• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,242
2,530
303
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Totusi mai e valabila reactualizarea listei odata pe saptamana? Ca din 29 august a ramas aceeasi lista cu zone din care trebuie sa te autoizolezi / se interzic zborurile. Nu de alta dar saptamana asta din UE ar trebui sa fie pe lista: Spania, Franta, Cehia, Croatia (la limita) si Luxemburg. Plus ar trebui Malta scoasa de pe lista. Se incalzesc pentru saptamana viitoare Austria si Ungaria.

Daca ar fi dupa mine as lasa totul in UE deschis, oricum transmisia e comunitara peste tot. Dar cand iti inpui singur o regula decent ar fi sa o respecti.
Nu mai e nici o listă actualizată. Cred că s-au plictisit cei dea minister/institut. Sau poate au plecat toți în concediu.
Nici cei din OTP nu mai au filtre la Plecări, iar la întoarcere nu mai completezi minunea aia de declarație.

Totuși, au stabilit o lege și nu o respectă nici ei.
Deci este incredibil cât de toxica este aceasta conducere. Sunt tari acolo pe lista aceea pe care de aproape 3 saptamâni au uitat sa o mai actualizeze care sunt de vreme buna sub românia la incidenta, deci unde nu se mai justifica nici carantina si nici interzicerea zborurilor. Ca sa dau doar un exemplu pentru ca ma intereseaza personal, Malta.

Deci eu daca as fi Wizz de exemplu as cere despagubiri de la statul român pe baza nerespectarii legii si a daunelor provocate astfel companiei.

Dar ma întreb si (ca de foarte multe ori) unde este presa? Unde este opozitia? Unde este de exemplu ANAT?
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Plus nu mi se pare corecta carantinarea din Spania dar nu si din Franta. Daca tot nu au chef sa respecte regula impusa de ei, sa permita orice trafic din UE + SEE(Franta, Spania, Portugalia, Croatia, Bulgaria, Suedia, Luxemburg si Polonia fac asta) si sa actualizeze lunar pentru restul lumii.
Legat de Malta, cred ca impun ei ceva restrictii celor ce au fost in Romania in ultimele zile.
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Daca cei de la INSP + guvern si-ar face treaba, de maine ar trebui izolare pentru cei care vin din:
- Spania
- Franta
- Olanda
- Austria
- Cehia
- Belgia
- Ungaria
- Luxemburg
- Malta

Pronosticul pe saptamana viitoare, se adauga: UK, Danemarca si Portugalia.

Bine, e campanie, nu se intampla nimic. Dar macar sa zica clar, ce reguli se aplica.
 

dani_99

New Member
Dec 25, 2018
28
16
3
33
Arad
S-a mai explicat de ce nu se mai actualizeaza acea lista. UE lucreaza la reglementari clare aplicabile la nivelul intregii UE si pana atunci s-a decis sa nu se mai actualizeze acea lista. Adevarul e ca e absurd ce se intampla acuma in UE, fiecare de capul lui dupa propriile reguli, sper cat mai repede sa existe acele reguli care sa fie aplicate la fel peste tot in UE.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Ok, si care e logica sa ai Spania dar nu si Franta? Nu e putina discriminare?
 
  • 👍
Reactions: 1 user

pisco-sour

Active Member
Sep 4, 2018
111
154
43
43
Hamburg, DE
Regulile, listele, restrictiile, toata situatia din aviatie se transforma incet intr-o gluma proasta cu iz de manea trista. Nefiind de specialitate nici in medicina, nici in aviatie si nici in muzica, scriu doar din perspectiva pasagerului care zbura relativ frecvent in interes de familie, turism si munca pana in martie 2020 si spera sa revina candva la normal.

De ce zic gluma proasta? Pentru ca toate inadvertentele, incoerentele si incalcarile de reguli din Romania sunt vizibile si in restul aviatiei europene, fara urmari serioase. Pot zice chiar fara urmari deloc in ce priveste numarul de imbolnaviri grave si morti la hectar. Cresterile de cazuri inregistrate in Europa au foarte putin de-a face cu turismul.

Observatii care se aplica la toate aeroporturile de mai jos: Masca obligatorie, distantare obligatorie. Masca nu mai e obligatorie cand faci consumatie. Distantarea nu mai e obligatorie la control securitate, poarta de imbarcare si burduf. Bun, ei(aeroporturile) toti zic ca ar fi dar de fapt e imposibil de respectat chiar si pentru nemtii cei mai disciplinati.

Pe rand:
in martie am zburat HAM - LHR - MIA si retur, fara nicio masura de protectie dar nici pandemia nu se extinsese cu adevarat inca in Europa si SUA.

