[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
@ionut_stavarache, vezi ca primarul ala este de fapt primarul localitatii Ghimbav, nu al Brasovului. Se pare ca mereu are declaratii prin care lasa sa se inteleaga ca e primarul Brasovului, a facut asta si la inaugurarea aeroportului.
 
Indiferent de ce primar este vorba, nu cred ca ai auzit tu vreodata primarul din Otopeni sau Cluj, vorbind de zboruri si activitatea aeroportului. Chestiile astea le discuta directorul aeroportului, ca pentru asta este pus acolo. Vorba cuiva, multi vorbesc sa se afle in treaba, sa para si ei interesanti, si vorbesc chiar daca nu au nici o calitate. Le place doar sa se bage in seama, si sa para interesanti, mai ales in campanii electorale.

Ionel Fliundra anunţă o nouă destinație de vis de pe Aeroportul Internațional Braşov-Ghimbav. Sunt convins că în următoarea perioada vom avea zbor de la Ghimbav către Bari„, a transmis primarul Ionel Fliundra.​

Daca primarul asta anunta chestiile astea, ma intreb ce rost mai are acel director de aeroport. :)
 
pai tocmai ca nu a anuntat primarul ci presa sustine eronat ca ar fi facut-o ... dar chiar te rog sa citesti si articolele si nu doar titlurile, nu as dori sa ajunga si acest forum un fel de tabloid
 
Scriu si aici cum arata acum orarul de iarna (actualizat) pâna la mijlocul lui decembrie:

- STR/NUE ramân comasate, dar crește frecvența la 2/7 (GHV-STR-NUE-GHV). Din păcate nu s-a gândit nimeni să le opereze invers, adică o cursă GHV-STR-NUE-GHV și cealalta GHV-NUE-STR-GHV. Asemenea operare ar oferi posibilitatea de zboruri directe pentru ambele destinații pe ambele sensuri pentru cei ce fac vizite scurte, în special pasagerii business
- MUC/BRU ramân comasate (GHV-MUC-BRU-GHV) și 1/7
- MAD/BCN rămân cu 1/7 și comasate (deci se anulează frecvența suplimentară pe BCN)
- VLC rămâne 1/7
- LGW rămâne 1/7
- destinație nouă rămâne doar DUB cu 1/7
- AGP, CDG, DWC, FCO, OSL, TLV - toate anulate
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Acum cu plecarea Dan Air (dar nu numai) iese la iveala, cât de prost manageriat este acest proiect, lucru de care eu am plâns pe aici de ani de zile.

Si aici nu vorbesc doar de abordarea planificata cu cele 12 ore, un plan idiot pe care l-am semnalizat deja acum 2 ani dar care atunci nu interesa pe nimeni. De asemenea abordarea de a deschide cu orice pret fara sa functioneze nimic în acel aeroport ... dar avem argumentul ca o luam mai încet, ca sa economisim bani ... abordare complet anapoda, deoarece astfel pierderile sunt mai mari pentru ca la cheltuielile reduse avem aproape zero venituri.

Iar în loc sa mearga la Istanbul la "Routes world 2023" Anghel se duce la Bari si Palermo cu primarul Ghimbavului.

Si pentru ca primaria Brasovului este de alta culoare politica, nu se face nici o actiune comuna pentru aducerea de turisti ci se merge cu primarul Ghimbavului ca deh ... "e de-al nostru".

Faptul ca dupa controlul de securitate este o încapere cu usi de sticla în care nu este nimic (poate mergea acolo un mic bar sau un duty-free sau cevade genul) are însa avantajul sa vezi ca acolo nu exista nici macar o priza în toata încaperea, practic la fel cu toata zona de îmbarcare ... mare, înalta ... dar fara o singura priza unde oamenii ar putea sa-si încarce un telefon sau sa lucreze pe un laptop etc.

Cel mai dureros însa mi se pare faptul ca Anghel face o cerere la ROMATSA pentru prelungirea programului în loc sa o faca la AACR de la care a obtinut (la cererea proprie!) certificatul de operare limitat la acele ore.

Este ca si câd eu as cere politiei sa ma lase sa transport si pasageri în camionul meu ca am pus scaune si politia îmi raspunde ca ea ma lasa sa transport orice pentru ce este autorizat vehiculul, dar nu este de competenta lor si ca trebuie mai îtâi sa ma duc la RAR ca sa-mi schimbe certificatul de înmatriculare.

