• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

flight.user

New Member
Jun 18, 2019
29
12
3
bucuresti
Lockdownurile au funtionat, fie ca ne place sau nu. Este suficient exemplul Suediei care raportat la nr de locuitori are un nr f mare de infectati/decedati sau UK care in ceasul al 13-lea au decis ca totusi sa ia niste masuri, dupa ce insusi Boris a stat la ATI vreo 10 zile
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,144
571
113
Stai sa vedem cand se termina totul. Din pacate virusul inca este prezent. Nu a disparut ca prin minune.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,669
537
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
Eu doar am intrat in malaxorul asta al NOTAM-urilor cand m-au rugat prieteni de afara sa aflu cumva ce se va intampla. In 14 mai (la 23,59 expira starea de urgenta si asadar si NOTAM-ul cu restrictia) nu stia nimeni nimic. Includ aici piloti programati sa zboare. :)
Apoi a venit nebunia aia cu 3 zile (15-18 mai) cand in Hotararea CNSU era prevazut termenul de 14 zile. Ca urmare, s-a emis NOTAM pana in 200528 2059UTC. Dupa aia, in 18 mai, ca intra in vigoare legea 55/2020, guvernul a dat o HG care reglementa starea de alerta si au cam facut copy/paste de pe hotararea aia a CNSU. Cu o MICA-MARE diferenta: in anexele HG, restrictiile nu mai sunt limitate la 14 zile si , pe cale de consecinta, sunt legal valabile pana la expirarea starii de alerta. NOTAM-ul nu s-a modificat. A ramas cel din 15. Numai ca si ala e facut cu dosul: dupa cum vedeti, la "exceptii" nu apar zborurile charter pentru sezonieri. Chiar daca exista un alt NOTAM cu aceste zboruri, emis tot in 15 mai, la o ora jumate mai tarziu, io ma intreb simplu: cum poti spune in al doilea ca "flights are allowed to ANY state" atata vreme cat in cel cu restrictiile sunt state in care e ban, iar la exceptii nu apar asemenea tipuri de zboruri?
Ma iertati pentru lungime, e cam dezlanat, dar am scris in graba.
PS: Ca sa fie totul "clar", ministru Bode ne spune prin 20 mai ca "o sa vedem, o sa incepe zborurile la 1 iunie functie de ce ZONE ROSII raman" (citat aproximativ). Precizez: Incepand din 15 mai, la INSP NU MAI EXISTA ZONE ROSII. Iar precizarea cu 1 iunie e in contradictie cu HG semnat printre altii chiar de el.
Cum era aia? Daca nu ar fi de plans, ar fi de ras. Astia nu sunt in stare nici sa conduca un aprozar, d-apoi o tara! :(
 
  • 👍
Reactions: 5 users

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,188
2,404
303
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
...
Apoi a venit nebunia aia cu 3 zile (15-18 mai) cand in Hotararea CNSU era prevazut termenul de 14 zile. Ca urmare, s-a emis NOTAM pana in 200528 2059UTC. Dupa aia, in 18 mai, ca intra in vigoare legea 55/2020, guvernul a dat o HG care reglementa starea de alerta si au cam facut copy/paste de pe hotararea aia a CNSU. Cu o MICA-MARE diferenta: in anexele HG, restrictiile nu mai sunt limitate la 14 zile si , pe cale de consecinta, sunt legal valabile pana la expirarea starii de alerta. NOTAM-ul nu s-a modificat. A ramas cel din 15.
...
Eu sunt direct afectat de treaba asta, având zbor pe 29.05 DTM-OTP și pe 01.06 OTP-DTM (nu va trebui să fac izolare, mă încadrez la una din excepții)

Sincer, mă aștept să se întâmple ceva asemănător ca în prima zi de operare a charterelor cu muncitorii sezonieri. Adică nu se va întâmpla nimic până pe 29.05 când mai multe companii au programate primele zboruri de pe OTP, de exemplu WZZ la GVA, DTM, BLQ, EIN, DSA etc. sau ROT la FRA ca să dau doar câteva exemple.

- implicit se va crea aglomerație mult mai mare la OTP
- vor apare postări pe FB cu lumea înghesuită
- se va da la TV (că jurnaliștii știu doar asta să preia scandalul din mediul online și nu să se pregătească pentru un interviu cu ministrul vezi interviul Prelicpceanu - Bode la Digi24)
- Bode sau Orban sau ambii vor ieși la TV ”păi cum e posibil, că noi am dat lege?” (uitând să menționeze Bode că a uitat probabil să dea dispoziție după votarea legii pentru un NOTAM actualizat)
- se dă o ordonanță de urgență că se opresc toate aceste zboruri (cele către Rusia rămân desigur posibile în continuare, deși situația este jalnică acolo)

Eu, având zborul pe 29.05 la 15:15 LT mă aștept în consecință la una din următoarele varinate:

- fiind improbabil că până să plec spre aeroport (aprox. ora 11 a României) să se întâmple ceva ori albă ori neagră, voi porni
- este posibil că deși cu check-in făcut să nu mă mai pot îmbarca la DTM
- este posibil să ne întoarcă din drum după ce avionul a decolat
- este posibil să aterizăm la OTP dar să nu ne mai lase să intrăm (aici am încercat să previn obținând în regim de urgență pașaport temporar românesc)
- este posibil să se desfărșoare zborurile în 29.05 conform programului dar să se interzică din nou din 30.05 și atunci nu mai am zbor de întoarcere (în cazul acesta voi încerca să modific biletul pe BLL în 02.06)

