Dupa aproape 2 zile de butonat la ele, din ~600 am scos vre-o 60. Scuze de intarziere.
Pe data de 2 Mai 2012 a fost livrat primul Boeing 747 - 800 Intercontinental. Prima astfel de a revenit companiei Lufthansa.
Cu o organizare AdHoc, am plecat pe la ora 0600, cu witze, catre FRA, aproximativ ~200km. Cu cat ne apropiam mai mult de destinatie, cu atat se degrada vremea. La sosire in parcare ploua
Acest lucru nu ne-a mirat, pentru ca TAFul ne atentioase.
Din cauza vantului puternic din directia Est, pistele active au fost 07 (R/C/L). Cine cunoaste procedurile de la FRA stie, ca pista 18 se foloseste pentru ~80% din plecari. Eh, in ziua respectiva s-a dat in folositna abia pe la ora 1030. Pana atunci se inghesuiau toti pe 07.
Locatia de spotting este una veche dar cu un facelift. Abia saptamana trecuta au terminat lucrarile la "tribuna spotterilor" la pozitia 18W. Aceasta "tribuna" a costat in jur de 80.000 EUR si este dedicata spotterilor. O astfel de constructie, chiar si mai mare, se afla in capatul pistelor 25.
Petru ma intreba daca trebuie platit ceva. Absolut nimic. Aici se imbratiseaza spottingul, este vazut ca un lucru bun. In ultimii ani a inceput un fel de razboi PR intre aeroporturi, care sa fie mai prietenos cu spotterii. Va dati seama, cu cat mai multe poze, cu atat mai mare prezenta pe net, rezultate la motoare de cautare, etc.
Locatia este deservita de 3 parcari, din pacate nu este niciun WC si nici macar un chiosc, ca si la
AMS, dar cred ca intrebarea este "cand?" si nu "daca?" se va amenaja asa ceva.
Dupa ce am ajuns pe pozitie, ne-am scos "tunurile noastre mici", erau unii chiar si cu artilerie super grea, au aparut doua domnisoare si un domn de la LH cu reviste si vederi pe tema 748. Asta PR, nu?
Cu cateva minute inainte sa ajunga aeronava, terasa sa umplut la refuz. Am o gramada de poze incare am prins si capete pe langa avioane
). 748-ul a aparut printre nori, trecand deasupra aeroportului (o procedura non standard la FRA), iar dupa un extended right downwind a venit timpul unui low pass desupra pistei 07R. Dupa ce s-a ridicat pe la vre-o 4000 de picioare a facut un tur de pista (aeroport) pe partea stanga si a venit la aterizare pe 07R.
Dupa acest eveniment au disparut inghesuiala de pe terasa. Ulterior am vazut ca a fost si un grup de spotteri (cu artilerie grea) chiar si din Polonia.
Intre timp au dat drumul decolarilor si de pe pista 18, deci prindeam si avionae in rulaj.
Pe la 12 am taiat-o catre casa, witze trebuia sa ajunga si la job in acea zi.
Spor la vizionat pozele. Nu dati cu batu din cauza calitatii. Unele sunt sub orice critica.
Prima aeronava prinsa un 747. Scuzati la mine, dar nu voi comenta toate pozele.
Trupa de la LH.
Oman Air A330 tractat. Vedeti diferenta intre un 737-300, care era si mai aproape, si un A330
Apare Emirates A330
LOT special cs.
Apare si 748ul printre nori.
Highlightul zilei, B747-800I low pass 07R.
Un mic MD11 tractat catre hangarele LH
Acelasi 748
Skyteam Delta, pleca de pe 07C. Cam la 1.5km de noi.
British cu B767 la FRA. Interesanta alocare de nava.
Au dat drumu` la pista 18.
Balena Lufthansa.
Italienii cu brazilianu`. Au asteptat cam 10 minute la holding point, pana au primit voie sa decoleze. Asa e daca pierzi slotu.
Balena Singapore.
Un nou beculet.
Cam scump cu bizjetu la FRA, dar nema problema pentru unii.
Pleaca si "brazilienii"
American 767 pleaca de pe 07C. Apare si heat haze impreuna cu soarele.
Un mic retrojet
British, de data asta cu ceva mai mic.
Unu` vine, altu pleaca.
Inca un biz. Frumos Gulfstream.
Tarom cu al lui BGA.
Barza austriaca si un SAS in indepartare
AFR se aliniaza pe 18
Etihad special cs "Manchester City Football Club" pleaca de pe 07C.
Dupa Etihad urmeaza China Airlines.
Locatia de spotting
Revistele si vederile primite de la LH.
[img ]
https://lh6.googleusercontent.com/-...XnmwKeoU4/s1325/IMG_20120504_074417.jpg[/img]
Cam atat, am doua poze RAW, car dupa prelucrare nu vor sa se salveze "bine". Se salveaza pe la 7-9 mega/bucata, iar google nu le vede ca si imagine, si nu le pot posta. Este vorba de un Nicky si un Cathay Pacific Cargo.
Daca cineva se incumeta sa incerce sa le prelucreze si sale salveze ca si valid jpeg, sa ma anunte.