easyJet (U2/EZY)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
easyjet ... has begun retrofitting its fleet of A320-200s with sharklets. So far, research shows that five aircraft - G-EZWG, -EZWH, -EZWI, -EZWJ and –EZWK - have already been upgraded into A320-200 (sl)s and have been returned into service. The British LCC has a total of fifty-five A320s in service.

Airbus... launched its Sharklet retrofit programme in late 2013 and claims the upgrade will lengthen the aircraft’s service life, reduce fuel costs by up to four per cent and increase mission range by up to 100 nautical miles
ch aviation
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Are sens daca se face in perioada unui C-Check sau eventual iarna cind o parte din flota este mai putin utilizata. Sa scoti asa din "productie" o aeronava pentru 2 saptamini la ce medie de ore de zbor are Easy e aproape imposibil.

Pina la urma e un calcul economic..ca retrofit se amortizeaza undeva spre 3 ani, calculat grosso modo: ca. 700.000 euro kit + manpower, Easy zburind multe sectoare relativ scurte economia e undeva spre sa zicem 60 kg/ora..ies cam 11-12.000 ore de zbor pt break even. O masura buna ca sa mentii CEO acceptabil dupa 2020 cind state of the art va fi NEO.
 
Easyjet is developing drones to inspect its fleet of Airbus aircraft, and may introduce the flying maintenance robots as early as next year.
The drones will be used to scan and assess Easyjet planes and report damage back to engineers.
The flying robots are being developed by a team that includes experts from the University of Bristol.
Easyjet is also developing virtual reality video technology.
bbc news[DOUBLEPOST=1401429496,1401428016][/DOUBLEPOST]EZY a publicat pe 13 mai rezultatele financiare pe 6 luni pana la 31 martie : RAPORT
 
Easyjet face un poll pe FB referitor la o problema care a fost,si este, importanta pentru EZY:
When do you buy food for your journey?
-A I pre prepare food and take it with me
-B I buy at the airport
-C I occasionally buy onboard
-D I always buy onboard, it’s part of my travel experience
-E I don’t buy food and drink on my journey

*Results will feature in the next Traveller Magazine
 
Baza noua cu 3 bucati 320 anuntata la Amsterdam..pe linga cele 32.000 de locuri saptaminale zburate de pe alte baze.
 
Din 27 martie 2015 nu se mai vand bilete pe OTP-LGW. Prima victima a supracapacitatii pe OTP-LON? Parca se laudau ca aveau LF foarte bun...
 
Ma indoiesc ca ar renunta asa rapid la OTP, foarte posibil sa nu fie incarcat programul de vara pe anumite rute !
 
Easy are alt public decit Ryan. Dar Romania e cam departe pt ei si modelul lor, in plus restructurarile Air France le ofera sanse noi pe o piata mai interesanta unde au o pozitie buna.
Nu cred ca ar renunta usor, datorita faptului ca sunt nr 1 la Gatwick. Daca era din Southend, era altceva.
 
... saptamina buna pt a320... dupa ce SWR a semnat ieri pentru 15 ferm & 10 optiuni - uite azi pe EZY care transforma 27 optiuni in ordine ferme... asta salta numarul de 320-uri de la EZY, la 315 (dintre care 225 operationale)...
obiectivul maxim este ca EZY sa ajunga sa exploateze 304 aparate in '19 - dar in functie de conjunctura, au o plaja intre 204-316 aparate...
 
Au luat ultimele sloturi ramase libere de 320 CEO..ne putem da seama toti la ce rabat...ii si ajuta pe termen scurt sa isi accelereze cresterea, nici nu ii doare la final pt ca LCC nu tin flota de fier vechi.

Interesant e ca se confirma ce speculam de curind.. cash out si dividende grase.. de la anul dividendul va creste la 40% din profitul operational.

Cei care sunt interesati mai mult de strategie.. aici prezentarea...http://corporate.easyjet.com/~/medi...ions/investor-day-presentation-18-09-2014.pdf

Oricum, bun ca si caz (cititi doar Franta, unde anticipam ca vor ataca). Si strategic, la ani lumina in claritate si executie fata de ce vorbeam la Tarom.
 
Last edited by a moderator:
de la anul dividendul va creste
...ramin convins ca intr-o industrie structural volatila - politica dividendelor nu e una buna. ca investitor intr-un asemenea sector, cresti valoarea actiunii (iar rezervele cash sint factorizate in valoatea titlului) - dupa care: vinzi. nu cred ca e ok sa privezi compania de resurse financiare gratuite - prin plata de dividende la un nivel neobisnuit in industria noastra. e adevarat ca, in caz de nevoie, EZY se pot imprumuta pe piata, dar finantarea costa - pe cind propriul cash: nu...
acesta e avatarul companiilor cu investitori pur financiari: Blackrock, StandardLife & Prudential au nevoie sa arate propriilor lor ivestitori un retur pe investitie (EZY pare a avea o influenta in matricea rezultatelor) ... iar Stelios nu avea de ce sa se opuna cresterii dividendelor - caci pe de o parte va incasa (impreuna cu sora & fratele) 75mio eur; iar pe de alta parte, daca compania va fi slabita - va avea un argument forte pentru inlocuirea lui Carolyn (careia, daca ne aducem aminte - a vrut sa ii refuze bonusul de peste 7mio eur anul asta, si a fost invins in CA)...
 
Acum depinde care e baza. Daca ne uitam la Easy dincolo de dividende, financiar stau foarte bine, pt ca la inceputul anilor 2000 si-au construit o parte din flota detinuta propriu iar acum au ca 60% detinuta propriu Volatilitatea e foarte mica, mai ales ca au si contractele de leasing construite cu flexibilitate mare de downgrade daca vine o criza.Cit despre leverage, stau mai bine decit orice legacy, din cifre pare ca sunt sub nivelul maxim de tax shield.

Oricum, strategia e clara si executia ireprosabila.

Ma intreb daca vre-un aeroport mai rasarit din Romania va avea inteligenta sa lefaca o licitatie dedicata pt Franta.. au 6 aeroporturi regionale mari , la 5 din ele sunt nr2 iar in Nisa nr 1. Un pachet de 3-4 destinatii in Franta, Porto, nordul Angliei, Berlin, Hamburg la pachet, totul la 2/7 pt constructie. N-ar fi nicaieri coliziune cu Wizz.
 
Chiar mă întreb ce rute noi vor deschide din Amsterdam și Porto...

Pachetul de care vorbești tu ar fi excelent din OTP. Plus Amsterdam. În schimb, înțeleg că vor pleca din nou de pe OTP din S15.
 
OTP nu corespunde strategiei Easy, de a avea destinatii unde sunt 1 si 2 in piata. Este departe de lumea lor, asa ca tbs a le oferi ceva strategic, ori la OTP ar fi doar locul 5, chiar daca ar avea masiv rute. In schimb, la TSR, CLJ sau SBZ ar fi nr 2 cu doua aterizari pe zi.