Discutii

  • This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • Forumul a fost upgradat la o versiune noua. Daca intapinati probleme va rog sa le raportati.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1


Otopeni inchis pe segmente. Are cineva detalii legate de evolutiile care "inchid" Otopeniul?
(A1539/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207200700 C) 1207200745
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)

(A1478/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207220920 C) 1207221005
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)

(A1477/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207220800 C) 1207220845
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)

(A1476/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207211000 C) 1207211045
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)

(A1475/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207210800 C) 1207210845
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)

(A1474/12 NOTAMN
Q) LRBB/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1207200820 C) 1207200855
E) AERODROME CLOSED DUE TO BUCHAREST INTERNATIONAL AIRSHOW 2012.
AIRSHOW ACFT, EMERGENCY AND SAR FLT ARE EXCEPTED)
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,057
934
113
25
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
#2
Pai la 0700Z s-au antrenat turcii si la 0820Z, Frecce. Turcii nu numai ca au trecut peste LROP, cred ca au ajuns pana la Ploiesti ;D

Cele de maine sunt pentru show-ul propriu-zis.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#3
Mersi. Intre timp mi-am dat si eu seama. Bine ca nu e aglomeratie pe OTP in perioada respectiva.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#4
ATC a fost condamnat la un an de inchisoare cu suspendare. Este vorba de persoana care a dat liber la decolare cursei Tarom care a lovit o masina pe pista aeroportului Otopeni in 2007.
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,355
858
113
52
CRAIOVA
#6
Subscriu la ce a spus d-l witze! Pilotul a fost super meserias!

mai degraba norocos...

la o viteza de peste 180km/h (100 kt - knots/noduri) si o vizibilitate de numai 2-300m poti sa fii cel mai bun... nu ai timp de reactie..
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,412
1,979
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#7
În privinta curselor (full) charter prevazute pentru vara 2013 se disting câteva destinatii noi (câte 2 în Spania si Grecia). Sunt curios în ce masura vor avea succes, deoarece în trecut piata s-a dovedit foarte reticenta la oferte noi (cum ar fi de ex. încercarile la ACE, DLM, FAO, LPA) ... se pare ca exista o inertie destul de mare la ce se cunoaste ...

Curse noi (respectiv neoperate în ultimii ani) gasite prin cataloagele turoperatorilor:

- LEI (Almeria) - nu apare nicaieri compania aeriana
- IBZ (Ibiza) - nu apare nicaieri compania aeriana, aici a mai existat acu câtiva ani o tentativa
- PVK (Preveza/Lefkada) - nu apare nicaieri compania aeriana
- JMK (Myconos) - 2 curse (Tarom, Aegean)

În rest, (deja) obisnuitele: AYT, BJV, CFU, HER, HRG, JSI, JTR, KGS, MLA, PMI, RHO, SSH, TFS, TUN, ZTH

la care se adauga desigur o sumedenie de curse regulate pe care diversi turoperatori vând si pachete (cum ar fi AGP - JOR, AHO - WZZ, ALC - WZZ, BCN - ROT/WZZ/VLG, CTA - JOR/WZZ, DBV - ROT, DXB - ROT/FDB, LCA - JOR/ROT, LIS - JOR/TAP, NCE - ROT, OLB - ISS, PMI - WZZ).
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,355
858
113
52
CRAIOVA
#8
Buna seara!
Am urmarit la stiri ca datorita cetii la OTP au fost intirzieri foarte mari. S-a comunicat ca numai anumite tipuri de avioane pot sa aterizeze la OTP, vizibilitate estimata, de stiristi, 100 m.
Poate cineva sa dea mai multe detalii??
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#9
La Otopeni se introduce RNAV approach. Apar punctele ELKAV si TOSVI. Noile proceduri vor fi valabile din 7 Februarie 2013.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#11
Este o procedura de approach care nu se bazeaza strict pe zborul/apropierea cu ajurotul radiofarurilor.
Pana acum la LROP toate approachurile se bazau pe poztii fata de OPT si FLR. Approacurile RNAV vor folosi puncte/coordonate GPS.
De ce e mai bun RNAV decat vechiul sistem?
- nu se bazeaza pe un radiofar. Daca acesta devenea INOP pentru o perioada, STARul nu se mai putea folosi
- apropierea deviata in zone in care nu deranjeaza zgomotul
- separare

Daca gresesc si/sau cineva mai are ceva de adaugat il rog sa ma corecteze.

Mai jos vedeti procedura DENAK 3E, care a fost si va ramane, bazata pe radiofaruri si DENAK 1U care este RNAV si intra in vigoare pe 7 Februarie.



 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#13
Sper că nu te-am adâncit mai mult în ceaţă.
Eu am încercat să explic cum am putut. Am învăţat în mod autodidact. Poate ca cineva care e pilot sau controlor ştie să explice mai în detaliu, dar asta nu înseamnă că va fi mai usor de înteles.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,057
934
113
25
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
#14
De observat cat de indirecta e ruta RNAV. Si noi care ne mandrim cu SES Danube, CDA, reducerea emisiilor si altele. Prin urmare parerea mea e ca in practica se va proceda ca si pana acum (cand e trafic lejer): pentru aterizarile dinspre vest, direct DILAS/OBELA si ILS; iar pentru cele dinspre nord/est/sud-est (minoritare), radar vectors catre OBELA si DILAS. Orice pilot in toate mintile va protesta daca nu aude pe nimeni pe frecventa si e obligat sa urmeze ruta RNAV de mai sus.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#15
Subscriu. Se poate proceda ca la BUD, cand se vine din est, join ABONYxz arrival, expect shortcut.
Astfel de chestii sunt bune la FRA, VIE, etc, unde este trafic, iar separarea este destul de grea daca se vine aproape direct la la intrarea in TMA, catre LOC.
Poate cei de la OTP s-au speriat cu atatea LCCuri pe cap si au anuntat ROMATSA ca e nevoie de RNAV transition.
In loc sa se ocupe mai intens de zona de la CLJ/TGM/SBZ si sa termine procedurile de acolo (ar fi timpul) ei au "scos" aceste proceduri.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,412
1,979
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#16
update:

