[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
Așa arată programul de zboruri din 14.07 la ora actuală (menționez că am mari dubii că zborurile LIL vor fi operate astfel):

Luni
Marți
Miercuri
Joi
Vineri
Sâmbătă
Duminică
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
07:00 Barcelona (BCN)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
10:50 Antalya (AYT)
Tailwind Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
10:45 Antalya (AYT)
Bees Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
11:30 Antalya (AYT)
Corendon Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
11:20 Antalya (AYT)
Tarom
12:05 Antalya (AYT)
FlyOne
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
10:50 Antalya (AYT)
HiSky
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
16:55 Heraklion (HER)
Sky Express
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cei de la Brasov au realizat a 3-a estimare a traficului.

Dupa estimarea de 450.000 pasageri a urmat 250.000/200.000 (depinde de sursa de info) iar acum au ajuns la 370.000 pasageri.

Pe langa cele 39 de milioane de lei subventii de exploatare cerute pt acoperirea cheltuielilor curente mai sunt inca 4,9 milioane lei prevazuti pentru investitii.

In anul 2024 Brasovul este aeroportul din RO care va primi cei mai multi bani pentru exploatare.
Un exemplu comparativ:
Cheltuieli cu personalul bugetate anul acesta de GHV 12,3 milioane de lei in conditiile in care Bacau a avut anul trecut cheltuieli cu personalul de 9,5 milioane de lei la un trafic de 250.000 pasageri, trafic care nu cred ca va fi atins de Brasov in acest an.

Ar fi totusi interesant de comparat cheltuielile per pasager de la mai multe aeroporturi din tara (de exemplu Arad, Baia Mare, Satu Mare, Tg. Mures, Oradea etc) si nu doar pe anul 2023-2024, ci macar din 1990 pana in prezent, daca nu chiar de la infiintare. Aeroportul Brasov fiind unul nou, era de asteptat sa investeasca mai mult in primii 5 ani de functionare, aspect care a fost oricum asumat de CJ.
Post automatically merged:

Așa arată programul de zboruri din 14.07 la ora actuală (menționez că am mari dubii că zborurile LIL vor fi operate astfel):

Luni
Marți
Miercuri
Joi
Vineri
Sâmbătă
Duminică
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
07:00 Barcelona (BCN)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
10:50 Antalya (AYT)
Tailwind Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
10:45 Antalya (AYT)
Bees Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
11:30 Antalya (AYT)
Corendon Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
11:20 Antalya (AYT)
Tarom
12:05 Antalya (AYT)
FlyOne
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
10:50 Antalya (AYT)
HiSky
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
16:55 Heraklion (HER)
Sky Express
Loc pe platforma pare sa fie, martea aceasta Tarom-ul n-a zburat la Brasov, nu stiu ce se va intampla saptamana viitoare. Ce te face sa crezi ca LIL nu va opera conform tabelului, n-au avion in continuare?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
@sorinel când am scris tabelul, conform datelor de pe site-urile turoperatorilor, doar saptamâna aceasta nu ar fi fost operata cursa ROT catre AYT, de saptamâna viitoare aparea ca ar continua ... între timp toate sunt anulate.

O alta dovada dupa anularea curselor catre HRG si NBE ca piata din Brasov nu este chiar bine pregatita pentru acest aeroport ...

O sa refac tabelul.

Legat de LIL: nu, deocamdata nu au un alt avion activ si cel putin eu nu am aflat ca ar fi închiriat de la alta companie ceva.


