Etihad Airways (EY/ETD)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Pai nu prea au cum. LH poate sa duca niste paxi direct pe niste rute, Etihad pe altele - de ex. pe relatia India, Etihad va avea de cistigat (SpiceJet). Ca si pozitionare, Swiss se poate focusa pe pasagerii premium la ZRH, ca la Geneva e un fel de Easy cu stema rosie (n-au avut curaj sa scrie Germanwings)
 
Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) has announced the creation of the Etihad Aviation Group, a new structure marking the transition from a single entity airline to a wider global aviation group.
Headed by James Hogan, the new Etihad Aviation Group structure distinguishes Etihad Airways from that of its subsidiaries, joint venture companies and equity partners....
In addition to the core airline, the Etihad Aviation Group also includes a division to coordinate and manage Etihad’s investment in its equity airline partners.
A key element in the new structure is the establishment of the Hala Group, led by Chief Operating Officer Hala Group, Peter Baumgartner, formerly Chief Commercial Officer Etihad Airways.
The Hala Group will bring businesses together to drive commercial value for Etihad Airways, for Abu Dhabi and for the airline’s equity alliance partners. It combines travel management provided by Hala Travel Management, destination management services of Hala Abu Dhabi, the internationally expanding wholesale and tour operating business, Etihad Holidays, and other major start-up initiatives such as a new global loyalty company.
ch aviation
 
Cam asa o sa arate interiorul A380 al Etihad. Incredibil. Ma gandesc pana unde le ajunge plapuma cu stilul asta extravagant de expansiune.

 
Cei de la Ryanair au eliminat elasticele alea in care iti pui revista pe motiv ca sunt prea grele ca sa fie carate dintr-o parte in alta, iar arabii vor sa care vase de WC din ceramica si chiuvete din plexiglas :rolleyes: Isi vor consuma triplul valorii lor in kerosen veceurile :D
 
Sunt concepte diferite adresate unor grupuri de clienti diferite. Ryanair pina la schimbarea strategiei s-a adresat celor care nu pot/vor sa dea mai mult de 50 de euro pe bilet, Etihad se adreseaza si segmentului superior. Ca intr-un oras, poti dormi la un hotel ieftin sau lua un apartament intr-un hotel de 5 stele (aia cu 7 e chestie de marketing).

Cert este ca Etihad are un first class profitabil, cu 60% grad de ocupare(la first ajunge). Cum competitia renunta, cererea ramase e canalizata spre ei.

Cit despre "apartament".. va fi un produs rentabil. Este unul singur pe avion, in mare parte se foloseste o suprafata ce nu putea fi utilizata pt scaune pt ca nu are geamuri. In plus, este un singur bilet de vinzare pe zbor, pt max 2 persoane.
 
...noul livery ETD a fost dezvaluit - odata cu receptionarea primului A380. Livery-ul a fost realizat de consultanta in branding Landor, si inglobeaza atit stilizari de motive traditionale, cit si forme geometrice contemporane, care fac aluzie la arhitectura moderna din Emirate - totul in culori desertice (dar deloc plictisitoare). Elegant, dinamic, si mai ales: foarte distinctiv.
Aici doua dintre videourile oficiale:
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
... se pare ca ETD deranjeaza tare in Europa ... dupa ce OFAC elvetian a concluzionat saptamina trecuta ca ETD controleaza efectiv DWT, desi nu detine decit 33% din actiuni (prin ETD Regional) - iata ca si LBA german se pregateste sa traga de urechi compania, retragind drepturile la 30 de feedere operate de BER... motivarea ar fi ca drepturile ar fi fost acordate "in neconcordanta cu acordurile de transport aerian in vigoare" ...
atacul la ETD vine din doua "tari LH" ... deci batalia ar putea sa nu fie pentru cerurile europene ... ci pentru rutele foarte profitabile catre golf.
caci "no feed - you bleed"...
 
ETD au semnat un management agreement cu TAAG, pentru a aduce operatorul de stat angolez la standarde mondiale.
contractul e pe 10 ani, si include asistenta in formularea unui business-plan, definirea strategiilor de flota si de rute. nu include nici o luare de participare in TAAG - dar vor numi 4 top-manageri de la ETD pentru a se implica in redefinirea lui TAAG... se va intra in code-share pe pax si fret, si dnata va fi foarte prezent pe ground-ops.
este o miscare strategica frumoasa, caci angola are o pozitionare geografica excelenta, constituind un pivot pentru traficul est/vest/sud african - si mai departe catre brazilia & argentina... dar si catre china (comunitatea expatilor chinezi fiind considerabila) ... in plus, este o tara politic stabila si economic prospera.
ETD au reusit sa ocupe terenul fara a scoate mare lucru din buzunar.
 
