[TSR] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Daca e sa luam dupa numarul de pax imbarcati-debarcati, SBZ a avut 28%, deci cea mai mare crestere din Romania.
ACI a luat si pax in traznit, de unde cresterea procentuala mai mica.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Trafic în crestere pe Aeroportul International Timisoara | Aeronews

Astfel, dacă în perioada ianuarie – februarie 2015 121.665 de pasageri au călătorit de pe Aeroportul International Timişoara, iar în aceeaşi perioadă a anului 2016 au fost înregistraţi 131.869 pasageri. O creştere însemnată apare şi la numărul zborurilor. Daca în primele 2 luni ale lui 2015 1701 de aeronave au aterizat sau decolat de la Timişoara, în 2016 numărul acestora a crescut cu 5%, înregistrându-se 1786 zboruri.

Analiza pe companii aeriene a ratei de creştere a numărului de pasageri îmbarcaţi/debarcaţi pe Aeroportul Traian Vuia – Timişoara a condus la următoarele rezultate: TAROM a înregistrat cea mai mare creştere în primele doua luni ale anului 2016 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o rata de creştere de 11%, urmat Wizz Air cu o creştere de 9% şi Lufthansa cu o creştere de 4%. În perioada ianuarie – februarie 2016, destinaţiile preferate ale pasagerilor au fost Munchen, Bucureşti şi Londra, reprezentând din volumul total de pasageri ai AIT, 21%, 18%, şi respectiv 12%.

În ceea ce priveşte traficul de marfă, s-a înregistrat o creştere de 62%: de la 376 tone in ianuarie – februarie 2015 la 608 tone în primele două luni ale acestui an. Considerăm că un eveniment important petrecut în 2015 pentru Aeroportul Internaţional Timişoara cât şi pentru zona de vest a ţării, a determinat această creştere – inaugurarea terminalului celei mai importante companii de curierat din Europa – DHL.

„ Indicatorii statistici din 2016 continuă trendul ascendent din ultimii doi ani şi creează premize ca în a doua jumătate a anului să mărim rata de creştere, datorită zborurilor de vacanta programate în creştere fată de 2015 şi datorită începutului operării Ryanair din 1 noiembrie 2016. Aceasta creştere obligă administraţia aeroportului să creeze condiţii de infrastructură mărite, astfel încât să se asigure un transfer optim al pasagerilor din zona publică până la îmbarcarea în aeronava.” , a declarat Directorul General al S.N. Aeroportul Traian Vuia Timisoara, Daniel Idolu.


Creșterea pasagerilor vine în contextul aceleiași capacităti de transport. În plus au fost doar primele două curse spre EIN.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
În primele trei luni ale anului 2016, Aeroportul Timişoara a înregistrat comparativ cu anul precedent, o creştere a numărului de pasageri cu 8%. Astfel, dacă în perioada ianuarie – martie 2015, au călătorit de pe aeroportul din Timişoara 194.145 de pasageri, în aceeaşi perioadă a anului 2016 au fost înregistraţi un număr de 209.890 pasageri.

Trafic în creştere la Aeroportul Internaţional Timişoara | Banatul AZI
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Comunicat de presa primit mai devreme de la TSR:

Creştere record a traficului aerian la Aeroportul Internaţional Timişoara

Traficului aerian desfăşurat pe Aeroportul Internaţional Timişoara are în continuare un trend ascendent. În luna iulie a anului curent s-a înregistrat un număr istoric record de pasageri îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara în decursul unei luni din an, respectiv 101.423. Aceşti pasageri sunt originari din zona de captare a aeroportului Timişoara şi faptul că nu conţine traficul de pasageri aflaţi în tranzit, este cel mai elocvent indicator despre potenţialul de trafic regional.