In aprilie si mai n-a fost niciun zbor incotro as fi eu avut de mers.

In iunie am zburat HAM - BCN si retur. Vueling dus, Eurowings intors.
Vueling: Completat formular covid electronic cu 2 zile inainte. Imbarcare in ordinea inversa a randurilor, ultimele randuri urca primele (logic dealtfel), fara bagaj de mana, tot la cala sa nu se aglomereze culoarul la urcare si coborare. In burduf am asteptat unii dupa altii exact ca pe coridorul din avion dar in burduf virusul nu pare sa fie periculos. Absolut nimic de mancat si baut, masca 100% obligatoriu purtata toate cele 3 ore in aeronava. Explicat de 5 ori ca e primejdie mare daca cineva o coboara sub nas. Nicio problema, zis si facut. Grad de ocupare spre 95%, distantare fata de vecin 1 cm, tot ce expira el se amesteca cu ce expir eu. Ce se intampla dup-aia cu aerul nu mai stiu dar nici n-am patit nimic.
Pe BCN tot terminalul gol. La preluarea formularelor totul se face electronic, scanare cod QR, luat temperatura, super eficient.
In Barcelona si imprejurimi baruri si terase deschise, restaturante cu evenimente la interior etc. Asa cum stim au crescut numarul infectatilor intre inunie si acum dar mortalitatea este de 10 ori mai mica decat in martie.
In concluzie: Vueling foarte stricti dar cand ai toate randurile pline mie imi vine foarte greu sa cred ca masca aia de hartie mai ajuta la ceva. Faptul ca nu s-a imbolnavit nimeni pe avion (nu m-a sunat compania dupa) inseamna pentru mine ca zborul, imbarcarea si debarcarea au fost perfect sigure.

Eurowings retur: Niciun formular, nemtii nu cereau asa ceva. E voie cu un singur bagaj de mana ca sa nu se faca aglomeratie la urcare si coborare si sa ne infectam. Daca platesti suplimentar virusul se mai intimideaza si ai voie cu doua bagaje de mana, nu mai e asa grav. Masca purtata obligatoriu 100% din timp, daca o dai jos e primejdie. In afara de cazul in care cumperi mancare sau bautura, in acest caz virusul iar face exceptie si de ocoleste cata vreme bei si mananci. Sau se ineaca, n-am intrebat exact. La sosire in HAM am zis sa imi fac un test dar nicio autoritate nu m-a acceptat, au zis fara simptome nu te testam. Asta in timp ce iti zic ca esti periculos chiar si asimptomatic daca umbli in strainatate.
Dar: Faptul ca nu s-a imbolnavit nimeni pe avion (nu m-a sunat compania dupa) inseamna pentru mine ca zborul, imbarcarea si debarcarea au fost perfect sigure.

In iulie am fost la FRA cu LH , tratament identic cu Eurowings. Este periculos fara masca cata vreme nu generezi venituri auxiliare. Consumatia de scapa de pericol si poti da jos masca.
Faptul ca nu s-a imbolnavit nimeni pe avion (nu m-a sunat compania dupa) inseamna pentru mine ca zborul, imbarcarea si debarcarea au fost perfect sigure.

Inceput semptembrie HAM - STR - NAP Eurowings si retur NAP - AMS - HAM Transavia + KLM.
Eurowings dus: baietii constanti: un bagaj de mana ca e pericol cu doua, in afara de cazul cand platesti suplimentar. Masca si mancarea la fel ca in cazul de mai sus, cu bani scapi de virus. Faptul ca nu s-a imbolnavit nimeni pe avion (nu m-a sunat compania dupa) inseamna pentru mine ca ambele zboruri, imbarcarea si debarcarea au fost perfect sigure.

In Italia ca rezident in Romania nu aveai voie sa intri deloc, nu s-a aplicat in cazul meu. Formular scris de mana, preluat de compania aeriana si predat politiei italiene.
Napoli si insule: debandada ca intodeauna: regulile (toate) se aplica italienilor din sud doar cand ii vede turistul, in rest vezi de treaba.

Retur: Transavia NAP - AMS : similar cu Eurowings, doar ca este perfect sigur cu 2 bagaje de mana chiar si fara sa platesti spulimentar. Masca trebuie purtata 100% din timp pentru siguranta, cu exceptia cazului cand comanzi mancare , in cazul asta devine sigur sa nu o porti.
Pe AMS - HAM , KLM zice sa te distantezi dar vand toate locurile si ei, nu te intreaba daca vrei sa mananci ca e inclus, la fel si bautura. Masca e obligatorie dar nu a purtat-o nimeci pentru ca servire masa.
La intoarcere pe HAM am cautat biroul de testare covid dar plecasera acasa toti ca era trecut de 9 seara.
Faptul ca nu s-a imbolnavit nimeni pe avion (nu m-a sunat compania dupa) inseamna pentru mine ca ambele zboruri, imbarcarea si debarcarea au fost perfect sigure.

