Diverse

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
WAW - BA, LOT, Norwegian, Wizz - 63/weekly

KRK – BA (3 – LHR), Easyjet (7 – LGW) , Ryanair (19 – STN) - 29/weekly

BZG – Ryanair (7 – STN) - 7/weekly

GDN – Ryanair (12 – STN) , Wizz (18 – LTN) - 30/weekly

KTW – Ryanair (7 – STN) , Wizz (21 – LTN) - 28/weekly

LCJ – Ryanair (6 – STN) - 6/weekly

LUZ – Wizz (7 – LTN), Ryanair (5 – STN) - 12/weekly

POZ – Ryanair (7- STN) , Wizz (11 – LTN) - 18/weekly

RZE – Ryanair (7 – STN, 3 – LTN) - 10/weekly

SZZ – Ryanair (7 – STN) , Wizz (3 – LTN) - 10/weekly

WMI – Ryanair (25 – STN) - 25/weekly

WRO – Ryanair (12 – STN), Wizz (7 – LTN) – 19/weekly

- 257 zboruri/saptamanale/Polonia*~160pax/zbor*4=164.480pax/lunar
 
  • 👍
Reactions: 5 users
^pâna la urma într-adevar se anunta pentru urmatoarele 10 luni o sumedenie de rute noi de pe aeroporturile românesti cum zicea si @OOVNI

Nu retin sa mai fi fost într-o perioada atât de scurta atâtea rute noi anuntate de pe aeroporturile românesti (si poate chiar mai vedem câteva în viitorul apropiat, ma gândesc aici la SCV, OMR sau SBZ).

Cred ca acest fapt se datoreaza în principal celor doua aspecte care s-au consolidat între timp: cresterea economica în Romania pe de o parte si liberalizarea pietei muncii în UE pentru români.

Oricum, vedem ca cei doi (între timp) lideri de piata autohtoni (Blue Air si Wizz Air) sunt într-o puternica expansiune dar si ca Ryanair încearca sa patrunda mai substantial pe piata (chiar daca o face deocamdata doar pe rute consacrate deja la concurenta low-cost) în schimb legacy carrier nu se prea gasesc decât sporadic printre cei ce deschid rute noi sau marec macar frecventele.
 
Pai brandurile legacy sunt in consolidare iar pentru ele interesanti sunt doar paxii de conexiune.

Daca ne uitam in piata momentan single aisle relativ noi nu prea sunt asa ca nici cresteri de capacitate mare nu are de unde sa vina din afara a ceea ce a fost planificat acum 2-3 ani.
 
Nu retin sa mai fi fost într-o perioada atât de scurta atâtea rute noi anuntate de pe aeroporturile românesti (si poate chiar mai vedem câteva în viitorul apropiat, ma gândesc aici la SCV, OMR sau SBZ).

Cred ca acest fapt se datoreaza în principal celor doua aspecte care s-au consolidat între timp: cresterea economica în Romania pe de o parte si liberalizarea pietei muncii în UE pentru români.

Nu cred ca exista un nou val de migratie ca urmarea a liberallizarii pietii muncii. Poate doar ca romanii expati au ajuns la un nivel de trai la care isi permit sa vina acasa mai des.

Cel mai mult mi se pare ca noile rute reflecta gradul de subdezvoltare a pietii de transport aerian de pana acum. E de neconceput pentru mine cum zone precum nordul Angliei/Scotia, nordul Germaniei, Copenhaga/Malmo au putut sa nu fie deservite pana acum. Si inca mai sunt citypairs pe care LCC au de mancat paini grase si ma gandesc aici la nordul Spaniei, sudul si vestul Frantei, Kiev, Varsovia, Praga...
 
Nu cred ca exista un nou val de migratie ca urmarea a liberallizarii pietii muncii. Poate doar ca romanii expati au ajuns la un nivel de trai la care isi permit sa vina acasa mai des.

Exact la asta m-am referit când am vorbit de "consolidare", nu m-am exprimat eu prea bine ...

Si da, sunt înca destule zone din Europa foarte prost acoperite din România. Un prim pas s-a facut acuma cu HAM, LBC si BLL, respectiv destinatiile noi din Marea Britanie dar înca destul de timid totusi.
 
