eurolot.com (K2/ELO)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Conform ATW, ELO va cumpara in acest an opt aeronave de tip Bombardier Q400NG. Livrarile se vor evectua in aprilie (trei aeronave), mai (o aeronava), iulie (trei aeronave) si in august (o aeronava)
Conform agentiei de presa PAP, compania mai are optiunea de a mai cumpara inca 12 aeronave de acest tip.
Intrebat despre soarta aeronavelor ATR care apartin flotei actuale, CEO ELO Mariusz Dabrowski, a spus: "it is said that next year the ATR [will] disappear from EuroLOT"
Momentan din flota ELO fac parte paisprazece ATR 42-500/ATR 72-202 si trei Embraer E-175.

O miscare foarte buna, parerea mea.
 
Depinde de rute side LF. N-am studiat network-ul lui EuroLOT , o sa o fac , dar depinde unde folosesti Q400. Pe rute de 200-300nm sunt mai economice ATR . Operational , nu vorbesc de maintenance.
 
EuroLOT a semnat comanda ferma pentru opt aeronave Bombardier Q400 NextGen, plus 12 optiuni. Comanda se ridica la aproximativ 246 milioane USD, si poate creste la 625 milioane in cazul incare se vor comanda si restul de 12, conform Bombardier.
Presedintele si CEO EuroLOT, Mariusz Dabrowski, a spus ca seria Q400s face parte din programul de reinnoire a flotei si expansiune a rutelor. Momentan opereaza o flota de 14 aeronave, formata din ATR 42/72 si Embraer E-170/175.
“We require aircraft with excellent operational flexibility, which is absolutely essential in the very competitive European environment,” a spus Mariusz Dabrowski.

DN-Bombardier_%20Q400_NextGen_4.jpg


Sursa: ATW
 
euroLot lucreaza la programul de vara

Cei de la euroLOT au lansat informatii legate de destinatiile lor, din perioada verii. Detaliile legate de zboruri sunt foarte putine.

Rutele vehiculate sunt:

Gdansk – Aarhus
Gdansk – Amsterdam
Gdansk – Brema
Varsovia – Heringsdorf
Varsovia – Poprad
Varsovia – Zadar
Vroclav – Lwow

Cursele despre care au aparut mai multe detalii sunt:
Cracovia – Amsterdam 4/7
Cracovia – Dubrovnik 1/7
Cracovia – Florence 2/7
Cracovia – Hamburg 3/7
Cracovia – Heringsdorf 1/7
Cracovia – Lwow 4/7
Cracovia – Vilnius 2/7
Cracovia – Zurich 3/7

sursa: airlineroute
 
Dash 8 -402 4406 SP-EQA EuroLot delivery 15-17may12 YZD-YYR-KEF-LGW-WAW, C-reg ex C-GMXB
 
"CalinCLJ" said:
Depinde de rute side LF. N-am studiat network-ul lui EuroLOT , o sa o fac , dar depinde unde folosesti Q400. Pe rute de 200-300nm sunt mai economice ATR . Operational , nu vorbesc de maintenance.

Decizia trecerii la Q400 in flota Eurolot tb vazuta din mai multe perspective:

- compania mama LOT a dezvoltat multe rute de feeder initial cu EMB145 la inceputul anilor 2000 - la unele s-a facut trecerea spre E170 dar acolo unde yield-ul e mai mic Q400 e o varianta
- centre importante precum Gdansk sau Poznan aveau legaturi cu huburile Star Alliance din Germania operate cu ATR cu baza in Varsovia; Q400 ofera optiuni de rute noi mai lungi si eliminarea unor zboruri de pozitionare cu venituri minimale
- pe rute gen Budapesta a disparut competitorul principal iar 10 locuri in plus sunt un upgrade moderat

Cum Lufthansa va reduce la greu zborurile Regional, poate vom vedea semnificativ mai multe Q400 Eurolot preluind rute operate si de Augsburg Airways.
 
LOT trece printr-o noua restructurare si se pare ca una din conditii pt. ajutorarea firmei mama este vinzarea unei participatii in Eurolot. Cum in Star Alliance nu vad cine ar putea prelua ceva, Lufthansa renuntind la orice operatiune cu turboprops si avind in vedere si tranzitia spre Q400, as indrazni sa afirm ca ar fi o tranzactie ideala pt a extinde FlyBe.
 
Mutat thread-ul la Companii din Romania, urmare a zborurilor anuntate la Cluj.

Am gasit info actualizate. In momentul asta, eurolot.com apartine Trezoreriei Statului Polonez (62.1%) si Towarzystwo Finansowe Silesia (37,9%). Cea de-a doua e o companie specializata in restructurari si pare partenerul LOT in activitatea de restructurare a flag carrier-ului polonez (la care detin, de asemenea, o participatie de 25%). Macar astia se misca .....
 