Dacă mă întrebați, de ce mai pornesc dacă mă aștept la toate aceste posibilități ... am motive personale ;) :love3:
 
  • 👍
  • 😲
Reactions: 7 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,669
537
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
@Thomas , ai descris perfect ceea ce se poate intampla. Este de noaptea mintii. Sa mai adaugam la toate "ispravile" si aia ca au demis CA de la AACR fix acum. Nu sunt aia executivi, sigur, dar semnalul de idiotenie tot l-au dat.
O sa par "batut in cap", dar eu insist cu alea doua NOTAM-uri care se bat cap in cap referitoare la charterele pt sezonieri. Noroc ca se termina "sezonul". "Salvati de clopotel", cum s-ar zice :)
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,144
571
113
Nu se termina sezonul, daca nu se reiau zborurile regulate vor fi chartere si spre Italia. Oricum vineri de exemplu a fost un zbor IAS - DUS. Ca la noi la nimeni...
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,875
2,278
203
Constanta
Organizația Mondială a Sănătății a anunțat luni suspendarea, ca măsură de precauție, a testelor clinice cu hirdoxiclorochină ca tratament pentru COVID-19, teste clinice pe care le desfășoară cu parteneri din mai multe țări.
Directorul OMS a precizat într-o conferință de presă că suspendarea este „temporară”, dar decizia vine după ce vineri prestigioasa revistă medicală The Lancet a publicat un studiu care arată că hidroxiclorochina - sau derivații săi - este ineficientă, chiar periculoasă în cazul pacienților cu COVID-19.
digi24
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,875
2,278
203
Constanta
Nu numai ai nostrii in perioada asta dau dume . Iata un brav exemplu de organizare italo-germana: :icon_popcorn:

Un avion al operatorului low-cost german EuroWings a decolat sâmbătă din Düsseldorf cu destinație Sardinia, Italia, însă când a ajuns la destinație a trebuit să se întoarcă pentru că aeroportul nu era deschis, informează CNN.
Acestă plimbare cu avioanul pe ruta Germania-Italia și retur a durat 4 ore și 10 minute. La bordul aeronavei Airbus A320 se aflau doar doi pasageri, ambii din Sardinia. ..
Neînțelegerea s-a produs în momentul în care Ministrul Italian de Infrastructură și Transporturi a anunțat redeschiderea aeroportului în data de 17 mai, însă decizia a fost răsturnată în aceeași zi la nivel regional, potrivit blogului aviatic One Mile at a Time.
digi24
 

Ocean

New Member
Feb 18, 2016
8
9
3
Sibiu
A1478/20 NOTAMR A1356/20
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4501N02531E999
A) LRBB B) 2005261336 C) 2006162059
E) COVID-19: FLIGHT RESTRICTIONS
BASED ON THE DECISION OF STATE AUTHORITIES,
1.FLIGHTS DEPARTING FROM AIRPORTS LOCATED WITHIN THE TERRITORY
OF AUSTRIA, BELGIUM, SWITZERLAND, FRANCE, GERMANY, IRAN, ITALY,
UK, NETHERLANDS, SPAIN, USA, TURKEY ARE PROHIBITED TO LAND AT
AIRPORTS LOCATED WITHIN BUCHAREST FIR,
2.FLIGHTS DEPARTING FROM AIRPORTS LOCATED WITHIN BUCHAREST FIR
ARE PROHIBITED TO LAND AT AIRPORTS LOCATED WITHIN TERRITORY OF
AUSTRIA, BELGIUM, SWITZERLAND, FRANCE, GERMANY, IRAN, ITALY, UK,
NETHERLANDS, SPAIN, USA, TURKEY
3.EXEMPTED FROM PREVIOUS PROVISIONS ARE FLIGHTS PERFORMED WITH
STATE AIRCRAFT, CARGO AND MAIL FLIGHTS, HUMANITARIAN OR MEDICAL
EMERGENCY FLIGHTS, SAR FLIGHTS, EMERGENCY SITUATION INTERVENTION
FLIGHTS WHEN REQUESTED BY A ROMANIAN PUBLIC AUTHORITY, FLIGHTS
FOR TRANSPORTATION OF TECHNICAL INTERVENTION PERSONNEL WHEN
REQUESTED BY ECONOMICAL OPERATORS LOCATED IN ROMANIA,
NON-COMMERCIAL TECHNICAL LANDINGS, FERRY FLIGHTS AND TECHNICAL
FLIGHTS FOR AIRCRAFT MAINTENANCE.)
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,144
571
113
Chiar si Italia si Spania au mai putine cazuri noi decat Suedia sau Rusia...

Sper sa se impuna ceva reguli de la UE, ca altfel o sa fie vai de noi...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,144
571
113
Daca prostul asta stie ce vorbeste, e posibil ca interdictiile sa fie pana pe 15...

ok, am vazut acum ca NOTAM-ul postat de @Ocean are data de expirare 16 iunie
 
Last edited:
  • 😡
Reactions: 1 user