In parteneriat cu L3 Technologies, Airbus a anuntat doua noi tipuri de inregistratoare de zbor: Cockpit Voice and Data Recorder (CVDR) – fix, poate inregistra date de zbor si audio pana la 25 de ore, respectiv Automatic Deployable Flight Recorder (ADFR) – detasabil.
Noul CVDR va fi mai usor, mai compact si va oferi mai multe optiuni comparativ cu actuala generatie de recordere. Totodata, CVDR va raspunde cerintelor EASA si ICAO de a extinde durata inregistrarii audio de la doua ore, cat este in prezent, pana la 25 de ore. Doua dintre aceste dispozitive CVDR vor fi instalate pe Airbus-urile din gama A320, in partea frontala a avionului.
ADFR se adreseaza avioanelor lung-curier, care zboara mai mult timp peste suprafete indepartate si oceane, precum A321LR, A330, A350 XWB si A380. Noutatea adusa de ADFR: dispozitivul va fi detasat automat in cazul unei “deformari structurale majore” a aeroanvei sau la contactul cu apa si va fi instalat in coada avionului. Proiectat sa pluteasca si sa reziste la socuri puternice, ADFR va putea stoca pana la 25 de ore de audio din cockpit si date de zbor, fiind echipat si cu Emergency Locator Transmitter (ELT) pentru a indica rapid echipelor de salvare locul prabusirii.
Cele doua noi tipuri de inregistratoare de zbor vor debuta in 2019 pe A350 XWB, urmand sa fie introduse progresiv pe toate modelele Airbus.
Share
Continue reading...
Noul CVDR va fi mai usor, mai compact si va oferi mai multe optiuni comparativ cu actuala generatie de recordere. Totodata, CVDR va raspunde cerintelor EASA si ICAO de a extinde durata inregistrarii audio de la doua ore, cat este in prezent, pana la 25 de ore. Doua dintre aceste dispozitive CVDR vor fi instalate pe Airbus-urile din gama A320, in partea frontala a avionului.
ADFR se adreseaza avioanelor lung-curier, care zboara mai mult timp peste suprafete indepartate si oceane, precum A321LR, A330, A350 XWB si A380. Noutatea adusa de ADFR: dispozitivul va fi detasat automat in cazul unei “deformari structurale majore” a aeroanvei sau la contactul cu apa si va fi instalat in coada avionului. Proiectat sa pluteasca si sa reziste la socuri puternice, ADFR va putea stoca pana la 25 de ore de audio din cockpit si date de zbor, fiind echipat si cu Emergency Locator Transmitter (ELT) pentru a indica rapid echipelor de salvare locul prabusirii.
Cele doua noi tipuri de inregistratoare de zbor vor debuta in 2019 pe A350 XWB, urmand sa fie introduse progresiv pe toate modelele Airbus.
Share
Continue reading...