Sfarsit septembrie: HAM - MXP si retur. Eurowings. Aceleasi reguli obosite, masca obligatorie si bagaj de mana unic doar pentru unii, formular covid italia scris de mana pe genunchi.
In Milano masina inchiriata , mers in Elvetia italiana. Elvetia nu are obligativitate masca, nici restrictie la baruri si restaurante, inlcusiv bordelurile deschise. Granita aia imaginara intre ei si Italia ii protejeaza clar pentru ca nici eu nici altii din grupul meu nu ne-am infectat, nici pe zboruri, nici intre ele desi maxim una din zece persoane poarta masca in orasele Elvetiei.

Peste 10 zile zbor HAM-FRA si retur si mi-am luat British Airways cu escala LHR numai ca sa zbor si cu ei, sa fac cat tine de mine sa se incheie perioada asta care frizeaza tragi-comicul.
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 10 users

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,232
758
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Am exact aceleasi sentimente. E un circ al carui sfarsit nu se intrevede la orizontul previzibil :(

E un articol mai lung, dar care arata cat de departe e normalitatea si cat de clueless sunt ''expertii'' care pretind a lua decizii pe baze stiintifice Here’s How the Pandemic Finally Ends
 
  • 👍
Reactions: 1 user

pisco-sour

Active Member
Sep 4, 2018
111
154
43
43
Hamburg, DE
Cam asa ceva. Dar mai e si latura distructiva a circului, din care unii vor iesi mai bine decat altii pe principiul sa moara vecinul sa-i iau capra. Iar cata vreme se castiga mai bine distrugand decat construind... Eu imi pun oarecare sperante in alegerile de peste ocean, in sensul in care o parte vrea neaparat sa arate ca reporneste economia, incepand cu Florida, si macar biletele din noiembrie si decembrie de MIA sa mi le pot folosi.
Statul Florida, in acest context, de acum 10 zile nu mai are nicio restrictie sociala (ca Elvetia) , barurile pe A1A au explodat de viata si, cu toate astea, rata imbolnavirilor continua sa scada, la fel si decesele. Scolile acolo incep azi cursurile in persoana, numai dupa ce statul (R) a obligat orasele (D) sa redeschida si sa nu mai traga de timp pana dupa alegeri.
 
  • 👍
Reactions: 4 users

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113

Nu inteleg daca ramane valabila interzicerea zborurilor. Chestia cu testul dupa 8 zile si iesirea din izolare dupa 10 e o prostie. Nu ajuta pe nimeni. Se reduce perioada cu 4 zile dar platesti un test.

Oricum ultimele studii indica ca perioada de incubatie / timpul in care o persoana este contagioasa e mai mic decat se credea initial. De asta sunt state care au redus perioada de izolare la 10 sau 7 zile.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alex

Well-Known Member
Premium Member
May 24, 2012
2,779
968
113
55
CRAIOVA
Acesta este NOTAM-ul valabil, la aceasta ora:
(A3566/20 NOTAMN
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4501N02531E999
A) LRBB B) 2010062100 C) 2010142059
E) COVID-19: FLIGHT RESTRICTIONS
BASED ON THE DECISION OF STATE AUTHORITIES, ALL FLIGHTS OPERATED
BY ECONOMIC AIR CARRIERS TO/FROM AIRPORTS LOCATED WITHIN
ROMANIAN TERRITORY ARE SUSPENDED IF THEIR DESTINATION/DEPARTURE
AIRPORTS ARE LOCATED WITHIN THE TERRITORY OF THE FOLLOWING
COUNTRIES: ANDORRA, ARGENTINA, ARUBA, BAHAMAS, BAHRAIN, BELIZE,
BRAZIL, CABO VERDE, CHILE, COLOMBIA, COSTA RICA, GIBRALTAR,
GUAM, IRAQ, ISRAEL, KUWEIT, QATAR, LUXEMBOURG, MALDIVES,
MOLDOVA, MONTENEGRO, PALESTINE, PANAMA, PARAGUAY, PERU,
PUERTO RICO, SINT MAARTEN, U.S.A.
EXEMPTED FROM PREVIOUS PROVISIONS ARE FLIGHTS PERFORMED WITH
STATE AIRCRAFT, CARGO AND MAIL FLIGHTS, HUMANITARIAN OR MEDICAL
EMERGENCY FLIGHTS, SAR FLIGHTS, EMERGENCY SITUATION INTERVENTION
FLIGHTS WHEN REQUESTED BY A ROMANIAN PUBLIC AUTHORITY, FLIGHTS
FOR TRANSPORTATION OF TECHNICAL INTERVENTION PERSONNEL WHEN
REQUESTED BY ECONOMICAL OPERATORS LOCATED IN ROMANIA,
NON-COMMERCIAL TECHNICAL LANDINGS, FERRY FLIGHTS AND
TECHNICAL FLIGHTS FOR AIRCRAFT MAINTENANCE.
PLS ALSO CONSULT WWW.INSP.GOV.RO (USE LOWER CA
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Probabil vor sa lase zborurile in UE, si au uitat ca Luxemburg e in UE.
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 1 users

