• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Feb 13, 2012
196
39
43
38
Cluj-Napoca
#1
Titlu: Hoţi prinşi în flagrant pe Aeroportul Otopeni. Aceştia furau bunuri din bagajele călătorilor.
Sursa: jurnalul.ro
Autor: -
Data: 1 iunie 2012

Patru bărbaţi din Ilfov sunt cercetaţi pentru furt calificat după ce au sustras bunuri de 23.000 de lei din bagajele mai multor călători, la Aeroportul Otopeni, şi au fost prinşi de poliţişti, informează Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).

Poliţiştii Biroului de Poliţie Transporturi Aeriene "Henri Coandă" i-au surprins în flagrant pe D. Romică, de 33 ani, N. Mihai, de 40 ani, N. Mihăiţă, de 26 ani şi N. Nelu, de 42 ani, care sustrăseseră mai multe bunuri din cinci bagaje, scrie Mediafax.

Astfel, poliţiştii au găsit 19 pachete cu ţigări, un ceas de mână bărbătesc de lux, un lănţişor cu pandantiv din metal de culoare albă, o curea din piele şi un GPS, în valoare de 23.000 lei.

Toate bunurile au fost recuperate.
Aici si video
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,495
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
Si toate astea la marele HUB Tarom.
Cei de la "security" se leaga de amaratii care nu au legitimatie si fac poze, iar pentru o legitimatie trebuie sa treci de un curs, vezi doamne trebuie sa promovezi si un examen.
Ma intreb: peste ce screening a trecut Romica, Mihai, Mihaiata si Nelu, inainte de angajare. Aici, in Germania, angajarea unui strain la aeroport, intr-o din zona de securitate marita, verificarile pot dura si 2 luni. Timp in care te verifica in tara de provenienta. Nu le trebuie cazier, etc, fac ei totul pe cont propriu.
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
817
151
43
Langley Canada
#3
"Zsolt" said:
Cei de la "security" se leaga de amaratii care nu au legitimatie si fac poze, iar pentru o legitimatie trebuie sa treci de un curs, vezi doamne trebuie sa promovezi si un examen.
Deh, Parisul Estului copiaza Parisul Vestului. Si la Aeroportul CDG ai nevoie de legitimatie aprobata de politia locala inainte de a face poze aeroportului 8). Londra Heathrow a rezolvat-o un pic mai altfel, a pus tabla ondulata in interiorul gardurilor de sirma. Dar asa cum s-a discutat pe mai multe forumuri de aviatie solutia ideala ar fi construirea unor locuri optime (din punct de vedere fotografic) special amenajate in jurul sau/si pe aeroport cu acces usor si de ce nu finantate prin colectarea unor sume de bani de la utilizatori. Vezi Amsterdam, Frankfurt, Dusseldorf, Cologne, Munich, Zurich, Budapest etc.

Dar revenind la topic, adevarul este ca se fura din bagaje la greu cam pe toate aeroporturile din lume. Sigur ca marile aeroporturi au introdus pe scara larga supravegherea video-cam iar viitorii angajati ai aerooportului trebuie sa treaca un screening riguros care poate dura chiar mai mult de doua luni inainte de a primi "airside clearence". Asta fiindca securizarea airside-ului este de maxima importanta. Spotterii si fotografii n-ar trebui sa fie supusi acestui regim de "penitenciar/maxima siguranta" fiindca insasi prezenta lor de-alungul zonelor de spotting in fiecare zi si la orice ora reprezinta in fapt ochii si urechile de care are nevoie securitatea aeroportuara. Toti fotografii locali se cunosc intre ei iar oaspetii de peste hotare sint si ei foarte cunoscuti de comunitatea internationala tocmai prin pozele publicate pe websituri ca Airliners.net Jetphotos, Planepictures etc
 

