HiSky - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Da, au reaparut in sistem.

Dupa cum spunea si lagrange, avand in vedere ca de la sfarsitul lunii octombie se retrage Ryanair, ar avea o felie buna din tort de mancat, asta daca ar pastra preturi rezonabile si si-ar face mai mult publicitate. In continuare foarte multa lume nu stiu de ei.
De asemenea nu ar fi fost sanatos sa ramana cu monopol Tarom, care oricum si in aceste conditii practica preturi destul de mari pentru o ruta interna.
 
Astazi HiSky opereaza ceva chartere spre Tel Aviv de pe Suceava si Satu Mare.

De asemenea tot HiSky transporta reprezentativa de fotbal a RO la Helsinki.
De cand dl Caravan a trecut la HiSky de la TAROM, multe chartere au fost antamate de ei.
In acest an TAROM a efectuat mai putine curse charter decat anul trecut....asa se intampla cand te axezi mai mult pe restructurari.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
oare avea TAROM capacitatea operațională necesară pentru efectua aceste chartere? se pare că în orarul aglomerat nu mai au loc de alte zboruri
 
De cand dl Caravan a trecut la HiSky de la TAROM, multe chartere au fost antamate de ei.
In acest an TAROM a efectuat mai putine curse charter decat anul trecut....
Personal cred ca acest fenomen ne arata doar ca si în acest domeniu exista ceva baieti destepti care controleaza piata ... cred ca are mai putina legatura cu restructurarea sau capacitatea ...
 
asa se intampla cand te axezi mai mult pe restructurari.
Este cel putin naiv sa credem ca, plecand de la ROT, respectivul a trecut printr-o resetare de memorie profesională.
Sigur, numai ca nu. Schimband posturile, e de presupus că Cărăvan a plecat de dincolo cu ceva contacte comerciale (adrese e-mail-uri, numere de telefon) cel putin in minte, daca nu pe hartie si/sau in telefon. Aceasta este explicatia scăderii numărului de chartere la ROT, respectiv a cresterii de dincolo, si nu aceea că cineva s-a axat obsesiv pe restructurări, neglijand restul.
Care restructurări?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Hisky a schimbat moneda, a renunțat la euro.. preturile sunt exprimate in dolari..o mișcare buna pt ei.

În următoarea perioadă (cel puțin 8 luni), sunt șanse foarte mari că dolarul sa rămână peste euro, chiar să își continue aprecierea in raport cu euro.
 
Reactions: 1 user
KIV - VCE din 17DEC22, 2x weekly (WZZ suspendă ruta în 08DEC22);
CLJ - TLV din 08DEC22, 2x weekly.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Pai nu s-au retras, ci renunta temporar la baza, dar majoritatea rutelor vor fi in continuare efectuate.
Dar chiar si asa, cu sau fara baza, opereaza semnificativ mai mult decit Hisky.
Nitel PR, dar fara legatura cu realitatea.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
HiSky amana cu 2 sapt inceperea rutei CLJ-TLV: 22 dec noua data.
Le va fi foarte greu sa opereze rentabil ruta, pt ca Wizz Air prin cele 7 avioane bazate pe Cluj, poate foarte usor sa creasca capacitatea pe ruta spre TLV.

Si cealalta ruta CLJ-DUB va fi dificil de operat rentabil, acum ca a intrat si ,,rechinul''Ryanair pe ea, care este de asteptat sa creasca capacitatea ( vad din 2 iunie 3 WF), si usor ruta sa fie operata in pierdere de HiSky.
 
Pana la urma ce sansa au? Orice ruta buna e susceptibila de a fi atacata de alde WZZ sau RYR. Probabil varianta pt ei e sa migreze, cum a facut si JOR/BMS/BLA pe vremuri, pe aeroporturi care nu sunt de interes pt cei sus numiti (BRU in loc de CRL, CDG in loc de BVA, LIN/MXP in loc de BGY samd). Adica sa ofere un produs usor diferit.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Și OTP-BRU a fost amânată cu aproape o lună, trebuia să opereze primul zbor în 4NOV, acum e programat pentru 30NOV.

Însă aici au suplimentat zborurile de la 2x la 3x săptămână.
 
Greseala e ca s-au hazardat sa lanseze o ruta in noiembrie. Pana si alde WZZ sau RYR prefera sa duca lansarile spre mijlocul lui decembrie, din motive usor de inteles. Cu atat mai mult, HiSky nu e vreun player prea cunoscut pe piata, isi face intrarea. Stilul asta cu amanari (suspendari, prorogari samd) nu e prea ok, mai ales pe o piata aflata inca sub impresia practicilor blue air in materie.
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Trebuie mentionat însa ca începând din luna iunie zborurile de duminica pe rutele OTP-CLJ si OTP-TSR se sunspenda iar de la CLJ doar din iunie se vor opera 2/7 catre TLV
 
WZZ reactionase la "obraznicia" celor de la HYS si a marit CLJ-TLV la 4/7 si ulterior la 5/7 incepand cu sf. lui martie.