Stimate Dle. Thomas,
Va multumesc foarte mult pentru mail si va promit ca il voi "trata ca un imbold de a îmbunatatii serviciile în continuare si nu ca pe o critica fara rost". Va promit de asemeni ca vom continua sa facem tot ce putem pentru siguranta zborului si a pasagerilor.
Referitor la cele postate de mr. Prinz, adevarul este foarte departe de cele spuse de domnia sa si se poate demonstra cu inregistrarile discutiilor cu turnul. Este real insa faptul ca datorita faptului ca in vinerea la care face referire ningea de trei zile si ca frezele aruncau zapada si pe balize, acestea au fost desfacute manual pentru a putea dinsul sa decoleze fara probleme.
Nu cred ca este o surpriza pentru Dvs. ca relatiile dintre piloti si aeroporturi nu sint dintre cele mai bune in Romania, unii fiind vesnic nemultumiti si neputind intelege ca legislatia si bugetele din Romania sint putin altfel decit in Europa civilizata, in care speram sa ajungem si noi cindva.
Revenind, fara a incerca sa ma scuz citusi de putin, am preluat cu sase ani in urma un aeroport incremenit la stadiul 1989, poate singurul fara zboruri regulate in ultimii 15 ani, fara nici o investitie timp de 27 ani, fara o dotare nici macar minimala si cu un trafic de 250 pasageri/an.
Am reusit sa il deschidem, sa avem zboruri regulate, sa reparam zona de touch-down a pistei, sa asiguram o dotare care sa ne permita sa operam, sa inlocuim acel balizaj militar sovietic cu becuri alimentate la 220V cu unul „second hand”, sa extindem cladirea pe care o aveam la doua terminale cu separarea salilor de asteptare in schengen si non-schengen cu asigurarea tranzitului intre ele, in construirea unui nou turn cu cinci etaje si, in genmeral, sa incepem sa facem zgomot pe deasupra orasului si sa avem 32.000 pasageri in 2011.
Sigur ca sintem foarte departe de ceea ce ne-am dorit dar, atit am putut face cu banii pe care i-am avut la dispozitie si cu cunostiintele noastre.
Nu am spus nici unui operator aerian ca am foat in stadiul asta si nu ne-am plins niciodata cind am fost tratati ca din lumea a 3-a, asa cum face Jet2. Este dreptul lor, sintem aici ca sa indeplinim niste norme internationale, dar si toate toanele lor, pentru ca de multe ori cererile lor sint mult peste norme. Si sint convins ca Dvs. intelegeti foarte bine ce vreau sa spun.
Speram sa reusim in a obtine finantare din fonduri europene pentru un proiect de reabilitare – modernizare a infrastructurii de miscare, proiect aflat in evaluare la Ministerul transporturilor. Finantarea de cca. 19 milioane de euro ar presupune reabilitarea pistei, a caii de rulare si a platformei de imbarcare / debarcare, extinderea platformei cu cca 18.000 mp, un covor asfaltic turnat la rece pe toata aceasta suprafata si un echipament de balizaj cat. II.
Cred ca v-am pus la curent cu tot ce am facut si ce mai avem de gind sa facem. Am uitat sa va spun - dar deja stiati asta – ca incercam sa aducem si alti operatori aerieni care sa deschida alte rute de la Craiova.
Sper, stimate Dle. Thomas, sa beneficiez si in continuare de sfaturile si comentariile Dvs. si astept sa ne faceti o vizita in Craiova pentru a vedea la fata locului cum stau lucrurile acum.
Cu mii de multumiri si deosebit respect, Mircea Dumitru