• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

ITA Airways / (AZ/ITY)

Disconnected

Well-Known Member
Interesantă direcția pe care a luat-o această rută. La un moment dat EasyJet intenționa să se retragă, însă AZ a renunțat la MXP-FCO (dacă bine rețin), așa că ei au decis să mai opereze și în S17.
Cred că ceva similar se va întâmpla, sau deja se întâmplă, și pe WAW-KRK și WAW-GDA, dacă nu ai conexiune la WAW ci călătorești strict între A și B, e mult mai convenabil și confortabil și puțin mai ieftin să iei Pendolino.
 

sorin

Well-Known Member
Destul de stranie ideea cu preluarea unei mari parti a flotei long-haul de catre Malaysia, in conditiile in care in planul de restructurare al Alitalia - respins insa de angajati la referendum - dezvoltarea curselor long-haul era axa principala.

Pe de alta parte sa spunem ca intre timp situatia a devenit critica la Alitalia dupa acel "referendum" la care 2/3 dintre angajatii care au votat au respins planul de reorganizare cu toate ca au primit concesii fata de varianta initiala. Acum actionarii discuta trecerea companiei sub "administrarea extraordinara" a guvernului. Nu intru in detalii ca sunt informatii destule pe net, dar va fi interesant sa vedem daca statul italian va mai pompa din nou bani in aceasta gaura fara fund si tot cu bunavointa Comisiei Europene, bunavointa care in cazul altora nu a existat. A fost evocata si posibilitatea ca Etihad sa-vi vanda actiunile catre Lufthansa, dar directorul financiar al Lufthansa tocmai a spus ca nu sunt interesati. Altfel, Alitalia a fost de multe ori pe marginea prapastiei, dar de fiecare data a cazut in picioare, ca pisica. Sa vedem daca si acum va fi la fel
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Normal ca exista interes pentru flota Alitalia. Cred ca cei de la Austrian deja saliveaza dupa 72 cu motoare GE.

Chestia asta cu long haul e o modalitate de a-ti aranja frumos cifrele, la multe companii mai mici (iar Altalia este mica), cei 10% din paxii lung curier aducind 40% din venituri.

Hai sa fim cinstiti: chiar daca se va salva cumva, Alitalia se va restructura din nou si atunci va exista o flota in exces care ii va putea ajuta pe altii. Nimeni nu face acum vre-un pas, pentru ca a cumpara compania ar insemna sa cumperi si problemel, asa ca asteti mai bine sa vinda /cedeze ei niste active.

Nu cred ca Eurowings nu ar avea interes la citeva A320 si niste rute care sa fie operate de Dolomiti, 77 le-ar placea Austrian, 330-300 ar avea nevoie Etihad pentru Air Berlin samd.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Italy's troubled flagship airline Alitalia will formally request to enter bankruptcy proceedings, after workers rejected a restructuring plan.
The company said its flight schedule would continue to operate as planned, while administrators examine whether the firm can be turned around.
Alitalia has received more than 7bn euros (£5.9bn) from the Italian state over the last decade.
But without further support, it may end up permanently grounded.
Alitalia to enter bankruptcy proceedings - BBC News
 

AndreiX

Well-Known Member
Sunt curios daca cei de la BlueAir vor reactiona si vor incerca sa deschida baze la urgenta in italia...
 

