Iran: Noua Frontiera

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
... stai si te uiti putin la Iran: populatie tinara, moderna si probabil cu cea mai buna educatie din regiune ... un PIB de 500bioUSD in ciuda sanctiunilor - comparabil cu cel al Poloniei, care beneficiaza de faptul ca este membra a UE...
aproape 40 de operatori servesc rute in / inspre / dinspre Iran - si multi planifica sa isi sporeasca densitatea - dintre care cei mai activi sint flydubai & Emirates...
se constata un oare care dezghet: GE & Boeing au primit anul acesta licente pentru furnizarea de piese (numai safety-of-flight parts); Airbus e pe cale sa obtina aceste licente; iar Tupolev va instala o linie de asamblaj al TU-208; Comac discuta ...
pentru constructori si traderi pe piata second-hand - asta e noua frontiera!
cu o virsta medie a flotei pe undeva inspre 26 ani (la ei mai zboara si ultimul 747-100 din lume), Iranul are nevoie de vreo 600 aparate in urmatorii 10 ani - dintre care 100 "ieri" cum ar veni... boss-ul IranAir, F. Parvaresh - ar vrea, la gramada, 320, 737-800, 330, 350, 777, 787, 747-800. flota activa consolidata este de 189 aparate plus 76 la stocaj / canibalizare.
pentru a sti daca piata se deschide in curind ceva mai mult, trebuie sa asteptam cuminti luna noiembrie. va fi o luna deciziva - caci rezultatele negocierilor asupra sanctiunilor interimare sint asteptate luna viitoare...
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 3 users
un PIB de 500bioUSD in ciuda sanctiunilor - comparabil cu cel al Poloniei, care beneficiaza de faptul ca este membra a UE...

500mrd, la o populatie dubla fata de PL. Daca luam PIB/loc, nu se apropie de nicio tara UE. Cat despre restul, nu te contrazic.
 
Asta e esenta dsicutiei si la flota Tarom

The client (Northrop, believe it or not) was considering a DC-3 replacement. After all, there were still scores of DC-3s out there; surely the operators were just waiting for the right aircraft to replace them. But the more we looked at the operators who had these old planes, the more it became obvious that they had them because they couldn’t afford to replace them with anything newer. They were stuck with older planes (often purchased secondhand for a token sum) because of their own poor operating economics

Altii viseaza cai verzi pe peretihttp://www.tasnimnews.com/english/Home/Single/816279
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Oare ar fi o oportunitate pentru ROT să opereze pe ruta OTP - IKA?
 
Doar daca ar avea suficiente conexiuni mai departe. O cursa zilniva spre Iran ar insemna automat min doua curse spre Vest zilnice pe fiecare destinatie, cu un timp de transbordare decent.Plus ca nu e open sky asa ca cel mai probabil printr-un acord existent se poate zbura doar la Teheran.
 
Oare ar fi o oportunitate pentru ROT să opereze pe ruta OTP - IKA?
numai pe baza unei coperari cu una dintre cele 8 companii care au home-base pe IKA, in asa fell incit sa ai o prelungire spre "stan-uri". si asta ar trebui facut rapid - pina nu se baga Turkish, doar ca sa isi mentina dominatia spre zona "stan-urilor"..
 
Agentia Iraniana de presa IRNA a venit cu un comunicat azi, cum ca Iranul vrea sa cumpere 80-90 de Airbus/Boeing pe an. Comunicatul e cam vag. Nu spune cine va selectiona ce modele pe baza caror criterii ... cine va cumpara? Cu ce bani...? Pentru ce operatori?
E genul de comunicat-usa-deschisa, o invitatie la discutii:
1) Pentru cei doi constructori. Care au backloguri sa le traiasca - deci care nu vor putea livra imediat. Si asta iranienii o stiu bine.
2) Pentru companiile de leasing - care au ceva inventar... numai sa se inteleaga la pret...
3) Si mai ales pentru rusi - cu care proiectele commune au avansat prea greu ... si care sint invitati sa se trezeasca acum.
Nu m-ar mira sa vedem o mica comanda de SSJ - cu explicatia ca cei doi constructori au termeni de livrare prea lungi si ca Iranul are nevoie de aparate noi - cum ar veni, ieri...
 
dupa cum au anuntat chinezii, Comac nu va zbura inainte de 1H16. se pare ca au niscai problem cu procesul de asamblaj final. ceea ce inseamna ca livrarile nu vor incepe inainte de '18 - in cel mai bun caz...
 
Rusii pot servi SSJ si nimic altceva
Orgoliul iranian va cere 748 , 388 samd
 
dupa cum au anuntat chinezii, Comac nu va zbura inainte de 1H16. se pare ca au niscai problem cu procesul de asamblaj final. ceea ce inseamna ca livrarile nu vor incepe inainte de '18 - in cel mai bun caz...
Si 2020, este un termen cat se poate de optimist pentru C919 (deocamdata, nici macar ARJ21 nu e intrat in serviciul operational), si oricum, putin probabil sa fie livrat inaintea lui MC-21 (care, la randul lui pare intarziat).