Luna iulie a înregistrat un număr de 101.423 pasageri îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, fiind un număr record înregistrat pe o lună calendaristică raportându-ne la datele de trafic istorice, comparativ cu aceeaşi lună din anii precedenţi: iulie 2008 – 21.362 pasageri, iulie 2009 – 46.598 pasageri, iulie 2010 – 62.736 pasageri, iulie 2011 – 64.116 pasageri, iulie 2012 – 62.148 pasageri, iulie 2013 – 59.029 pasageri, iulie 2014 – 69.181 pasageri, iulie 2015 – 95.621 pasageri. O pondere semnificativă în indicatorii traficului din luna iulie o reprezintă pasagerii pentru curse dedicate de vacanţă spre cele şase destinaţii din Turcia (Antalya şi Bodrum) şi Grecia (Creta-Heraklion, Rodhos, Zakynthos şi Santorini). Sunt premise ca luna august să confirme creşterea confirmată a traficului aerian.

Având la bază datele prezentate, administraţia aeroportului estimează că anul 2016 va fi un an marcant, an în care se va depăşi numărul de 1,1 milioane de pasageri îmbarcaţi/debarcaţi în aeroportul Timişoara, creându-se premise favorabile pentru un număr de pasageri în 2017 aproximativ de 1,5 milioane şi de peste 5.000 tone marfă.
 
Timisoara a fost aleasa candidata romaniei pentru capitala europeana a culturii 2021.
Chiar si in postura aceasta, vin fonduri de la de la CE. Sunt curios cum se vor imparti banii, si ce va merge catre aeroport.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu e vorba doar de fonduri. Un alt aspect important e numarul de turisti care vor veni. Iar proiectia se face pentru 1 milion de turisti straini (!) care vor veni special pentr CCE 2021. Probabil, daca nu majoritate, o buna parte dintre ei vor veni cu avionul. Ceea ce inseamna ca probabil numarul rutelor si al pax va creste constant pana atunci. Nu mai sunt la fel de convins ca CLJ se va consolida in fata Timisoarei, in urma acestui anunt
 
Pentru turisti ai nevoie de infrastructura.
Capacitate de procesare, eventual un link la autostrada (mai bun decat varianta actuala).
Cine stie, poate pana in 2021 RO va fi member Schengen. Asta ar usura cateva chestii.
 
Romania a mai avut o Capitala Culturala Europeana, Sibiu in 2007. Dara autostrazi si fara multe curse pe aeroport... Dar acum pretentiile sunt mult mai ridicate. Nu mai suntem in 2007. Asta era si ideea cu infrastructura, ca Timisoara, Cluj si Bucuresti stateau mult mai bine decat Baia Mare la acest capitol. Ii cunosc personal pe cativa membri care au pregatit candidatura Clujului, niste profesionisti desavarsiti. Din mai multe discutii am aflat ca s-au facut inclusiv studii de public... ori concluzia a fost ca turistii de CCE vin in majoritate cu avionul si alte mijloace decat masina personala. Vorbim de componenta demografica si etc... Deci aeroportul e unul dintre cele ami importante elemente ale succesului acestei serii de evenimente... Altfel, daca vorbim despre infrastructura terestra, Timisoara e mai bine legata de vest decat celelalte 3 contracandidate. Oricum, e posibil sa aiba legatura si ca a fost o candidatura comuna cu Novi Sad, care probabil zilele astea va fi anuntat de asemenea (si acolo e concurenta, dar vorbim de un favorit clar). Sa vedem cine va fi din Grecia...
 
Timisoara a fost aleasa candidata romaniei pentru capitala europeana a culturii 2021.
Chiar si in postura aceasta, vin fonduri de la de la CE. Sunt curios cum se vor imparti banii, si ce va merge catre aeroport.
Tehnic vorbind de la CE fondurile sunt insignificante. Tu ca oraș trebuie să aplici pe aceleași fonduri ca toate celelalte orașe, atuul tău e că ai o motivație mai importantă că ai capitala în orașul tău.
 
Și asta e drept

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk