Iran: Noua Frontiera

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Din cite am inteles Iran Air si Mahan si le vor imparti.

Ma astept sa pice si pentru SSJ ceva.
 
Din ce zicea Abbas Akhoundi reiesea ca toate ar intra la Iran Air - desi ar face sens ca si Mahan sa ia tot Airbus, tinind cont ca opereaza predominant A-uri.
Baietii de la Sukhoi vad partea lor din tortul iranian intre 100-110 aparate in timp... si s-ar putea sa nu viseze de loc.
Avionul e ok; after-sales program e foarte ok; iar sprijinul politic de la Kremlin e ... beton...


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Da, mai ales ca si acolo e nevoie mare, cu Fokkerele de la Iran si BAE de la Mahan. 32 de bucati in total daca e sa fie schimbate 1:1 . Ca sa nu mai vorbimd e faptul ca actuala criza din Rusia poate inseme si "ajutor rapid" cu niste SSJuri aflade deja pe la diverse companii in criza.
 
Deci nu mai este mult pana cand vom vorbi de 4G, in loc de 3G. O veste proasta pentru legacy-urile europene
 
Hai sa nu divagam. Iranienii sunt singurii care au distante pentru piete interne, apoi fiind cea mai mare tara din zona au suficient de lucrat pe rute regionale. Plus rutele emigratiei persane.
 
Totusi, daca vorbim de A380, A340, A350, cred ca ambitiile sau cel putin visele lor merg mult dincolo de regional. Si sa nu neglijam nici orgoliul politic, care conteaza si el.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Legat de A380, cred că 4 din 8 se pot duce pe daily LAX si SFO. Nu de alta, dar cică diaspora iraniana din California e pe undeva la 1 milion...
 
Diaspora persana din California este foarte mare. Daca vrei o cursa zilnica spre California ai deja nevoie de 3 avioane. Plus ca sloturile nu vor fi foarte lejere, asa ca 380 are sens. Basca necesarul pe termen scurt in sezonul de Hadj.

In rest chiar si acum Iran Air si Mahan au spre 50 de widebodies , nu vorbim de cine stie ce expansiune ci de inlocuire.
 
Mahan are 4 A340-300 si chiar si 3 A340-600 ex Virgin Atlantic.
 
Exact. 340-300 poate inlocui 1:1 310, 340-600 poate inlocui 747 in versiunea scurta; 330 pot inlocui 300-600 si au si avantaj de range.
 
...da. iar Boeing sta linistit pe bancheta, tinind in brate argumentul "e adevarat ca flota e mare, dar zboara putin - deci nu ne prea intereseaza piata asta" ... ceea ce poate fi mai curind un alibi stingaci pentru motive mai politice.
iesind din anii sai de plumb, Iranul are planuri de modernizare completa a 27 de aeroporturi, iar deschiderea catre occident va accelera traficul - atit business cit si turistic...
mentalitatea inchistata a lui Boeing ar putea sa-i lase pe peronul garii, asteptind un tren ce nu va veni niciodata...
 
Last edited:
E normal ca o flota veche ce necestia mentenanta intensiva sa zboare putin. Tot asa cum o tara supusa unor restrictii sa aiba trafic considerabil mai redus sau deviat prin alte zone (M3hubs).

Boeing a ratat startul, crezind ca vor avea cale libera doar pentru ca au guvernul pe care il au. Acum au efectul de bumerang, persanii nedorind sa discute cu ei.

In plus, Airbus a putu sa ajute automat - ironia sortii, elementul principal fiind tocmal buy backurile 340 care au fost introduse pentru ca nu prea se vindeau.
 
Arabia Saudita blacklisteaza Mahan Air. GACA motiveaza suspendarea W5 pe baza "incalcarilor regulilor de siguranta", fara a da mai multe explicatii.
Daca ne uitam la contextul politic foarte tensionat dintre cele doua tari, e foarte posibil ca motivele sa fie (si) altele.
Saudia nu mai opereaza pe Iran din jan16.
W5 este probabil compania iraniana cea mai la zi din punct de vedere al echipamentului si al antrenamentului personalului de bord...
Tinind cont ca schimburile comerciale dintre cele doua tari sint aproape nule de ani de zile - singurii care vor avea de suferit sint pelerinii care mergeau la Mecca pt hajj & oumrah - vreo 500'000 pe an.
 
  • 👍
Reactions: 1 user