Afirmatie pe feisbuc a unui cetatean :
Domnul Bodea ( presedinte CA aeroport IASI) sustine ca
LCC-urile nu ofera un produs interesant pentru traficul in interes de serviciu ( business) . Afirmatia e gresita . Orice companie , indiferent cum se numeste , care ofera doar 2/7 ( 2 frecvente saptamanale ) pe o destinatie nu e interesanta pentru mediul business . Frecventa si orarul sunt cele mai importante si nu haleala , sampania sau mai stiu eu ce
Raspuns aeroport :
Companiile de linie conferă în primul rand stabilitate în operarea unei rute, iar acest aspect este primordial în traficul de business.
Companiile de linie asigura întotdeauna aeronava de backup, astfel încât se garantează în mare măsură operarea zborului conform orarului anunțat și asta cauta în esență mediul de afaceri.
Paradoxal cu remarca dvs., frecventele zilnice, cu capacități mari,sunt modelul de afacere a
LCC, pentru ca aceștia sunt interesați de volume.
Aserțiunea dvs cu serviciul de catering la bord, ca fiind lipsit de importanta pentru traficul de business este complet greșită, în coliziune chiar cu strategiile companiilor ce urmăresc acest grup țintă.
[...]
Peste tot în lume, în zone dezvoltate asa cum dorim și noi sa devenim, ca oraș și regiune, traficul de linie se face preponderent în capitala regiunii, iar cel low cost în orașe alăturate.
Cautam la rândul nostru sa oferim ambele variante pasagerilor noștri, dar numai în condițiile în care eliminam posibilitatea ca acele companii care operează la Iasi sa se "canibalizeze" reciproc, operand aceleași rute, în final cei mai mari perdanti fiind aeroportul și comunitatea.
[...]
Aeroportul Iasi nu a blocat nici o clipa accesul vreunei companii, indiferent de modelul de business, din contra, dar în schimb va bloca orice parteneriat care prin condițiile sale, pune în pericol stabilitatea economica a regiei aeroportuare, aflata acum, după o lunga istorie nefavorabila, pentru prima data pe un puternic trend ascendent.