În privinta curselor (full) charter prevazute pentru vara 2013 se disting câteva destinatii noi (câte 2 în Spania si Grecia). Sunt curios în ce masura vor avea succes, deoarece în trecut piata s-a dovedit foarte reticenta la oferte noi (cum ar fi de ex. încercarile la ACE, DLM, FAO, LPA) ... se pare ca exista o inertie destul de mare la ce se cunoaste ...

Curse noi (respectiv neoperate în ultimii ani) gasite prin cataloagele turoperatorilor:

- LEI (Almeria) - Air Bucharest din 11.06 + alta cursa din 26.06 (?)
- IBZ (Ibiza) - nu apare nicaieri compania aeriana, aici a mai existat acu câtiva ani o tentativa
- PVK (Preveza/Lefkada) - Tarom
- JMK (Myconos) - 2 curse (Tarom, Aegean)

În rest, (deja) obisnuitele: AYT, BJV, CFU, HER, HRG, JSI, JTR, KGS, MLA, PMI, RHO, SSH, TFS, TUN, ZTH

la care se adauga desigur o sumedenie de curse regulate pe care diversi turoperatori vând si pachete (cum ar fi AGP - JOR, AHO - WZZ, ALC - WZZ, BCN - ROT/WZZ/VLG, CTA - JOR/WZZ, DBV - ROT, DXB - ROT/FDB, LCA - JOR/ROT, LIS - JOR/TAP, NCE - ROT, OLB - ISS, PMI - WZZ).

Ca noutate absoluta se preconizeaza chartere la HER în perioada 10.06 - 09.09.2013 cu Bluebird Airways (premiera în România):

orar de zbor destul de potrivit pentru spotteri:

HER 10:00 - OTP 12:00
OTP 13:00 - HER 15:00

La ora actuala opereaza cu un singur 734, în oferta agentiilor scrie însa de 738 ... ::)
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,412
1,979
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#17
Fanii lui Chelsea:

THOMAS COOK TRAVEL PACKAGES

Thomas Cook are operating travel packages to Bucharest for the away leg-:

TWO NIGHT PLUS MATCH TICKET*
Flights from London Heathrow to Bucuresti, return.

Flight details
Depart London Heathrow to Bucuresti on Wednesday 6th March 2013 at 17:35pm, arriving at 22:50pm.
Returning Friday 8th March 2013, departing Bucuresti at 08:30am arriving London Heathrow 10:10am
Echipa:

Chelsea vine miercuri la Bucureşti
Delegaţia londezilor a anunţat ieri programul pe care-l va avea înaintea meciului cu Steaua din "optimile" Europa League. Jucătorii şi stafful vor sosi în România pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" miercuri, la ora 15:20
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,412
1,979
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#19
update:

În privinta curselor (full) charter prevazute pentru vara 2013 se disting câteva destinatii noi (câte 2 în Spania si Grecia). Sunt curios în ce masura vor avea succes, deoarece în trecut piata s-a dovedit foarte reticenta la oferte noi (cum ar fi de ex. încercarile la ACE, DLM, FAO, LPA) ... se pare ca exista o inertie destul de mare la ce se cunoaste ...

Curse noi (respectiv neoperate în ultimii ani) gasite prin cataloagele turoperatorilor:

- LEI (Almeria) - Air Bucharest din 11.06 + alta cursa din 26.06 (?)
- IBZ (Ibiza) - nu apar oferte actualizate, s-ar putea sa nu se mai opereze (?)
- PVK (Preveza/Lefkada) - Tarom
- JMK (Myconos) - 2 curse (Tarom, Aegean)

În rest, (deja) obisnuitele: AYT, BJV, CFU, HER, HRG, JSI, JTR, KGS, MLA, PMI, RHO, SSH, TFS, TUN, ZTH

la care se adauga desigur o sumedenie de curse regulate pe care diversi turoperatori vând si pachete (cum ar fi AGP - JOR, AHO - WZZ, ALC - WZZ, BCN - ROT/WZZ/VLG, CTA - JOR/WZZ, DBV - ROT, DXB - ROT/FDB, LCA - JOR/ROT, LIS - JOR/TAP, NCE - ROT, OLB - ISS, PMI - WZZ).

Ca noutate absoluta se preconizeaza chartere la HER în perioada 10.06 - 09.09.2013 cu Bluebird Airways (premiera în România):

orar de zbor destul de potrivit pentru spotteri:

BZ970 HER 10:00 - OTP 12:00
BZ971 OTP 13:00 - HER 15:00

La ora actuala opereaza cu un singur 734, în oferta agentiilor scrie însa de 738 ... ::)

Alta noutate la OTP:

În fiecare miercuri in perioada 12.06 - 18.09.2013, A320, Orbest Orizonia (Portugalia - banuiesc, ca spaniolii sunt falimentari).
IWD 9227 TFS 20:50 - OTP 04:10
IWD 9228 OTP 05:10 - TFS 09:00