[IAS] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Conform chartului 32 are ILS. In poza se vede si ALSul montat.
Intrebarea este, in ce directie se continua?
- daca se completeaza in capatul lui 32, ALSul trebuie demontat
- daca se completeaza in capatul lui 14, antena de LOC 32 trebuie mutata
 
Disregard, e numai NDB.
 
Din cate vad din poza, din lipsa de touchdown si threshold markings pe 14 cu siguranta pista se va extinde catre Dorobanti

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
26 aug IAS-LTN 133 pax
27 aug LTN-IAS 80 pax
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Wizz Air vs. Tarom la Iaşi. Ambele companii vin cu oferte tentante

Avioanele Wizz Air vor zbura spre Treviso, Bergamo şi Londra. Pe ultimele două rute are zboruri şi „Tarom“.

Wizz Air va zbura şi de la Iaşi. Compania a anunţat ieri deschiderea a noi curse, trei dintre acestea urmând să opereze de pe aeroportul ieşean. „Se materializează acum discuţiile pe care le avem de aproape doi ani. Este important că din acest moment abordăm diversitatea, atât în ceea ce priveşte cursele noi, ceea ce este fundamental pentru Aeroportul nostru, cât şi în ce priveşte numărul de companii care operează de la Iaşi. Discuţiile au durat mult, pentru că am ţinut foarte mult ca orice companie nouă care vine la Iaşi să nu se canibalizeze cu cele deja existente, dar prin rutele ce vor fi deschise de Wizz Air şi prin orarul acestora credem că vor fi satisfăcute dorinţele multor categorii de ieşeni. Este o veste mult aşteptată de ieşeni şi sperăm ca în viitorul apropiat să putem veni şi cu altele. Avem în continuare discuţii cu Tarom pentru noi rute, dar şi cu noi companii“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Prima cursă Wizz Air, efectuată cu aeronave Airbus A320 de 180 de locuri, va decola de la Iaşi pe 20 decembrie, cu destinaţia Treviso. Cursele spre această localitate vor avea loc marţea şi sâmbăta, preţul anunţat de operatorul low cost fiind de 129 de lei, fără servicii adiţionale şi cu un singur bagaj de cabină.

De pe 31 martie 2015 urmează să intre în operare cursa Iaşi - Bergamo, în zilele de marţi, joi şi sâmbătă. Pe această rută, Wizz Air va concura direct cu Tarom, care are zboruri în zilele de joi şi duminică. Ca şi pentru destinaţia Treviso, preţul anunţat de Wizz Air este de 129 de lei, faţă de aproximativ 80 de euro, cel practicat de Tarom.

O a treia cursă va fi deschisă de Wizz Air către Londra Luton, de pe 14 iunie 2015. Zborurile vor avea loc miercurea şi duminica, la un preţ de 179 de lei. Pe aceeaşi rută, Tarom operează marţea şi sâmbăta, la un preţ de 103 euro.

Wizz Air operează o flotă de 53 de aeronave A320, acoperind 340 de rute. În perioada aprilie 2013 - martie 2014, compania a anunţat un trafic de 13,9 milioane de pasageri. În România, Wizz Air operează 979 de rute, spre 15 ţări. „În doar două luni am anunţat trei noi aeronave pentru bazele din ţară, un aeroport nou, 20 de noi rute şi 1,35 milioane de locuri suplimentare în 2015. Oferim şi mai multe tarife accesibile pentru a satisface nevoile publicului din România“, a precizat John Stephenson, vice-preşedinte executiv al Wizz Air.

