Discutii Airbus vs Boeing

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Eroarea umană e statistic vorbind principala cauza a accidentelor...
De asta cred ca automatizarea Airbus vinde mai bine...companiile aeriene vor cât mai puțină influența umană la bord...
 
Atunci poate poti produce o statistica unde sa vedem cate accidente au fost strict datorate modelului de avion. :confused:
 
Nu cred ca se poate purta o discutie A vs B, chit ca e subiectul cel mai discutat in toate forumurile mari, pentru ca nu pre avem produse si generatii 100% comparabile. Tot asa cum structura de business a celor doua companii nu e comparabila.

Revenind la discutia celor doua familii, e ca si cum am compara un CRJ cu E_Jets.

Boeing a inceput 737 ca avion regional cu 80 de locuri. L-a intins cit s-a putut dar la 739 deja a atins limitele tehnologice ale conceptului.

Airbus a inceput cu 320 20 de ani mai tirziu.este normal sa mai aiba resursa de strech si spre segmentul MOM si sa apara si unele fantezii despre un 322.

Uitindu-ne in timp, e normal ca Boeing sa fi fost in pole position cita vreme piata a cerut ceva la marimea 737-300/-700, pentru ca se batea cu o varianta scurtata (319) a modelului de baza 320.

Acum piata merge accelerat in sus si e normal ca Airbus sa fie in pole position pentru ca 737 si-a consumat resursa de proiectare.

Intrebarea mai interesanta e cind si cit de radical va reinnoi Boeing familia respectiva. Deocamdata 787 nu prea sta bine cu banii, 777 clasic nu are comenzi de tranzitie iar 777x zboara doar pe hirtie.

Airbus sta mai bine ca ciclu de viata - 320 e lider si mai are resursa de dezvoltare, 330 e bine pozitionat ca varianta ieftinache, 350 a fost lansat fara probleme.; chiar si mult huiltul 380 incepe sa aiba o piata second ceea ce va creste presiunea pe aeroporturi sa il poata gazdui.
 
În schimb cu Boeing am zburat doar de 2 ori și ambele zboruri au fost foarte neplăcute...
Ne poti spune si noua ce anume a facut ca zborurile respective sa fie atat de neplacute?
[doublepost=1455295995,1455295924][/doublepost]
Dacă A340 a fost un eșec atunci B787(care se dorea a fi rivalul lui A380)...cum se poate numi?!?
Rival din ce punct de vedere? Caci ca nr de pasageri in mod cert nu sunt pe aceeasi felie. Poate ca perioada de aparitie sau?
[doublepost=1455296052][/doublepost]
Cazul Aloha Airlines e cel mai concludent în legătură cu materialele folosite de Boeing... avion fără prea multă uzură dar cu fuzelajul desprins în zbor
Dar pitourile de la Airbus care au prostul obicei de a ingheta in aer lasand avionul si pilotii fara cele mai importante informatii de care au nevoie?
[doublepost=1455296094][/doublepost]
aceștia pierd teren pe piata comenzilor de aeronave...și o să tot piardă în anii următori
Dar la livrari cum o duc cei 2?
 
AF447 din câte am văzut pe NG erau blamați piloții...practic avionul a coborât cu botul ridicat și niciunu din cei 3 nu si-au dat seama ce se întâmplă
Pai pilotii, dar ideea e ca au angajat avionul (ceea ce numesti tu coborare cu botul ridicat), cel care avea controlul tinea stickul pe nose up (adica exact ce nu trebuie facut), iar cel din dreapta si comandantul care venise in final in cockpit habar nu aveau ce comenzi introducea cel din dreapta.
[doublepost=1455296316,1455296202][/doublepost]
recent am văzut un documentar despre "Aeroperu 603" care sa prabusit din cauza ca nu înlăturat banda adezivă de pe tuburile Pitot după o vericare de rutină....aceeași treabă cu AF 447 au coborât cu botul ridicat...
Nu, la primul au coborat controlat pana in apa, habar nu aveau ce sa mai creada din multitudinea de informatii contradictorii, la AF447 au coborat angajati.
[doublepost=1455296432][/doublepost]
chiar si mult huiltul 380 incepe sa aiba o piata second ceea ce va creste presiunea pe aeroporturi sa il poata gazdui.
380 e un dezastru pt aeroporturi si un pericol pt alte aeronave in aer. Are o turbulenta de siaj ingrozitoare.
[doublepost=1455296588][/doublepost]
De asta cred ca automatizarea Airbus vinde mai bine
Iar cand patesc ce au patit cei de la zborul tehnic in Franta, raman cu ochii in soare, nemaistiind ce sa faca si murind ca fraierii. La fel cazul de la Strasbourg, unde au intrat in deal pt ca asa a vrut aeronava, sa le dea o mana de ajutor (daca nu avea functia aia stupida de care nu stiau decat producatorii, se pare ca ratau dealul si scapau cu greseala comisa).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ne poti spune si noua ce anume a facut ca zborurile respective sa fie atat de neplacute?
[doublepost=1455295995,1455295924][/doublepost]
Rival din ce punct de vedere? Caci ca nr de pasageri in mod cert nu sunt pe aceeasi felie. Poate ca perioada de aparitie sau?
[doublepost=1455296052][/doublepost]
Dar pitourile de la Airbus care au prostul obicei de a ingheta in aer lasand avionul si pilotii fara cele mai importante informatii de care au nevoie?
[doublepost=1455296094][/doublepost]
Dar la livrari cum o duc cei 2?



