[CLJ] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Asta suna a "acces restictionat persoanelor cu dizabilitati". Poate se lasa si cu cateva procese.

Ref lifturi ii rezolva @Cristian B .
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Buna ziua,
Maine, 10 februarie 2019, CSU Craiova joaca cu CFR Cluj. Stie cineva daca CFR-ul vine cu un charter??
 
Se pare ca rutele spre Malta si Dubai nu mai sunt disponibile tot timpul anului.
Spre Dubai nu mai sunt zboruri Intre 15 iunie si 14 septembrie, iar spre Malta incepand cu programul de iarna
 
La acelasi lucru ma gândisem si eu ... pe de alta parte, fara planuri chiar ca nu se poate face nimic.

Cumva societatea româneasca (cea politica, dar parca si în general) se învârte într-un cerc vicios ... desi parca unerori descrierea ca "cerc" mi se pare prea optimista, adica cercul înseamna ca se cam ramâne pe loc, mie de multe ori mi se pare mai degraba o spirala (si care nu duce în sus).

Dar cine stie ... poate cineva, cândva cineva reuseste sa rupa aceasta traiectorie si sa transforme planul în realitate ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Poate ca opinia mea ar trebui un pic explicata. Cu Thomas "rezonam" de multa vreme, dar poate ca altii or zice ca-s prea pesimist. Sa le iau pe rand:
1. Din ce vad pe harta aia, vorbim atat de "tren metropolitan" cat si de "tren de suprafata/metrou". Primul, trenul clasic adica, pleaca de la Nadasel si se opreste la Bontida. Eu unul nu inteleg portiunea Nadasel-Baciu, nu exista absolut nici un potential prezent sau viitor. Pe de alta parte, doar pentru EC "merge" la Bontida? Pai de ce sa nu mearga pana la Gherla/Dej? Ca ar mai fi vreo 15-20 de km. DAR: totul este pe cale de rulare CFR Infrastructura. Pe Nadaselu-Gara Cluj se circula cu 30 km/ora, de la Gara Cluj pana la IRA trece prin oras si nu exista nici o protectie adevarata fata de accidente. O circulatie in ritm de un tren la 30 de min ar insemna un pericol major. Gara la aeroport? Daca e pe actuala structura CFR, linia e la 500 de metri de aeroport. pasarele interminabile, sau ce?
2. Partea cu "trenul de suprafata/metrou" este si mai SF (nu studiu :) ). Nu exista solutii de suprafata decat poate un km de la Luna la intrarea in Floresti. Asadar totul subteran. Va "anunt" ca la Cluj se face UN POD de 50 de metri lungime (podul Portelanul) intr-un an. Asta daca se va respecta termenul. :) :) Si e suprafata, si e o amarata de "punte". Cam cat timp/bani ar insemna traseul ala de metrou?
3. Sa fiu inteles bine, e ok sa faci planuri. Doar asa te dezvolti. Doar ca sunt atatea cu care trebuie inceput (niste parkinguri centrale, niste amarate de tunele de 3-400 metri pentru descongestionarea unor intersectii majore), incat sa te apuci sa "vinzi" asemenea utopii nu mai e viziune. E un politicianism ieftin al celui mai flamand de PR primar din tara. Iar prezentarea lor e ciclica.
No offence... :)
 
In primul rand, despre etapele 2 si 3 (metrou) nici nu are rost sa vorbim. Nu prea vad sanse sa devina realitate in viitorul previzibil din n motive.

In schimb, legat de etapa 1, S-Bahn Cluj nu este o idee nici noua si nici nerealista. Practic ar deschide potentialul de dezvoltare dincolo de Baciu si Apahida. Va fi in sfarsit posibil sa faci naveta in conditi normale dintr-o zona cu preturi decente la terenuri... Mai sunt unele probleme de rezolvat pe acest traseu, gen protectia fata de accidente sau legatura cu aeroportul dar nimic prea complicat. Si nu e nici legat de actuala adminsitratie. Idea apare in PMUD, este adoptata de mai toti expertii in domeniu si nu e nici noua (cam 2012-13 s-a vehiculat prima data in spatiul public). Asa ca cel mai probabil S-Bahn Cluj se va intampla... nu stim cand si daca sub actuala adminsitratie sau alta, dar este genul de proiect care ar fi o prostie sa NU fie implementat...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
De acord cu voi, situatia e cam clară în zona. Mai vreau doar sa adaug ca in urma unor discutii cu persoane din interior, CFR calatori nu prea e interesata de "prostiile" cu nod internodal si investiții infrastructură.
Cel putin asta era atmosfera in martie 2019.
 
Din pacate trebuie sa le dau dreptate pesimistilor, si in Iasi se incearca un “S-Bahn” de ceva timp pe infrastructura CFR, dar interesul lor e 0. Nu ca administratia locala isi rupe spatele facand un proiect viabil, dar isi dau interesul ceva mai mult ca cei din CFR.
 
Deci, realist vorbin, la aeroport nici n-ar fi nevoie de vreo pasarela sau alte chestii similare... Exista deja o trecere de pietoni, si in apropierea ei o cale de acces spre linii, printre cele doua cladiri, dupa cum se vede mai jos. Distanta ar fi sub 200 de metri, ochiometric... Bine ideea ar fi sa opreasca toate trenurile acolo...

mobil gas near me
 
Sa nu facem o confuzie: proiectul de terminal intermodal despre care se vorbeste in articolul de mai sus, n-are nicio legatura cu o posibila noua statie de tren la aeroport. Deci da, terminal intermodal nu se mai face, in schimb pentru o statie nu e nicio problema.