• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Epoca post-pandemie. The Great Reset ?

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Incep ca la scoala : Comentati fraza:
Interese(verzi) ce doresc "The great reset", asta vor si forta, un transport aerian la minim si f. scump.(daca nu de acum, in cativa ani cu siguranta)
SSC



Deasemenea :
Heavy industry (cement, steel, chemicals and aluminium) and heavy-duty transport (shipping, trucking and aviation) are together responsible for nearly one-third of global CO2 emissions - and this percentage is expected to double under business-as-usual scenarios.

So as the world's economies struggle out of the coronavirus crisis, is this the moment to do what was once considered impossible: put these sectors on a path to net-zero greenhouse gas emissions?...
Heathrow Airport CEO John Holland-Kaye: “The game-changer for decarbonising aviation in the next few decades is sustainable aviation fuels, either from second generation biofuel or through synthetic fuels combining hydrogen and captured carbon.

"What we now need to do is accelerate the development of a sustainable aviation fuel sector - a sunrise industry that will create thousands of jobs but it’s one that is currently underfunded."
 

transporter

Well-Known Member
Nimic despre reptilieni ? Asta intra la categoria "covidul a fost inventat in laboratoare de oculta mondiala pt ca sunt prea multi pensionari".

Cine este si ce calificare are cel care afirma asta ? Cum crede ca poate fi pusa chestia asta in practica ? Totusi industria asta da de lucru la milioane de oameni, direct si indirect (companii aeriene, aeroporturi, magazine din aeroporturi, producatori de avioane, companii de mentenanta, , etc, etc, etc). Ce sa mai vorbim ca daca nu se zboara atunci adio turism in foarte multe zone din lume, iarasi un impact major asupra fortei de munca.

Vor trebui gasite alte "solutii verzi" pentru problema poluarii. Si daca s-ar investi cat se investeste in fotbal de examplu unde auzim ca unii fotbalisti au 500 milioane (!) de euro salariu sau cat se investeste in arme si alte prostii atunci poate am putea reduce poluarea fara sa punem industria asta la pamant. "Interesele verzi" ar trebui sa mediteze la asta.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
"
Heavy industry (cement, steel, chemicals and aluminium) and heavy-duty transport (shipping, trucking and aviation) are together responsible for nearly one-third of global CO2 emissions - and this percentage is expected to double under business-as-usual scenarios.
"
Bine, dar daca industriile descrise mai sus sunt responsabile pentru "one third of global CO2 emisssions"... pe cale de consecinta nu mai bine se concentreaza pe celelalte "two-third"????? Zic si eu asa.
Valul asta de "green deal" gandit asa nu are nici o sansa. Va e clar ca nu exista nimic fara "heavy industry" In ecuatia asta, aviatia este un maruntis fata de cele de dinainte... :)
 

cocolino

Active Member
Pe langa COVID 19, se pare ca mai apare un factor "perturbator" in aviatie, protectia mediului. Concret, iata la ce s-a "gandit" UNCAF, uniunea companiilor aeriene din Franta: sa propuna guvernului preturi minime pentru bilete. Astfel pentru zboruri nationale 350€ A/R (dus-intors), 450 € A/R spre si dinspre Europa si 550€ A/R spre si dinspre restul lumii. Totul din motive de mediu, acum cind se zboara mai putin de 30% in Franta, desi tot ei recunosc "apetitul feroce" al low-costurilor cu sediul social in tari "à fiscalité complaisante". Pe siteul uniunii nu figureaza la membri si Airfrance dar parca le apartine propunerea cu trimitere (ne)voalata la Easyjet. Sursa
 
  • 👍
Reactions: 1 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
UNCAF, uniunea companiilor aeriene din Franta ,prin propria propunere s-ar putea sa-si taie craca pe care stau. La "mercurialul"acesta ar mai transporta ceva deplasari business si niste aer prin avioane. Si cum ,de cand cu teleconferintele,nici businessul nu va mai fi cea a fost...
Plus cruce la turismul de masa in Franta.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
"Reglementare" a preturilor e o tampenie. Un zbor de 1,5 ore cu un jet narrow body produce un cost/ seat de 60-70 euro/leg. Poate si mai putin. In Franta nu exista zbor intern peste 1,5 ore. QED.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Incep ca la scoala : Comentati fraza: << Interese(verzi) ce doresc "The great reset", asta vor si forta, un transport aerian la minim si f. scump.(daca nu de acum, in cativa ani cu siguranta) SSC>>

