• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

bogdann

New Member
Jul 13, 2019
11
1
3
30
Bucharest
Salut,

Pentru cei care au luat licenta PPL(A) doar ca hobby/placere si nu au mers mai departe catre CPL/ATPL, cum reusiti dpdv financiar sa zburati macar acele 20 ore pe an ca sa nu pierdeti certificarea?

Uitandu-ma la preturile cerute pentru a inchiria un avion (150-200e/ora) rezultatul unui calcul de genul 20ore*150e devine destul de neprietenos. Asta ca sa nu vorbim de un instructor pe care l-as mai lua sa imi mai arate diverse si dupa.terminarea cursurilor de PPL(A).

Acum nu stiu ce taxe se mai percep daca aterizezi pe alt aerodrom/aeroport decat cel de pe care ai decolat...

Voi cum faceti?
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,229
757
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
De unde sunt 20 de ore pe an? Pentru revalidarea SEP(A) ai nevoie de 12 ore in ultimele 12 luni, deci o data la 2 ani (fiind valabila 2 ani) dintre care o ora cu instructor.
 

46Pilot

Member
Feb 16, 2013
73
41
18
Nu e adevarat, pentru a păstra calificarea activa, fără sa fii nevoit sa dai un Proficiency Check, trebuie ca in ultimele 12 luni pana la expirarea acesteia sa ai minim 12 ore de zbor, dintre care un zbor cu instructor certificat și 6 decolări și 6 aterizări.

O alta mentiune e ca sa poți zbura singur fără restricții, ar trebui sa ai 3 decolări și 3 aterizări la maximum 90 zile. Altfel, primul zbor după pauza trebuie sa fie cu un instructor.

In alta ordine de idei, 200 EUR/ora mi se pare exagerat, nu stiu unde ai găsit prețul asta in România. Dacă iei la o școala consacrata (Aeroclubul României, SSAvC, RAS Tuzla), e și instructorul inclus in preț, iar ora de zbor e undeva la 130-140 euro, funcție de avionul cu care vrei sa zbori.

Taxele de aterizare sunt undeva la 10-15 euro pe un aeroport, la aerodromuri sunt mai mici, iar SSAvC, de exemplu, are taxele negociate, astfel încât plătești mai putin la aterizare. Cel putin așa era acum o perioada.
 
Last edited:

bogdann

New Member
Jul 13, 2019
11
1
3
30
Bucharest
La Sasfto mi-au cerut ultima oara 175e +tva pt o ora de zbor pe al lor Cessna.

La SSAvC, la sectiunea tarife, au pachete de acumulare ore. Cel mai "bine" iesi cu 50ore la 7425euro. (adica 148.5 e pe ora fara instructor)
 

46Pilot

Member
Feb 16, 2013
73
41
18
Nu vreau sa fiu rău, dar te îndrum cu tărie către altceva, nu exemplul dat de tine.

Esti sigur ca la SSAvC tariful pe ora de zbor e fără instructor și poți cumpara doar pachete de ore? Ai vorbit cu ei?
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,229
757
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
O alta mentiune e ca sa poți zbura singur fără restricții, ar trebui sa ai 3 decolări și 3 aterizări la maximum 90 zile. Altfel, primul zbor după pauza trebuie sa fie cu un instructor.
Nu trebuie sa fie cu un instructor, trebuie sa fie singur (nu ai voie sa duci pasageri). 3 ture de pista 20min si s-a rezolvat, pasagerul te asteapta jos si il iei dupa.
 
  • 👍
Reactions: 1 user