sunt realişti. Faptul că din cele câteva destinaţii cu care Consiliul Judeţean a încercat să atragă curse low-cost la Sibiu, doar o singură companie, Wizz Air, pentru cursa Sibiu - Londra, a licitat, era de aşteptat, crede primarul Sibiului, Klaus Iohannis, întrebat fiind ce părere are despre acest subiect, într-o conferinţă de presă.
"După părerea mea, companiile nu merg după ajutorul de stat (n.r. Sibiul acordă ajutor de stat pentru cursele nou înfiinţate) într-un loc, ci pentru afaceri şi dacă ar fi considerat zborurile dinspre Sibiu spre destinaţia x interesante, ar fi venit şi până acum. Sau, cel puţin, ar fi venit să bată la uşă, să întrebe. Eu cred că e bine şi aia una care a venit în plus (...). E bună intenţia şi lăudabilă şi uite că a reuşit să atragă o companie. E mult. Ceea ce şi-au propus ei, să atragă nu ştiu câte companii pentru zeci de destinaţii nu e realist, dar probabil că s-au gândit că dacă scot la licitaţie multe, tot vine cineva. Şi uite că au venit, deci rezultatul este bun", este de părere primarul Sibiului.
În ceea ce priveşte faptul că la Târgu-Mureş, de exemplu, aeroportul este subvenţionat de Consiliul Judeţean de acolo şi taxele sunt infime, Iohannis crede că acest lucru nu este în regulă deoarece un aeroport în secolul nostru trebuie să fie o afacere profitabilă, care se susţine singură. În situaţia în care un aeroport este subvenţionat cineva plăteşte acei bani, iar acel cineva este plătitorul de taxe şi impozite.
"Trebuie să ieşim odată din schema asta comunistă că noi vrem multe zboruri şi atunci dăm bani publici. Nu mi se pare în regulă", a declarat Klaus Iohannis.

Sibiul are destul

În ceea ce priveşte situaţia actuală a Aeroportului Internaţional Sibiu, primarul crede că acesta funcţionează bine.
"Sibiul are foarte multe legături pentru un oraş provin­cial de această dimen­siune cu alte aeroporturi. Avem legăturile pe care le şti\i, Bucureşti, München, Viena. Este mult pentru un oraş de o asemenea dimen­siune. În Europa de Vest o să găsiţi foarte puţine oraşe de această dimensiune cu legături similare. Sibiul este o locaţie foarte interesantă, o locaţie c[utată şi putem să fim multumiţi că avem Aeroportul Internaţional şi atâtea legături. Din Sibiu se poate ajunge oriunde în lume. Nu trebuie să visăm la zeci de companii aeriene care se înghesuie şi de-abia g[sesc loc pe aeroport. Nu se va întâmpla aşa ceva. Nivelul la care am ajuns este, deja, foarte bun. În măsura în care, sigur, numărul de turişti va creşte considerabil, companiile aeriene vor observa şi vor veni ele, din proprie iniţiativă, să ceară să opereze pe Aeroportul Sibiu", a explicat Iohannis.

Loc şi pentru Braşov

Klaus Iohannis a fost întrebat şi ce părere are despre construcţia unui nou aeroport la Braşov şi dacă acesta are sens.
"Braşovul poate să-şi facă un aeroport şi poate că acolo se duc mai multe companii low-cost pentru că e multă populaţie, dar zboruri de linie nu cred că vor merge la Braşov pentru că este Otopeniul lângă ei şi azi mâine se termină şi autostrada aia renumită şi poţi să ajungi într-o oră la Otopeni şi atunci nu face sens pentru liniile obişnuite. Dar Sibiul face sens. Sibiul este o destinaţie clasică pentru zborurile obişnuite de linie care deservesc un public stabil şi previzibil", este de părere primarul Sibiului.
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
772
975
93
#6
Demiterea de la Aeroport. Cindrea: management defectuos, probleme cu 20 de mil. de lei. Sava: ”sunt umilit”

Printr-un proiect de hotărâre introdus pe ordinea suplimentară a ședinței CJ Sibiu de azi, Augustin Sava, directorul general al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu, a fost revocat din această funcție.

Până luni el va trebui să predea gestiunea directorul de operațiuni al Aeroportului, Gheorghe Velicu, cel numit director general interimar, până la organizarea unui concurs pentru această funcție.

Președintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea, spune că decizia de revocare a lui Sava a fost făcută azi deoarece ”acum a fost momentul”. ”Domnul Sava cumula, contrar legii, de multă vreme, funcția de președinte al Consiliului de Administrație și cea de director general. La care se adaugă o sumă de motive de management defectuos. Nu aș vrea să detaliez aceste motive”, a declarat Cindrea după ședința CJ Sibiu. La insistențele presei, Cindrea a făcut referire și la un mai vechi raport al Curții de Conturi, raport care se pare că imputa cheltuirea în afara legii a unei sume de aproximativ 20 de milioane de lei, pentru decontarea unor umpluturi de pământ pentru prelungirea pistei Aeroportului. ”Există și un raport al Curții de conturi care relevă probleme financiare de circa 20 de milioane de lei, care nu au fost contestate de fosta conducere. Trebuiau contestate aceste imputări. Management defectuos, sunt multe motive pentru această revocare, dar în primul rând gestiunea financiară”, a mai spus Cindrea. În viitoarea organizare a Aeroportului, calitatea de președinte al CA și funcția de director general vor fi separate, spune Cindrea.

Augustin Sava dă în judecată CJ Sibiu

Deja fostul director general al Aeroportului, Augustin Sava, se declară ”de-a dreptul bulversat pentru modul în care s-a procedat” și susține că va ataca în instanță decizia Consiliului Județean Sibiu. ”Pentru felul în care a apărut, pe sub mână, pe sub masă, fără să știm nimic. Chiar eu, direct interesat, nu știam ce am de făcut. Mi se conturează foarte bine multe lucruri, practic se dorește un țap ispășitor pentru ceea ce se întâmplă în Aeroport. Ei bine, eu nu voi sta, cum nu am stat niciodată, liniștit”, motivează Sava.
El susține că a aflat despre proiectul de revocare din funcție cu câteva ore înainte de ședința CJ Sibiu. ”Aseară, cineva mi-a dat un telefon să îmi spună că «s-ar putea să fie pe ordinea suplimentară ceva, este bine să mergi să vezi». Pentru că nu am fost invitat la ședință, deși la punctul 22 era vorba de o licitație ce privește Aeroportul. Altădată eram invitat. Mai mult, am primit un telefon prin care eram invitat la ora 17.00, la întâlnirea cu domnul prim-ministru. După care aceeași persoană m-a sunat să îmi spună că nu mai trebuie, că a greșit că m-a chemat și nu mai trebuie să vin. S-a hotărât demiterea mea cu mult timp înainte de ședința Consiliului Județean”, mai adaugă Sava.

Acuzațiile lui Sava: despre Dicu, despre Suditu

Director general al Aeroportului timp de aproape 13 ani (a fost numit prin concurs în 2001), Augustin Sava promite acum un serial despre ce s-a întâmplat în cadrul acestei instituții, despre ”interese și relații”.
”Se vorbește de o incompatibilitate a mea când este perfect compatibil tot, dar nu s-a vorbit de o incompatibilitate a fostului vicepreședinte Gheorghe Dicu, pe când firma lui Safa, a anvelopat clădirile. Stau și eu și râd. Dar aceste lucruri le-am aflat pe parcurs, nicidecum atunci când s-au făcut (...). Mă întreb, când a fost numit domnul Suditu, nu știau de Ordonanța 109? Ce a făcut aparatul de specialitate din CJ? Înaintea domnului Suditu a fost numită o doamnă ministru. Tot așa, ce a făcut aparatul de specialitate, nu știa chiar nimic. Acum este domnul Aldea, tot așa, numit, dar nu a contat Ordonanța 109”, a mai spus Sava. El susține că, până acum, conducerile CJ Sibiu i-au interzis să vorbească public despre astfel de lucruri.

Sava se plânge. Că nu a fost lăsat să lucreze

Demiterea lui Augustin Sava vine și după ce, la repetate reduceri de tarife pe Aeroport și acordarea unor ajutoare de stat, de la Sibiu nu au fost deschise noi rute aeriene. ”Dacă aceste negocieri au fost un eșec, vă rog să priviți cine a purtat aceste negocieri. Oamenii sunt revoltați, cu toții, întrucât munca noastră nu poate să ajungă la un succes. De exemplu, astăzi trebuiau să fie o echipă la Budapesta, dar nu ni s-a permis de către Consiliul Județean. Pentru ca eu să mă deplasez în țară, la Autoritatea Aeronautică, la Ministerul Transporturilor și la alte activități, trebuia să cer permisiunea domnului președinte. În ultimul timp nu am primit-o. Eu am fost lipsit de autoritate în Aeroport, practic nu am putut să îmi desfășor mandatul și nu înțeleg pentru ce m-a demis, întrucât criteriile de performanță sunt îndeplinite. Dacă este o problemă personală, o să vorbesc cu domnul președinte”, a mai spus Sava, înaintea unei întâlniri cu Ioan Cindrea, după ședința în care a fost revocat din funcție.
Ca de fiecare data ... fiecare are partea de vina!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,342
2,754
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#7
Wizzair se mai gândeşte dacă vine pe ruta Sibiu-Londra, iar Tarom anulează cursele Sibiu-Bucureşti
Deşi a câştigat licitaţia de atribuire curse, pe traseul Sibiu-Londra, cu ajutor de stat în primii cinci ani de zile, compania aeriană Wizz Air încă nu a semnat contractul cu Aeroportul Internaţional de la Sibiu (AIS) şi, se pare, că încă se mai gândesc. În plus, veştile proaste nu se opresc aici, pentru că Taromul, care opera curse interne Sibiu Bucureşti, a anunţat că, începând cu trecerea la programul de toamnă, 25 – 26 octombrie, va renunţa la mai multe curse, printre care şi Bucureşti -Sibiu.
......
Mai departe pe Rondul de Sibiu
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
772
975
93
#8
Aeroportul din Sibiu, creștere cu 12 % a numărului de pasageri

