Frankfurt (FRA/EDDF)

  • This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • Forumul a fost upgradat la o versiune noua. Daca intapinati probleme va rog sa le raportati.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1
Azi pe o vreme criminala.
Avec beculeț.


Restul maine, am treaba cu kilotona.
 
Last edited by a moderator:

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
744
177
43
Langley Canada
#3
Impresionanta bestia. Citind itinerarul de livrare postat de tine (via YVR) ma-m uitat o clipa pe geam dar ... vremea a fost ca si cea de la Frankfurt. Oricum foarte buna poza ... istorie aviatica ce mai ... Multumim Zsolt pentru acest LIVE BREAKING NEWS-PICTURE ;D
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#4
Scuze de confuzia creata. Avionul din poza nu este B748-ul. Inaintea lor a plecat un 738 catre cei de la Transavia.
Avionul plecase de la Everett cu ~40 de minute intarziere, cand ajungea deasupra Europei avea deja un avans de 30 de minute. Dupa un touch and go la Hamburg, cea mai mare baza de maintenance LH, a venit la FRA.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#5
Dupa aproape 2 zile de butonat la ele, din ~600 am scos vre-o 60. Scuze de intarziere.
Pe data de 2 Mai 2012 a fost livrat primul Boeing 747 - 800 Intercontinental. Prima astfel de a revenit companiei Lufthansa.
Cu o organizare AdHoc, am plecat pe la ora 0600, cu witze, catre FRA, aproximativ ~200km. Cu cat ne apropiam mai mult de destinatie, cu atat se degrada vremea. La sosire in parcare ploua :) Acest lucru nu ne-a mirat, pentru ca TAFul ne atentioase.
Din cauza vantului puternic din directia Est, pistele active au fost 07 (R/C/L). Cine cunoaste procedurile de la FRA stie, ca pista 18 se foloseste pentru ~80% din plecari. Eh, in ziua respectiva s-a dat in folositna abia pe la ora 1030. Pana atunci se inghesuiau toti pe 07.
Locatia de spotting este una veche dar cu un facelift. Abia saptamana trecuta au terminat lucrarile la "tribuna spotterilor" la pozitia 18W. Aceasta "tribuna" a costat in jur de 80.000 EUR si este dedicata spotterilor. O astfel de constructie, chiar si mai mare, se afla in capatul pistelor 25.
Petru ma intreba daca trebuie platit ceva. Absolut nimic. Aici se imbratiseaza spottingul, este vazut ca un lucru bun. In ultimii ani a inceput un fel de razboi PR intre aeroporturi, care sa fie mai prietenos cu spotterii. Va dati seama, cu cat mai multe poze, cu atat mai mare prezenta pe net, rezultate la motoare de cautare, etc.
Locatia este deservita de 3 parcari, din pacate nu este niciun WC si nici macar un chiosc, ca si la AMS, dar cred ca intrebarea este "cand?" si nu "daca?" se va amenaja asa ceva.
Dupa ce am ajuns pe pozitie, ne-am scos "tunurile noastre mici", erau unii chiar si cu artilerie super grea, au aparut doua domnisoare si un domn de la LH cu reviste si vederi pe tema 748. Asta PR, nu?
Cu cateva minute inainte sa ajunga aeronava, terasa sa umplut la refuz. Am o gramada de poze incare am prins si capete pe langa avioane :)). 748-ul a aparut printre nori, trecand deasupra aeroportului (o procedura non standard la FRA), iar dupa un extended right downwind a venit timpul unui low pass desupra pistei 07R. Dupa ce s-a ridicat pe la vre-o 4000 de picioare a facut un tur de pista (aeroport) pe partea stanga si a venit la aterizare pe 07R.
Dupa acest eveniment au disparut inghesuiala de pe terasa. Ulterior am vazut ca a fost si un grup de spotteri (cu artilerie grea) chiar si din Polonia.
Intre timp au dat drumul decolarilor si de pe pista 18, deci prindeam si avionae in rulaj.
Pe la 12 am taiat-o catre casa, witze trebuia sa ajunga si la job in acea zi.

Spor la vizionat pozele. Nu dati cu batu din cauza calitatii. Unele sunt sub orice critica.

Prima aeronava prinsa un 747. Scuzati la mine, dar nu voi comenta toate pozele.






Trupa de la LH.







Oman Air A330 tractat. Vedeti diferenta intre un 737-300, care era si mai aproape, si un A330 :)


Apare Emirates A330




LOT special cs.




Apare si 748ul printre nori.










Highlightul zilei, B747-800I low pass 07R.






Un mic MD11 tractat catre hangarele LH




Acelasi 748














Skyteam Delta, pleca de pe 07C. Cam la 1.5km de noi.





British cu B767 la FRA. Interesanta alocare de nava.




Au dat drumu` la pista 18.



Balena Lufthansa.