Neplăcut.....Zbor Ryanair BSL-STN 21.10.14...frig în avion( nu glumesc toți pasagerii cu gegile pe ei), dureri de urechi și lipsă auz urechea stânga 2 zile( niciodată aceste dureri cu Airbus), un fel de izbitură pe partea stânga spate în timpul zborului( de parcă ar fi lovit ceva...toti pasagerii au tresărit)...iar coborârea( purtat de vânt ca o hârtie de parcă era deltaplan)... bonus doua salturi ca o minge la aterizare( avionul nu terminase de rulat ca soția îmi și zice: "Să mai cumperi niciodată bilete la compania asta"
Am mai trăit mici neplăceri și cu avioane Airbus...dar nici nu încape comparație pentru mine.
 
Întrebarea persistă. Ce vină are Boeing în toată povestea asta? :)


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Avioanele lor, cred eu, se comporta mai rău în timpul zborului... Si cred eu sunt mai slab presurizate(mai cunosc cazuri de persoane care s-au plâns de dureri de urechi după zboruri cu Boeing).... Poate nu e așa și doar am prins eu un zbor foarte prost...ideea e ca acu mi-e frică să mă urc intr-un Boeing...nu mai zic ca intr-un avion BMS cu 20 de ani vechime nu m-as urca niciodată.... Prefer să vin cu bicicleta din Uk până acasă...
 
Hai ca o dai deja in copilarii.
Am mai auzit pe cineva, ca nu ar zbura cu nicio aeronava, daca la mansa ar fi o femeie.

Slab resurizat? Elaboreaza, hai cu documentatie, etc, sa vedem despre ce vorbesti.
Asa as zice si eu, ca nu as mai zbura cu AA B767, nu au IFE, iar din cauza asta poti fi periculoase, in cazul in care cineva o ia razna ca nu are un mnitor in fata.
 
Pai pilotii, dar ideea e ca au angajat avionul (ceea ce numesti tu coborare cu botul ridicat), cel care avea controlul tinea stickul pe nose up (adica exact ce nu trebuie facut), iar cel din dreapta si comandantul care venise in final in cockpit habar nu aveau ce comenzi introducea cel din dreapta.
[doublepost=1455296316,1455296202][/doublepost]
Nu, la primul au coborat controlat pana in apa, habar nu aveau ce sa mai creada din multitudinea de informatii contradictorii, la AF447 au coborat angajati.
[doublepost=1455296432][/doublepost]
380 e un dezastru pt aeroporturi si un pericol pt alte aeronave in aer. Are o turbulenta de siaj ingrozitoare.
[doublepost=1455296588][/doublepost]
Iar cand patesc ce au patit cei de la zborul tehnic in Franta, raman cu ochii in soare, nemaistiind ce sa faca si murind ca fraierii. La fel cazul de la Strasbourg, unde au intrat in deal pt ca asa a vrut aeronava, sa le dea o mana de ajutor (daca nu avea functia aia stupida de care nu stiau decat producatorii, se pare ca ratau dealul si scapau cu greseala comisa).
Ne poti spune si noua ce anume a facut ca zborurile respective sa fie atat de neplacute?
[doublepost=1455295995,1455295924][/doublepost]
Rival din ce punct de vedere? Caci ca nr de pasageri in mod cert nu sunt pe aceeasi felie. Poate ca perioada de aparitie sau?
[doublepost=1455296052][/doublepost]
Dar pitourile de la Airbus care au prostul obicei de a ingheta in aer lasand avionul si pilotii fara cele mai importante informatii de care au nevoie?
[doublepost=1455296094][/doublepost]
Dar la livrari cum o duc cei 2?


Nu e nevoie sa-mi prezinți puținele a accidente Airbus ca le cunosc....sa învățat din ele și problemele s-au remediat, spre deosebire de Boeing la care a fost nevoie de 5 incidente(2 prăbușiri) ca sa afle ca au o problemă cu blocarea pistonului care acționează direcția și asta datorită unor piloți care au reușit să redreseze aeronava, să aterizeze și apoi să raporteze...vezi aici:
Boeing 737 rudder issues - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Avioanele lor, cred eu, se comporta mai rău în timpul zborului... Si cred eu sunt mai slab presurizate(mai cunosc cazuri de persoane care s-au plâns de dureri de urechi după zboruri cu Boeing).... Poate nu e așa și doar am prins eu un zbor foarte prost...ideea e ca acu mi-e frică să mă urc intr-un Boeing...nu mai zic ca intr-un avion BMS cu 20 de ani vechime nu m-as urca niciodată.... Prefer să vin cu bicicleta din Uk până acasă...

