Da, domnilor. Asta stim cu totii. Dar aici, cel putin, nimeni nu priveste produsul 787 ca fiind un produs international. E produs Made in USA si advertised ca atare. Boeing e unul dintre cei mai mari exportatori ai US, daca nu cumva cel mai mare. E o discutie mai larga despre Boeing si politica si nu cred ca e threadul potrivit. In timp ce scriu asta, vad ca flydubai a comandat 225 de 737 Max... Si voi spuneti ca nu e politic.
Emirates confirma astazi informatia aparuta pe Aeronews pe 9 ianuarie:
Emirates will launch services to Santiago de Chile via Sao Paulo from 5 July. The new route will be operated 5x weekly with a two-class configured Boeing 777-200LR which offers 38 Business Class seats in a 2-2-2 configuration and 264 seats in Economy Class.
Clark again declined to rule out future 5th freedom flights, or routes that originate in Dubai, but stop in Europe to pick up passengers. Emirates operates two — Newark to Athens, and New York JFK to Milan. Clark said EK continues to receive pitches from European airports desperate for a non-stop route to the United States. But he said Emirates only moves when it sees a prime opportunity.
să nu ne udăm de la o declarație... dacă ne uităm în trecutul apropiat ne amintim că EK și TK au refuzat BUD, apoi aeroportul i-a păcălit pe cei de la LO. EK parcă a mai refuzat și ZAG și DBV, aeroporturi cu potențial mult mai mai mare decât OTP, nu pentru abundența de trafic business dar pentru leisure și VFR și în piață cu putere de cumpărare mai mare decât a românilor. La DBV s-a rezolvat, vine AA, la Atena vine iar AA peste EK, așadar sigur OTP nu o să fie un aeroport de legătură pentru un zbor 5th freedom în următorii ani, mai mari sunt șansele să zboare ROT direct în SUA decât să vină EK via OTP
Post automatically merged:
ah, și să nu uităm și de presiunea pe care o fac US3 către DoT pentru fiecare cerere de rute noi sau creștere a numărului de zboruri pe care ME3 o fac
Update: EK and EY deny Bloomberg's report: Emirates, Etihad airlines deny report they may merge | Reuters, but "a source close to Etihad told Reuters that while a merger could conceivably happen in the future, Abu Dhabi would not quickly give up control of its airline and brand, especially after it had invested billions of dollars in its international airport and other aviation infrastructure."
"According to sources in Mexico, the lack of suitable daily slots at MEX have made Emirates abandon plans to operate a daily DXB-BCN-MEX rotation. Apparently 3 weekly service (which is what the slots they were able to obtain would allow) would result in an unprofitable operation for EK, so they decided not to launch DXB-BCN-MEX."
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.