B32fly

Active Member
Feb 13, 2012
126
23
28
#4
"Zsolt" said:
Si toate astea la marele HUB Tarom.
Cei de la "security" se leaga de amaratii care nu au legitimatie si fac poze, iar pentru o legitimatie trebuie sa treci de un curs, vezi doamne trebuie sa promovezi si un examen.
Ma intreb: peste ce screening a trecut Romica, Mihai, Mihaiata si Nelu, inainte de angajare. Aici, in Germania, angajarea unui strain la aeroport, intr-o din zona de securitate marita, verificarile pot dura si 2 luni. Timp in care te verifica in tara de provenienta. Nu le trebuie cazier, etc, fac ei totul pe cont propriu.
Mai Zsolt eu zic ca tu ai comentat cam offtopic aici :D.
In primul rand ce legatura are obtinerea unei legitimatii pt un aeroport in Germania de catre un strain atata timp cat baietzii, de cetatzenie romana lucrau la o companie de handling din romania intr-un aeroport romanesc?
Eu am avut legitimatie de acces pt aeroportul din Brno, Cehia si a durat f mult obtinerea pt ca cei din romania au intarziat cu confirmarea ca nu aveam cazier nu pt ca e alt sistem mult mai avansat de screening.
Cursul de obtinere legitimatie de acces te invatza doar pe unde ai voie sa mergi si cum se deschid niste ushi. Nu e mare scofala, n-are nicio treaba cu furtul din bagaje sau ceva de genul.
In aceeasi ipostaza neplacuta au mai fost prinsi mai muti baietzi acum vreo 6 ani tot pe OTP, iar la marele aeroport Heathrow chiar acum un an a fost un mare scandal cu bagajisti care furau din geamantane.
In concluzie nu cred ca suntem noi in Romania mai cu motz decat altii.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,495
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#5
Poate pare sa fie offtopic, dar nu asta a fost intentia. Eu incercam sa atrag atentia cat si cu ce se ocupa aeroportul OTP in loc sa se uite in ograda si sa faca screening mai amanunti la cei care sunt angajati acolo.
Da se fura si in alte aeroporturi, ai dreptate, dar daca ai calcula si numarul furturilor/pasageri deserviti, vei vedea ca totusi, este un procentaj mic, fata de reclamatiile de la OTP.
Eu sunt sigur ca se fura de ceva vreme, dar acum ca au fost mai multe reclamatii + chestia cu furatul bagajelor direct de pe banda, cei de la security au fost pusi pe jar sa se uite cu cepele mai atent in monitoare. E simplu, ei trebuie doar sa isi faca treaba.
Da, la cursul pentru a deveni "bagajor" nu se predau lectii "cum sa nu furi bagaje", pentru ca acest lucru este imoral.
Revenind la cazier, nu stiu daca la angajare acesti "bagajori" trebuie sa treaca si un test psihologic, pana la urma ei au acces si la avion, pot complota ceva pe acolo, la cat ii duce capu` pe unii.
Zilele astea tot vedem stiri cu angajati care nu erau la zi cu testele psihilogice. Vezi invatatoarea din Curtea de Arges, care a infipt cutitul de 170 de ori in mama ei.
Pot fi invinuit de offtopic, dar nu poti incepe o discutie undeva, iar dupa "virgula" sa o continui altundeva. Asta e diferenta dintre forum si chatroom.
 
Feb 13, 2012
196
39
43
38
Cluj-Napoca
#6
Eu cand am citit prima data stirea si am vazut ca pe unul din hoti il cheama Romica mi-a incoltit usor un zambet in coltul gurii amintindu-mi de un cunoscut de-al meu de la Bucuresti.

Acu trecand la lucruri serioase cred ca aeroportul OTP ar trebui sa se uite mai mult in ograda proprie la infractionalitatea interna si sa nu mai hinghereasca spotterii care stau dupa garduri de 3 metri prevazute cu senzori de apropiere. Nu neg ca nu ar trebui sa ii intereseze ce e dincolo de gard dar sunt de opinie ca angajatii sa nu abuzeze de calitatea pe care o au in interiorul perimetrului gardului , dincolo de el.

