Impact Covid-19 in aviatie si turism

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Stai sa vedem cand se termina totul. Din pacate virusul inca este prezent. Nu a disparut ca prin minune.
 
Eu doar am intrat in malaxorul asta al NOTAM-urilor cand m-au rugat prieteni de afara sa aflu cumva ce se va intampla. In 14 mai (la 23,59 expira starea de urgenta si asadar si NOTAM-ul cu restrictia) nu stia nimeni nimic. Includ aici piloti programati sa zboare. :)
Apoi a venit nebunia aia cu 3 zile (15-18 mai) cand in Hotararea CNSU era prevazut termenul de 14 zile. Ca urmare, s-a emis NOTAM pana in 200528 2059UTC. Dupa aia, in 18 mai, ca intra in vigoare legea 55/2020, guvernul a dat o HG care reglementa starea de alerta si au cam facut copy/paste de pe hotararea aia a CNSU. Cu o MICA-MARE diferenta: in anexele HG, restrictiile nu mai sunt limitate la 14 zile si , pe cale de consecinta, sunt legal valabile pana la expirarea starii de alerta. NOTAM-ul nu s-a modificat. A ramas cel din 15. Numai ca si ala e facut cu dosul: dupa cum vedeti, la "exceptii" nu apar zborurile charter pentru sezonieri. Chiar daca exista un alt NOTAM cu aceste zboruri, emis tot in 15 mai, la o ora jumate mai tarziu, io ma intreb simplu: cum poti spune in al doilea ca "flights are allowed to ANY state" atata vreme cat in cel cu restrictiile sunt state in care e ban, iar la exceptii nu apar asemenea tipuri de zboruri?
Ma iertati pentru lungime, e cam dezlanat, dar am scris in graba.
PS: Ca sa fie totul "clar", ministru Bode ne spune prin 20 mai ca "o sa vedem, o sa incepe zborurile la 1 iunie functie de ce ZONE ROSII raman" (citat aproximativ). Precizez: Incepand din 15 mai, la INSP NU MAI EXISTA ZONE ROSII. Iar precizarea cu 1 iunie e in contradictie cu HG semnat printre altii chiar de el.
Cum era aia? Daca nu ar fi de plans, ar fi de ras. Astia nu sunt in stare nici sa conduca un aprozar, d-apoi o tara! :(
 
  • 👍
Reactions: 5 users
...
Apoi a venit nebunia aia cu 3 zile (15-18 mai) cand in Hotararea CNSU era prevazut termenul de 14 zile. Ca urmare, s-a emis NOTAM pana in 200528 2059UTC. Dupa aia, in 18 mai, ca intra in vigoare legea 55/2020, guvernul a dat o HG care reglementa starea de alerta si au cam facut copy/paste de pe hotararea aia a CNSU. Cu o MICA-MARE diferenta: in anexele HG, restrictiile nu mai sunt limitate la 14 zile si , pe cale de consecinta, sunt legal valabile pana la expirarea starii de alerta. NOTAM-ul nu s-a modificat. A ramas cel din 15.
...
Eu sunt direct afectat de treaba asta, având zbor pe 29.05 DTM-OTP și pe 01.06 OTP-DTM (nu va trebui să fac izolare, mă încadrez la una din excepții)

Sincer, mă aștept să se întâmple ceva asemănător ca în prima zi de operare a charterelor cu muncitorii sezonieri. Adică nu se va întâmpla nimic până pe 29.05 când mai multe companii au programate primele zboruri de pe OTP, de exemplu WZZ la GVA, DTM, BLQ, EIN, DSA etc. sau ROT la FRA ca să dau doar câteva exemple.

- implicit se va crea aglomerație mult mai mare la OTP
- vor apare postări pe FB cu lumea înghesuită
- se va da la TV (că jurnaliștii știu doar asta să preia scandalul din mediul online și nu să se pregătească pentru un interviu cu ministrul vezi interviul Prelicpceanu - Bode la Digi24)
- Bode sau Orban sau ambii vor ieși la TV ”păi cum e posibil, că noi am dat lege?” (uitând să menționeze Bode că a uitat probabil să dea dispoziție după votarea legii pentru un NOTAM actualizat)
- se dă o ordonanță de urgență că se opresc toate aceste zboruri (cele către Rusia rămân desigur posibile în continuare, deși situația este jalnică acolo)

Eu, având zborul pe 29.05 la 15:15 LT mă aștept în consecință la una din următoarele varinate:

- fiind improbabil că până să plec spre aeroport (aprox. ora 11 a României) să se întâmple ceva ori albă ori neagră, voi porni
- este posibil că deși cu check-in făcut să nu mă mai pot îmbarca la DTM
- este posibil să ne întoarcă din drum după ce avionul a decolat
- este posibil să aterizăm la OTP dar să nu ne mai lase să intrăm (aici am încercat să previn obținând în regim de urgență pașaport temporar românesc)
- este posibil să se desfărșoare zborurile în 29.05 conform programului dar să se interzică din nou din 30.05 și atunci nu mai am zbor de întoarcere (în cazul acesta voi încerca să modific biletul pe BLL în 02.06)

Dacă mă întrebați, de ce mai pornesc dacă mă aștept la toate aceste posibilități ... am motive personale ;) :love3:
 
  • 👍
  • 😲
Reactions: 8 users
@Thomas , ai descris perfect ceea ce se poate intampla. Este de noaptea mintii. Sa mai adaugam la toate "ispravile" si aia ca au demis CA de la AACR fix acum. Nu sunt aia executivi, sigur, dar semnalul de idiotenie tot l-au dat.
O sa par "batut in cap", dar eu insist cu alea doua NOTAM-uri care se bat cap in cap referitoare la charterele pt sezonieri. Noroc ca se termina "sezonul". "Salvati de clopotel", cum s-ar zice :)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu se termina sezonul, daca nu se reiau zborurile regulate vor fi chartere si spre Italia. Oricum vineri de exemplu a fost un zbor IAS - DUS. Ca la noi la nimeni...
 