Tarom are reduceri aniversare până pe 11 martie 2015

Tarom oferă bilete la preţuri promoţionale cu ocazia aniversării a 60 de ani de activitate. Biletele vândute până pe data de 12 septembrie vor costa 139 de euro pentru un zbor dus-întors între Bucureşti şi Amsterdam, Frankfurt, Geneva, Moscova, München, Praga, Roma, Stockholm şi Viena. Oferta se aplică şi rutelor Iaşi - Londra, Sibiu - München şi Cluj - Viena. Perioada de călătorie este până la data de 11 martie 2015, data ultimului retur, cu excepţia perioadei 20 decembrie - 4 ianuarie. În cazul în care cel puţin un tronson de călătorie este în acest interval, oferta nu se mai aplică. Biletele pot fi achiziţionate de pe site-ul www.tarom.ro, de la agenţiile companiei sau de la agenţii autorizaţi Tarom. Informaţii suplimentare pot fi obţinute la numărul de telefon 021.9361.
Sursa:Ziarul de Iasi
 
Mor de râs ...

am ţinut foarte mult ca orice companie nouă care vine la Iaşi să nu se canibalizeze cu cele deja existente

Apoi ziaristul compara mere cu pere în ceea ce priveste preturile, netinând cont de taxele pentru bagaje, de snack si bauturi (mai ales la LTN acesta este totusi un aspect de luat în considerare) ... macar putea sa mentioneze asta.

Bine, aici ar putea intra în joc si divizia de marketing si/sau de comunicare a Tarom care sa trimita catre Ziarul de Iasi o nota în acest sens ... dar nu cred ca o vor face :)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Am mai citit declaratii despre "canibalizare" din partea directorului aeroportului Iasi. Folosirea termenului este evident incorecta, aici fiind vorba pur si simplu de concurenta.

Imi aduc aminte, tot din declaratii din trecut, ca acelasi director vorbea despre faptul ca ar vrea sa nu vina operatori low-cost la Iasi, doar legacy - cu o argumentatie greu de inteles. Sa fie si asta o explicatie a inceputului totusi timid pe care Wizz l-a facut la Iasi ? Sau e parte din strategia lor sa creasca incet si sigur ?
 
Lucrurile au evoluat in timp . La inceput erau pe cai mari , cursa la LHR cu ROT si Fenechiu la butoane , asa ca isi permiteau arogante . Insa , cursa de LHR s-a mutat la LTN , Fenechiu a ajuns la puscarie , Lufthansa le-a zis (momentan ? ) pas , discutiile despre AMS si CDG sunt doar discutii interminabile , asa ca tot in bratele LCC-urilor au ajuns . Ce-i drept nu le-au facut vreo concesie in conditiile in care taxele de aeroport sunt mari
Teoria lor e ca vad aeroportul ca booster pt zona economica , asa ca focusul e legacy pe huburi importante pt a le aduce paxi business in oras , in timp ce LCC nu e vreo prioritate . Mai mult, se tem ca un LCC ar putea afecta activitatea ROT si datorita preturilor mai mici l-ar forta sa plece . Nu s-ar putea zice ca dorintele nu sunt legitime sau ca principial nu ar avea dreptate , dar nu explica cum ajuta ROT azi zona de business cu frecvente de 2/7 sau 3/7 pe Italia sau Luton
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
Aici sunt citeva contradictii in sine.

E ok daca vrei legacy sa ai boost pe business - dar atunci trebuie sa oferi la licitatii curse atractive pentru legaturi cu huburi, pentru ca economic esti la pamint. Vorbim de o regiune legata zilnic cu un Q400 de Viena fata de altele care sunt legate de 2-3 ori pe zi de MUC cu E190 desi reteaua regionala e mult mai densa.

Paxi business nu prinzi cu 2/7, indiferent cu cine operezi, asta decit daca "businessul" sunt turisti sau export de forta de munca.

Ideile marete au problema lipsei de reflectare in realitate. Ar trebui sa plece de la ceea ce sunt, o regiune care da export de capsunari si sa genereze rute pentru nevoile acestora. Ar fi o carte usor cistigatoare, cu marketing corect pe inbound de asemenea cu efecte pozitive pe turism regional (sau capsunari reveniti sa pupe icoane).

Visele de cnetru economic regional au ceva din atitudinea de capitala scapatata de provincie , "tare" doar in comparatie cu saracia lucie din jur.
 
