HiSky - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
M-am uitat pe orarul de la KIV.
Bineinteles ca le mai trebuie minim o aeronava pe KIV.
Duminica, de exemplu, sunt rotatii KIV-BVA-SUJ-BVA-KIV si KIV-DME-KIV-LED-KIV. la fel miercuri, aceeasi rotatie in W la BVA si SUJ, plus KIV-DME-KIV-TLV-KIV.
 
1 AVO bazat la CLJ, 2 la KIV?! și unul la IAS? Momentan au doua in flota... Ok, din ce am auzit mai aduc unul, dar totuși...
 
1 AVO bazat la CLJ, 2 la KIV?! și unul la IAS? Momentan au doua in flota... Ok, din ce am auzit mai aduc unul, dar totuși...
Deocamdata la IAS apare o singura destinatie, DUB, facuta in W de la CLJ. (CLJ-DUB-IAS-DUB-CLJ, rotatii care pornesc la amiaza la 12 si ajunge inapoi la CLJ a doua zi dimineata la 5. Rotaiile de pe KIV in unele zile "cer" clar doua aeronave (asta fara sa luam in calcul eventuale chartere de la vara). Saptamanal e asa: 7 x DME, 2 x LED, 2 x FRA, 2 x STN, 2 x IST, 2 x DUB, 1 x LIS si 2 x BVA (in plus x 2 BVA-SUJ), adica 22 de rotatii, dintre care multe de 3 ore/sens (chiar 4,5 pentru LIS). E drept ca DUB si LIS sunt "redeye", dar...
 
YR-BEE:

si ,un interviu cu CEO 4H Iulian Scorpan in adevarul:
ne-am putea referi la felul in care gandesc pasagerii...pasagerii din Romania au cam depasit teama calatoriilor pe timp de pandemie. Biletele se cumpara cu luni bune inainte de zbor, lucru pe care nu-l prea putem spune despre Moldova. Pasagerii din Basarabia aleg biletele cu o saptamana sau doua inainte de zbor. Acest lucru se intampla si din cauza ca cetatenii moldoveni au mai multe restrictii de calatorie decat cetatenii romani, care sunt si cetateni UE...
Suntem in discutii cu multe aeroporturi si ne dorim ca pana la finele anului sa extindem harta zborurilor. Ma refer, in mod special, la aeroporturile din Romania dispuse sa devina gazdele HiSky.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Astăzi au mutat aeronava (YRSKY) de pe Iași pe Cluj...urmand ca de maine sa înceapă operarea primelor zboruri charter.

Sunt curios dacă au plătit ceva taxe de aeroport pe Iași pentru lunile cât au ținut avionul acolo (cel puțin staționarea).

Urăm bun venit companiei pe Aeroportul din Cluj. De azi și-a stabilit baza operațională aici, la Cluj, iar mâine va fi prima decolare de pe Aeroportul Cluj. Au program ambițios, cu 6 destinații turistice, plus destinațiile Lisabona și Dublin. Suntem convinși că toate destinațiile vor avea mare succes”, a declarat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sunt curios cati pasageri a avut cursa Cluj Lisabona Cluj.
Pe surse (credibile), CLJ-LIS - 20 / LIS - CLJ 60

In alta ordine de idei, astazi a debutat si CLJ-DUB. Rotatie interesanta: CLJ-DUB-IAS-CLJ. Adica, "pe jumate" a debutat si IAS-DUB (doar pe "retur", ca vad ca IAS-DUB e anulat, iar aeronava acum e pe finala la IAS). Asta desi, initial, IAS nu era in plan.
Cumva la fel s-a intamplat si ieri cand a debutat SUJ-BVA pe o rotatie CLJ-SUJ-BVA-SUJ-KIV-CLJ
 
  • 👍
Reactions: 3 users
am vazut ca sunt anulate toate cursele CLJ-LIS pâna pe 06.06 si cele pe CLJ-DUB pâna pe 04.06 ...
 
@Thomas pot sa inteb unde apare asta ? Un coleg de job si-a luat bilet pt 9 Mai, i-a venit email de anulare, in schimb in cont zborurile apar ca active. La call-center intra robotul si spune "Ne pare rau ati sunat inafara orelor de program", desi pe site scrie ca e deschis pana la 20:00
 
@Klausenburg pe site-ul lor daca simulezi o rezervare

prietenul tau poate cere despagubiri (400,-€) deoarece anularea s-a facut cu mai putin de 14 zile înainte de zbor ...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Si eu am o prietena blocata in Lisabona ca a anulat zborul. prima data a fost amandat de pe 02.05 pana pe 05.05, apoi, cu o zi-doua inainte l-a anulat de tot si a primit banii cursei inapoi, fara alte despagubiri (80 €). A trebuit sa isi ia cu escala de 9 ore in Madrid alt zbor inapoi spre Cluj.
Cam de neincredere compania aceasta inca din primele luni.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@tzifrea nici o companie din lumea aceasta va plati despagubiri doar asa ca se simte obligata moral. Dealtfel asa este si gândita legislatia aceasta europeana, este un drept al consumatorului pe care însa trebuie sa-l ceara si nu se acorda din oficiu.

Despagubirea trebuie ceruta si ea se acorda pausal în suma de 400,-€ (la aceasta distanta de zbor) însa ce foarte multi nu stiu, daca dauna/paguba personala este mai mare, atunci poate fi ceruta si aceasta si nu are nimic de a face cu returnarea banilor pe bilet (care este oricum obligatorie conform Codului Civil).

Deci daca prietena ta a avut costuri mai mari de 400,-€ pentru biletele de avion luate, atunci poate cere despagubirea în cunatumul real. Sumele pausale conform normelor europene sunt gândite doar ca sa fie în folosul consumatorului de a nu se chinui sa strânga chitante de taxiuri sau hoteluri, bilete de autobuz sau demonstreze dauna morala suferita prin (vezi exemplul de mai sus) ore pierdute în aeroport. Daca insa ea ar fi platit pe acel bilet sa spunem 500,-€ (deci cu peste 400,-€ mai mult) si sa zicem si parcarea de la aeroportul din CCluj a costat cu 10,-€ mai mult, atunci ea ar putea cere despagubiri de 430,-€ (adaugând dovezile concrete).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pana la urma azi opereaza CLJ-DUB dar e o rotatie un pic hilara:
YR-SKY este acum la Chisinau, se pare ca merge ferry la IAS, de unde are decolare la 11,30 iar din CLJ la 12,40. Banuiesc ca va fi o rotatie KIV-IAS-CLJ-DUB-IAS-CLJ. Asta si pentru ca maine aeronava are programat charter CLJ-HRG