• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#1
E mai degrabă Airbus vs Boeing decât Blue vs Wizz...din propria experiență am ajuns la concluzia ca Airbus-urile se comporta mai bine și îți dau o anumită siguranță...deși am peste 40 de zboruri au fost doar mici neplăceri.......În schimb cu Boeing am zburat doar de 2 ori și ambele zboruri au fost foarte neplăcute...

La o simplă căutare pe google pe accidente cu minim 1 pasager decedat pe clasicele B737 vs A320 se găsește o rată de:151 vs 22.

Plus ca A340 e avionul cu zero victime.

De asta personal o să prefer să aleg Airbus...
 

Tufic

New Member
Dec 25, 2015
12
7
3
39
Bucharest
#2
Toate avioanele sunt la fel de sigure - altfel nu ar fi certificate. Eu cred ca importante sunt standardele la care sunt operate. Daca in cazul Tarom si Blue Air, ambii operatori sunt certificati IATA/IOSA Wizz nu e...
 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#3
Ca o comparatie: și toate mașinile care au certificat RAR sunt sigure și pot circula pe drumurile publice...dar eu ca pasager m-as simți mai confortabil la drum intr-un Mercedes decât intr-o Dacie.....
Iar în cazul Wizz vs BMS chiar dacă avioanele ar avea în starea lor nouă același nivel de confort și siguranță nu cred ca un avion Boeing cu 20 de ani vechime se comporta la fel ca un Airbus de un an vechime.
Oricat de certificat ar fi un avion cred ca uzura materialelor nu ține cont de asta....ea își face treaba în timp.

Cine are cât de cât habar de inginerie știe despre ce vorbesc, eu personal fiind un inginer metalurgic.
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,184
1,679
113
Brasov
www.fotocity.ro
#4
Per total @danysdv are dreptate. Dar ar fi interesant de aflat cate fatalitati su fost incepand din 1986 agregat cu 737 produse incapand cu acelasi an. Anul cand s-a introdus seria 320.
Din cate vad, statisticile arata doar fatalitatile per model. Inca nu am gasit o statistica de genul asta.
 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#5
Din 1986 până astăzi B737 are 57 accidente vs 22 A320....iar pentru mine cifrele vorbesc nu certificatele...
 

NFZ

Active Member
Jul 17, 2015
93
105
33
48
București
#7
Ca sa fie o analiză serioasă trebuie raportat la numărul de zboruri efectuate și la operatorii ce le-au zburat

Sent from my HTC One using Tapatalk
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,184
1,679
113
Brasov
www.fotocity.ro
#9
Daca te uiti la lista accidentelor 737 ai sa vezi niste chestii de genul: Itek Air, Tatarstan Air, Bhoja Air, AdamAir, Mandala Airlines, Air Gabon, Air Guinee etc.
Dupa cum vezi este vorba de crème de la crème. :)
Mai este un aspect, A320 este mai scump decat 737, asta facand-ul mai putin accesibil pentru astfel de operatori.
Pentru o statisctica cat de cat valabila trebuie sa iei in consideratie urmatorii factori:
  1. Anul fabricatiei
  2. Operatorul
  3. Tipul de accident.
    • Trebuie facuta o delimitare clara intre accident si mana criminala. Vezi MH17, 4U9525, MH370, IR655 etc.
    • Eroare umana vs defectiune mecanica (sau ma rog, orice are legatura cu aparatul)
Cu asta eu zic sa terminam off topic-ul. Poate cineva muta mesajele intr-un fir mai potrivit si putem continua acolo. @Zsolt @CalinCLJ @Thomas
 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#10
Deși Boeing e o companie cu o istorie mai bogată decât Airbus anul trecut comenzile ferme primite în anul 2015 ai fost A:421 iar B:331 ceea ce e clar, și companiile aeriene preferă Airbus deși sunt mai scumpe ca Boeing
 

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,761
460
113
#12
Nu omiteti faptul ca de-a lungul timpului au zburat cu vreo 2000 mai multe 737 decat A320. Adica vreo 9000 versus 7000.

Sent from my D5803 using Tapatalk
 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#13
Ai dreptate bv01 dar dacă faci acea selecție din cele 22 A320 rămân și mai puține și diferența o să fir tot mare între B737 vs A320
[doublepost=1455265701,1455265528][/doublepost]Un procent de aproximativ 20% mai multe avioane pt Boeing și de 7,5 ori mai multe accidente.... totuși...hai să fim serioși....
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,184
1,679
113
Brasov
www.fotocity.ro
#14
Nu cred ca vreunul din operatorii enumerati de mine a facut vreo comanda de A320... Unele bineinteles, nu mai exista.
Dar hai sa facem o statistica mai recenta. Ia uite ce ne da:

 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#15
Mai scumpe A320 dar totuși mai cumpărate...oare de ce crezi!?!!?
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,184
1,679
113
Brasov
www.fotocity.ro
#16
Tu vorbești de avioane noi.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
1,952
1,762
113
32
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#18
Normal ca noi...doar nu tigai de 20/de ani ca la BMS
Sunteti total iesiti din acest topic in primul rand, si iar vad cu stupoare comparatii absolut aberante intre tipurile de avioane. Poti merge la nesfarsit cu comparatii absolut hilare ca esti total pe aratura. Daca la masini are importanta varsta biologica, afla ca la avioane sunt alte criterii care determina gradul de uzura, ciclurile prin care a trecut si cel mai important mentenanta periodica.
Rog un admin sa mute aceasta discutie in threadul de : "Loc de dat cu capul".
 
Dec 2, 2015
45
2
8
London
#20
Nu am nevoie să aflu tu cred ca ești ală care ar trebui să mai conecteze creierul înainte de a deschide gura...eu cunosc foarte, foarte bine despre ce vorbesc...jobul meu fiind intr-o fabrică care produce piese pt Airbus....iar metalul( sau aliaje ale acestuia) lucrează în timp și nimeni nu poate opri asta indiferent ca e mașină, avion sau caruta