• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,742
440
113
#2
Sinistru, oamenii apar intr-un reportaj 2h mai devreme.

(video) Ultimele imagini cu elicopterul SMURD și al echipajului prăbușit la Cantemir

Cel mai apropiat METAR (Tulcea) zice asa:
LRTC 021230Z 14011KT 9999 FEW021 FEW040CB 23/16 Q1009

Cumulonimbus si plafon destul de jos. Eu unul dupa al 6-lea elicopter prabusit fie as revizui toate procedurile fie as desfiinta unitatea. Este limpede ca ceva nu e in regula. Austriecii, italienii, elvetienii, francezii, zboara cu EC-135 in Alpi la ordinea zilei si nu am auzit sa cada unul.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#4
Trist. CFIT?
 

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,742
440
113
#5
CFIT clar, insa care o fi motivul? Ca dupa dimensiunea ramasitelor pare sa fi avut viteza mare. Deci nu prea pare logic sa fi cautat loc de aterizare in zona.
 

raduvisitor

Active Member
Apr 4, 2015
349
119
43
Romania
#6
Anchetatorii au mai aflat că elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până la Cahul, şi înaintea tragediei zbura foarte jos din cauza plafonului de zbor aflat aproape de pământ. Pilotul ar fi urcat o pantă şi a observat la un moment dat, brusc, stâlpi de înaltă tensiune. Şocae ar fi evitat liniile de electricitate şi stâlpii, însă a atins copacii deasupra cărora ajunsese. Aparatul a rupt în final arborii pe o lungime de 80 de metri şi s-a dezintegrat. Anchetatorii mai au de vizionat înregistratorul de zbor, care a înregistrat parametrii de zbor.
Pe de alta parte, este posibil asa ceva?
La manşa elicopterului EC 135 nu se afla Doru Gavril, comandantul Unităţii Speciale de Aviaţie Iaşi, ci subordonatul său, Voicu Şocae. ... Căpitanul comandor Voicu Şocae, în vârstă de 36 de ani, era încadrat în structurile militare din anul 2003 şi avea o experienţă de zbor pe elicopter de numai 1.480 de ore ... Doru Gavril avea la activ 4.180 de ore, însă nu putea pilota elicopterul SMURD deoarece nu avea licenţa pentru un astfel de aparat, Eurocopter EC 135, licenţă pe care urma să o obţină în curând.
Sursa: Tragedie SMURD: „filmul“ prăbuşirii
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,015
1,600
113
Brasov
www.fotocity.ro
#7
Cum adică "numai 1480" ore? Ce cretini pot fi unii ziariști. Adică implică ideea că era începător sau cum?

1480 ore mi se pare suficient.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

raduvisitor

Active Member
Apr 4, 2015
349
119
43
Romania
#8
Intrebarea se referea la pasajul urmator: "Doru Gavril .... nu putea pilota elicopterul SMURD deoarece nu avea licenţa pentru un astfel de aparat, Eurocopter EC 135, licenţă pe care urma să o obţină în curând."!!

Dar, probabil se putea, ptr. ca EC135 permite echipaj format dintr-un singur pilot.