Aeroportul Internațional din Sibiu (AIS) a înregistrat în prima jumătate a anului o creștere cu 12 % a numărului de pasageri, față de aceeași perioadă din 2012, cu patru procente mai mult față de procentul raportat pentru primul semestru de Aeroportul Cluj-Napoca, potrivit datelor furnizate vineri, AGERPRES, de aeroportul sibian.

"Din analiza datelor comparative a situațiilor pe semestrul unu în anii 2012 și 2013, a reieșit că numărul de pasageri total, îmbarcați și debarcați la AIS, s-a mărit 12% în 2013, față de perioada similară a anului 2012. În fapt, în cazul AIS rezultă o creștere îmbucurătoare a numărului de pasageri total, coroborată cu un efort de eficientizare a ocupării capacității aeronavelor, susținut de către companiile aeriene", a declarat Nicoleta Boborodea, purtător de cuvânt al AIS.

Aeroportul Internațional din Sibiu raportează creștere de 12 % a numărului de pasageri, iar cel din Cluj-Napoca a declarat o creștere de circa 8 % a traficului în prima jumătate a acestui an, față de primul semestru al anului trecut.

În pofida creșterii numărului de pasageri, la Aeroportul Internațional din Sibiu s-a înregistrat o scădere de 2,4 %, în prima jumătate a acestui an, a numărului de mișcări de aeronave comerciale, față de aceeași perioadă a anului precedent.

Aeroporturile din România au înregistrat în primul semestru o scădere a traficului de circa 2 %, însă reducerea numărului de pasageri este mai mică decât cea a numărului de mișcări, a declarat, joi, președintele Asociației Aeroporturilor din România, David Ciceo, director general al Aeroportului internațional Cluj-Napoca "Avram Iancu"
Sursa: Economica, Octombrie 2013
 

witze

Well-Known Member
Premium Member
Feb 13, 2012
1,586
1,288
113
41
Wuppertal
www.planepictures.ro
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#9
Pistă de lut de 42 milioane de euro pe Aeroportul Sibiu
Conducerea aerogării doreşte să recupereze 15 milioane de euro de la firmele care au amenajat pista. Nimeni nu-şi asumă nicio responsabilitate. Experţii au stabilit că pista a fost realizată pe argilă.

Alunecările de teren care au dus, în 2010, la formarea unui crater în pista Aeroportului Internaţional Sibiu au apărut din cauza pământului argilos (folosit la realizarea lutului) care a permis infiltrarea apei, au stabilit experţii tehnici în faţa instanţei. Pista aerogării tocmai fusese modernizată cu 42 de milioane de euro, lucrările fiind realizate de constructorul german Max Boegl.


Pagube de zeci de milioane de euro

"Proiectantul, executantul şi consultantul au tratat rambleul de 28 de metri ca o lucrare de terasamente obişnuită", se arată în expertiza depusă la dosarul aflat pe rolul Tribunalului Mureş. Procesul între reprezentanţii aeroportului, de o parte, şi constructor, proiectanţi şi consultant – de cealaltă parte - va avea următorul termen în luna martie. Reprezentanţii aeroportului solicită despăgubiri de 15 milioane de euro.

Astfel, experţii care au inspectat lucrările au constatat că proiectul pentru drenarea apelor este necorespunzător. Expertiza tehnică din proces a fost realizată de trei profesori universitari: Iacint Manoliu -Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, Florian Roman - Universitatea Tehnică din Cluj – Napoca şi Marin Marin - Universitatea Politehnică Timişoara.

