Poate ca opinia mea ar trebui un pic explicata. Cu Thomas "rezonam" de multa vreme, dar poate ca altii or zice ca-s prea pesimist. Sa le iau pe rand:
1. Din ce vad pe harta aia, vorbim atat de "tren metropolitan" cat si de "tren de suprafata/metrou". Primul, trenul clasic adica, pleaca de la Nadasel si se opreste la Bontida. Eu unul nu inteleg portiunea Nadasel-Baciu, nu exista absolut nici un potential prezent sau viitor. Pe de alta parte, doar pentru EC "merge" la Bontida? Pai de ce sa nu mearga pana la Gherla/Dej? Ca ar mai fi vreo 15-20 de km. DAR: totul este pe cale de rulare CFR Infrastructura. Pe Nadaselu-Gara Cluj se circula cu 30 km/ora, de la Gara Cluj pana la IRA trece prin oras si nu exista nici o protectie adevarata fata de accidente. O circulatie in ritm de un tren la 30 de min ar insemna un pericol major. Gara la aeroport? Daca e pe actuala structura CFR, linia e la 500 de metri de aeroport. pasarele interminabile, sau ce?
2. Partea cu "trenul de suprafata/metrou" este si mai SF (nu studiu
). Nu exista solutii de suprafata decat poate un km de la Luna la intrarea in Floresti. Asadar totul subteran. Va "anunt" ca la Cluj se face UN POD de 50 de metri lungime (podul Portelanul) intr-un an. Asta daca se va respecta termenul.
Si e suprafata, si e o amarata de "punte". Cam cat timp/bani ar insemna traseul ala de metrou?
3. Sa fiu inteles bine, e ok sa faci planuri. Doar asa te dezvolti. Doar ca sunt atatea cu care trebuie inceput (niste parkinguri centrale, niste amarate de tunele de 3-400 metri pentru descongestionarea unor intersectii majore), incat sa te apuci sa "vinzi" asemenea utopii nu mai e viziune. E un politicianism ieftin al celui mai flamand de PR primar din tara. Iar prezentarea lor e ciclica.
No offence...