Aeroportul Iaşi se închide pentru zece zile
* pista va intra în reparaţii în perioada 1-10 iunie * lucrările au fost adjudecate de o firmă din Câmpulung Moldovenesc * zborurile vor fi redirecţionate spre aeroporturile Suceava sau Bacău
Aeroportul Internaţional Iaşi va fi închis în perioada 1-10 iunie pentru reparaţii capitale la pistă. Conducerea regiei a atribuit contractul de lucrări asocierii formate din companiile Construcţii Feroviare Câmpulung Moldovenesc, Combeton şi IRIDEX Group. „Dacă licitaţia nu va fi contestată, vineri fiind termenul limită, vom semna contractul săptămâna viitoare, iar lucrările se vor efectua în perioada 1-10 iunie, interval în care aeroportul va fi închis”, a declarat ieri directorul interimar al aeroportului, Gheorghe Corjăuţeanu. La selecţia de oferte au mai participat alte două asocieri de firme, Construcţii Feroviare Iaşi cu Eco Terra Project şi Iasicon cu Airport Management&Construction. „Principalul criteriu de atribuire a fost preţul cel mai scăzut, iar firma din Câmpulung a avut cea mai bună ofertă din acest punct de vedere”, a explicat Corjăuţeanu. Pentru refacerea integrală sau parţială a aproape 600 de dale din beton din 3.500 posibile, asocierea de firme va încasa circa 6 milioane lei, banii fiind alocaţi de la bugetul judeţului. Celelalte două oferte financiare au fost de 6,34 milioane lei şi 8,15 milioane lei.
„Lucrările de refacere a 600 de dale din beton vor costa circa 6 milioane lei”
Ţeapa italiană s-a oficializat
Compania italiană Air Vallee ar fi trebuit mâine să efectueze primele zboruri la aeroportul ieşean. Cursa programată pentru 25 aprilie avea ca destinaţie oraşul Torino, însă italienii nu au mai putut fi contactaţi de conducerea aeroportului încă de la momentul semnării contractului între cele două părţi. „Nici măcar acel contract nu este valabil, pentru că nu are ştampila companiei. Încă de atunci mi s-a părut ceva în neregulă. Pe 25 aprilie ar fi trebuit să fie primul zbor”, a precizat Corjăuţeanu. David Strinna, care s-a prezentat în luna martie drept director pe România al companiei Air Vallee, afirma la semnarea contractului cu aeroportul Iaşi că, la acea vreme, cea mai solicitată cursă era Iaşi – Torino, pentru care ar fi fost vândute online câteva sute de bilete.