Nimic despre reptilieni ? Asta intra la categoria "covidul a fost inventat in laboratoare de oculta mondiala pt ca sunt prea multi pensionari".

apare un factor "perturbator" in aviatie, protectia mediului. Concret, iata la ce s-a "gandit" UNCAF, uniunea companiilor aeriene din Franta: sa propuna guvernului preturi minime pentru bilete.
q.e.d.
 

transporter

Well-Known Member
q.e.d. ce ? Daca Gigel vrea pere nu inseamna ca Gigel va si primi pere. Si eu vreau un A340 in configuratie VIP. Nu inseamna ca se va intampla.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
q.e.d. enunt initial:
Interese(verzi) ce doresc...
Lucru contrazis de catre tine:
Nimic despre reptilieni ?...
Ideea asta este,ca se fac presiuni in acest scop .Nimeni nu a enuntat ca se va intampla cu siguranta. Dar unele efecte ar putea sa aiba aceste presiuni.
 

transporter

Well-Known Member
Nimeni nu a enuntat ca se va intampla cu siguranta

hmmm...

Interese(verzi) ce doresc "The great reset", asta vor si forta, un transport aerian la minim si f. scump.(daca nu de acum, in cativa ani cu siguranta)

Vezi bolduirile. Eu lucrez in stiinte exacte si am ochi de vultur cand e vorba sa gasesc discrepante de genul acesta. Pun pariu acum ca acest reset nu va putea fi fortat in urmatorii 5-10 ani nici de verzi si nici de catre UNCAF care sa o spunem drept nu au treaba cu protectia mediului ci sunt suparati ca pierd o felie tot mai mare in dauna operatorilor low cost. Atat timp cat va exista piata pentru ceva (calatorii) si atat timp cat traim in tari capitaliste pot sa se zbata ei cat vor. It ain't going to happen.


Un fapt divers si un pic off topic: Si eu sunt ingrijorat pt planeta si incerc sa reduc pe cat posibil amprenta noastra ca familie asupra mediului. Am zis sa incepem cu pasi marunti. Primul lucru luat in vizor au fost ambalajele pe care le eliminam prin gunoi. Am zis hai sa incerc sa cumpar chestii care dupa ce le folosim/consumam vor produce cat mai putine deseuri si in special plastic. Insa in ziua de astazi devine din ce in ce mai greu sa cumperi orice, chiar si mancare dar nu numai, care sa nu contina cantitati imense de plastic. Toata mancarea in supermarket este ambalata in layere peste layere de plastic, carton, folie. Se vand felii de cascaval ambalate in tot atata plastic ca si greutate ca si produsul (cascavalul) in sine (Noi nu cumparam din astea ambalate astfel de ceva vreme oricum).

Orice maruntis electronic, de la un simplu mouse la o lanterna sau baterii sunt ambalate in plastic gros si greu de reciclat. Nimeni in industriile astea nu incearca macar sa reduca un pic cantitatea de ambalaj. Producem ca si societate cantitati inimaginabile de plastic si alte deseuri care ajung la groapa de gunoi in cel mai fericit caz. Si poate va imaginati ca se recicleaza macar in tarile mai avansate. Dar adevarul este ca se recicleaza doar o foarte foarte mica parte a plasticului (chiar si in Europa de Vest sau in America de Nord). Va recomand documentarul de mai jos ca sa intelegeti de ce NU se mai recicleaza.


Asadar mai avem mult pana departe ca sa salvam planeta si solutiile vor trebuii impuse prin legi draconice care insa nu vor conveni la foarte multa lume, nici celor care produc ambalaje dar nici celor din aviatie. Insa in conditiile curente (covid si somajul cauzat de acesta) ma indoiesc la modul foarte serios ca are cineva "the balls" sa ia taurul de coarne si sa implementeze aceste masuri asa cum trebuie pentru ca vor avea ca efect un alt val de somaj, scadere economica si tensiuni sociale.

