Impact Covid-19 in aviatie si turism

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
NZ de la miezul noptii intra in lock down, dupa ce ieri am trecut de 100 de cazuri confirmate. Cam toate cazurile sunt importate, insa sunt cateva la care nu se poate face legatura cu o deplasare in strainatate.
Pana acum cateva zile eram in modul 1 de alerta, din 4. Acum 24 de ore a fost ridicat la 3, iar in 12 ore va fi 4.

ANZ a suplimentat locurile pe zborurile domestice, chiar a adaugat curse noi, pentru a ajuta oamenii sa ajunga acasa inainte de lockdown.
Astfel B789 zboara domestic.

Pe social media circula o poza cu Greg Foran - ANZ CEO - servind pasagerii cu ceai/cafea/snacks.
90788798_236417704423716_8260540708117544960_n.png
 
  • 👍
  • 😲
Reactions: 5 users
Eu sunt curios cat va dura toata nebunia asta. Daca in China unde statul a reusit sa inchida complet un oras cu 11 milioane de locuitori a durat 2 luni, cred ca in UE / SUA o sa dureze minim dublu. Desi poate odata cu inceperea raspandirii in afara chinei se va gasi un tratament eficace mai rapid. Sunt sume imense bagate in cercetare si de cele mai multe ori primul ia totul, deci toate companiile lucreaza contra timp.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Câteodată prețul libertății este destul de mare.
 
Reactions: 1 user
Un articol făcut foarte fain. Recomandarea mea este să-l citiți pe ceva dispozitiv mobil sau un PC cu resurse suficiente.

 
Reactions: 1 user
@witze interesant ... cursa ENT566 (SP-ENX) decoleaza acum de la IAS, aterizarea la HAJ este prevazuta la 18:10, restrictia se aplica de la ora 17:00

oare o sa le dea o derogare sau vor face cale-ntoarsa?

Sau o fi plecat gol avionul?
 
Aeronava zboara spre HAJ ... deci clar este cu pax
aeronava a aterizat la 17:33 si pasagerii au fost debarcati ...

În alta ordine de idei, doresc sa mentionez faptul ca atitudinea Wizz Air în aceste zile mi se pare absolut exemplara!

Iata mailul primit de la KLM în legatura cu zborurile noastre spre Caraibe si cererea de rambursare:

KLM currently finds itself in exceptional circumstances, due to the coronavirus/COVID-19 crisis. KLM is doing all it can to help its passengers reschedule existing travel plans, as well as helping other customers to get home from abroad. If this is not possible due to the current circumstances, we highly suggest our passengers to contact their local embassy. KLM is working together closely with the embassies to compile a list of passengers who are still in need of a repatriation flight.

KLM is offering three options to passengers who are booked on flights that are scheduled to depart before 31 May 2020: to change the date of their journey without charge; to change the destination of their flight without charge, or to apply for a voucher with the same value as their ticket. This voucher will be valid for one year and can be used to pay for future flights with KLM, Air France, Delta Air Lines, or Virgin Atlantic. As an exception, KLM has decided that customers may exchange the voucher for a refund if it has not been used after 12 months. Please note that if you booked through a travel agent, you will have to contact them for assistance.

KLM acknowledges that, under normal circumstances, passengers would receive a refund if a flight was cancelled. However, this situation is so exceptional – because of the high degree of uncertainty surrounding air transportation and the vast number of requests for refunds – that KLM is being forced to depart from its normal practice. The options outlined above enable KLM to offer every passenger clarity and certainty as soon as possible. Vouchers can be applied for through the website and can be used to pay for flights at a later date.

Sunt de acord ca si ei sunt într-o situatie dificila ca toate companiile aeriene.

Dar nu sunt de acord ca poate peste un an daca voi rezerva aceleasi zboruri sa platesc poate sa zicem 1.000,-€ ("avem" aproape 4.000,-€ la ei) în plus pentru acelasi zbor. Adica noi suportam integral riscul (destul de realist pâna la urma) de insolventa? Macar, daca tot îmi asum acest risc, promite-mi ca ma duci la anul indiferent cât or fi preturile atunci sau da-mi un voucher mai mare în caz ca preturile vor fi mai mari. Asta mi s-ar parea corect.

Ca oricum as pierde toti banii daca ai fi în insolventa KLM. Dar sa-mi spui ca îmi dai un voucher pentru la anul si ca ar trebui sa platesc o eventuala diferenta de pret dar ca acum mai bine sa renunt la cererea de rambursare legala pentru ca tu ai probleme?

Pai cum este asta? Eu risc totul dar la anul vedem daca am sa-ti platesc în plus?
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Si eu astept de 2 saptamani raspuns la cererea de rambursare la KLM. Aprox 1200EUR. Inainte de zbor nu s-a putut da de ei nici la telefon nici pe messenger timp de 4 zile. Iar rebooking se putea face doar pana in mai 2020 si cu bani in plus pentru fare difference....as accepta si voucher, dar sa se ocupe cineva de caz.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Trei A321 Neo ale Wizz cu numerele de zbor WZZ9011, WZZ9021, WZZ9031 zboara la aceasta ora aproape in formatie spre TSE unde vor realimenta si vor continua mai departe spre China pentru a aduce o noua transa de echipamente medicale in Ungaria.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
^^ aia e atitudinea a 99.99% din români. Ăia din diaspora sunt buni la vot sau pentru 10 August. Nu e doar o problemă la Tarom. E vorba de nația asta bolnavă.
Am auzit discuții gen "să nu-i lasă dom'le să intre", se plângea inclusiv o lichea de la CJ Constanța că le aduce covidu-n județ. Tot felul de cretinopați.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Hai sa nu o dam in extrema cealalta. Nici diasporenii astia nu sunt niste ingeri, mai ales astia care vin acuma. Aia care au acolo un rost (job legal, case, familie, copii la scoala) nu prea au ales sa revina. Desigur sunt muncitori sezonieri care revin ca nu mai au unde lucra (ski resorts, etc), dar s-au intors foarte multe lichele. Oameni certati cu legea care aveau tot felul de indeletniciri pe dincolo (furturi, cersit, prostitutie) care nu mai pot fi practicate acum acolo. Eu nu zic sa nu vina, sa vina dar regulile trebuie sa fie reguli si nu inteleg scandalurile (inclusiv aici la CLJ pe aeroport) cum ca ei nu vor in carantina ca sunt sanatosi.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Din câte am citit în articolul de mai sus era vorba de o persoană OK, care a fost tratată mizerabil.