Revenind la comparatia domeniul feroviar (unde normele de siguranta sunt de asemenea foarte stricte), nu zic ca nu e posibil ca in timp Boeing sa se comporte mai rau in timpul zborului. La fel cum o rama CAF e posibil sa se comporte in exploatare (raportat la chestiuni ce au legatura cu confotul calatorilor) mai rau decat o rama Bombardier. Dar asta nu inseamna niciodata ca ar fi mai nesigura. Tot in domeniul feroviar, faptul ca locomotiva si vagoanele unui tren au vopseaua puscata si poate se vad chiar si urme de rugina, iar ca inauntru e frig, aerul conditionat functioneaza prost, nu inseamna ca exista vreun pericol. Partea de inalta tensiune si circuitele de comanda sunt intotdeauna verificate, dozele curatate cu atentie si inlocuit orice component care nu mai respecta normele. Astea sunt obligatorii. In rest, intradevar, inlocuirea rezistentelor la instalatia de incalzire, curatarea cailor aeriene, vopseaua la exterior, etc se poate intampla sa fie neglijate. Mai nou si partea de incalzire e tratata cu strictete, dar am dat doar un exemplu. La fel si in industria aviatica, faptul ca interiorul arata mai uzat, ca e frig, etc, nu insemna niciodata ca avionul ar fi nesigur. Inseamna ca anumite aspecte sunt neglijate, dar care au legatura cu confortul, nu cu siguranta. E o distinctie foarte importanta care trebuie facuta...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

"When all accidents are considered there is no correlation between accident rates and age up till 18 years and a weak trend of increased accident rate with age is observed for aircraft older than 20 years. This increase in the worldwide accident rate is driven mainly by Africa which exhibits a statistically significant increase in accident rate for aircraft older than 20 years. Other regions such as North America and Europe do not exhibit any correlation of accident rate with aircraft age."
 
Dude, hai să o lăsăm baltă cu Africa. Din păcate face și ea parte din statistică. Dar dacă ajungem sa facem comparație între Gabon Air și Lufthansa / BMS / Tarom, atunci cădem în penibil.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Revenind la comparatia domeniul feroviar (unde normele de siguranta sunt de asemenea foarte stricte, nu zic ca nu e posibil ca in timp Boeing sa se comporte mai rau in timpul zborului. La fel cum o rama CAF e posibil sa se comporte in exploatare (raportat la chestiuni ce au legatura cu confotul calatorilor) mai rau decat o rama Bombardier. Dar asta nu inseamna niciodata ca ar fi mai nesigura. Tot in domeniul feroviar, faptul ca locomotiva si vagoanele unui tren au vopseaua puscata si poate se vad chiar si urme de rugina, iar ca inauntru e frig, aerul conditionat functioneaza prost, nu inseamna ca exista vreun pericol. Partea de inalta tensiune si circuitele de comanda sunt intotdeauna verificate, dozele curatate cu atentie si inlocuit orice component care nu mai respecta normele. Astea sunt obligatorii. In rest, intradevar, inlocuirea rezistentelor la instalatia de incalzire, curatarea cailor aeriene, vopseaua la exterior, etc se poate intampla sa fie neglijate. Mai nou si partea de incalzire e tratata cu strictete, dar am dat doar un exemplu. La fel si in industria aviatica, faptul ca interiorul arata mai uzat, ca e frig, etc, nu insemna niciodata ca avionul ar fi nesigur. Inseamna ca anumite aspecte sunt neglijate, dar care au legatura cu confortul, nu cu siguranta. E o distinctie foarte importanta care trebuie facuta...

Bine spus...Eu nu am zis ca avioanele Boeing ar fi nesigure....personal nu mă simt confortabil să mă mai urc intr-un avion Boeing....
[doublepost=1455300498,1455300353][/doublepost]
@danysdv

Dar despre rudder control la Airbus ce ai de zis? Ia cauta să vezi.

Pilots responding to malfuctioning plane part caused AirAsia crash which killed 162 passengers off Indonesia

Pilots responding to malfuctioning plane part caused AirAsia crash which killed 162 passengers off Indonesia

Déjà ne dăm în bărci.


LE: Am zburat cu Norwegian 738. Cea mai OK experiență de zbor până acum. Inclusiv la capitolul presiune.

Sent from my mobile phone using Tapatalk

Sunt doar speculații...ancheta oficială nu e gata...
 
Bine spus...Eu nu am zis ca avioanele Boeing ar fi nesigure....personal nu mă simt confortabil să mă mai urc intr-un avion Boeing....
[doublepost=1455300498,1455300353][/doublepost]

Sunt doar speculații...ancheta oficială nu e gata...
Posibil să ai dreptate în legătură cu 738 dar...
După cum vezi nimeni nu a ales Modelul Aparatului. Just sayin...

Frica de Zbor (Aviophobia) si Aspecte Conexe


Sent from my mobile phone using Tapatalk
Din 7 voturi...e irelevant...trebuie cel puțin 1000 de participanti ca un poll să fie concludent
 
Hai sa punem problema si altfel? Oare cati dintre noi ar fi dispusi sa zbore cu un COMAC 919/929 ? Sau daca ne-am afla in Congo, cu vechiturile sovietice care in multe cazuri sunt singura posibilitate de transport ?
 
Last edited: