[SBZ] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
S-au trezit si falimentarii de la KRP sa apuce si ei ceva...

Cu Dortmund e mai mare risul, pai ce companie serioasa opereaza de acolo? In mod normal daca tot ai o regiune cu mai multe aeroporturi, faci licitatie pentru toate.. cum crezi ca o sa-ti vina Germanwings cind tu vrei Dortmund?
 
Reactia lui Iohannis cu privire la licitatiile organizate din ultima vreme.

Iohannis: "Trebuie să ieşim odată din schema asta comunistă că noi vrem multe zboruri şi atunci dăm bani publici"

Primarul Sibiului a comentat într–o conferinţă de presă situaţia aeroporturilor din centrul Transilvaniei, spunând că cel din Sibiu este în regulă şi are suficiente zboruri, iar cei care sperau că vor licita nenumărate zboruri low–cost de la Sibiu şi companiile se vor înghesui nu sunt realişti. Faptul că din cele câteva destinaţii cu care Consiliul Judeţean a încercat să atragă curse low-cost la Sibiu, doar o singură companie, Wizz Air, pentru cursa Sibiu - Londra, a licitat, era de aşteptat, crede primarul Sibiului, Klaus Iohannis, întrebat fiind ce părere are despre acest subiect, într-o conferinţă de presă.
"După părerea mea, companiile nu merg după ajutorul de stat (n.r. Sibiul acordă ajutor de stat pentru cursele nou înfiinţate) într-un loc, ci pentru afaceri şi dacă ar fi considerat zborurile dinspre Sibiu spre destinaţia x interesante, ar fi venit şi până acum. Sau, cel puţin, ar fi venit să bată la uşă, să întrebe. Eu cred că e bine şi aia una care a venit în plus (...). E bună intenţia şi lăudabilă şi uite că a reuşit să atragă o companie. E mult. Ceea ce şi-au propus ei, să atragă nu ştiu câte companii pentru zeci de destinaţii nu e realist, dar probabil că s-au gândit că dacă scot la licitaţie multe, tot vine cineva. Şi uite că au venit, deci rezultatul este bun", este de părere primarul Sibiului.
În ceea ce priveşte faptul că la Târgu-Mureş, de exemplu, aeroportul este subvenţionat de Consiliul Judeţean de acolo şi taxele sunt infime, Iohannis crede că acest lucru nu este în regulă deoarece un aeroport în secolul nostru trebuie să fie o afacere profitabilă, care se susţine singură. În situaţia în care un aeroport este subvenţionat cineva plăteşte acei bani, iar acel cineva este plătitorul de taxe şi impozite.
"Trebuie să ieşim odată din schema asta comunistă că noi vrem multe zboruri şi atunci dăm bani publici. Nu mi se pare în regulă", a declarat Klaus Iohannis.

Sibiul are destul

În ceea ce priveşte situaţia actuală a Aeroportului Internaţional Sibiu, primarul crede că acesta funcţionează bine.
"Sibiul are foarte multe legături pentru un oraş provin­cial de această dimen­siune cu alte aeroporturi. Avem legăturile pe care le şti\i, Bucureşti, München, Viena. Este mult pentru un oraş de o asemenea dimen­siune. În Europa de Vest o să găsiţi foarte puţine oraşe de această dimensiune cu legături similare. Sibiul este o locaţie foarte interesantă, o locaţie c[utată şi putem să fim multumiţi că avem Aeroportul Internaţional şi atâtea legături. Din Sibiu se poate ajunge oriunde în lume. Nu trebuie să visăm la zeci de companii aeriene care se înghesuie şi de-abia g[sesc loc pe aeroport. Nu se va întâmpla aşa ceva. Nivelul la care am ajuns este, deja, foarte bun. În măsura în care, sigur, numărul de turişti va creşte considerabil, companiile aeriene vor observa şi vor veni ele, din proprie iniţiativă, să ceară să opereze pe Aeroportul Sibiu", a explicat Iohannis.

Loc şi pentru Braşov

Klaus Iohannis a fost întrebat şi ce părere are despre construcţia unui nou aeroport la Braşov şi dacă acesta are sens.
"Braşovul poate să-şi facă un aeroport şi poate că acolo se duc mai multe companii low-cost pentru că e multă populaţie, dar zboruri de linie nu cred că vor merge la Braşov pentru că este Otopeniul lângă ei şi azi mâine se termină şi autostrada aia renumită şi poţi să ajungi într-o oră la Otopeni şi atunci nu face sens pentru liniile obişnuite. Dar Sibiul face sens. Sibiul este o destinaţie clasică pentru zborurile obişnuite de linie care deservesc un public stabil şi previzibil", este de părere primarul Sibiului.
 
Se pare că charter-ul către AYT operat de BUR se suspendă până pe 23 August. Se pare că și charterul către TUN nu merge așa bine, ultima cursă fiind pe 31.07
 
În legatura cu charterul de TUN, am vazut si eu pe site-ul aeroportului, dar as avea mai mare încredere în site-ul turoperatorului Karthago Tours unde se pot face rezervari cu plecare din SBZ pâna pe 28.08. inclusiv.

Într-adevar BUR a anulat complet rotatia de vineri a charterului OTP-AYT-TSR-AYT-SBZ-AYT-OTP pâna pe 23.08 iar turoperatorul Kusadasi a reprogramat o parte din pasageri pe curse Tarom ale altor turoperatori.
 
Demiterea de la Aeroport. Cindrea: management defectuos, probleme cu 20 de mil. de lei. Sava: ”sunt umilit”

Printr-un proiect de hotărâre introdus pe ordinea suplimentară a ședinței CJ Sibiu de azi, Augustin Sava, directorul general al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu, a fost revocat din această funcție.

Până luni el va trebui să predea gestiunea directorul de operațiuni al Aeroportului, Gheorghe Velicu, cel numit director general interimar, până la organizarea unui concurs pentru această funcție.

Președintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea, spune că decizia de revocare a lui Sava a fost făcută azi deoarece ”acum a fost momentul”. ”Domnul Sava cumula, contrar legii, de multă vreme, funcția de președinte al Consiliului de Administrație și cea de director general. La care se adaugă o sumă de motive de management defectuos. Nu aș vrea să detaliez aceste motive”, a declarat Cindrea după ședința CJ Sibiu. La insistențele presei, Cindrea a făcut referire și la un mai vechi raport al Curții de Conturi, raport care se pare că imputa cheltuirea în afara legii a unei sume de aproximativ 20 de milioane de lei, pentru decontarea unor umpluturi de pământ pentru prelungirea pistei Aeroportului. ”Există și un raport al Curții de conturi care relevă probleme financiare de circa 20 de milioane de lei, care nu au fost contestate de fosta conducere. Trebuiau contestate aceste imputări. Management defectuos, sunt multe motive pentru această revocare, dar în primul rând gestiunea financiară”, a mai spus Cindrea. În viitoarea organizare a Aeroportului, calitatea de președinte al CA și funcția de director general vor fi separate, spune Cindrea.

Augustin Sava dă în judecată CJ Sibiu

Deja fostul director general al Aeroportului, Augustin Sava, se declară ”de-a dreptul bulversat pentru modul în care s-a procedat” și susține că va ataca în instanță decizia Consiliului Județean Sibiu. ”Pentru felul în care a apărut, pe sub mână, pe sub masă, fără să știm nimic. Chiar eu, direct interesat, nu știam ce am de făcut. Mi se conturează foarte bine multe lucruri, practic se dorește un țap ispășitor pentru ceea ce se întâmplă în Aeroport. Ei bine, eu nu voi sta, cum nu am stat niciodată, liniștit”, motivează Sava.
El susține că a aflat despre proiectul de revocare din funcție cu câteva ore înainte de ședința CJ Sibiu. ”Aseară, cineva mi-a dat un telefon să îmi spună că «s-ar putea să fie pe ordinea suplimentară ceva, este bine să mergi să vezi». Pentru că nu am fost invitat la ședință, deși la punctul 22 era vorba de o licitație ce privește Aeroportul. Altădată eram invitat. Mai mult, am primit un telefon prin care eram invitat la ora 17.00, la întâlnirea cu domnul prim-ministru. După care aceeași persoană m-a sunat să îmi spună că nu mai trebuie, că a greșit că m-a chemat și nu mai trebuie să vin. S-a hotărât demiterea mea cu mult timp înainte de ședința Consiliului Județean”, mai adaugă Sava.

Acuzațiile lui Sava: despre Dicu, despre Suditu

Director general al Aeroportului timp de aproape 13 ani (a fost numit prin concurs în 2001), Augustin Sava promite acum un serial despre ce s-a întâmplat în cadrul acestei instituții, despre ”interese și relații”.
”Se vorbește de o incompatibilitate a mea când este perfect compatibil tot, dar nu s-a vorbit de o incompatibilitate a fostului vicepreședinte Gheorghe Dicu, pe când firma lui Safa, a anvelopat clădirile. Stau și eu și râd. Dar aceste lucruri le-am aflat pe parcurs, nicidecum atunci când s-au făcut (...). Mă întreb, când a fost numit domnul Suditu, nu știau de Ordonanța 109? Ce a făcut aparatul de specialitate din CJ? Înaintea domnului Suditu a fost numită o doamnă ministru. Tot așa, ce a făcut aparatul de specialitate, nu știa chiar nimic. Acum este domnul Aldea, tot așa, numit, dar nu a contat Ordonanța 109”, a mai spus Sava. El susține că, până acum, conducerile CJ Sibiu i-au interzis să vorbească public despre astfel de lucruri.

Sava se plânge. Că nu a fost lăsat să lucreze

Demiterea lui Augustin Sava vine și după ce, la repetate reduceri de tarife pe Aeroport și acordarea unor ajutoare de stat, de la Sibiu nu au fost deschise noi rute aeriene. ”Dacă aceste negocieri au fost un eșec, vă rog să priviți cine a purtat aceste negocieri. Oamenii sunt revoltați, cu toții, întrucât munca noastră nu poate să ajungă la un succes. De exemplu, astăzi trebuiau să fie o echipă la Budapesta, dar nu ni s-a permis de către Consiliul Județean. Pentru ca eu să mă deplasez în țară, la Autoritatea Aeronautică, la Ministerul Transporturilor și la alte activități, trebuia să cer permisiunea domnului președinte. În ultimul timp nu am primit-o. Eu am fost lipsit de autoritate în Aeroport, practic nu am putut să îmi desfășor mandatul și nu înțeleg pentru ce m-a demis, întrucât criteriile de performanță sunt îndeplinite. Dacă este o problemă personală, o să vorbesc cu domnul președinte”, a mai spus Sava, înaintea unei întâlniri cu Ioan Cindrea, după ședința în care a fost revocat din funcție.

Ca de fiecare data ... fiecare are partea de vina!
 
@Bogdan Avram

ca de obicei ;D informatiile din forum sunt mai reale si actuale decât pe site-urile aeroporturilor românesti ;D

Desi pâna ieri aparea data de 31.07 ca fiind ultima de operare a charterului de TUN, acesta se efectueaza si azi iar pe site-ul turoperatorului în continuare se comercializeaza ruta pâna pe 28.08 (ultima plecare din SBZ), deci în mod normal cursa se va mai efectua si pe 04.09
 
"Thomas" said:
Într-adevar BUR a anulat complet rotatia de vineri a charterului OTP-AYT-TSR-AYT-SBZ-AYT-OTP pâna pe 23.08 iar turoperatorul Kusadasi a reprogramat o parte din pasageri pe curse Tarom ale altor turoperatori.

Motivul: Low factor pe aceste curse, nu mai merge lumea in concediu (lipsa fonduri) + o operare in alta parte, mai benefica financiar!!!
 
MnvV3pf.png


Trupul lui Florin Cioaba va fi adus maine la Sibiu.
 
Vânzarile pe TUN de la SBZ se pare ca merg chiar mai bine decât s-a preconizat: Kartago Tours a extins perioada de operare a charterului TUN-OTP-SBZ-TUN pâna la 25.09 (ultima întoarcere cu turisti - ultma plecare 18.09).
 
Probleme azi dimineata pe SBZ. Cursa LH1667 ce trebuia sa decoleze spre MUC a lovit destul de serios un stol de pescarusi si a trebuit sa se reintoarca pe SBZ. Dupa-masa este asteptat un E195.
 
Wizzair se mai gândeşte dacă vine pe ruta Sibiu-Londra, iar Tarom anulează cursele Sibiu-Bucureşti
Deşi a câştigat licitaţia de atribuire curse, pe traseul Sibiu-Londra, cu ajutor de stat în primii cinci ani de zile, compania aeriană Wizz Air încă nu a semnat contractul cu Aeroportul Internaţional de la Sibiu (AIS) şi, se pare, că încă se mai gândesc. În plus, veştile proaste nu se opresc aici, pentru că Taromul, care opera curse interne Sibiu Bucureşti, a anunţat că, începând cu trecerea la programul de toamnă, 25 – 26 octombrie, va renunţa la mai multe curse, printre care şi Bucureşti -Sibiu.
......
Mai departe pe Rondul de Sibiu
 
Se pare că ”parlamentarii” de Sibiu vor să se alieze cu cei de la Târgu Mureș pentru a solicita Tarom să renunțe la ideea anulării zborurilor către SBZ ȘI TGM.
Aceștia vor un zbor OTP-SBZ-TGM-SBZ-OTP
 
Dupa care se trezesc si restul, si vor cere introducerea unei curse circuit, care face stop la fiecare aeroport. Un fel de tren personal, care opreste in fiecare gara.
Capul meu imi zice ca daca se face cu oprire, pretul biletului va creste - pe urcare cosuma avionul cel mai mult, iar in cazul acesta va urca de 2 sau mai multe ori. Plecarea de la SBZ la OTP, este cea mai costisitoare, fiind muntii aproape, iar MSAul e pe undeva la 11400ft la SE de aeroport.
In fine, dam de chestii tehnice.
 
http://www.youtube.com/watch?v=KitqRMBG9ac
Un mic interviu cu fostul director Augustin Sava, demis acum ceva timp.
Ma socheaza faptul ca intr-o Romanie care se vrea deschisa spre dezvoltare, sa existe atat de multe interese cum exista in chestiunea Aeroportului SBZ. Ordine venite de "sus" pentru a nu comunica cu presa, cunoasterea faptului ca licitatiile nu vor functiona sau chiar interzicerea deplasarii la Budapesta pentru a se discuta cu Wizz Air detalii legate de LTN si alte curse sunt doar cateva din chestiunile discutate. Faptul ca discutiile cu Wizz nu au mai continuat au trezit numeroase scandaluri in presa sibiana, vorbindu-se chiar si de niste "comisioane" cerute de Wizz.
 
Tipic.
La SBZ este ciudat din toate punctele de vedre. Vezi pe partea de fotografie, nu sunt vazuti cu ochi bun fotografii. Daca apari la gard, 1-2 vin "agentii" sa te alunge.