Accident Elicopter cazut in lacul Siutghiol

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Acesta s-a ‎prabusit‬ in lacul ‎Siutghiol‬. Persoanele aflate in aparat au sarit din acesta si s-au refugiat pe o epava.
 
damn, de ce naiba tot pica elicopterele? Daca e ceata, de ce zboara??? Bine ca macar nu au fost victime...
 
Iti dai seama ca persoana transportata in stare grava nu poate si inota... :(
 
Buna seara

Elicopterul era inmatriculat YR-CJC, are 2 ani cica era luat ilegal de SMURD de la RAS Tuzla(informatie care nu stiu cat este de adevarata). Am inteles de asemenea de la un controlor din turnul Tuzla ca ar fi incercat sa amerizeze in Siutghiol. 1 recuperat, 3 disparuti.
In vara, faceam un zbor in zona, elicopterul fiind pe frecventa TWR-ului de la Tuzla(pe care eram si eu) si li se aprinsese ceva bec si au cerut sa revina de urgenta. Erau departe. Noi ii auzeam pe ei, dar ei ne auzeau pe noi foarte slab. Fiind destul de departe, nu apareau nici pe radarul de la Tuzla. In final, au revenit la aerodrom si totul s-a incheiat cu bine.
 
Last edited by a moderator:
Oioooo, e ala care era in circul SMURD vs CJ Constanta. Nasol.
 
A fost reinmatriculat. Am vazut un reportaj despre el acum ~1 saptamana, cand spuneau ca sta la sol de o vreme buna, a participat la o singura misiune, si aia demonstrativa.
 
Trist, azi dimineata au gasit-o si pe asistenta, decedata.
Medicul recuperat ieri seara a decedat si ea, la spital.
 
E nedrept cand oamenii care ne apara mor. Cand cei care isi dedica viata pentru salvarea altora si-o pierd pe a lor, cu atat mai mult in timp ce isi incheiau o misiune cu succes. Dumnezeu sa-i odihneasca.
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Comunicat de presa de la RAS Tuzla privind elicopterul 348 aka YR-CJC:

2h5qki1.jpg


2e2jzmd.jpg


2mm6dc7.jpg
 
In cazul accidentului elicopterului SMURD pe lacul Siutghiol, autoritățile române NU ar fi notificat și cerut sprijinul Aeroportului Tuzla (jud. Constanța), unde există o unitate privată de elicoptere specializată în intervenții pentru căutare și salvare aeriană (SAR - Search & Rescue) echipată la standarde internaționale.

Elicopterul EC 135 a ajuns in curtea aeroportului civil Tuzla la data de 01. 07. 2014, ca urmare a castigarii licitatiei numarul 142170 / 26.06.2013 pentru “Servicii de operare si intretinere Elicopter medicalizat EC 135 T2e/P2e” – publicate in SEAP...

La data de 30. 07. 2014, Regional Air Services – aeroport Tuzla a renuntat la drepturile si obligatiile castigate prin licitatie, iar aeronava EC 135 a trecut in operarea si intretinere SMURD – un operator militar, cu alte standarde. Elicopterul s-a intors la fabrica, unde i s-a facut o revizie si a fost revopsit. Insemnele Uniunii Europene si ale programului de finantare au fost sterse de catre SMURD, iar elicopterul revopsit. S-a sters astfel urma oricarei reguli in afara SMURD – fie ea si regula autoritatilor de audit al fondurilor europene. Evident, si personalul deservent a fost inlocuit cu personal de la SMURD.

