Eu zic asa:
Avionul: Boeing 717-200 (se distinge dupa partea mai inchisa la culoare de la aripa)
Compania: sunt sanse mari sa fie Volotea. Asta pentru ca muntii din imagine par sa fie din Europa (dupa aspect, structura, imprejurimi, dispunere). Singura companie din Europa cu 717-200 e Volotea.
Delta Airlines, cealalta companie cu 717-200, nu opereaza zboruri spre Europa cu avionul asta si nu traverseaza munti din Europa de genul celor din imagine.
Ruta: In primul rand studiem harta cu rutele de la Volotea.
In plan secund se vad niste munti. Sa-i luam la rand:
Carpatii: ar fi fost posibil cu un zbor de la Chisinau la Verona sau invers. Insa, se mai vad niste lacuri care nu au ce cauta in centrul Carpatilor Orientali. Asta pentru ca ai stat pe partea stanga a avionului, deci ai fi privit spre sud. Ar fi fost o varianta la intoarcere pe Verona - Chisinau, dar iarasi Apusenii n-au ce cauta si nici Rodnei, pentru ca nu ar fi atat de izolati ca inaltime.
Muntii din Balcani: Ii excludem din start. Daca am fi fost in Grecia, am fi vazut mare in apropiere. Si in nici un caz nu ar fi fost atat de inzapeziti, indiferent de anotimp. Daca am fi fost in Bulgaria, sigur am fi vazut si putina campie. In statele foste iugoslave am fi vazut munti mai calcarosi si mai uniformi ca structura.
Muntii din Peninsula Iberica: Ii excludem. Ar fi fost mai uscati, iar geografic nu au cum sa se prezinte ca un masiv bine structurat. Sunt mai mult niste lanturi muntoase.
Muntii Apenini (Italia): Peste Italia nu ai cum sa zbori si sa nu vezi vreo localitate. La inaltimea lor (pe la 1800-2000 m) ar putea fi mai prin nord. Dar acolo nu avem lacuri cu aspectul asta, deci pica si varianta asta.
Alpii: Nu arata in nici un caz asa, indiferent de unde i-am privi. Alpii sunt greoi, prapastiosi si iti ocupa ecranul cu varfuri inalte. Excludem.
Muntii din Cehia + Carpatii Slovaciei: Ii excludem, chiar daca ultimii au aspect de masiv. In nici un caz nu sunt atat de slab locuiti.
Masivul Central Francez. Eu cred ca acestia sunt. Am cautat mai multe poze cu varfurile si au cam acelasi aspect. In plus, la baza lor, in partea sudica apar cateva lacuri, care sunt mai degraba vulcanice sau carstice in cazul asta. Regiunea e slab locuita, cu cateva localitati ascunse dupa versanti. Dupa ei apare un podis, ascuns in poza de creste.
Ca sa-i vezi din pozitia si de la altitudinea aia (care pare a fi de croaziera), ai urmatoarele variante:
-e clar ca ii aveai pe partea stanga
-rute posibile:
Asturias-Venetia: prea la nord
Santander-Venetia: un pic mai la sud fata de prima, dar parca distanta se mentine totusi cam mare fata de munti.
Bilbao-Venetia: se indeparteaza, dar nu suficient
Bordeaux-Venetia: trece peste ei
Marseille-Venetia: s-ar fi vazut din pozitia asta, dar la o altitudine mai mare
Toulouse-Venetia: asta pare sa fie cea mai potrivita din toate punctele de vedere. Nu vad alta ruta care sa ofere si prim plan cu poalele sudice ale muntilor la etapa de croaziera
Concluzie:
-avion: Boieng 717-200
-companie: Volotea
-localizare: croaziera, in dreptul Masivului Central Francez
-loc: 13A
-ruta: Toulouse-Venetia
-anotimp: toamna prin octombrie-noiembrie (dupa gradul de inzapezire, care primavara e mult mai ridicat)
-ai zburat intr-o zi de luni daca s-a intamplat in toamna asta: E singura zi din orarul lor cand ruta e operata la pranz. Marti si miercuri nu zboara, vineri e seara, joi, sambata si duminica e dimineata. Lumina surprinsa pare sa fie dupa ora pranzului, intre 13-16 (soarele nu apare in poza care e facuta dinspre sud spre nord)