Deci fac aici (ca îmi plac cifrele si statisticile) un sumar:

avem în concluzie pentru urmatoarele 9 luni de pe aeroporturile românesti (fara KIV) în total de 43 de rute noi, dintre care:

- 28 de rute complet noi (prea multe pentru a fi enumerate)
- 3 rute redeschise care au mai fost operate în trecut (SBZ-CGN, BMS operata în trecut tot de ei, CND-ATH, BMS operata în trecut de ROT, OTP-LYS, BMS operata în trecut de ei, dar si de ROT)

- 7 aeroporturi sunt în total deservite de rute noi

- 2 rute noi anuntate de 2 operatori concurenti (OTP-BHX si GLA de catre BMS si WZZ)
- 6 rute noi în competitie cu 1 operator existent (OTP-IAS BMS/ROT, OTP-ARN BMS/ROT, OTP-CIA RYR/WZZ, OTP-MXP RYR/WZZ, IAS-FCO BMS/ROT, IAS-BLQ WZZ/ROT, IAS-TLV WZZ/ROT)
- 3 rute noi în competitie cu 2 operatori existenti (OTP-BLQ RYR/BMS+WZZ, OTP-BGY RYR/BMS+WZZ, IAS-LTN BMS/ROT+WZZ)

impresionant zic eu ...

am luat rutele IAS-CIA respectiv IAS-FCO ca rute diferite ...

update :)
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Cineva spunea ca Londra pare sa fie destinatia preferata pentru companiile ce opereaza în Romania si într-adevar, daca ne uitam la vara viitoare în perioada de vârf avem o situatie impresionanta în acest sens:

Ma simt nevoit sa fac un update:

- în total pe realtia România - Londra opereaza 5 companii (WZZ, BMS, RYR, BAW, ROT)
- din Londra sunt deservite 9 aeroporturi românesti (OTP, CLJ, TSR, IAS, BCM, SBZ, TGM, CRA, CND)
- în perioada de vârf a verii avem în total 140/7(!!!) zboruri pe relatia Londra -Romania (71-OTP,
20-CLJ, 14-TSR, 13-IAS, 6-BCM, 5-CRA/TGM, 4-SBZ, 2-CND)
- la OTP opereaza toate cele 5 companii iar la IAS 3 dintre ele (BMS, ROT, WZZ),
pe TSR 2 (WZZ, RYR), pe celelalte aeroporturi doar WZZ respectiv BMS (la BCM)
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Este cumva logic. vorbim de cea mai mare zona metropolitana din Europa cu accesul lingvisitc cel mai facil pentru majoritatea populatiei.Plus ca volumele mari dau sperante oricui ca se ajunge de o felie si pentru el.Vom mai avea un boom de 3-4 ani dupa care ciferele o vor lua in jos si se vor normaliza, cum s-a intimplat si cu Italia.
 
Nu vad neaparat o paralela intre evolutia Italiei si cea a Londrei. In timp ce domolirea entuziasmului pentru operarea in Italia are mult de a face cu cresterea economica anemica de acolo (de fapt au avut o recesiune prelungita) si cu reducerea numerica a comunitatii romanesti de acolo, Londra e in plin boom economic iar comunitatea romaneasca e in crestere. Nu stim ce va aduce perioada urmatoare, dar semnele sunt ca boom-ul Londrei nu se va opri, prin urmare nu vad motive de reducere a capacitatii. Din contra, probabil vor mai urma mariri de capacitate pentru aceasta destinatie...
 
Este logic, daca vezi miscarea la nivel de populatie.

Italia si Spania au avut multi muncitori simpli, care odata cu criza s-au orientat spre alte tari. Germania, Uk, etc. Multi dintre ei sunt acum in UK si cum mai discutam si in alte zone din forum, o sa apara o maturizare a pietei. Cei care vor ramine cor avea un minim standard economic pentru a face in timpul liber si altceva decit a veni "acasa, la tara". Pentru ca "acasa" va fi altundeva si pentru ca Antalia, Magaluf sau Barbados ofera mai multa plaja si mai putine vaci decit "la tara".
 
  • 👍
Reactions: 1 user
2016 va fi de departe cel mai spectaculos an pentru transportul aerian de pasageri din Romania de pâna acum, de când urmaresc eu fenomenul.

Avem pâna acuma 45 de noi rute anuntate (internele le-am numarat doar o data) si în mod absolut sigur vor mai urma altele, ma astept ca Wizz Air sa se mai dezvolte la SBZ sau/si CND de exemplu sau RYR la OTP, avem la multe destinatii existente cresteri de frecvente, avem plasarea pe o baza din Romania a 4 aeronave cu o capacitate de pasageri care nu a mai existat vreodata pe o baza româneasca (321 ale WZZ cu 230 de locuri), intrarea a 3 LCC pe principalele rute interne, avem expansiunea extrem de puternica (+30% la flota) a singurei companii românesti private active pe piata zborurilor regulate, avem la OTP, CLJ, TSR si IAS cresteri spectaculoase în ceea ce priveste charterele turistice si mai avem si diverse proiecte (gen Air Wings la CRA sau Join Airlines la ARW) care, chiar daca nu se vor materializa, ne confirma starea de efervescenta din piata.