Italienii cu brazilianu`. Au asteptat cam 10 minute la holding point, pana au primit voie sa decoleze. Asa e daca pierzi slotu.


Balena Singapore.


Un nou beculet.


Cam scump cu bizjetu la FRA, dar nema problema pentru unii.






Pleaca si "brazilienii"






American 767 pleaca de pe 07C. Apare si heat haze impreuna cu soarele.








Un mic retrojet








British, de data asta cu ceva mai mic.



Unu` vine, altu pleaca.




Inca un biz. Frumos Gulfstream.


Tarom cu al lui BGA.






Barza austriaca si un SAS in indepartare


AFR se aliniaza pe 18




Etihad special cs "Manchester City Football Club" pleaca de pe 07C.




Dupa Etihad urmeaza China Airlines.


Locatia de spotting




Revistele si vederile primite de la LH.

[img ]https://lh6.googleusercontent.com/-...XnmwKeoU4/s1325/IMG_20120504_074417.jpg[/img]

Cam atat, am doua poze RAW, car dupa prelucrare nu vor sa se salveze "bine". Se salveaza pe la 7-9 mega/bucata, iar google nu le vede ca si imagine, si nu le pot posta. Este vorba de un Nicky si un Cathay Pacific Cargo.
Daca cineva se incumeta sa incerce sa le prelucreze si sale salveze ca si valid jpeg, sa ma anunte.
 
Last edited:

petrudimoff

Well-Known Member
Feb 13, 2012
1,117
266
83
LRCL
#6
Zsolt - ce sa spun ! avand in vedere conditiile meteo, pozele sunt foarte bune.
Felicitari pentru tura de spotting.
Interesanta noua achizitie Lufthansa.
Imi place foarte mult locatia de spotting. A se observa o implicare foarte mare in ajutorul comunitatii de spotteri !

Acum, refritor la pozele raw despre care spui, pot sa incerc eu sa te ajut. Transmitele pe mail si incerc sa le rezolv.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#7
Mersi! Da, intradevar un astfel de loc, gramada de beton, pamant, pietris, nu ar strica la niciun aeroport. Aeroporturile si comunitatile locale din RO nici nu stiu ce pierd fiind atat de ostili cu spotterii. La CLJ e alta treaba, mai intrati pe apron, dar nu la asta ma refer. Ma refer la colaborare oras si aeroport pentru amenajarea unor astfel de zone. Locatia din poze nu a fost facuta de cei de la FRAPORT ci de orasul/satul/comunitatea pe al carei teren este.
Avionul este putin mai lung, decat seria 400. Sunt curios cum le va place celor de la LH. Dupa primul zbor, prin US, inainte sa vina acasa, cei de la LH au declarat ca avionul este putin mai greu (tonaj) decat la ce se asteptau, dar in general sunt multumiti.
Ai mail cu link catre cele 2 RAWuri. Mersi anticipat.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#17
Un mic teaser din 13 Septembrie.















Vor urma si altele.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,340
2,748
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#20
Mersi Petru. Da pozele sunt facute cu D300 si D700. Momentan incerc sa lucrez la pozele de la DUS si CGN, dupa care voi ajunge la cele de la FRA. Incerc sa revin si sa le prelucrez in ordine cronologica, altfel raman prea multe poze neprezentate.
Nu imi place cum a iesit A340-ul, cred ca puteam scoate mult mai mult din poza - mai incercam. E interesant cand pleaca Heavies de pe 25. La 800 de picioare vireaza deja stanga/dreapta (in functie de ruta), iar pozele pot iesi interesante - daca nu apar altii care sa isi bage capu`n fata obiectivelor.

Coincidenta a fost ca 3 Romani (un Canadiano-Roman, un Belgiano/Englezo-Roman si un Neamto/Unguro-Roman) sa ne intalnim la FRA. Daca programam totul poate petreceam mai mult timp impreuna.

Culmea culmilor a fost un B478 care nu a reusit sa aterizeze la FRA din cauza vizibilitatii reduse. A fost o ceata imensa (100m in plan orizontal). La prima incercare m-am gandit ca nu a fost configurat din timp pentru full auto si a trebuit sa faca G/A la minima. La a doua incercare nu mai stiu ce nu au reusit, dar dupa asta au facut divert la CGN. Nu cred sa fie chestie de certificare de CATIII la o aeronava livrata acum cateva luni, la fel, nu cred ca este vorba de certificare de CATIII al echipajului, mai ales ca venea din India, iar acolo vizibilitatea redusa este la ordinea zilei.

O captura de pe flightradar24 de pe tableta. Unele part ale hartii nu se incarcasera cand am facut captura, dar se vede ce e important.


EDDF 130650Z 21003KT 0400 R25L/0450N R25C/0600V1000U R25R/P2000N FG OVC002 09/09 Q1015 TEMPO 0300=