[IAS] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Aeroportul Iași a semnat, la începutul acestui an, două contracte pentru închirierea a opt spații din Terminalul T1 ...
La fiecare dintre cele două proceduri, lansate în decembrie, au participat câte două companii, iar câștigătoare a fost firma care a oferit cel mai mare nivel al chiriei, potrivit informațiilor Apix.ro
Primul contract a fost încheiat cu Menzies Aviation România SRL, firmă de handling deținută de Menzies Europe BV (Olanda) companie cu acționarat mixt spaniol-britanic. În România, în 2021, Menzies a avut o cifră de afaceri de peste 66 milioane lei, un profit de 5,3 milioane lei și un număr mediu de peste 400 de angajați.
Conform documentelor consultate de Apix.ro, Aeroportul Iași a obținut o chirie de aproape 1.000 euro/lună, timp de 5 ani, rezultând o valoare totală de circa 60.000 euro, fără TVA, pentru închirierea a șase spații, situate în incinta T1.
Celălalt contract a fost încheiat pe o perioadă de un singur an, în condițiile în care Aeroportul va încasa o chirie totală de circa 7.500 euro (618 euro/lună). Potrivit informațiilor Apix.ro, câștigătorul procedurii organizate de Aeroport este firma World Mediatrans din Timișoara, companie care asigură transporturi aeriene de mărfuri...
World Mediatrans face parte din grupul italian D.B. Group SPA.

 
Directorul Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră, susţine că există cerere mare pentru zborurile Iaşi-Timişoara şi Iaşi-Cluj-Napoca, dar ”nu prea avem companii capabile să deschidă rute interne noi”, întrucât pentru acest lucru e nevoie de flotă aeriană pe măsură, dar şi resurse financiare importante.

Daca exista cerere mare, specialistul in aviatia comerciala dl. Vatră, ar putea sa ii contacteze pe cei de la Emirates sa aloce un A380, daca celelalte companii prezente pe piata din Romania ,,nu sunt capabile '' sa opereze aceste rute regionale !!

 
  • 👍
Reactions: 1 users
Vatra, care altfel e un om onorabil si muncitor, provine din zona politica. Asa ca are si instincte de acest tip, sa o dea pe vrajeala.
Nu stiu ce e aia "cerere", doar "cerere solvabila" are ceva sens economic. Altfel, daca o dam pe truisme, se poate afirma ca e cerere mare de BMW x5 nou dar la pret de Dacia Duster.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Astăzi primele 4 curse comerciale Ryanair pe Iași, cate 1 cursa pe fiecare din cele 4 rute anunțate.
Iașul este al 11-lea aeroport pe care descaleca Ryanair in RO.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Astăzi a apărut și în presă info cu alocarea avo no.5 pe IAS de către Wizz

 
Program full, circa 97-98 frecvente pe sapt, cu un avo din cinci cu 2 rotatii zilnice.
BVA si CRL zilnic la tavaleala cu RYR, care clipeste primul. Vorbim de un nr de scaune peste cererea solvabila pe programul de iarna.
BGY e alta mancare de peste, preturile pe care le vad acum in mai (atat la RYR, cat si la WZZ) imi spun ca inca mai este loc
Restul maririlor de frecventa imi par normale, tot asa raportat la preturile pe care le vad acum.
FMM nu e de 5/7 nici macar vara ( e si noua), 3/7 pare ceva normal pt iarna.

Sunt consistenti cu strategia enuntata permanent in comunicarile catre investitori. Grosul capacitatii suplimentare se duce catre mariri de frecvente (acolo unde exista cerere solvabila nesatisfacuta) si aloca avioane catre mega baze in loc de 2/7 la BGY de pe orice pasune.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
  • 👍
Reactions: 1 user
Directorul Aeroportului Iași, Romeo Vatră, prezintă momentele-cheie ale anului ce tocmai se încheie:
Traficul pe întreg anul 2023 este 2.350.000 de pasageri, dublu față de cel înregistrat în 2022
Profit estimat la 2 milioane euro

www.facebook.com/IASIairport/?locale=ro_RO


Cum este acest profit raportat la numărul total de pasageri?
 
Depinde:
- daca vrei sa lauzi conducerea atunci cele 2 milioane de euro profit obținute la un trafic de 2,35 milioane pasageri le compari cu rezultatele obținute de Aeroportul Cluj în 2022, care la un trafic mai mare 2,64 milioane pasageri a obținut un profit brut de 8,1 mil. lei respectiv 4,9 mil lei net (am pus ambele variante de profit pt că nu știm la ce profit se referă)
- daca vrei sa critici conducerea atunci, poți să îi spui directorului că în primele 6 luni la un trafic de 1.042.000 pax a raportat un profit brut de 12,3 mil. lei, (10,3 mil. lei net)...de unde rezultă că în H2- 2023 când a mai adăugat 1,3 mil. de pax trafic, a reușit performanta sa nu mai adune nimik la profit...
 
,,Ryanair announced that it has been forced to revise its growth plan for Iasi Airport for Summer’ 24, due to the airport’s decision to implement an ill-thought-out +25% charge increase. Ryanair has strongly invested in Iasi over the previous 12 months, transporting over 250,000 passengers to/from Iasi but unfortunately, as a result of the excessive charge increases, Ryanair will not grow in S24 with this growth instead being allocated to other airports in Romania, such as Cluj, and further afield such as Poland.''

 
Astăzi a fost primul zbor regulat operat de către Eurowings pe Iași.
Au venit cu A320 in loc de A319 de la DUS.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
S-a zburat cu "ce avem"; aveau LF de ~85% pe 319 pt DUS-IAS, echipamentul a fost schimbat din scurt. Pe intors mai bine nu zicem cati pax....
WZZ vinde DTM-IAS la 250-300 euro (pret dublu), la fecvente duble si LF-uri spre 100%.
 
Pe piata romaneasca la (cvasi)monopolul WZZ contribuie din plin si onor calatorul. Pana si Ryanair are probleme sa ia o halca mai mare.
 
Pai si ei au aceeasi problema. Promovare aproape de zero (la Ryanair e drept ca mai au ceva promovare online). Dar tin minte cand a inceput Wizz sa zboare de la IAS, au impanzit si orasul de reclame. Nu toti pasagerii sunt online, sau daca sunt unii sunt foarte greu de targetat. Mai ales ca ei se bazeaza si pe cei care vaneaza biletele ieftine.
 
Conteaza promovarea aici? Caut sa zbor undeva, am pagina aeroportului cu destinatiile, sunt destule motoare de cautare ce-mi indica cele necesare.