... la lucha continua, cum ar zice tovarasii dinozauri cubani...: lupta dintre familia Lufthansa si Etihad, pentru cerul European, devine razboi deschis ... luni, Swiss va anunta lansarea a aproape 30 noi rute ...
razboiul a inceput in jun14 - cind Swiss a anuntat ca va opera Züri-Lugano cu dash8 de la Tyrolean ... renuntind la colaborarea cu Darwin, ce durase mai multi ani - Darwin devenind intre timp Etihad Regional.
au urmat primele atacuri la Etihad: care au fost pe cale dministrativa in Elvetia & Germania (vezi mai sus).
iar acum, intram intr-o faza a luptei care in termeni militari s-ar define drept "power projection"... caci nu cred ca aceste noi rute au fost introduce din ratiuni pur economice - ci mai curind intr-o logica de-a ocupa spatiul si de a incurca Etihad Regional. dovada este faptul ca se ataca ruta traditionala al lui Darwin / Etihad Regional: Geneva-Lugano: 3*/zi (cu dash8 - Tyrolean)... tot atitea zboruri pe zi ca si Darwin... si este clar o ruta care nu suporta 6 zboruri pe zi - care sa mai fie si profitabile...
in principiu, Swiss are resursele sa suporte razboiul asta ... daca:
- nu este atacata pe alte rute;
- pretul carburantului ramine la nivelul actual;
- nu este confruntata cu miscari sociale.
sa vedem care va fi miscarea lui Etihad...
 
iata ca si LBA german se pregateste sa traga de urechi compania
...lucru facut. la sfirsitul saptaminii, LBA a refuzat sa dea aprobare la 34 din 60 codeshare BER/ETD...
autoritatile germane incearca si ele sa vada daca ETD nu detine controlul efectiv asupra BER - asa cum au facut elvetienii cu DWT ... worst-case scenario ar fi ca BER sa isi piarda AOC-ul ... dar in mod sigur se va gasi o solutie creativa...
 
Despre showul BER/ETD vs LBA aici (in germana).
 
  • 👍
Reactions: 1 users
...lucru facut. la sfirsitul saptaminii, LBA a refuzat sa dea aprobare la 34 din 60 codeshare BER/ETD...
autoritatile germane incearca si ele sa vada daca ETD nu detine controlul efectiv asupra BER - asa cum au facut elvetienii cu DWT ... worst-case scenario ar fi ca BER sa isi piarda AOC-ul ... dar in mod sigur se va gasi o solutie creativa...

S-a gasit deja.

Oricum, Etihad ii zgirie rau pe retina pe Lufthansa.
 
... @oldblueeyes ... cred ca atuncea cind face cosmaruri - Carsten Spohr viseaza ca Etihad (sau Emirates, sau Qatar) devin actionari Lufthansa...
lasind gluma pe tusa: Spohr a declarat prin jul14, dupa ce a devenit publica miscarea lui Etihad la Alitalia cred - ca agresivitatea operatorilor din Golf este cea mai mare provocare profesionala a intregii lui cariere... si il cam cred.
ceea ce ne face sa intelegem mai bine geneza cruciadei asteia aeriene...
obsesia legacyurilor occidentale cu Etihad a fost probabil amplificata si de revelatiile din may14 (urmare a cresterii participarii Etihad in Virginul australian la 21%) - cind presa australiana publicase documente care ar fi dovedit ca Etihad beneficia de o finantare de 3.25bioUSD fara dobinda, scadenta in '27. "fara dobinda" asta e asimilat de toata lumea unei subventii. iar Etihad nu s-a aparat deloc convingator ... le-ar fi fost extrem de usor de explicat ca finantarile islamice au ca principiu de baza lipsa dobinzii, finantatorul avind mai curind o participare la beneficii...
acum: toata lumea si-a deschis jocul pe tabla de sah: Lufthansa il are pe Swiss la innaintare - iar Etihad a facut o miscare innapoi, deschizind calea lui Alitalia pentru codeshare cu airberlin...
 
Last edited by a moderator:
Cred ca mai degraba Alitalia le da cosmaruri.. pentru ca prin Alitalia pot cumpara 100% din orice operator european si deja sunt bine ancorati in centrul continentului.

Da, ca nu stiu ce inseamna Islamic finance asta e... aroganta Vestului.

Mai frumos e ca Etihad si-au creat alianta lor, au un logo mare si frumos cu E-ul de pe Darwin, laprimavara se anunta Rebrandingul Alitalia si parca vad niste E-uri tronind mari peste terminale in Europa...
 
Miscarea cea mai tare - care e posibil sa urmeze - ar fi sa cumpere prin Alitalia participatia Ryanair in Aer Lingus si sa le dea la schim la Ryan cite ceva ce nu le mai trebuie - ma gindesc aici la prezenta Air Berlin la Palma de Mallorca ;)