Luni
Marți
Miercuri
Joi
Vineri
Sâmbătă
Duminică
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
07:00 Barcelona (BCN)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
10:50 Antalya (AYT)
Tailwind Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
10:45 Antalya (AYT)
Bees Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
11:30 Antalya (AYT)
Corendon Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:05 Antalya (AYT)
FlyOne
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
10:50 Antalya (AYT)
HiSky
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
16:55 Heraklion (HER)
Sky Express
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@sorinel
1.Sutele de milioane de lei investite pana acum NU apar in situatiile financiare ale Aeroportului Brasov, acesta utilizeaza pe gratis infrastructura creata, adica nu plateste redeventa pt ca utilizeaza infrastructura creata din bani publici (nu respecta legislatia ajutorului de stat).
2. Infrastructura creata nefiind contabilizata in bilantul aeroportului, acesta nici nu trebuie sa inregistreze cheltuiala cu amortizarea activelor imobilizate (infrastructura pe care o utilizeaza) cum se intampla la celelalte aeroporturi, asadar cheltuielile totale sunt influentate pozitiv de acest avantaj competitiv (ilegal)
3. Nu este relevant sa comparam cheltuilelile de exploatare ale Aeroportului Brasov din anul 2024 cu aeroporturile Arad, Satu Mare care au mult mai putin pasageri decat si-a bugetat GHV in anul 2024
4. Pentru anul 2024 eu estimez in scenariul pesimist (fara zboruri Fly Lili) in jur de 200.000 de pasageri.
5. In tabelul de mai jos am selectat exemple de cheltuiala medie totala/ pasager de la diverse aeroporturi din RO in anii in care au inregistrat intre 188.000 si 288.000 de pasageri.
6. Cu cat ne departam de prezent cifrele devin mai irelevante.
AeroportAnCheltuieli totalePasageriChT(lei)/Pax
GHV202447.823.560 (39.000.000 subventie)200.000239
CRA202120.889.025191.510109
BCM202324.439.412249.80298
SBZ202018.597.286226.45482
SBZ201418.193.962250.43273
SBZ201518.280.003278.33166
SBZ202118.293.523280.64465
OMR202212.237.078208.54159
TGM202314.740.657262.99756
SCV20209.513.124188.38850
CRA201610.833.080222.32049
IAS201412.251.354273.04745
OMR20189.323.812220.01242
TGM20169.518.195287.62133
SCV20177.972.117262.16530
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
@sorinel
1.Sutele de milioane de lei investite pana acum NU apar in situatiile financiare ale Aeroportului Brasov, acesta utilizeaza pe gratis infrastructura creata, adica nu plateste redeventa pt ca utilizeaza infrastructura creata din bani publici (nu respecta legislatia ajutorului de stat).
2. Infrastructura creata nefiind contabilizata in bilantul aeroportului, acesta nici nu trebuie sa inregistreze cheltuiala cu amortizarea activelor imobilizate (infrastructura pe care o utilizeaza) cum se intampla la celelalte aeroporturi, asadar cheltuielile totale sunt influentate pozitiv de acest avantaj competitiv (ilegal)
3. Nu este relevant sa comparam cheltuilelile de exploatare ale Aeroportului Brasov din anul 2024 cu aeroporturile Arad, Satu Mare care au mult mai putin pasageri decat si-a bugetat GHV in anul 2024
4. Pentru anul 2024 eu estimez in scenariul pesimist (fara zboruri Fly Lill) in jur de 200.000 de pasageri.
5. In tabelul de mai jos am selectat exemple de cheltuiala medie totala/ pasager de la diverse aeroporturi din RO in anii in care au inregistrat intre 188.000 si 288.000 de pasageri.
6. Cu cat ne departam de prezent cifrele devin mai irelevante.
AeroportAnCheltuieli totalePasageriChT(lei)/Pax
GHV202447.823.560 (39.000.000 subventie)200.000239
CRA202120.889.025191.510109
BCM202324.439.412249.80298
SBZ202018.597.286226.45482
SBZ201418.193.962250.43273
SBZ201518.280.003278.33166
SBZ202118.293.523280.64465
OMR202212.237.078208.54159
TGM202314.740.657262.99756
SCV20209.513.124188.38850
CRA201610.833.080222.32049
IAS201412.251.354273.04745
OMR20189.323.812220.01242
TGM20169.518.195287.62133
SCV20177.972.117262.16530
Multumesc pentru precizari, insa as vrea sa inteleg mai bine unele aspect
1. Daca n-ar fi legal, m-as fi asteptat sa apara o procedura de infringement din partea UE. In alta ordine de idei daca un CJ construieste un drum judetean din bugetul propriu solicita redeventa cuiva pt utilizarea drumului?
2. La fel m-as fi aspteptat ca cei aflati in dezavataj sa sesizeze consiliul concurentei.
3. Cred c-ar fi relevant sa comparam toate aeroporturile din tara care au sub un milion pe pasageri/an, in aceleasi conditii (de ex subventie medie ajustata cu rata inflatieie pt ultimii 10 ani). Doar ca exemplu cei 109RON de la CRA ar fi cam 144 la valoarea actuala. Problema e ca datele respective sunt greu de gasit si sintetizat, iar printre cheltuieli si subventii se ascund probabil si unele investitii. Altfel sunt doar niste cifre care nu reflecta efortul facut de contribuabil de-a lungul timpului.
6. N-ar fi mai relevante subventiile per pasager si nu cheltuielile per pasager? Daca regia cheltuieste mult dar si castiga mult, important este profitul ramas.

Pe termen lung, totusi, nu vad motive ca AIBG sa nu ajunga la nivelul celorlalte aeroporturi similare din tara (SBZ, CRA, SCV, BCM sau poate chiar mai sus), decat daca managementul e chiar mai incompetent sau rau mai intentionat. In general, cei cu care am mai stat de vorba, cauta in prima faza optiuni de zburat de pe GHV si abia dupa ce nu gasesc se indreapta spre OTP sau SBZ.
Post automatically merged:

@sorinel când am scris tabelul, conform datelor de pe site-urile turoperatorilor, doar saptamâna aceasta nu ar fi fost operata cursa ROT catre AYT, de saptamâna viitoare aparea ca ar continua ... între timp toate sunt anulate.

