Fonduri europene nerambursabile pentru aeroporturi

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
1,100
1,799
153
Romania
1.Lista aeroporturilor care avut proiecte finantate prin:
Programul Operational Sectorial Transport (POST) 2007-2013 - DMI 2.4 Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian

Nr.crtCod SMIS proiectAeroportDenumire proiectValoare totala proiect (cu TVA) lei*
154513IasiDezvoltarea si modernizarea aeroportului-extindere platforma si terminal pasageri 224,548,990
241675ConstantaReabilitare platforme stationare aeronave 170,392,145
338812SuceavaModernizare suprafate de miscare si balizaj turn de control 167,706,503
450737OradeaExtindere si modernizare suprafete aeroportuare 129,709,555
550776CraiovaReabilitarea infrastructurii de miscare 107,918,134
659578Baia MareExtindere si modernizare suprafete aeroportuare 85,130,407
759503Satu MareReabilitare si modernizare suprafete de miscare si extindere aerogara 66,293,636
859364TulceaModernizare suprafetelor de miscare, extinderea pistei si a platformei de imbarcare 64,920,856
* Valoare totala (fonduri europene+contributia guvernului RO+contributie beneficiar) proiect(inclusiv TVA) din contractul de finantare.

2.Lista aeroporturilor care au la data de 06.02.2020 proiecte finantate prin :
Programul Operational Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 - 2.3 Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor


Nr.crtCod SMIS proiectAeroportDenumire proiectValoare totala proiect (cu TVA) lei*
1125945BacauCreşterea capacităţii portante şi modernizarea pistei de decolare aterizare şi a suprafeţelor de mişcare 193,778,915
2126598BacauModernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian la Aeroportul Internaţional “George Enescu” Bacău 84,241,549
Bacau-Total 278,020,463
3125198ClujCale de rulare paralelă cu pista 73,000,651
4120703ClujEchipamente de detecție explozibil standard 3 de tip CTX 23,288,634
Cluj-Total 96,289,285
5123542TulceaCresterea sigurantei si securitatii pasagerilor 70,457,814
6126309IașiSuplimentarea capacităţilor de operare pentru pista de decolare - aterizare şi platforma de staţionare a aeronavelor 59,984,117
7103839CraiovaFazarea proiectului reabilitarea infrastructurii de mișcare 30,808,342
8121102TimisoaraConstruire terminal sosiri curse externe pasageri 30,352,721
9in consultare MTConstantaCreșterea securității și siguranței traficului de pasageri 75,005,073
* Valoare totala (fonduri europene+contributia guvernului RO+contributie beneficiar) proiect(inclusiv TVA) din contractul de finantare.


Observ faptul ca pe POST 2007-2013, Aeroportul Suceava a depus primul cererea de finantare (dupa nr. codului SMIS al proiectului -care se atribuie la depunerea unui proiect).Felicitări dl Flutur care prin perioada aceea avea o influenta mare prin guvern.

Felicitari sincere fostului ministru bacaun de la transporturi (Lucian Șova) care a reusit in mandatul sau să semneze 2 contracte de finanțare pt Aeroportul Bacau in valoare totala de 278 milioane lei.

Mie mi se pare o risipa de bani ca sa finanteze cu peste 70 milioane de lei, dotarea cu echipamente de securitate/siguranta a pasagerilor la Aeroportului din Tulcea ( a caror pasageri, pt că traficul cumulat in perioada 2014-2019 a fost de 6334 pasageri/6 ani=1056 medie/pasageri/an, iar perspectivele sunt in aer...Nu stiu cine ?? sustine aprobarea acestor investitii pt Tulcea, dupa ce ai mai finantat cu 64 milioane lei si prin POST 2007-2013, si nu s-a intamplat nimic bun.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Din Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030 aflat in consultare publica aflam ce proiecte au fost finanțate prin POIM 2014-2020.

Cele mai multe proiecte Aeroportul Cluj; 5 proiecte -valoare cumulata 29,7 mil. euro

Cea mai mare suma: Craiova 97,2 mil.Euro

De asemenea s-a facut o noua incadrare/reclasificare a aeroporturilor fata de MasterPlanul de Transport aprobat in 2016 si anume:

Rețeaua primară va cuprinde aeroporturile: Constanța, Iași, București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, si Sibiu.

Rețeaua secundară este compusa din: Tuzla, Tulcea, Bacău, Suceava, Brașov, Tg. Mureș, Baia Mare, Satu Mare, Oradea și Arad


Rețeaua terțiară se compune din aerodromuri naționale dedicate traficului național, îndeosebi în cadrul activităților de aviație generală, școală, sport și de agrement, care nu sunt situate în localitățile deservite de un aeroport operațional. Aceasta va fi compusă din aerodromurile: Ploiești - Strejnic, Pitești, Bistrița, Deva și Caransebeș

Nu prea inteleg dupa ce criteriu Craiova si Sibiu au fost promovate in reteaua primara, iar altele Bacau, Suceava au ramas in reteaua secundara.

De la pag 197 incepe modul aerian

Documentul din anexa.

 
Reactions: 1 user