Iar treaba cu ILS cat. II/III este alta gafa monumentala a conducerii.

În schimb introducem taxa de parcare de 12,-€/zi (10,-€ din ziua 2), deci pentru un concediu de 14 zile se va plati 142,-€ parcarea la aeroport (lânga terminal, neacoperita).

Ca o mica comparatie, pentru aceeasi perioada (14 zile, 13.11-27.11) la (parcari oficiale pe lânga terminal, acoperite, sigur exista si mai ieftine sau eventual gratuite care nu sunt chiar lânga terminal):

- DTM: 128,-€
- PAD: 98,-€
- KSF: 50-€
- HAJ: 119,-€
- HAM: 144,-€
- FRA: 202,-€


Dar sigur, daca nu mai zboara avioane, încercam sa stoarcem de altundeva bani pentru a finanta contractele de întretinere ale scarii (e doar una) rulante ... care costa sute de mii pe an ...

🤮
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Post automatically merged:

“Am fost sunat și întrebat personal dacă demiterea directorului Alexandru Anghelne-ar determina să ne răzgândim și să rămânem la Brașov. Am fost surprins să aflu că cea mai bună soluție venită de la o furnizorul de servicii de trafic aerian ROMATSA, entitatea care însăși a data peste cap planurile Brașovului, este demiterea directorului aeroportului. O demitere nu va rezolva problema de fond a aeroportului. Dan Air își dorește să revină la Brașov în momentul în care acest aeroport va fi complet funcțional, pentru că vă reamintesc, Dan Air a înregistrat, în actualele condiții de operare, pierderi de 2,6 milioane de euro.

 
Last edited:
Mai exact, pentru serviciile asigurate de ROMATSA (specializarea personalului, unele investiţii în corelarea aparaturii furnizate de compania suedeză SAAB cu infrastructura ROMATSA, salarii şi alte costuri), Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav ar avea de plătit până în acest moment suma totală de 3,6 milioane de lei.
„Pentru un milion de lei a fost emisă factura, iar pentru suma de 2,6 milioane de lei am primit o înştiinţare de plată”, a declarat Anghel

 
Se pare ca (si) datorita conditiilor meteao de la GDN, aeronava 9H-WZW prevazuta sa opereze GDN-DTM-GHV-DTM-GDN va decola cu peste 4 ore întârziere, deci decolarea prevazuta ar fi acum la ora 18:50 din GHV ... sa vedem, daca mai plec ...
 
  • 😲
  • 👍
Reactions: 2 users
Se pare că aeronava va ajunge la GHV puțin înainte de ora 18 deci în mod normal vom decola înainte de ora închiderii :cool:

Dar având un pic de timp, am mai făcut niște observații...

Pe lângă faptul că în zona de îmbarcare nu sunt prize, nu prea sunt nici scaune. În total sunt 170 de locuri, deci la un 321 sold out (cu care WZZ operează pe LTN), aproape că o treime dintre pasageri (29%) nu au loc... dacă or fi 2 zboruri concomitent...
 
Până la urmă... pornim spre pistă la ora 18:57 ... :cool:
ce sa vezi ... relatarea mea, preparata în mod profesionist de Boardingpass a ajuns în toata presa brasoveana :D

în afara de copy-paste astia din presa chiar nimic nu stiu sa faca ei singuri
 
  • 👍
  • 🌟
Reactions: 3 users
Mă întreb dacă Aeroexpress Regional, care oprează curse Budapesta-Cluj cu Embraer 120ER, n-ar fi interesată să opereze și Brașov-Budapesta. E cel mai apropiat aeroport atât de Sf.Gheorghe cât și de Miercurea Ciuc.
 
Sigur despre ei era vorba când a tot zis din iulie Anghel ca "de luna viitoare vor începe si cursele de Budapesta" ... dar ei nu opereaza asa de capul lor, ei primesc subventii de la Budapesta, ma gândesc ca mai întâi trebuie aprobate si alocate acelea si apoi vor începe operarea ...
 
Se confirma din păcate observațile mele și ale altora legate de curent și apă și că Veștea a sacrificat totul pentru propria carieră politică.

Foarte păcat...
 
  • 👍
Reactions: 1 user