Boeing Co on Tuesday moved orders for 141 of its airplanes into accounting limbo due to the war in Ukraine and international sanctions against Russia, meaning it no longer expects the jets to be delivered....
Boeing said most of the orders now in question were for Russian and Ukrainian carriers. The orders were mostly for its best-selling 737 MAX family of planes, though more than a dozen of its 777 and 787 widebody models were also involved.
Potrivit Trezoreriei britanice, măsurile restrictive prevăd o înghețare a activelor companiilor aeriene.
La rândul său, Ministerul de Externe britanic a spus că sancțiunile vor priva companiile aeriene ruse de venituri potențiale de 50 de milioane de lire sterline.
„Guvernul Regatului Unit a anunțat astăzi că introduce noi sancțiuni împotriva sectorului aerian rusesc. Aeroflot, cea mai mare companie aeriană din Rusia, deținută de stat, Ural Airlines și Rossiya Airlines nu vor putea acum să-și vândă sloturile de aterizare nefolosite și profitabile pe aeroporturile din Marea Britanie – împiedicând Rusia de la încasarea a aproximativ 50 de milioane de lire sterline”, a declarat Ministerul de Externe într-un comunicat de joi
RNRC (Compania Națională de Reasigurare a Rusiei) a încetat să considere accidentele aviatice rezultate din întreținerea sau reparațiile de calitate proastă ca un eveniment asigurat de la începutul verii, potrivit surselor Kommersant. Acest lucru se datorează faptului că, potrivit acordurilor anterioare cu partea europeană, reparațiile ar fi trebuit să fie efectuate de producătorul aeronavelor, un dezvoltator sau o organizație certificată de acesta. Însă atât Boeing, cât și Airbus au anunțat supendarea asistenței tehnice acordate clienților din Rusia la scurt timp după declanșarea „operațiunii militare speciale” pe 24 februarie.