• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Discutii Airbus vs Boeing

ben

Well-Known Member
La Airbus ai uitat 28.12.2014. Si, din pacate, aeronava ruseasca din Egipt. Dar nu cred ca sunt relevante accidentele astea pt siguranta generala pe care o ofera cele 2 tipuri de aeronave. Ce nu imi place mie la A este ca se baga prea mult in treaba pilotilor. Iar un exemplu pe care l-am gasit acum pe net : "an Airbus A321 was flying from Bilbao to Munich when the aircraft, while on autopilot, lowered the nose into a descent reaching 4000 fpm. The uncommanded pitch-down was caused by two angle of attack sensors that were jammed in their positions, causing the fly by wire protection to believe the aircraft entered a stall while it climbed through FL310. The Alpha Protection activated, forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full stick input. The crew disconnected the related Air Data Units and were able to recover the aircraft." Asta e ceea ce ma deranjeaza la aeronava. In rest, numai de bine, repet, ambii producatori ofera echipamente super safe
 
D

Deleted member 13561

Guest
@ben
E posibil să fi ratat câteva. Dar am trecut doar cele cu fatalități. Catalogate accidente. În Egipt a fost cumva confirmat atentat.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

raduvisitor

Active Member
Nu exista un thread separat pentru familia A320ceo, dar merge aici: First U.S.-built A321 exits paint shop

The first A320 Family aircraft to be produced at the Airbus U.S. Manufacturing Facility in Mobile, Alabama – an A321 for JetBlue – has emerged from the paint shop in its airline livery

csm_First_U.S.-built_A321_exits_paint_shop__1_d72a294247.jpg
 

Dorin

Well-Known Member
Am zburat de 115 ori cu A320 si de 76 de ori cu 737-800. Nu am avut nici o problema pana acum, nici macar o turbulenta severa. La mici trepidatii ma simt mai confortabil in 320. Nu-mi place zgomotul mai puternic al motoarelor pe 737-800. Se simte cand stai in dreptul lor.
Am avut doua defectiuni de 737-800 inainte de decolare. In rest, nimic notabil.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
D

Deleted member 13561

Guest
Primul Airbus Made in USA la livrare. Toată chestia asta cu Airbus Made in USA mi se pare super interesantă.




ecf39fc51df84bb5fb31ed35160c4648.jpg



Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

transporter

Well-Known Member
Chiar nu am stiut unde sa il pun. Un videoclip dragut prin care angajatii Airbus ureaza La Multi Ani celor de la Boeing pentru 100 de ani de activitate.

 
  • 👍
Reactions: 4 users

ben

Well-Known Member
Ca design 320 e mult peste 737, dar nu cred să fie ăsta un criteriu pentru Tarom. 737 e deja la limita superioară de design, cumva forțat la maximul posibil.
Stiu ca nu e topicul potrivit, dar poti detalia un pic afirmatia ta si cum influenteaza asta partea economica? Prin asta ma refer la design.
 
D

Deleted member 13561

Guest
E doar o părere personală, economic vorbind pentru Tarom nu are nicio importanță. Prin design depășit mă refer la imposibilitatea de utilizare a unor motoare cu diametru mărit precum și culoarul claustrofobic.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ben

Well-Known Member
Hai sa rugam pe cineva sa mute discutia la topicul potrivit si sa discutam nitel, ok?
 

ben

Well-Known Member
Eu cred ca a declarat lucrurile astea pt ca este convins ca are potential de viitor manager al companiei :D E foarte interesant sa afli ca asemenea personaje populeaza parlamentul tarii si ca se ocupa cu maxim de profesionalism pt cresterea si bunastarea tarii si a populatiei. Declaratiile astea pot fi puse in acelasi loc cu faimoasele perle de la BAC.
 

ben

Well-Known Member
Buuun, acum sa discutam :)
Pai, faptul ca e la maxim de dezvoltare Boeingul 737 nu inseamna ca e mai prejos decat Airbusul 320. Caci in afara de 321 vs 739 unde A are avantaj (pt ca 321 e un mai bun inlocuitor de 757 decat e 739), eu vad lucrurile destul de egale, sau chiar in avantajul B la 738 vs 320. Cu ce te ajuta ca poti pune motoare mai mari acum pe 320? Caci vei ajunge la familia urmatoare, 330 (sau si mai grav 787). Nu ai cum sa tot maresti o varianta care si asa este destul de marita fata de ceea ce a fost pe plansa initial. Boeing, asa cum e el acum cu jambe mai mici se simte foarte bine. E adevarat ca cei de la Boeing au adus in discutie o modificare, anume jamba mai inalta, care implica escamotare diferita a trenului pt a incapea in bay si o modificare a structurii aripii, pt a permite o greutate mai mare sub aceasta, tocmai pt a produce ceva mai mare, cu care sa evolueze de la egal la egal cu 321. Si in afara de faptul ca duce mai multi pasageri per trip (pt cine stie sa umple), nu vad cum o aeronava (321) care zboara la FL 330-340 poate fi mai eficienta fata de una (738) care zboara la FL 380-390.
Legat de culoarul claustrofobic la 737, sincer nu prea stiu ce sa iti zic, am mers ca pasager cu ambele modele si nu mi s-a parut cu nimic mai prejos 737. Chiar mi se par la fel de ok (sau ne-ok daca le compari cu un avion widebody :) ). Daca te uiti pe wiki, vei vedea ca diferentele la cabina legate de diametru sunt infime.
La 737 (NG) eu mai vad avantajul nivelului maxim de zbor, 410 vs 390. Vara cand sunt furtuni ai o optiune in plus, la fel si iarna cand ai mai mult CAT ai 2 niveluri in plus in paleta de optiuni.
Singurul avantaj al lui 320 fata de 737 eu il vad in cockpit, la confort. Da, este mai mare, mai mult spatiu, mai confortabil. Dar in rest, nimic.
Iar ca preturi, daca A da discounturi mai mari, te prinde la loc cand incepi sa schimbi piese la ele, deci aici ai un avantaj doar cand iei ceva nou si vezi ca iti raman mai multi bani in buzunar. Apoi, deschizi punguta larg.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
@cristi_avb, articolul l-am pus doar ca sa se stie de unde am luat tabelul, care tabel l-am pus pentru ca acolo se regaseste si o comparatie intre costurile de operare ale B738 şi A320ceo, intrucat dintre aceste avioane (la mana a doua) spune Taromul ca va alege inlocuitorul pentru A310, subiect de la care a pornit aceasta discutie.

Sigur ca alte surse vor arata date diferite, dar costurile de operare ale celor doua avioane sunt foarte apropiate. Din aceasta perspectiva, diferenta de eficienta o face capacitatea superioara a B738. In schimb, ratele de leasing ale B738 sunt de obicei ceva mai mari fata de A320, daca ne raportam la avioane cu acelasi grad de uzura.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Un atu pentru Airbus: :)
Airbus, cel mai important producător de aeronave, a selectat compania Alro Slatina drept furnizor de aluminiu, acordul fiind încheiat pe o perioadă de mai mulţi ani, începând cu 2017.
Conform termenilor contractului, Alro va furniza produse laminate plate din aluminiu pentru fabricarea aeronavelor, informează compania...

Economica
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Nu o lua ca atare.Mai ales dpdv tehnic. Si faptul ca era un emoticon in postare indica acest lucru. Pur si simplu mi s-a parut o veste buna ctr ALRO dar nu am vrut sa deschid thread separat.
 
Top