Mai multe aici:http://www.lapunkt.ro/2014/12/19/cronica-unui-esec-anuntat/
 
O ipoteza,nu stiu cat e de serioasa ,legata de prabusirea elicopterului:
Nu trebuia sa vina niciun raport de expertiza care sa constate, ca si expertii de la Airbus Helicopters Germania, ca “nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului”.
Ati fi aflat acest lucru chiar la cateva zile dupa accident daca erati jurnalist sau ofiter in serviciile secrete sau membru al Guvernului, facand doar o simpla investigatie la Constanta in randul colegilor pilotului Petre Catuneanu si discutand macar 5 minute cu oamenii de la ROMATSA. Ati fi aflat acelasi lucru: ca aparatul a functionat bine, ca, in momentul decolării, conditiile meteo erau bune, vizibilitatea era de peste şase kilometri, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce inseamna ca zbura sub 3.000 de metri altitudine.
Si ati mai fi aflat ceva. Ceva grav. Si care nu o sa apara in niciun raport de expertiza public, dar care apare deja in raportul secretizat furnizat premierului Victor Ponta si ministrului de Interne Gabriel Oprea.
Ca pilotul comandor Petre Catuneanu s-a jucat efectiv cu elicopterul, practica des intalnita la Constanta. Mai pe sleau, ajuns deasupra luciului de apa de la Siutghiol, Catuneanu, cu 2000 de ore de experienta pe acel elicopter, a vrut sa ii amuze pe colegii de echipaj si, prin manevre pe care le mai incercase deja, facute prin balansarea elicopterului foarte aproape de luciul lacului, sa ridice apa si sa faca valuri spectaculoase, “cascadorie” impresionanta pe care, iar asta e un alt adevar trist, au mai incercat-o si altii in trecut. Au trecut atatea zile si nimeni nu s-a intrebat de ce, cu vizibilitate perfecta si cu aparat functional, oamenii aia au cazut in lac. Uite, de aia. In spatele lui Catuneanu, se afla Ginel Cracanel, cu mai putine ore de zbor, si pe care Catuneanu vroia sa il impresioneze.
Surse foarte serioase din SMURD Constanta si ROMATSA m-au asigurat ca asta e purul adevar. Pe care nu o sa il vedeti niciodata rostit public, fiindca noi, astia, pulimea, trebuie sa credem ca ei sunt niste eroi si sa ramanem cu aceasta imagine...
PS: Un mic update – declaratia unei vecine de-a pilotului, data pentru Romania Libera. Cred ca e foarte relevanta:
O altă vecină povestește cum pilotul îi saluta de la manșa elicopterului atunci când trecea pe deasupra caselor lor, situate pe o stradă de la ieșirea din orașul Buzău. „Zborul era viața lui, era un om deosebit, o bunătate de om. Se lăsa cu aparatul când trecea prin zonă și ne făcea cu mâna. Ne făcea grădina praf, ne răvășea toate florile, era plăcerea lui să se lase în jos cu aparatul și să ne salute.
nasul.tv
 
In presa se tot scrie ca pilotului ii placea sa se dea mare si sa faca valuri pe lac, cobora deasupra caselor vecinilor sa le faca cu mana etc. Ceva de genul cocalar la mansa. Reguli? Ce e aia?
 
Cita vreme ignorarea regulilor este acceptata si tolerata in loc sa fie sanctionata drastic, astea sunt consecintele.
 
Am vazut si eu ce se scrie in presa si tot stau si ma intreb de cand au devenit jurnalistii mari experti in aviatie. Deci momentan in toate articolele de genu' asta sunt aruncate niste vorbe in vant, fara nici un argument, fara nici o sursa concreta. Ei in loc sa ne prezinte noua argumentele, dovezile, sursele, ca doar pentru asta sunt jurnalisti si eventual sa ne lase pe noi, care avem putin habar spre deosebire de ei despre aviatie, isi dau cu parerea aiurea aruncand cu noroi in niste oameni care au salvat zeci de vieti si care sigur au fost mult mai destepti decat ei. De unde pana mea stiu aia ca pilotul se dadea in spectacol? au fost ei la fata locului si au vazut cand a cazut elicopterul? Eu imi pun urmatoarea intrebare: cand a avut loc ultima mentenanta a elicopterului? Am inteles ca dupa ce a fost luat de la Tuzla ar fi fost dus la fabrica pentru mentenanta, revopsire etc. Ok! Dar de atunci? Deci pana nu au niste date concrete(adica rapoarte de la ROMATSA sau comisia de ancheta) nu trebuie sa se pronunte mai ales ei, din respect pentru cei care au murit. Daca din cauza lor sau nu, inca nu stim, dar din cauza autoritatilor incompetente sa intervina stim ca a murit cel putin 1(din inregistrarea aia cu pilotul care tipa dupa ajutor).