Cu licitatii si 5 euro discount nu-i prinzi pe Lufthansa . Au ghinionul ca i-au prins pe nemti intr-o perioada de restructurare . Cred ca mai realist ar fi sa le propune la nemti un switch intre VIE si MUC
LCC-ul vine de la sine cand vorbim de judete in care 15% din populatie e plecata la munca in strainatate . WZZ are imaginea de companie favorita pt traficul tinta , iar Blueair si AirMoldova nu pot opune prea multe probleme
 
Daca vrei sa iti vina legacy dar sa si capitalizezi potentialul de volum, trebuie sa faci o licitatie serioasa nu pe rute, ci pe un pachet - o legare la un hub + sa zicem 4 destinatii de trafic etnic unde subventionezi 2/7. LCC vor fi in afar jocului dar vor putea sa aiba activitate pe alte rute, iar pentru legacies oferi pe linga o legare de hub care nu prea ii intereseaza dar te avantajeaza pe tine si niste rute pe platformele LCC pe care vor sa le dezvolte.
 
Aici sunt citeva contradictii in sine.

E ok daca vrei legacy sa ai boost pe business - dar atunci trebuie sa oferi la licitatii curse atractive pentru legaturi cu huburi, pentru ca economic esti la pamint. Vorbim de o regiune legata zilnic cu un Q400 de Viena fata de altele care sunt legate de 2-3 ori pe zi de MUC cu E190 desi reteaua regionala e mult mai densa.

Paxi business nu prinzi cu 2/7, indiferent cu cine operezi, asta decit daca "businessul" sunt turisti sau export de forta de munca.

Ideile marete au problema lipsei de reflectare in realitate. Ar trebui sa plece de la ceea ce sunt, o regiune care da export de capsunari si sa genereze rute pentru nevoile acestora. Ar fi o carte usor cistigatoare, cu marketing corect pe inbound de asemenea cu efecte pozitive pe turism regional (sau capsunari reveniti sa pupe icoane).

Visele de cnetru economic regional au ceva din atitudinea de capitala scapatata de provincie , "tare" doar in comparatie cu saracia lucie din jur.
Nu chiar Q400, au inceput sa vina cu Fokkere 100 destul de mult in ultima vreme, deci baietii au asteptat pista noua ca sa nu le rablageasca dinainte ;)
 
Adica freaca Q400 si menajeaza F100???? E ilogic ce sustii.

Iti dau eu un motiv pt care e shortagela Q400 : au preluat niste curse regionale pt Swiss, care inainte erau operate de Darwin. De aceea unele Q400 ex Agusburg Air/Lufthansa Regional au ajuns la ei.
 
No, daca zici tu, asa o fi. Oricum, coicidenta prea mare cu venirea Fokker-elor brusc dupa darea in folosinta a noii piste. Pana acum aparea unul din astea cand erau cereri foarte mari repetate, in special de Craciun ;)
 
M-am uitat la operarea ROT la IAS pe orarul de iarna.

Sunt ceva neconcordante între orerele încarcate în sistemele de rezervari si orarul publicat (aiurea ... e groaznic de citit pentru un pasager ... dar din pacate acest aspect e standard pentru TOATE aeroporturile românesti ...) si nici nu are nici o logica.

Deci:

dupa cum apare, în ziua de luni ROT nu are nici o cursa internationala de la IAS. Acel 733 aterizeaza duminica seara de la FCO si are urmatoarea cursa la TLV marti dimineata ... ok ...

În amadeus exista luni seara o cursa OTP-IAS (peste cele 4 zilnice) si una IAS-OTP marti dimineata (tot asa în plus).

Eu cred ca e o greseala ... altfel nu îmi explic ... ok, 733 se schimba eventual sau mai trece pe la OTP pentru maintenance ... dar asa cum e în sisteme acuma nu are sens ... ar avea sens, daca 733 ar pleca luni dimineata ca o cursa suplimentara spre OTP si s-ar întoarce luni seara, nu?