O alta dovada dupa anularea curselor catre HRG si NBE ca piata din Brasov nu este chiar bine pregatita pentru acest aeroport ...

Legat de LIL: nu, deocamdata nu au un alt avion activ si cel putin eu nu am aflat ca ar fi închiriat de la alta companie ceva.
Vad ca Tunisia este inca ofertele agentiilor de turism. Iar in ceea ce priveste charterele de vacanta, mai degraba agentiile de turism ar trebuie sa fie pregatite. Poate ca s-au inghesuit prea multi miercurea si n-au mai avut loc pe platforma sau e prea cald in Hurghada :D?
Iar legat de Flylili daca n-au avion de ce oare nu le anuleaza din timp ca sa mai reduca din pierderi? Au sperante sa gaseasca ceva pana sambata?
Ma intreb pt AYT cum de sunt asa multi doritori ...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut, imi cer scuze daca cumva este offtopic dar nu pot sa nu remarc faptul ca pe tabela de zboruri, in dreptul zborului FL1007 GHV-FCO, ora programata pentru decolare este 06:50 iar pentru zborul FL1016 SKG-GHV, ora programata pentru aterizare este 22:50. Si acum intrebarea:
1. Cum este oare posibil ca avionul sa decoleze la ora 06:50 in conditiile in care, din cate stiu eu, aeroportul (program aerogara, angajati etc,) se deschide la ora 07:00? Ca un avion sa decoleze la ora aia, se presupune ca e nevoie de minim o ora pentru Check-in, handling, fuel, checks, etc.... De la ce ora li se permite pasagerilor accesul in terminal?
2. Ce se va intampla in cazul foarte probabil in care zborul de intoarcere din Salonic, programat la ora 22:50 are intarziere pe parcursul zilei? Acel buffer de doar 10 minute pana la ora inchiderii aeroportului, cat si terminarea programului controlorilor de trafic Romatsa, pare mult prea mic...Se va intampla ca in cazurile DanAir de anul trecut, va ateriza avionul pe OTP sau SBZ si va transporta oamenii cu autocarele la BV?

Bonus, intrebare retorica:
De ce ai face niste programari de zboruri, pe multiple destinatii, la inceput de drum pe piata de zboruri regulate si cand ai nevoie sa-ti cladesti o incredere si un renume pe piata cand tu nici macar nu ai un avion 100% disponibil macar intr-un hangar ceva? Tu te apuci si vinzi bilete si te bazezi pe faptul ca poate-poate maine-i gata (AACR ... )
 
Salut, imi cer scuze daca cumva este offtopic dar nu pot sa nu remarc faptul ca pe tabela de zboruri, in dreptul zborului FL1007 GHV-FCO, ora programata pentru decolare este 06:50 iar pentru zborul FL1016 SKG-GHV, ora programata pentru aterizare este 22:50. Si acum intrebarea:
1. Cum este oare posibil ca avionul sa decoleze la ora 06:50 in conditiile in care, din cate stiu eu, aeroportul (program aerogara, angajati etc,) se deschide la ora 07:00? Ca un avion sa decoleze la ora aia, se presupune ca e nevoie de minim o ora pentru Check-in, handling, fuel, checks, etc.... De la ce ora li se permite pasagerilor accesul in terminal?
2. Ce se va intampla in cazul foarte probabil in care zborul de intoarcere din Salonic, programat la ora 22:50 are intarziere pe parcursul zilei? Acel buffer de doar 10 minute pana la ora inchiderii aeroportului, cat si terminarea programului controlorilor de trafic Romatsa, pare mult prea mic...Se va intampla ca in cazurile DanAir de anul trecut, va ateriza avionul pe OTP sau SBZ si va transporta oamenii cu autocarele la BV?

Bonus, intrebare retorica:
De ce ai face niste programari de zboruri, pe multiple destinatii, la inceput de drum pe piata de zboruri regulate si cand ai nevoie sa-ti cladesti o incredere si un renume pe piata cand tu nici macar nu ai un avion 100% disponibil macar intr-un hangar ceva? Tu te apuci si vinzi bilete si te bazezi pe faptul ca poate-poate maine-i gata (AACR ... )
1. Probabil va decola efectiv la ora 7:00, pt check-in, imbarcare, debarcare etc aeroportul este deschis oricand. Am zburat anul trecut si un pic inainte de ora 6 faceam check-in.
2. Am impresia ca se poate ateriza pana la ora 1 noaptea. Cele cateva rerutari spre OTP la sosire si transferuri cred ca au fost cea mai mica problema dpdv al pasagerului, mult mai suparatoare sunt anularile si schimbarile de program de pe o zi pe alta.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Orarul zborurilor va fi ajustat, programul aeroportului din AIP este 0700LT - 2300LT. În consecință, agentul de handling și restul nu-și vor începe activitatea mai devreme și, în lipsa altui program, nici nu au vreo obligație legală să o facă.