Oricum si daca luam populatia generala neafectata de somaj si scaderea nivelului de trai deja limitele de suportabilitate au fost atinse in multe locuri si sa vina acum cineva sa zica ca nu mai puteti merge la vara cu 50-100 de euro in Mallorca/Tenerife/Turcia/Grecia/Italia/etc, va fi egal cu un glont in picior pentru orice guvern ar incerca o asemenea masura. Si dupa cum vedeti ca merg treburile cu covidu' nu cred ca ii lipseste niciunui guvern din Europa inca un glont in picior. Desigur pentru tergiversarea masurilor necesare si continuarea poluarii planetei vom plati mai incolo sau vor plati copiii nostrii. Oricum acel moment se apropie.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 4 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Airbus a confirmat că rata producţiei la gama A320 va fi în medie de 45 de aeronave pe lună, în trimestrul patru din 2021. Compania a cerut furnizorilor să se pregătească pentru viitor, asigurând componente pentru producerea a 64 de avioane pe lună până în trimestrul doi din 2023 şi posibil 70 de aeronave pe lună până în primul trimestru din 2024. Pe termen lung, Airbus ar putea ajunge la producerea a 75 de aeronave pe lună până în 2025.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Sfârşitul automobilelor pe benzină, o taxă pe kerosen în transportul aerian şi reforma sistemului de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), Bruxelles-ul urmează să prezinte miercuri un vast pachet legislativ care va permite atingerea obiectivelor climatice ale UE, transmite AFP...
De asemenea, potrivit unei propuneri legislative consultate de AFP, planul prevede şi o taxă inedită pe kerosen pentru zborurile în interiorul UE, ceea ce ar putea alarma companiile aeriene, care se tem de o posibilă distorsionare a concurenţei în raport cu restul lumii.

https://www.economica.net/masini-benzina-diesel-interzise-lege-ue-poluare-taxa-kerosen-certificate-emisii_521990.html
 

alexxy

Well-Known Member
Cand partide ca Fidesz vor fi din ce in ce mai populare prin UE, acesti birocrati si pseudo intelectuali din Bruxel se vor mira si vor spune ca lumea nu e progresista. Asta in timp ce vor face afaceri cu poluatorul numarul 1 mondial, China. Mi se par complet decuplati de la realitate, traiesc in bula lor.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

colonelu81

Well-Known Member
Intr-o forma sau alta transportul aerian va fi serios taxat in urmatorii ani. Ca-i taxa pe kerosen, ca se va cere aeroporturilor sa fie profitabile si sa nu mai subventioneze direct sau indirect companiile aeriene, ca-i taxa pe poluare, toate acestea sunt detalii. Altfel, desigur, vor fi destule negocieri, dar coclau-coclau la 9 euro va disparea treptat.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Infrastructura intotdeauna a fost influentata de decizii politice, asa ca nu vad de ce se mira unii sau altii. Ca sa nu vorbim de perioada capitalismului brutal din State, cind de ex in multe orase companii de tramvaie electrice au fost cumparate de firmele din zona petroliera pentru a fi inchise si a "stimula" transportul individual.

Transportul aerian a avut parte de o liberalizare masiva dupa 1997, care a rezultat inclusiv in aberatii economice, unele tolerate datorita conversiei structurale a unor foste piste militare si a imbunatatirii conectivitatii unor regiuni defaorizate economic. Dar evident, vine vremea cind trebuie sa tragi linie si sa vezi cine spuravietuieste real si cine doar a participat la papatul unor subventii.

Tehnologic iar e o decizie strategica - vrei sa faci un pas la inceput si sa fi printre cei care domina o tehnologie avind si beneficiul economic sau vrei sa fi doar un beneficiar. Evident, viziunile difera in functie de traditia economica a tarilor care iau anumite decizii.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

alexxy

Well-Known Member
Una e sa interzici subventiile si alta e sa bagi taxe extra. Consider complet normal sa nu fie permise nici taxele aeroportuare 0. Una e sa ai scheme de reducere a taxelor, si alta e sa fie 0 ca baga autoritatea locala bani pentru functionare.

Cum banuiam Ungaria deja a anuntat ca va vota impotriva initiativei CE. Si ca sa ajunga in parlament trebuie sa treaca de consiliu, unde e nevoie de unanimitate. Si sunt 99% sigur ca mai sunt state impotriva, plus multi politicieni aflati momentan in opozitie care vor face campanie pe aceasta tema.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Eu nu intru in discutii politice - acolo sunt si alte interese.

Deciziile politice relative la taxare sunt mereu olginda timpurilor in care au fost luate.

De ex. acum 40 de ani aviatia era in Europa ceva facut intre companii de stat, majoritatea functionind ca entitati de stat, neprofitabil, rutele erau coordonate bilateral samd. Astazi traim in perioada de open sky si ni se pare normal.

Taxarea carburantilor ni se pare normala la pompa de benzina, dar ni se pare anormala in aviatie. Da, pentru lobbyul aviatiei si pentru entuziastii bransei o pozitie de aparare intereselor proprii este fireasca, in acelasi timp este legitim sa existe si alte voci si interese.

Intodeauna schimbarile functioneaza pe principiul stimulent& penalizare si cine se adapteaza are de cistigat.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Top