Drepturile pasagerilor

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Si eu am de luat pentru mine si fiul meu câte 400,-€ de la TUfly.

Daca m-am descurcat fara avocati la Tarom :D cred ca pot si la TUIfly ... daca nu merge simplu atunci tot mai pot sa pun avocatii pe ei

Eu am primit de la TuiFly 400 euro/pax plus decontata o cazare pt un zbor amanat si a fost suficient sa fac plangerea din cont. Cam 14 zile a durat pana am primit raspunsul pe email si inca 3 zile pana au intrat banii.
Nu cred ca o sa apelezi la avocati :).
 
@ciprebbe la avocati nu, dar la organizatia non-profit germana care se ocupa de asemenea cazuri: Welcome - SÖP (nu costa nimica)

Dupa ce trecusera aproape 3 luni fara sa primesc vreun raspuns de la TUIfly am completat la ei cererea online si dupa 10 zile, voila:

Dear Mr Thomas,

with your conciliation request dated 21 September 2018 you have made a claim against the airline TUIfly GmbH amounting to 818.00 EUR. As previously communicated, we forwarded your request to the airline TUIfly GmbH.
TUIfly GmbH informed us that the claim is fully acknowledged without the recognition of a legal obligation. The airline TUIfly GmbH is willing to pay an amount of 818.00 EUR in total.
This settles the case without the need for a separate conciliation process due to the „immediate recognition“.
We would like to point out that this settlement between you and the airline TUIfly GmbH has been obtained as a quick resolution of the dispute without legal examination by the söp.
Further proceedings will now take place directly between you and the airline.
The airline will contact you or directly make the payment and therefore you do not have to take any further steps. Please note that this procedure may take a few weeks.
Therefore, we consider your case as closed.

Yours sincerely,

Katharina Meyer

söp_Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V.
Fasanenstraße 81 · D -10623 Berlin · Telefon: +49 (0) 30. 6 44 99 33 –34 · Fax: +49 (0) 30. 6 44 99 33-31
Leiter der Schlichtungsstelle: Edgar Isermann · Geschäftsführer: Heinz Klewe · Amtsgericht Charlottenburg
VR29041B · Internet: https://soep-online.de

Ideea acestei asociatii mi se pare dealtfel extraordinar de buna:

German Conciliation Body for Public Transport (söp_Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr) was founded in December 2009 and handles disputes between travelers and transport companies for travel by train, bus, airplane or ship. Travelers can contact söp if they receive an unsatisfying response or none at all to complaints to the transport company. The conciliation request is then assessed and a settlement recommendation is made to resolve the dispute amicably and out of court. This saves money, time and trouble for all parties involved.

The söp is an independent and neutral organization that offers its service to customers of companies that participate in the söp conciliation. The process is free of charge for the customer; the cost is met by the transport companies.

RYR si WZZ sunt si ei membrii, BMS si ROT din pacate nu ... probabil ca ei stiu ca oricum foarte multi români nu îsi revendica drepturile ...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
@tavi ideea în sine si de a realiza asa ceva sigur are legatura cu un anumit grad de civilizatie în societate, dar pâna la urma sunt si ratiuni pur economice din partea companiilor aeriene.

Cei care îsi cunosc si revendica drepturile în mod normal nu fac ca mine cu ROT (vezi: Drepturile pasagerilor ) când m-am pus si am mai scris o a doua revendicare cu argumente de genul "Cererea mea de compensatii am motivat-o cu Regulamentul EC261 cât si cu Hotărârea CJCE în cauzele conexate C-402/07 și C-432/07 ..." si facând o completa argumentatie juridica.

"Omul normal" care îsi cunoaste drepturile se adreseaza unui avocat sau acelor firme care se coupa contra cost de revendicari. Aceastea vor imputa companiilor aeriene nu doar compensatiile în sine prevazute de lege, ci si costurile proprii de asistenta. De regula acorda un termen destul de scurt pentru plata dupa care deschid procesul civil. Asta înseamna alte costuri de vreo 500-1.000,-€ pentru compania aeriana pe lânga despagubire.