Am verificat conexiunile spre state (ORD mai exact ca ala ma intereseaza pe mine) si numai in anumite zile ai legaturi CLJ-WAW-ORD si retur cu in jur de o ora (+/-) conexiune la WAW si la dus si la intors

devine tot mai interesant... de ar fi in jur de 1h30 ar fi si mai bine
 
Se pot face legaturi interesante spre Chicago, New York, Toronto ... mai putin la Beijing datorita orarului ... iar in Europa mai interesante ar fi Londra, Paris, Moscova, Amsterdam, Stockholm ... interesanta miscare.
 
Voi ginditi doar in termeni de conexiuni..eu vad legatura asta in sens de business.. Varsovia e orasul where the money is.. majoritatea fondurilor de investitii din regiune opereaza de la Varsovia- Enterpreise Investors, Oresa, Innova, AIG samd...in plus companiile poloneze sunt expansive spre piete mai mici gen Romania.
 
Nu iti asigura segmentul business nici 30% din volum pe o asemenea ruta, vezi cum a patit si ROT cu Praga. Ca sa mearga rute din provincie e "musai" sa fie si trafic etnic.
 
La LOT strategia e un mix.. cu o singura cursa pe zi nu ai neaparat cele mai bune conexiuni pe long haul. Dar sunt alte piete care sunt deservite: orasele mari din Polonia -Gdansk, Poznan, Wroclaw, Krakow..fiecare din acestea e mai mare decit orice oras de provincie din Romania, trafic business pt Varsovia catre Transilvania, paxi de conexiune spre tarile Marii Baltice samd. Daca va merge bine sigur o vor duce la 2 curse pe zi. Asa ca sa ne bucuram ca in Ucraina e criza, pt ca LOT se uita dupa alternative.
 
Totusi avionul ala are spre 80 de locuri parca ... cam greu sa asiguri trafic business 80 pax/zi intre Cluj/imprejurimi si Varsovia/imprejurimi. Pe Viena, de unde sunt mult mai multi investitori in Transilvania, ai ATR 42, iar spre Varsovia un avion de aproape 2 ori mai mare ca si capacitate? E clar ca nu pe business mizeaza ei, si eu cred ca maxim 30% poate fi acoperit business (momentan), probabil mai putin.
 
Unde scrie asta, eurocopter? Cat trafic etnic e pe DLH? Pana la urma si WAW poate functiona ca un hub, precum MUC.

Trafic etnic este pe DLH sa stii, dar DLH se bazeaza enorm de mult pe conexiuni. Exista trafic etnic consistent care folosesete DLH pe relatia America de N - CLJ/TSR. Business-ul per se nu depaseste 50% din volume, si nu putem compara relatiile economice dintre Ardeal si Germania cu cele dintre Ardeal si Polonia.
 
Sa nu exageram, Viena ramane Viena, atat pe domeniile medicale, universitare si de business. Varsovia e intr-adevar viitorul, dar zborul introdus de Eurolot e supracapacitate dupa parerea mea, cel putin momentan. Dar om trai si om vedea...
 
Eu am locuit 5 ani la Varsovia si merg cam odata pe luna de ca 15 ani, asa ca simt bine economia poloneza.

De prin 2007-2008 companiile polonezeau accesat foarte usor si transparent multi bani europeni destinati cresterii competitivitatii - adica deschiderii pietelor de export. Cum o parte mare a acestor cheltuieli este cofinantata, multe firme regionale apar pe la diverse tirguri, road showuri etc.
In plus, Romania este interesanta din mai multe motive - politic polonezii nu prea au cum intra spre Rusia si Ucraina, Romanai este mare dar relativ inca subdezvoltata spre deosebire de tarile Europei centrale care sunt mici dar cu concurenta mai mare, dinn perspectiva unei companii de nivel mediu cu citeva zeci de milioanede euro cifra de afaceri.

Un alt efect este planul de restrcuturare LOT (apropos, cifrele recente sunt foarte bune) - ca o consecinta a faptului ca s-au retras de peo serie de rute careau fost optimizare cu partenerii de alianta, au capacitate sa creasca anul cu 40% oferta zborurilor de conexiune. Daca stam sa comparam cu Viena, Lufthansa a desfiintat practic minihubul de la Viena iar Air Berlin a mutat conexiunile Niki de asemenea spre hubul din Germania.

Adauga la asta niste trenduri economice macro - Viena tindesa nu mai fie pentru multinationale centrala pentru Europa de Est ci parte mica a clusterului germanic, structurile locale consolidate permit companiilor sa isi retraga expatii samd...si vei intelege dece Viena decade.

Specific pentru Cluj mai este realitatea ca a fost mereu mai ieftin sa zbori la VIE prin OTP decit direct, asa ca cifrele pe ruta directa nu ofera potentialul real ca sa facem comparatie.