Viitorul aviatiei

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Decizia de mai jos se cam bate cap in cap cu campania anti emisii CO2 a Bruxelles-ului.

Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.

Cu toate acestea, la data de 15 decembrie 2021, Bruxelles-ul a anunţat că pentru următorul sezon de vară, care se întinde între 28 martie şi 29 octombrie, pragul va fi majorat la 64% din sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturi, un anunţ care a provocat nemulţumiri în rândul companiilor aeriene.

În scrisoarea trimisă Adinei Vălean, ministrul belgian al Mobilităţii, Georges Gilkinet, solicită o nouă reducere a pragului, menţionând circumstanţele excepţionale care există în prezent.

Anterior, Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat şi el că cea mai mare companie aeriană europeană va fi obligată să opereze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă numai pentru a-şi conserva drepturile de decolare şi aterizare.

„În pofida solicitărilor noastre pentru mai multă flexibilitate, UE a aprobat o regulă de utilizare a 50% din sloturi, clar nerealistă”, a declarat un purtător de cuvânt de la Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), care reprezintă majoritatea companiilor aeriene ale lumii.

În replică, Bruxelles-ul îşi explică fermitatea prin imperativul protejării concurenţei. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a invocat miercuri „necesitatea de a veghea astfel încât capacităţile aeroportuare să fie utilizate în mod concurenţial în beneficiul tuturor consumatorilor”.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Decizia de mai jos se cam bate cap in cap cu campania anti emisii CO2 a Bruxelles-ului.
Si arata cam cat de ancorate in realitate sunt politicile UiE in ceea ce priveste reducerea emisiilor.
„În pofida solicitărilor noastre pentru mai multă flexibilitate, UE a aprobat o regulă de utilizare a 50% din sloturi, clar nerealistă”, a declarat un purtător de cuvânt de la Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), care reprezintă majoritatea companiilor aeriene ale lumii.
Asta le-a spus-o IATA, da?
 
In loc sa blamam UE pt o regula care avea sens in vremuri normale si care a fost deja flexibilizata pt vremurile pandemice, nimeni nu vede ipocrizia flag carrierilor care se tin cu dintii de niste sloturi pentru a le folosi in continuare, in mod ineficient, blocand concurenta si tinand artificial preturile sus pentru pasageri? Pentru ca daca le-ar da, low costurile i-ar bate la fundul gol si le-ar fura toata piata.
 
blocand concurenta
Ceea ce propui tu inseamna fix distorsionarea pietei, dar in sens invers.
In rest, sa nu uitam faptul ca in RO platim in mod nejustificat cel mai scump metru cub de gaz din Europa si cel mai scump kilowatt exact din cauza politicilor respective, extrem de "responsabile". Cum sa nu blamezi UiE pentru asemenea istetimi?
 
Last edited:
In loc sa blamam UE pt o regula care avea sens in vremuri normale si care a fost deja flexibilizata pt vremurile pandemice
Nu e putin a schizofrenie in asta? :

To achieve climate neutrality, the European Green Deal sets out the need to reduce transport emissions by 90% by 2050 (compared to 1990-levels). The aviation sector will have to contribute to the reduction
vs
Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat şi el că cea mai mare companie aeriană europeană va fi obligată să opereze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă numai pentru a-şi conserva drepturile de decolare şi aterizare.



... ipocrizia flag carrierilor care se tin cu dintii de niste sloturi pentru a le folosi in continuare, in mod ineficient, blocand concurenta si tinand artificial preturile sus pentru pasageri? Pentru ca daca le-ar da, low costurile i-ar bate la fundul gol si le-ar fura toata piata.
Nu vad nimic ipocrit in a incerca sa-ti pastrezi pozitia pe piata.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat şi el că cea mai mare companie aeriană europeană va fi obligată să opereze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă numai pentru a-şi conserva drepturile de decolare şi aterizare.

Pai cine ii pune sa opereze cele 18000 de zboruri??? Sa nu le opereze si sa salveze planeta. Oricum si la vara cand va reveni partial cererea, tot aer vor zbura.
 
Citat din articolul de mai sus:
Lufthansa loves crying crocodile tears about the environment when doing everything possible to protect its slots. Slots are the way it blocks competition and limits choice at big hub airports like Frankfurt...
Pai RYR tocmai isi inchide baza de la FRA , de ce plange dupa sloturi:
Ryanair said FRA has become less competitive with other European airports, citing a 4.3% rise in charges for 2022. “We are disappointed to announce the closure of our Frankfurt base at the end of March 2022,” Ryanair commercial director Jason McGuinness said...
routesonline
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nu sunt si nu am fost niciodata "avoocatul" RYR si al iesirilor... sa zicem "suculente" ale lui MoL.
Da' aici are dreptate. Inafara de "nefericita" pomenire a FRA, parca DLH se plangea de cele 18,000 de zboruri (corectati-ma daca gresesc) pe care le zboara doar ca sa nu isi piarda sloturile. Acuma, ma iertati... stiu ca o sa-mi sara multi in cap. Cu adevarat DLH a beneficiat de miliardele alea "suport" (nu ma intereseaza ca "le-a dat inapoi", cert e ca le-a primit cand ii ardea buza) si se plang...
Cum poti interpreta aceasta "blocare de sloturi" decat o "blocare de concurenta"? O data este si CE consecventa cu politicile sale si... atunci apar "plangaciosii".
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Evident WIZZ e de partea RYR:
Europe's airport slot rules should not be changed to protect legacy airlines, the head of European low cost carrier Wizz Air (WIZZ.L) said on Thursday, adding that if a company could not operate its slots they should be made available to rivals
 
Aici e cu dus-intors referitor la interesul aeroporturilor si, mai ales, a regiunii deservite. Legacy fac aproape intotdeauna legatura cu destinatii principale, in timp ce la LCC sunt si destule destinatii pampa pe criteriul ca acolo mai mulg de o subventie.
Daca as fi un aeroport cu problema de sloturi, prefer sa fiu legat de Frankfurt (de un legacy) decit de Weeze de Ryanair. Desigur, simplific discutia mult de tot. Insa interesul companiilor aeriene nu e intodeauna egal cu cel al aeroporturilor sau a comunitatilor deservite.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Aeroportul din Doncaster se inchide din 31 oct.2022, pt ca nu este viabil din punct de vedere economic.

Atitudine foarte sanatoasa a CEO:
"We will not accept any public sector grant [i.e., government funding] to cover the costs of an airport that is not viable due to its lack of adequate forward revenues and high operating costs."


Intre timp la noi pe langa aeroporturile falimentare: Arad, Tulcea, etc vrem sa mai construim cateva Braila-Galati (s-au alocat vreo 32 milioane de lei pt studii) si mai nou se vorbeste despre transformarea bazei de la Boboc in aeroport civil, urmand a avea dubla functie militar-civil.


Cei drept am uitat faptul ca bugetul RO este ,,doldora de bani'', asadar de ce sa nu investim banii pe care nu ii avem in ceva neviabil economic, pt care ulterior sa plătim si exploatarea an de an, adica alti bani...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Sa le spuna cineva asta si celor de la WZZ . Pentru ca bilete sunt disponibile si dupa data inchiderii.

 
Last edited:
  • 😲
  • 🤣
Reactions: 1 users
Last edited:
Asociatia Aeroporturilor ACI a cerut revenirea la 80/20, IATA a cerut 30/70......iar Parlamentul a votat media 75/25 slot rule for winter 2022/23,
.... returning to the standard 80/20 ‘use it or lose it’ rule in summer 2023


 
  • 👍
Reactions: 1 users