• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Embraer

Klausenburg

Well-Known Member
Din cate am inteles, e vorba de o reorgnizare judiciara, nu de faliment total. Teoretic, ar trebui sa continue operarea... Si cei de la Bombardier au expunere mare acolo cu niste zeci de comenzi ferme pentru CSeries. Dar ei spuneau ca se asteapta ca Republic sa fie pana la urma o poveste de succes, ca multe altele, si peste cativa ani sa iasa de sub administrare judiciara si comenzile sa fie maxim amanate...
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Chapter 11 e insolventa si nu faliment.

Daca e sa ne uitam la comentariile operationale, vedem ca cele 40 de C-300 erau un salt foarte mare, in conditiile in care compania scapa de E-190 si unifica flota spre E175. Contractul de C-Series era de pe vremea Frontier si nu a fost preluat de Indigo (baietii cu banii de la Wizz)., asa ca in conditiile actuale de re-marketing pt C-Series era un risc. De aici si trucul cu Chapter 11, pentru a putea scapa de contract.

Evident ca si Embraer are tot interesul momentan sa isi faca niste provizioane de risc.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Era de asteptat. Probleme pe piata private jets are si Bombardier , C-Series a inceput sa inteleaga ca nu mai merge fara preturi competititve iar ei sint intre doua cicluri.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Antiteza lui Bombardier - Embraer a realizat un profit net de 69.5mioUSD in 2Q17 ... de la o pierdere neta de 101.5mioUSD in 2Q16. Veniturile sint in crestere de 28.6% year-on-year (YOY) la 1.8bioUSD.
Reteta e relativ simpla: vinzari si livrari cit mai rapide. Au livrat in 2Q17 35 de aparate pentru serviciul comercial al sapte clienti, fata de 26 in perioada corespondenta a anului trecut.
Strategia lor este de a fi foarte pro si reactivi la schimbarea conditiilor pietii, sa fie inovativi si integrati la nivel global.
In plus, intiparit in cultura lor de antrepriza o mare calitate: tenacitatea ... pe care ti-o da faptul ca esti "the underdog" printre toti constructorii de aeronave.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Embraer are o alta pozitionare in piata fata de Bombardier.

In primul rind ei au dezvoltat organic portfofoliul, pe cind Bombardier a cumparat multe modele, ceea ce a dus la presiune de a recupera cheltuielile. A rezultat o varza in modele - in zona business de la Canadair la Lear.

O a doua diferenta este ca Embraer s-a pozitionat mereu ca ofertant la preturi budget, pe cind Bombardier a mers mereu pe variante premium.Momentan pretul scazut al realuluiii ajuta pe Embraer la costuri.

Nu in ultimul rind, Bombardier nu a avut in ultimii ani un Neeleman care sa asigure comenzi. Comenzile companiilor canadiene pentru C-Series au venit tirziu.
 

raduvisitor

Active Member
O replica venita la alianta Airbus-Bombardier: Boeing and Brazilian plane maker Embraer in talks over a potential tie-up
Boeing and Brazilian airplane manufacturer Embraer said Thursday that they are in discussions about a potential tie-up.

The talks are ongoing, but the companies cautioned in a joint release any deal would be subject to the Brazilian government, regulators and each companies' boards and shareholders. The talks have been happening for some time, sources familiar with the situation told CNBC.

Shares of Embraer surged as much as 25 percent in midday trading.

Boeing could face a challenge in gaining Brazilian government approval to buy the country's aviation giant. Reuters, citing a government source, reported Brazil is open an Embraer partnership — but not a total sale of the company. Any deal which transfers control of Embraer is out, according to Reuters.

The Wall Street Journal reported Boeing is open to protecting jobs, the Embraer brand or structuring a deal that will maintain Brazilian government interest in the company's defense business.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
E o miscare logica, in conditiile in care Airbus-Bombardier pot oferi o plaja foarte larga.

Problema-cheie este zona 200-250 de paxi-> acela va fi mainstream spotul viitorilor 20-23 de ani iar Airbus si Bombardier vor dezolta in acea zona urmasele cash cowurilor 320 si 737.

Ramine libera zona de la 319/737-700 inclusiv in jos, asa ca este loc pentru fostele programe regionale sa atinga volume semnificative.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Incet dar sigur se face lipeala intre Boeing si Embraer. Presedentia braziliana trasase o linie rosie (datorita golden share pe care il detine) indicind ca este de neconceput ca productia militara a Embraer sa intre pe miini straine (versiunes samba a lui "nu ne vindem tara!").
Deci, se lucreaza la un joint 80.01 / 19.99 in care majoritatea o poarta Boeing. Partea militara si biz-jeturile nu sint concernate.
Boeing vede un mare potential in E-urile contemporane si vrea sa le distribuie prin reteaua proprie. Pe de alta parte sint deosebit de impresionati de capacitatile de dezvoltare de soft ale brazilienilor...
Dar cred ca mai este cale de batut pina la finalizare. Sa nu uitam ca sintem in an electoral in Brazilia, si ca sindicatele se opun jointului ... iar vreo 7000 de muncitori de linie la San Jose dos Campos sint sindicati ... adica aproximativ jumatate din total.
Intr-un context macro, batalia dintre Boeing si Airbus se da pe un front care a fost considerat ani de zile un teren arid si lipsit de semnificatie strategica - segmentul 100-150 scaune ... care reprezinta (pe hirtie) ceva mai putin de 7000 bucati pe urmatorii 20 de ani.
Deci s-ar putea ca A & B sa vada evolutia pietii spre o fragmentare si mai mare, sau ... strategia lor este sa faca exact ceea ce a facut Boeing cu McDonnell Douglas; sa omoare segmentul de jos (familia MD-80), care face concurenta evolutiei produselor-far A320 / B737.
Din tot razboiul asta, in momentul de fata apare doar un singur cistigator: P&W - care motorizeaza ambele parti...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
D

Deleted member 13561

Guest
Păi dacă Airbus și Bombardier sunt BFF... 😂
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Boobba-One

Well-Known Member
... eu vad mai multe versiuni posibile ale lui *bff* ... cea soft fiind *best friends forever* - restul nefiind demne de acest forum ... dar probabil mai apropiate de cruda realitate.
 

Todd is Back

Well-Known Member
In interviul de la antena3 de alaltaieri prezentatoarea a mentionat faptul ca Wolf tocmai se intorsese din Canada. Sa fii fost scopul vizitei sale acolo semnarea unui MOU pentru CS100 ?
 

Todd is Back

Well-Known Member
S-ar putea ca interiorul sa fi fost un pic alimentat "diferit" in lumina scaparilor repetate al acestuia. Sa fie oare o simpla coincidenta ca Tarom amina "the big news" pina prin Iunie-Iulie? Farnborough 16-22 Iulie?
 

Disconnected

Well-Known Member
Treaba cu Embraer nu e de azi, de ieri ci de câteva săptămâni bune. posibil să fi scăpat înainte să-și dea seama că info scapă pe ceva conductă
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Boeing Co on Thursday said that after taking over Brazilian planemaker Embraer SA’s passenger jet unit, it will call the division Boeing Brasil - Commercial, dropping one of Brazil’s most iconic company names.

The name change comes after Boeing agreed to pay $4.2 billion to buy 80% of Embraer’s operation making passenger jets with fewer than 150 seats. Embraer will retain a 20% stake. That division is still Embraer’s most profitable and considered a gold standard of Brazilian engineering.

Boeing has not made a decision yet about whether to rebrand the small and mid-sized planes, which currently carry the Embraer name followed by a model code.

 
Reactions: 1 users
Top