Deci este în interesul companiilor de a crea o "cale de acces" de acest fel pentru pasagerii "insistenti" ;)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
O noua relatare personala, de data aceasta cu Wizz:

În 15.05.2022 aveam un zbor retur dimineata TGM-DTM care a fost overbooked (4 persoane). Dupa ce s-au îmbarcat cei ce aveau locuri platite, cu copii etc., si am mai ramas vreo 10-15 persoane, cei de la handling au întrebat daca exista voluntari care renunta si le propune acelora 450,-€ (adica 250,-€ prevazuti de lege + 200,-€), transport gratuit la CLJ, o noapte acolo la hotel si rerutare a doua zi pe CLJ-DTM. Eu trebuia a doua zi sa fiu dimineata în Germania si m-am uitat, am vazut ca dupa masa pe la 18 era un zbor OTP-DTM asa ca m-am oferit voluntar cu conditia sa ma reruteze pe acel zbor plus voi deconta costurile cu drumul la OTP (ma duceam cu masina care m-a adus înapoi la Brasov si de acolo tren). Zis si facut, cu fituica de confirmare a compensatiei convenite si rerutarea în mâna am pornit la drum.

Din pacate, aplicatia WZZ îmi zicea ca nu as avea drept de compensatie deoarece zborul meu OTP-DTM ar fi ajuns la timp. Problema a fost ca în sistem nu mi s-a anulat zborul TGM-DTM ci tanti de la TGM a modificat rezervarea existenta DTM-TGM-DTM (pastrând numarul de rezervare) în DTM-TGM, OTP-DTM. Dupa ce am facut mai multe încercari în conttul Wizz inclusiv denumind cererea ca fiind una care nu se încadreaza în cele propuse la alegere acolo dar fara succes, m-am adresat institutiei germane de arbitraj/conciliere care desigur ca mi-a dat dreptate în principiu 100% dar, ca sa faca "conciliere" a propus sa renunt la banii de benzina pe TGM-OTP (care erau oricum din burta) si sa-mi dea Wizz "doar" vreo 480,-€ pentru compensatia agreata plus biletele de tren pe care le-am depus. Eu am acceptat, dar din pacate Wizz nu a acceptat propunerea si mi-a pus în cont 280,-€, adica despagubirea legala si ignorând conventia semnata.

Chiar daca era vorba doar de 200,-€ nu m-am lasat si m-am adresat unui avocat care i-a dat în judecata la tribunalul din DTM. A cerut desigur si dobânzi (5% peste dobânda de referinta) astfel ca se aduna undeva pe la 240,-€ pentru Wizz plus desigur costurile de judecata cât si cele ale avocatului meu. Cum era si normal, Wizz a recunostcut pretentia imediat în totalitate fara sa se mai ajunga la judecata astfel ca am primit o sentinta executorie. Deocmadata (au trecut vreo 10 zile de atunci) nu am de gând sa-i execut silit ca dobânda de întârziere (actuala în Germania) de 7,27 % (adica vreo 0,04€/zi la suma respectiva) mi se pare ok, deci îi mai las sa întârzie daca vor. Sigur ca tot Wizz trebuie sa suporte si toate costurile de judecata si ale avocatului meu.

Aici cred ca este mai degraba o problema tehnica în sensul ca aplicatia nu poate gestiona cum trebuie situatia descrisa pe de o parte si pe de alta parte, persoanele la care eventual a ajuns cazul (cel târziu propunerea de conciliere presupun ca a fost prelucrata de un om) aveau probabil sarcina sa dea ceva ca sa-mi închida gura considerând probabil ca nu voi demara o actiune în justitie pentru 200,-€.

Sper sa poata profita si altii de experienta mea, sa-si cunoasca si revendice drepturile ;)
 
  • 👍
Reactions: 5 users
Am apelat și eu la SÖP când Lufthansa mi-a ignorat cererea de rambursare a banilor pentru hotel și taxi de la o conexiune pierdută, au răspuns repede ulterior.