@sorinel, nu se poate ateriza până la ora 1 noaptea, CTA ROMATSA au același orar precum aeroportul (0700LT - 2300LT).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Orarul zborurilor va fi ajustat, programul aeroportului din AIP este 0700LT - 2300LT. În consecință, agentul de handling și restul nu-și vor începe activitatea mai devreme și, în lipsa altui program, nici nu au vreo obligație legală să o facă.

@sorinel, nu se poate ateriza până la ora 1 noaptea, CTA ROMATSA au același orar precum aeroportul (0700LT - 2300LT).
Atunci cum iti explici faptul ca am facut check-in, control de securitate si trecere frontiera inainte de ora 7:00?
De asemenea, cand programul era pana la ora 21:00, au existat chartere care au aterizat cu cateva minute inainte de inchiderea spastiului aerian si n-au ramas pasagerii inchisi in avion sau fara bagaje pana a a doua zi.
Deci cred ca acel 7-23 se refera strict la aeronave aflate in CTR Brasov, nu si cele aflate la sol. In editia a 2-a a certificatului de aerodrom, nu exista limitari privind intervalul de timp in care se poate opera.
 
în cert de AD e precizat conform AIP. Iar în AIP e orarul menționat în postarea anterioară.

am verificat acum și, într-adevăr, e checkin de la 5AM disponibil, dar aterizările și decolările în afara orelor pentru ATS sigur nu vor avea loc, de aceea și LIL a dus avionul la GHV abia după 7am, chiar dacă-l puteau muta mai devreme.
 
în cert de AD e precizat conform AIP. Iar în AIP e orarul menționat în postarea anterioară.

am verificat acum și, într-adevăr, e checkin de la 5AM disponibil, dar aterizările și decolările în afara orelor pentru ATS sigur nu vor avea loc, de aceea și LIL a dus avionul la GHV abia după 7am, chiar dacă-l puteau muta mai devreme.
Asa este, in principiu nu se poate zbura in afara orelor respective, dar teoretic programul poate fi modificat si prin NOTAM (n-am idee in ce conditii). S-a discutat oricum, in spatiul public si de program de 18 ore.
Sa ajunga FlyLili sa zboare si vom vedea atunci cum gestioneaza eventuale intarzaieri.
 
Așa arată programul de zboruri din 14.07 la ora actuală (menționez că am mari dubii că zborurile LIL vor fi operate astfel):

Luni
Marți
Miercuri
Joi
Vineri
Sâmbătă
Duminică
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
07:00 München (MUC)
Fly Lili
07:00 Barcelona (BCN)
Fly Lili
06:50 Roma (FCO)
Fly Lili
10:50 Antalya (AYT)
Tailwind Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
10:45 Antalya (AYT)
Bees Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
11:30 Antalya (AYT)
Corendon Airlines
08:05 Budapesta (BUD)
Wizz Air
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
11:20 Antalya (AYT)
Tarom
12:05 Antalya (AYT)
FlyOne
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
10:50 Antalya (AYT)
HiSky
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
12:55 Nürnberg (NUE)
Fly Lili
12:45 Londra (LTN)
Wizz Air
14:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
13:25 Dortmund (DTM)
Wizz Air
12:50 Stuttgart (STR)
Fly Lili
19:00 Salonic (SKG)
Fly Lili
16:55 Heraklion (HER)
Sky Express
FlyLili tocmai a anuntat o noua amanare, pana pe 4 august.
 
- din orarul de iarnă (27.10) WZZ mărește frecvența GHV-LTN: 3/7->4/7 (zboruri marți joi, sâmbătă și duminică)
Marirea frecventei pentru GHV-LTN se face deja din 01.09 (zbor suplimentar duminica)

În orarul de vara pâna la sfârsitul lui octombrie: 1,3,5,7; din orarul de iarna 2,4,6,7

Deci în primele 2 saptamâni din septembrie vor fi 11/7 WZZ la GHV (4xLTN, 4xDTM si 3xBUD)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cei de la Brasov au realizat a 3-a estimare a traficului.

Dupa estimarea de 450.000 pasageri a urmat 250.000/200.000 (depinde de sursa de info) iar acum au ajuns la 370.000 pasageri.
67.806 pax în primul semestru ...