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,242
2,530
303
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]

Nu inteleg daca ramane valabila interzicerea zborurilor. Chestia cu testul dupa 8 zile si iesirea din izolare dupa 10 e o prostie. Nu ajuta pe nimeni. Se reduce perioada cu 4 zile dar platesti un test.

Oricum ultimele studii indica ca perioada de incubatie / timpul in care o persoana este contagioasa e mai mic decat se credea initial. De asta sunt state care au redus perioada de izolare la 10 sau 7 zile.
si bine-nteles ca legea este din nou facuta pe genunchi ... nu se stie daca legile anterioare devin invalide de acum înainte (de ex. referitor la interzicerea zborurilor), nu sunt specificate exceptii vitale. Ce fac soferii de TIR, ce face personalul din transporturi în general (aviatie, navigatie etc.)???

Doar asa ca o gluma: conform acestei legi, echipa nationala de fotbal a României mai bine nu s-ar mai întoarce de la meciul de diseara din Islanda ca altfel intra în carantina si nu mai pot juca celelalte meciuri cu Norvegia si Austria ...

Macar daca se duc din Islanda în Germania de exemplu, ar putea pleca apoi mai departe în Norvegia, dar meciul de la Bucuresti cu Austria chiar nu s-ar mai putea disputa ... :BangHead: :meparto:
 
  • 👍
Reactions: 1 users

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,232
758
113
28
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Legea e cu ''de unde vii'', asta e si exact intrebarea pe care ti-o pune si politistul de frontiera. Daca locuiesti in Franta (lista galbena) de ani intregi si dormi o noapte in Germania (fara restrictii) in drum spre Romania, inseamna ca a doua zi cand ajungi la Nadlac, ''vii'' din Germania, nu? E un teatru sinistru, in alte tari mai rau chiar decat Romania (de vazut Belgia cu ''bula'' de 3 persoane si alte inventii...)
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,306
744
113
Asta vara cand am venit din Portugalia politistul de frontiera ma intrebat daca am mai fost in alte tari in afara de Portugalia. Intrebarea cam vaga, ca fusesem in ianuarie in Germania. Teoretic trebuia sa intrebe daca in ultimele 14 zile am mai fost undeva, nu mi-am batut capu am zis nu si asta o fost. Puteam sa fi strabatut Spania in lung si in lat, nici macar nu am fost pus sa semnez. Baietii de la DSP pareau foarte plictisiti.

Legat de NOTAM, am banuit bine:

Desi se adauga Emiratele si Qatar. Sunt curios daca se prind intre timp ca Luxemburg e tara UE.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
4,096
2,537
303
Constanta
Specialiștii au estimat că 8.000 de avioane ar fi necesare pentru livrarea vaccinului împotriva COVID în toate colțurile lumii, dar firmele de distribuție cer companiilor farmaceutice detalii exacte despre ser, pentru a pune la punct cât mai precis infrastructura necesară, echipamentele și personalul, scrie site-ul cu știri din domeniul transportului, Freightwaves.com. Un singur exemplu de detaliu crucial: ce cantitate de gheață carbonică va fi necesară pentru depozitarea în siguranță, la temperaturi de zeci de grade Celsius sub zero, a vaccinului?
În septembrie, Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a estimat că ar fi nevoie de 8.000 de avioane Boeing 747 pentru a distribui vaccinul COVID în toată lumea
Compania de transport DHL Express și cea de consultanță McKinsey au aproximat, la rândul lor, că pentru livrarea a aproximativ 10 miliarde de doze de vaccin ar fi nevoie de 15.000 de zboruri, pe o perioadă de doi ani.
Un efort uriaș: De câte mii de avioane vom avea nevoie pentru a livra vaccinul anti-COVID în toată lumea
 
  • ℹ
Reactions: 1 users