Daca tot suntem la capitolul infractiuni respectiv furturi hai sa va aduc aminte stirea aceasta :

Titlu : Mecanic TAROM arestat pentru furt de placute de frana de la avioane
Sursa : www.adevarul.ro
Autor : N.M.
Data : 22 aprilie 2004

Un mecanic de la TAROM, Gheorghe Cristian, a fost arestat, ieri, dupa ce in portbagajul masinii sale au fost gasite 102 placi de franare si patru rotoare de frana pentru avioanele Boeing 737 si 747. Mecanicul a declarat ca piesele in valoare de 176 milioane lei urmau sa fie predate la fier vechi. In locul lor Cristian scosese de la magazie componente noi. In urma cercetarilor, politistii au aflat ca placile de frana si rotoarele demontate de pe avioanele Boeing urmau sa fie vandute unor firme particulare. Cercetarile in cauza sunt continuate de ofiteri ai Inspectoratului Politiei Transporturi din IGP. Politistii urmeaza sa stabileasca cine si in ce conditii demonta componentele de frana si cui urmau sa fie vandute acestea. Se banuieste ca piesele furate reajungeau pe o filiera clandestina la TAROM, care le cumpara pentru a asigura securitatea zborurilor. In cazul in care acest lucru va fi demonstrat, autorul furtului urmeaza sa dea socoteala pentru infractiuni care pot sa-l tina zeci de ani departe de casa si familie.
Titlu : Securitatea pasagerilor TAROM - pusa in pericol de mecanicul arestat pentru sustragerea placutelor de frana de la Boeinguri
Sursa : www.adevarul.ro
Autor : Dan CARBUNARU
Data : 23 aprilie 2004

Mecanicul TAROM arestat pentru sustragerea de sisteme de franare ale aeronavelor Boeing 737 a pus in pericol viata a sute de pasageri. Politistii de la Transporturi ne-au declarat ca, in lipsa unor sisteme de franare corespunzatoare, avioanele "reparate" de mecanicul Gheorghe Cristian ar fi avut mari probleme la aterizare, acestea putand iesi de pe pista si provoca o mare nenorocire. In lipsa unei incadrari legale pentru consecintele gestului iresponsabil al mecanicului, care ar fi putut pune in pericol securitatea pasagerilor, anchetatorii au decis sa-l aresteze doar sub acuzatia de delapidare. "Aveam de mai multa vreme informatii despre furturile comise de unii angajati ai Directiei Tehnice Tarom, in zonele de reparare a aeronavelor, ne-au declarat anchetatorii. Dupa o atenta supraveghere, Gheorghe Cristian a fost depistat la iesirea din aeroport, pe DJ 10, pe drumul spre DN 1. Mecanicul se afla la volanul autoturismului sau, o Dacia 1310. In portbagaj se aflau 102 placute de frana si patru rotoare de frana pentru avioane de tip Boeing 737. Practic, era vorba despre un intreg sistem de franare pentru un asemenea avion". Potrivit politistilor, Gheorghe Cristian, care lucra de mai multi ani ca mecanic de intretinere a aeronavelor TAROM, era cel care intocmea bonurile de consum si lista pieselor necesare reparatiilor. In loc sa inlocuiasca piesele vechi, aflate in stare avansata de uzura, el le pastra pe cele noi si urma sa le vanda unor complici. Desi initial a declarat ca urma sa vanda piesele sustrase la fier vechi, in cele din urma Gheorghe a recunoscut adevaratele sale intentii. Inca nu se stie care era compania beneficiara a "serviciilor" mecanicului, in conditiile in care, potrivit politistilor, in afara de TAROM, doar o alta companie mai detine o aeronava Boeing 737, aflata la reparatii in strainatate. Mecanicul ar fi urmat sa primeasca 1.000 de dolari pentru piesele sustrase, care valorau, in realitate, 6.000 de dolari. Romania se afla pe lista tarilor autorizate de producatorul aeronavelor Boeing pentru efectuarea de reparatii. Cercetarile continua, pentru identificarea intregii filiere de traficanti de piese.
 
#7
Noi contrailistii aveam nelamuriri in legatura cu unele companii care nu tranziteaza pe la noi,in drumul lor spre est.
De ex. ar fi Qantas,Vietnam,Astana,ANA,JAL etc.
Nu reuseam sa intelegem de zboara prin Ukraina sau chiar mai la Nord ...
Acuma am inteles : le e frica sa nu le fure romanii din piese ;D