Intr-adevar, la momentul actual, rusii nu au ce oferi (in afara de SSJ), dar, poate canadienii ar avea ceva sanse mai mari, cu CSeries (pe segmentul respectiv). In rest, e clar ca A&B vor fi beneficiarii principali, sau poate doar Airbus, in conditiile in care ridicarea sanctiunilor nu va trece de Congresul American (e complexa, chestiunea in cauza).
 
Eu ii consider pe iranieni mai pragmatici decit ii credeti voi. De aceea cred ca pe termen scurt vom vedea o flota sensibil mai noua, dar nu noua.

744 sunt disponibile, dar prea mari pentru nevoile lor. In plus au fluxuri luate de Turkish, Emirates, Etihad si Qatar. Dar au si piete cu trafic etnic (persanii emigrati in 1978 etc).

Dar haideti sa ne uitam un pic la nevoile flotelor companiilor iraniene:

- sunt un operator mare de medium range jets intre 200 si 300 de locuri (Iran si Mahan) - au o nevoie relativ redusa de curse transatlantice, asa ca pot fi o piata buna pentru 757 sau 330 de la mijlocul anilor 90, eventual 767; ultimele doua merg si pe distante lungi, daca nu vor lua citeva 777-200 de 14-15 ani

- sunt mare operator de MD - aici A321 din prima generatie poate fi un replacement rezonabil ca si cost

- au destul de multe modele regionale BAE si F70/100...aici piata va oferi in BAE si F70 ieftine odata cu introducerea E-Jets si C100 la operatorii europeni; SSJ va avea o sansa rezonabila de la plasa 50-70 de bucati daca vor veni si cu finantarea (Ilyushin Finance?)
 
Last edited by a moderator:
:D Ilyushin Finance au facut deja doua road-showuri la Teheran anul asta.
Cit despre faptul ca este posibil ca iranienii sa cumpere A&B pre-owned intr-un prim timp, sint total de-acord.
Primele aparate ce risca sa fie inlocuite sint Fokkerele lui IranAir - care sint frecate pe cite 4-6 sectoare zilnic ... si care sint aparatele care au inregistrat cele mai multe incidente in ultima vreme - in ciuda faptului ca IranAir are un departament tehnic foarte competent, care stie sa faca destul de mult cu extrem de putine resurse materiale (spares).
De unde si parerea cu SSJ-urile.
Cit despre Mahan - au flota cea mai noua din tara ... adica cea mai poutin veche.
Mahan a mai achizitionat niste Airbusuri si Avro in ultimii doi ani ... in ciuda sanctiunilor. Sint mesteri in inginerie financiara. In ultima vreme, au utilizat Al-Naser Airlines din Iraq pentru fronting. Numai anul asta au luat 8*A340 & 1*A320, yom '01-09 - dar cu foarte putine ore de zbor.
 
Last edited by a moderator:
S-ar putea si A340-300 sa fie o solutie; sunt multe inca relativ noi in piata, ies din flotele companiilor vestice si cu ele se poate zbura si hot and high.
 
Incepe sa ia contur structurarea cumparaturilor (civile) iraniene - din punct de vedere financiar.
Ministrul transporturilor Akhoundi preconizeaza crearea unui off-shore care sa centralizeze achizitiile - ceea ce este o chestie desteapta. Cu alte cuvinte: un fel de mini-GECAS/ILFC... dar pe modelul STLC-ului de stat rusesc. Entitatea aceasta ar constitui un portofoliu de aparate, conform comenzilor operatorilor iranieni, prin cumparare sau financial lease - si le-ar pune la dispozitia operatorilor in operating lease.
Pe de o parte, creeaza efectul de masa si da mai mare putere de negociere cu producatorii, decit ar avea fiecare operator separat.
Pe de alta parte, off-shore ar fi foarte probabil o entitate dubaiota - ceea ce ar permite accesul acesteia la vaste resurse financiare locale, in conditii mult mai favorabile decit ar putea avea operatorii local in Iran - tinind cont ca, in termeni pur financiari, counter-party risk nu ar mai fi unul iranian, ci ar devein unul emaraty. O entitate financiara cu credibilitatea unei dubaiote ar permite chiar emiterea de obligatiuni si equipment trust certificates, care sa serveasca de borrowing base.
La ora actuala, nu vad alt centru financiar (decit poate Manama), care sa ofere dualitatea de structurari atit conventionale, cit si islamice pentru achizitionarea de metal zburator ... structuri istisna'a fiind destul de apropriate in cazul comenzilor de aparate noi ce nu au intrat inca in productie...
...Oricum, iranienii au o mare experienta in utilizarea de companii dubaiote - acestea permitindu-le sa conturneze embargoul in ultimii ani...
 
Last edited:
... incepind cu S16, LH va deservi Frankfurt-Teheran cu B747, in locul lui A340 actual. in plan este si introducerea curselor MUC-IKA, precum si VIE-IKA - care vor fi operate de catre Austrian cu A320...
 
Iranair ia 114 Airbus.. majoritatea la mina a doua.. multe 340 venind din tranzactii mai vechi (Virgin) -> Airbus le cam daduse la inceputul anilor 2000 cu valoare de buy back garantata.
 
  • 👍
Reactions: 1 users