[SBZ] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Cred ca Wizz va trebui cat de curand sa decida cumva intre SBZ si TGM. O dezvoltare pe unul din cele doua fata de ce e acuma nu se poate face decat cu afectarea celuilalt. SBZ poate parea in avantaj (infrastructura net superioara), insa are doua semne de intrebare: ar lua din catchementul bazei de la CRA (judetul Valcea cel putin) si se va "lupta" cu un lobby "conational" la TGM. Pe de alta parte, cumdestinatia MAD e la TGM dar nu e la CRA, e de discutat.
Despre CDG si AMS si alte "avioane" nici nu merita sa vorbim.
 
Intrarea la SBZ a demonstrat faptul ca exista cerere suplimentara in aceasta zona, in contextul in care W6 a transportat spre/dinspre LTN si DTM aproape 30.000 pax si scaderea de la TGM a fost de doar aproximativ 14.000 de pasageri. Imi pun intrebarea, daca au renuntat la BCN din TGM de ce nu au introdus CRL care a avut un istoric de operare? In schimb, au ales sa suplimenteze LTN, o destinatie deja deservita din TGM si care merge extrem de bine si din SBZ la 2/7 si care ar merge bine si la 4/7, dar nu au aeronave disponibile.
Din ce vad eu, vor pastra baza atat la TGM cat si SBZ, urmand sa se axeze pe destinatii diferite de pe fiecare baza. Vedem HHN, FMM de la TGM, s-ar putea sa vedem NUE si FDH si chiar STR din SBZ, BGY din TGM, MXP din SBZ etc. Ramane de vazut strategia abordata de catre W6, mai ales ca mai nou se uita si la yield, nu doar la LF.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Nu cred ca isi permite WIZZ sa piarda SBZ-ul dupa succesul cu LTN si DTM.
Atata timp cat sunt 14x7 - LH la MUC, 7x7 - AUA la VIE, si 7x7 ROT la MUC (cu mici exceptii in sezonul de iarna pentru toti) care nu sunt curse low cost, SBZ are potential

Daca nu vor fi WIZZ sigur vor fi altii (BMS, RYR, chiar ROT) care vor exploata potentialul.

Ceea ce vad eu ca se intampla la SBZ este o protejare oarecum a companiilor existente si rutelor deservite(cele non lowcost) si consider ca este mai OK asa ca exista diversitate si profitabilitate.

BMS a ratat startul cu CGN-ul care era o ruta mult mai buna decat DTM avand in vedere ca sunt mai multi din zona Sibiului stabiliti in zona CGN decat DTM.
Am prieteni care locuiesc in FRA si vin la SBZ de la DTM (inainte foloseau varianta HHN-TGM).

Daca cei de la ROT se trezesc din amorteala si se hotarasc cu CDG ar fi o lovitura pentru WIZZ care nu ar mai avea succes cu BVA (la 70km de oras) doar daca ar da transfer gratuit.

Om trai si om vedea.
 
Haide să nu mai visăm baliverne gen cursă ROT spre CDG. În momentul acesta, au mult prea multe probleme pe cap pentru a se gândi la o astfel de cursă, mai ales în W sau chiar cu escală. Nici măcar FRA, care este cu potenţial nu este în vizorul lor de pe niciun aeroport regional din RO. Pe termen scurt, ar putea încerca doar reintroducerea SBZ-OTP (măcar pe timp de vară, cu un orar bine gândit), dat fiind faptul că se închide şi OMR.
Cât despre BMS, no chance. Dacă în atâţia ani, nu au fost în stare să ducă SBZ-STR la 7/7, să nu vadă potenţialul pentru CGN şi să promită BGY care au mutat-o la CND ... spune multe.
 
Ultimul zbor Lufthansa cu CRJ700 va fi pe data de 5 Februarie.
 
Lună destul de bună ptr SBZ. Per total, +50% mai mulți pax în Ian 2015 vs 2014. Toate companiile au înregistrat creșteri de trafic, campionul fiind din nou ROT, cu app +20% creștere față de Ian. 2014 ... potențialul spre MUC este încă foarte mare!

10982703_378664935651736_5502851111464533295_n.png
 
  • 👍
Reactions: 7 users
Visăm. Dacă o să fie o cursă low-cost anul acesta, o să fie foarte mult. Plus dacă Air Serbia se decide şi o cursă de linie. Din 2016, vorbim despre altceva.
 
Trebuie sa aiba si ei niste obicetive ca doar sunt pe functii de conducere.......daca se ating sau nu obiectivele este alta poveste (mai ales ca nu se intampla nimica). Parca noul director, in contract, avea trasate niste obiective anuale legat de numarul de rute noi....oare cand o sa ajungem in situatia in care cel care nu isi atinge obiectivele sa zboare? ce bani ce remuneratie lunara...bonus de performanta baban si atat la indeplinirea obiectivelor. Cred ca visez frumos :)
 
eh ... se anunta deschiderea rutelor în 2015 începând cu 2016 si toata lumea-i multumita ;)

E clar ca e vorba de o baza la SBZ iar aici intra în discutie doar WZZ si BMS, iar dupa evolutia lucrurilor din ultima vreme as înclina spre WZZ.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
O postare a aeroportului SBZ pe LinkedIN:

SIBIU International Airport
According to Romania's General Transport Master Plan by 2020 Sibiu Airport is expected to develop into the International Hub Airport category. Projects included: expansion of passenger terminal by 2020, expanding passenger terminal by 2025, taxiway extension by 2020, analysis of the opportunity to develop a cargo terminal by 2020. The estimated costs of the project (Million €, 2014 prices): 51 million euros If the modernization program is implemented entirely, the number of passengers 1,517,611 by 2020 (329,756 domestic traffic, 1,187,865 international traffic) and 1,886,252 by 2025 (409,844 domestic traffic and 1,476,408 international traffic)

Ce frumos viseaza unii.
 
Clujul are şanse să ajungă dacă se mai adaugă 1-2 companii pe lângă WZZ, desigur nu pe intern că acolo e jale. Dar cine ştie.
Însă SBZ numai dacă adaugă 5 aeronave WZZ şi pe umple pe toate are şanse reale. Dar WZZ nu adaugă aşa rapid aeronavele, stă cam 1-2 ani până cere una nouă, plus rata de deschidere temporizată a rutelor pentru a le vinde, nu iese 5 ani :)