Specialiştii consideră că proiectul, şi aşa lacunar, nu a mai fost respectat în totalitate de constructorii de la Max Boegl în privinţa sistemului de drenare. Răspunzători sunt şi consultanţii de la firma Dornier. "Împreună cu executantul poartă răspunderea pentru neexecutarea drenurilor longitudinale, prevăzute în proiect pe ultimii 75 de metri ai pragului 09. Au ales ca material pentru rambleu un pământul argilos provenit din excavaţiile din zonă, fără a se lua măsuri de îmbunătăţire", se mai arată în expertiza amintită.

Noaptea când pista a luat-o la vale

Multe lucrări au fost făcute doar pentru a fi bifate şi pentru a se încasa banii: rigolele pentru apa de suprafaţă nu pot prelua apa pentru că sunt deasupra terenului, suprafaţa gazonată favorizează acumularea apei.

Reamintim că, în noaptea de 22 spre 23 august 2010, la un an de la terminarea lucrărilor de prelungire a pistei, dealul proaspăt ridicat a luat-o la vale la pragul 09, producând pagube inclusiv sistemului de asistenţă a avioanelor la aterizare.

Prăpastie în cea mai importantă investiţie

Extinderea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Sibiu reprezintă cea mai mare investiţie efectuată în ultimele două decenii din fonduri locale. Este vorba despre o alocare bugetară de peste 70 de milioane de euro, cea mai mare parte a banilor fiind împrumutaţi de Primăria Sibiu şi Consiliul Judeţean Sibiu.

Din această sumă, aproximativ 42 de milioane au fost cheltuiţi pentru extinderea pistei de aterizare-decolare. Pentru realizarea proiectului au fost aleşi: constructorii germani de la Max Boegl, proiectanţii de la Iptana – Obermeyer (România – Germania) şi diriginţii de şantier de la Dornier Consulting (Germania). Dintre aceste companii, nici una nu şi-a asumat vina alunecărilor de teren. Practic extinderea pistei se realiza prin prelungirea unui deal de 28 de metri. O lucrare amplă, care însă a luat-o la vale la câteva luni de la terminarea lucrărilor.

Autor Traian Deleanu

Sursa:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/1077400.html
 

TripleSeven

Well-Known Member
Feb 9, 2013
772
975
93
#12
Visăm. Dacă o să fie o cursă low-cost anul acesta, o să fie foarte mult. Plus dacă Air Serbia se decide şi o cursă de linie. Din 2016, vorbim despre altceva.
 
Apr 24, 2014
68
24
8
35
Sibiu SBZ
#13
Trebuie sa aiba si ei niste obicetive ca doar sunt pe functii de conducere.......daca se ating sau nu obiectivele este alta poveste (mai ales ca nu se intampla nimica). Parca noul director, in contract, avea trasate niste obiective anuale legat de numarul de rute noi....oare cand o sa ajungem in situatia in care cel care nu isi atinge obiectivele sa zboare? ce bani ce remuneratie lunara...bonus de performanta baban si atat la indeplinirea obiectivelor. Cred ca visez frumos :)
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,412
1,982
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#14
eh ... se anunta deschiderea rutelor în 2015 începând cu 2016 si toata lumea-i multumita ;)

E clar ca e vorba de o baza la SBZ iar aici intra în discutie doar WZZ si BMS, iar dupa evolutia lucrurilor din ultima vreme as înclina spre WZZ.
 
Apr 24, 2014
68
24
8
35
Sibiu SBZ
#15
O postare a aeroportului SBZ pe LinkedIN:

SIBIU International Airport
According to Romania's General Transport Master Plan by 2020 Sibiu Airport is expected to develop into the International Hub Airport category. Projects included: expansion of passenger terminal by 2020, expanding passenger terminal by 2025, taxiway extension by 2020, analysis of the opportunity to develop a cargo terminal by 2020. The estimated costs of the project (Million €, 2014 prices): 51 million euros If the modernization program is implemented entirely, the number of passengers 1,517,611 by 2020 (329,756 domestic traffic, 1,187,865 international traffic) and 1,886,252 by 2025 (409,844 domestic traffic and 1,476,408 international traffic)

Ce frumos viseaza unii.
 

MihaiCLJ

Well-Known Member
Jun 3, 2014
920
379
63
Washington, DC
#18
Clujul are şanse să ajungă dacă se mai adaugă 1-2 companii pe lângă WZZ, desigur nu pe intern că acolo e jale. Dar cine ştie.
Însă SBZ numai dacă adaugă 5 aeronave WZZ şi pe umple pe toate are şanse reale. Dar WZZ nu adaugă aşa rapid aeronavele, stă cam 1-2 ani până cere una nouă, plus rata de deschidere temporizată a rutelor pentru a le vinde, nu iese 5 ani :)