[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
Analiză cost-beneficiu pentru serviciile de navigație aeriană pe Aeroportul de la Ghimbav la Bruxelles -

Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, și Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav (AIBG), se află astăzi, la Bruxelles, împreună cu oficiali din cadrul ROMATSA, pentru a discuta cu reprezentanții EUROCONTROL pe tema elaborării analizei cost-beneficiu pentru serviciile de navigație aeriană pe viitorul aeroport.​

EUROCONTROL (European Organisation for the Safety of Air Navigation – Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene) este organizația internațională de management al traficului aerian, iar întâlnirea are loc pentru acordarea de asistență tehnică în scopul evaluării opțiunilor de dezvoltare și operare a infrastructurii de navigație aeriană terminală ce va deservi viitorul aeroport Brașov – Ghimbav.​

Fiind vorba despre primul aeroport care se construiește în ultimii 50 de ani în România, conducerea administrației județene, ROMATSA și specialiștii EUROCONTROL doresc să identifice cea mai bună soluție din punct de vedere tehnic și economic pentru operarea traficului aerian al viitorului aeroport.​

Au fost luate în calcul două scenarii: cel în care operarea serviciilor aeriene va fi asigurată de un turn de control clasic și cel în care se va utiliza un remote tower. Pentru fiecare scenariu au fost setate condițiile tehnice care trebuie asigurate în cadrul AIBG, precum și beneficiile utilizării uneia sau alteia dintre soluții.​
 
Asta rămâne de văzut. Deocamdată lucrurile avansează.
 
Ce berarie H o sa se deschida acolo cand vor realiza ca investitia nu genereaza suficient trafic...
devilred.gif
Scuze @tavi, si mie imi place extrem de mult Brasovul, m-as muta si maine acolo daca as putea, insa unele lucruri efectiv nu au sens, economic vorbind.
 
Totusi in Romania pe langa Search Corporation si IPTANA, nu mai exista alte firme care sa faca studii de fezabilitate?
 
Brasovul are potential mai mare decat alte orase gen Craiova, Baia Mare, Satu Mare, Arad, Suceava chiar si Bacau, Sibiu sau Oradea. Trafic va fi. Doar sa se faca odata aeroportul ala. Evident ca bucurestenii nu prea sunt incantati de idee ca le va mai lua din traficul de pe OTP. Dar asta este situatia. Shit happens.
 
Nu că aș avea eu ceva cu Bucureștiul.. deși am, însă OTP și-a cam atins limitele. Probabil că odată construit, aeroportul de la Brașov va ajuta foarte mult inclusiv la confortul bucureștenilor. Eu în ultimii ani am redus drastic numărul călătoriilor în principal datorită jegului de drum până la București. Din Brașov mie mi-ar fi suficiente 2-3 destinații, BGY, MAD, LON. Prefer să dau 100 de euro pe o noapte de cazare decât să fiu nevoit să circul pe DN1.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu că aș avea eu ceva cu Bucureștiul.. deși am, însă OTP și-a cam atins limitele. Probabil că odată construit, aeroportul de la Brașov va ajuta foarte mult inclusiv la confortul bucureștenilor. Eu în ultimii ani am redus drastic numărul călătoriilor în principal datorită jegului de drum până la București. Din Brașov mie mi-ar fi suficiente 2-3 destinații, BGY, MAD, LON. Prefer să dau 100 de euro pe o noapte de cazare decât să fiu nevoit să circul pe DN1.

Sincer normalitatea ar fi sa poti lua trenul si peste 2h - 2h30 sa cobori direct la OTP. Dar din punctul meu de vedere tot este necesar un aeroport acolo macar pentru potentialul turistic urias.
 
Păi 2h30 fac cu mașina . Într-o țară normală, 160km cu trenul ar trebui maxim 1h30.
 

  • Aeroportul Brașov ar mai avea nevoie de 354 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor de construcție.
  • 500.000 de călători estimați pentru primul an de funcționare
  • Consiliul Județean Brașov se pregătește să contacteze deja operatori aeroportuari pentru a participa la o licitație privind concesiunea obiectivului pentru o perioadă de 25 de ani .
  • „Ne-am gândit la linii către zonele în care sunt mulți români – Londra, Spania, Italia, dar și la zonele de unde se va face mai ușor schimbul la curse către alte zone, cum ar fi Munchen sau Viena”.
  • „Am fost la Bruxelles și Corina Crețu ne-a confirmat că există fonduri pentru aeroport. Doar că trebuie să îl terminăm și apoi să solicităm rambursarea sumelor cheltuite”.
 
  • 👍
Reactions: 1 user