Organizația Mondială a Sănătății a anunțat luni suspendarea, ca măsură de precauție, a testelor clinice cu hirdoxiclorochină ca tratament pentru COVID-19, teste clinice pe care le desfășoară cu parteneri din mai multe țări.
Directorul OMS a precizat într-o conferință de presă că suspendarea este „temporară”, dar decizia vine după ce vineri prestigioasa revistă medicală The Lancet a publicat un studiu care arată că hidroxiclorochina - sau derivații săi - este ineficientă, chiar periculoasă în cazul pacienților cu COVID-19.

digi24
 
Nu numai ai nostrii in perioada asta dau dume . Iata un brav exemplu de organizare italo-germana: :icon_popcorn:

Un avion al operatorului low-cost german EuroWings a decolat sâmbătă din Düsseldorf cu destinație Sardinia, Italia, însă când a ajuns la destinație a trebuit să se întoarcă pentru că aeroportul nu era deschis, informează CNN.
Acestă plimbare cu avioanul pe ruta Germania-Italia și retur a durat 4 ore și 10 minute. La bordul aeronavei Airbus A320 se aflau doar doi pasageri, ambii din Sardinia. ..
Neînțelegerea s-a produs în momentul în care Ministrul Italian de Infrastructură și Transporturi a anunțat redeschiderea aeroportului în data de 17 mai, însă decizia a fost răsturnată în aceeași zi la nivel regional, potrivit blogului aviatic One Mile at a Time.
digi24
 
A1478/20 NOTAMR A1356/20
Q) LRBB/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4501N02531E999
A) LRBB B) 2005261336 C) 2006162059
E) COVID-19: FLIGHT RESTRICTIONS
BASED ON THE DECISION OF STATE AUTHORITIES,
1.FLIGHTS DEPARTING FROM AIRPORTS LOCATED WITHIN THE TERRITORY
OF AUSTRIA, BELGIUM, SWITZERLAND, FRANCE, GERMANY, IRAN, ITALY,
UK, NETHERLANDS, SPAIN, USA, TURKEY ARE PROHIBITED TO LAND AT
AIRPORTS LOCATED WITHIN BUCHAREST FIR,
2.FLIGHTS DEPARTING FROM AIRPORTS LOCATED WITHIN BUCHAREST FIR
ARE PROHIBITED TO LAND AT AIRPORTS LOCATED WITHIN TERRITORY OF
AUSTRIA, BELGIUM, SWITZERLAND, FRANCE, GERMANY, IRAN, ITALY, UK,
NETHERLANDS, SPAIN, USA, TURKEY
3.EXEMPTED FROM PREVIOUS PROVISIONS ARE FLIGHTS PERFORMED WITH
STATE AIRCRAFT, CARGO AND MAIL FLIGHTS, HUMANITARIAN OR MEDICAL
EMERGENCY FLIGHTS, SAR FLIGHTS, EMERGENCY SITUATION INTERVENTION
FLIGHTS WHEN REQUESTED BY A ROMANIAN PUBLIC AUTHORITY, FLIGHTS
FOR TRANSPORTATION OF TECHNICAL INTERVENTION PERSONNEL WHEN
REQUESTED BY ECONOMICAL OPERATORS LOCATED IN ROMANIA,
NON-COMMERCIAL TECHNICAL LANDINGS, FERRY FLIGHTS AND TECHNICAL
FLIGHTS FOR AIRCRAFT MAINTENANCE.)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Chiar si Italia si Spania au mai putine cazuri noi decat Suedia sau Rusia...

Sper sa se impuna ceva reguli de la UE, ca altfel o sa fie vai de noi...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Daca prostul asta stie ce vorbeste, e posibil ca interdictiile sa fie pana pe 15...

ok, am vazut acum ca NOTAM-ul postat de @Ocean are data de expirare 16 iunie
 
Last edited:
  • 😡
Reactions: 1 user
@Cumulus frumos, dar nu se vede data ...

Ma întreb daca au trimis-o cu ceva timp înainte de acest ultim NOTAM sau dupa ...

LE: am vazut, dupa a fost.

Ma întreb în acest caz, de ce oare au dormit atâta timp ca noi aici din 18.05 discutam treaba asta ...
 
Eu cred ca au fost surprinsi ca nu s-au ridicat restrictiile incepand cu 29mai (intr-adevar puteau face acest demers si mai devreme). In continuare nu inteleg cum traficul rutier international poate fi redeschis iar zborurile nu.. Daca cu autocarul se poate de ce cu avionul nu ?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Am si eu o intrebare: caut sa rezerv un bilet pt un amic ce este student in Amsterdam si am gasit o varianta buna din OTP via Praga pentru vineri, am vazut ca cei de la Czech au tot operat zborurile insa nu mi-e clar daca ii trebuie vreun document special pentru a calatori (dovada de rezidenta sau altceva). Compania spune ca nu, aeroportul spune ca nu, pol de frontiera nu raspunde. Are cineva o idee mai clara si ne poate elucida acest mister? Nu de alta, dar mai mult de un amarat de carnet se student nu are la el, toate actele sunt acolo...
 
În sfârșit, văd că a dispărut avertismentul despre covid care apărea pe pagina de log-in. Felicitări!
A disparut doar pentru ca browserul tau tine minte permanent cookies trimise de forum. In rest, avertismentul e bine mersi la locul lui.