It´s gold-rush mood :)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
2016 va fi de departe cel mai spectaculos an pentru transportul aerian de pasageri din Romania de pâna acum, de când urmaresc eu fenomenul.

Avem pâna acuma 45 de noi rute anuntate (internele le-am numarat doar o data) si în mod absolut sigur vor mai urma altele, ma astept ca Wizz Air sa se mai dezvolte la SBZ sau/si CND de exemplu sau RYR la OTP, avem la multe destinatii existente cresteri de frecvente, avem plasarea pe o baza din Romania a 4 aeronave cu o capacitate de pasageri care nu a mai existat vreodata pe o baza româneasca (321 ale WZZ cu 230 de locuri), intrarea a 3 LCC pe principalele rute interne, avem expansiunea extrem de puternica (+30% la flota) a singurei companii românesti private active pe piata zborurilor regulate, avem la OTP, CLJ, TSR si IAS cresteri spectaculoase în ceea ce priveste charterele turistice si mai avem si diverse proiecte (gen Air Wings la CRA sau Join Airlines la ARW) care, chiar daca nu se vor materializa, ne confirma starea de efervescenta din piata.

It´s gold-rush mood :)
Deci pana la urma investitiile in modernizarea aeroporturilor, nu sunt in van pe termen mediu /lung. Doar mentionez aici ultimele OMR, ARW, IAS, SCV, SUJ-in derulare. Cresterile spectaculaose cred ca se vor inregistra anul acesta pe aeroporturile regionale; pe de alta parte la nivel de CNAB deja se discuta despre urmatoare etapa de extindere a OTP; categoric transportul aerian din Ro este cel mai dinamic din regiunea Europei de SE, cu potential masiv de crestere.
 
Sa nu uitam, ca, si de la CRA se vor licita 3 destinatii noi: Bruxells,Paris, Koln!!

Sper sa se concretizeze pentru ca Aeroportul din Craiova a facut investitii substantiale in infrastructura!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
mai avem si diverse proiecte (gen Air Wings la CRA sau Join Airlines la ARW)

De Air Wings cred ca putem sa uitam, dar directorul imi spunea intr-un email ca in 3-4 saptamani vom afla detalii despre noile rute operate de pe CRA. In rutele alea noi era inclusa si o legatura cu un hub :D
 
Nu doar 2016 va fi interesant - practic el este deja cunoscut - ci tot ciclul urmatorilor 3-4 ani.

Ryanair creste in 2016-2019 cu ca 150-160 de avioane net. In perioada asta se va arata care este cota de piata pe care vor sa o atinga in Romania pe termen lung.

Wizzair nu va creste mult ca rute, fiind deja intr-o faza de switch 320-> 321. E posibil ca in 3-4 ani sa vedem un exit total al actualilor actionari. Pentru aeroporturile mai mici s-ar putea sa apara probleme, daca nu vor putea umple 321.

Problema Grow or Go se va pune si la Blue Air. Sansa ar putea fi abandonul unor rute din partea Wizz.

Last but not least - vom vedea daca Tarom va supravietui, independent sau sub o umbrela.

Ca infrastructura, pentru aeroporturile regionale se va pune intrebarea daca vor avea strategia si capacitatea manageriala de a ajunge la masa critica. Speranta classica "sa vina Wizz cu o baza ca aia ne asigura 300.000 de paxi" ii va lasa pe multi cu ochii in soare. Deocamdata nu vad aici o strategie coerenta de chartere care sa asigure o baza sezoniera confortabila tipica aeroporturilor mici.
 
Avem pâna acuma 45 de noi rute anuntate

Pe intern nu este nicio ruta nouă. Iar pe extern cred ca le putem număra pe degete.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
O mica statistica privitoare la cele (deocamdata) 44 de rute noi de pe aeroporturile românesti anuntate de diversii operatori pentru 2016 si anume defalcate pe tari:

1. Germania - 12 rute
2. Marea Britanie, Spania - 5 rute
3. Italia - 4 rute
4. Grecia - 3 rute
5. Belgia, Portugalia, Israel, Romania (interne) - 2 rute
6. Franta, Suedia, Ungaria, Irlanda, Polonia, Danemarca, Cipru, Olanda - 1 ruta

Este evident ca relatia Romania-Germania are de departe cea mai dinamica evolutie la ora actuala
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Ma uitam pe site-ul aeroportului de la TLV si este incredibil cât de puternic a crescut traficul de România ... ...

Incredibil ...

asta da capacitate oferita (25.04.16 plecari TLV-OTP):

07:00 LY 573 763
09:25 RO 156 313
09:45 IZ 295 738
16:55 6H 703 320
18:00 LY 571 739
22:35 RO 2156 313
22:50 RO 154 313
 
Ce reprezintă ultimul număr?


Sent from my mobile phone using Tapatalk