sorin

Well-Known Member
Acum sa nu intelegem gresit situatia Alitalia. Daca a initiat procedurile de insolventa nu inseamna ca obligatoriu se inchide. A mai fost in situatia asta de doua ori si de fiecare data s-a descurcat pana la urma. Chiar daca acum situatia este poate mai grava, guvernul este dispus sa-i mai dea 400 de milioane de euro sa supravietuiasca inca sase luni, timp in care se va face un nou plan de afaceri si/sau se va cauta un nou investitor, desi nu prea vad cine ar mai avea curajul sa bage bani in aceasta gaura neagra, iar daca totusi o va face va recurge la o restructurare la sange. Sigur ca pentru BMS eventuala disparitie a Alitalia ar fi o oportunitate. Dar pana acolo mai e si intr-o asemenea eventualitate se vor repezi si altii sa se extinda acolo, gen RYR sau EZY.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Nimeni nu mai vrea sa bage bani. Desi cei de la Etihad mai arunca prin media un "studiem cum sa intarim relatiile intre Alitalia si Etihad" - compania e de vinzare.
Si sa fim clari: niment nu se uita la Alitalia cu ochiul celui care vrea diamantul cel mare de pe coroana - ci cu ochiul vulturului care studiaza din ce parti ale unui cadavru se va infrupta.
Iar documentatia de vinzare e clara. Cumparatorii pot exprima interese pentru compania intreaga, asseturi individuale sau pot propune un plan de restructurare. Acest ultim punct e pur ironic - deoarece Etihad a inchis robinetul cu bani ca urmare a refuzului planului de restructurare de catre sindicate.
Cei care s-au exprimat au fost partenerii Alitalia in joint-venture trans-atlantic ...
Delta a declarat ca monitorizeaza situatia - si atit doar atit ... probabil ca ii intereseaza cel mai mult citeva avioane si niste sloturi.
AF-KLM spun din virful buzelor ca parca ar fi interesati. Daca Alitalia ar ateriza la AF-KLM, ar vi victoria finala a lui Marx: proletari din toate tarile, uniti-va! ... Ar da o mare fratie sindicalista franco-italiana care ar pune in genunchi si AF si Alitalia.
Mai sint interesati private-equityurile TPG & Cerberus. Astia ar face ce se facea la noi in anii '90 cu industriile. Vor lua asseturile si le vor vinde...
Marii cistigatori vor fi cei ce au zis sus si tare ca nu se vor baga IAG & LH...
 
Last edited by a moderator:

sorin

Well-Known Member
@Boobba-One, eu refuz sa cred ca statul italian va abandona Alitalia. Sunt pur si simplu mult prea comunisti sa faca asa ceva. Iar Comisia Europeana in aceasta UE cu standarde duble nu va avea sange in instalatie sa incerce sa-i pedepseasca. Au avut cu aia mai mici, cu ungurii, grecii, cipriotii, estonii. Dar pe italieni o sa-i lase in pace, ca sunt prea importanti si prea mari. Si mi se pare foarte relevant exemplul relativ recent al sefului Eurogrupului, care a fost pus la punct chiar de catre gasca lui dupa ce spus metaforic ca statele din sud cheltuie bani pe "bautura si femei" si apoi cer ajutor. Ce nu exclud insa este o restructurare la sange a Alitalia, una autentica, nu simulacrele de pana acum.
 

Boobba-One

Well-Known Member
pai @sorin, tu chiar ai dreptate si cu cit de comunisti sint italienii - si cu europa asta cu standarde multivariabile.
in mod normal, o companie aeriana nu poate beneficia decit de doua ori de ajutorul statului. alitalia a muls de cel putin trei ori, ca deh...
singura lor sansa de supravietuire este o moarte. un re-sizing.
o restructurare fortata care ar trece, intr-o prima faza, prin falimentarea actualei companii. si asta deoarece sindicatele au refuzat pina acum orice restructurare mai viguroasa.
falimentul ar veni la pachet cu vinzari de asseturi. si cu "parcarea" unei bune parti a datoriilor intr-o special purpose company neconsolidata in noul grup - si care ar valoriza ce se poate din datorii pe un termen lung.
noua alitalia s-ar naste mai mica, cu un bilantz curatzit - si cu mai putini angajati. fiind reangajati (posibil in conditii mai dezavantajoase) doar cei din vechea structura care ar avea o valoare adaugata pentru noua companie...
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Cred ca RYR -ul ar putea sa-i scoata din mizerie pe cei de la AZA insa cu respectarea stricta a conditiilor impuse.

Aflat ieri la Roma, CEO-ul Michael O’Leary a afirmat ca Ryanair este interesat sa cumpere Alitalia, insa doar ca actionar majoritar: “Nu ne multumim cu 49%”, a adaugat O’Leary, care a facut si alte declaratii.

Pana acum, Ryanair era interesat doar de un parteneriat cu Alitalia, insa declaratiile facute ieri la Roma aduc elemente noi in ecuatie. In cazul preluarii Alitalia de catre Ryanair, O’Leary vrea ca operatorul SkyTeam sa renunte la parteneriatul cu Air France-KLM si Delta si sa se angajeze la “schimbari majore”. In mai 2015, dupa ce Etihad a investit in companie, Alitalia a afirmat ca vrea sa rupa parteneriatul cu AF-KLM si Delta, insa despartirea de Delta nu va fi posibila inainte de 2022.

Potrivit Le Figaro, celelalte conditii impuse de Ryanair dupa preluarea Alitalia sunt: renegocierea contractului costisitor cu Aeroporti din Roma (ADR), dar si scaderea costurilor mari legate de pozitionarea avioanelor si taieri masive la nivel de personal. “Sindicatele trebuie sa dea piept cu realitatea”, a precizat ieri O’Leary. “Anul trecut, Alitalia a transportat 24 de milioane de pasageri avand 14.000 de angajati, in timp ce Ryanair, cu 12.000 de angajati, a transportat 120 de milioane de pasageri.”

Luna trecuta, directorul comercial David O’Brien a spus ca operatorul low-cost vrea sa propuna Alitalia transferarea retelei de zboruri mediu-curier si vanzarea de bilete pentru zborurile lung-curier pe site-ul operatorului low-cost printr-un acord de transfer cu cei care administreaza acum Alitalia. Ryanair este, de departe, cel mai mare jucator pe piata din Italia, cu 36 de milioane de pasageri in ultimele 12 luni (pana la sfarsitul lui martie 2017).

Ofertele pentru preluarea Alitalia pot fi depuse pana pe 21 iulie. Conform presei din Italia, 18 companii si diferite grupuri sunt interesate de preluarea operatorului SkyTeam, inclusiv Ryanair, British Airways, Lufthansa, Delta si easyJet.

aeronews
 
D

Deleted member 13561

Guest
Pai cum ramane cu Arrivederci Alitalia...?

wjhP8xZ.png
 

sorin

Well-Known Member
:oops: Si cum ramane si cu declaratia data odata de MOL, care a spus ca nu ar lua Alitalia nici daca ar primi-o gratis ? Presupund insa ca Ryanair chiar ar fi interesat de o asemenea afacere, cred ca in ziua urmatoare anuntului unei preluari ar incepe imediat greva la Alitalia, eventual si o mica revolutie a salariatilor.
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Sunteti naivi... MOL nu are nici un interes sa ia Alitalia. Flota lor continentala poate fi inlocuita de Ryanair in 2 ani de zile din crestere organica.

Dar ca sa vezi mai bine cu sta Alitalia pe rute ai nevoie de acces la camera dosaralor, care nu-i asa, e parte in due diligence doar daca oficial esti interesat de preluare.

Nimeni nu vrea sa ia Alitalia dar toata lumea ar fi interesata de niste active.

Ryanair are de principiu interes la a a-si consolida pozitia de volum.

Easy are interese la cele doua baze mici -Venetia si Napoli si sigur nu ar refuza Linate si Fiumicino plus ceva 320.

Norwegian nu ar fi indispusi la un long haul de pe Malpensa.

Vueling de principiu ar dori sa replice dimensiunea bazei din Barcelona la Fiumicino plus niste A320 de preluat n-ar strica pentru pasul urmator.

Lufthansa n-ar fi dezinteresata de macar o parte din flota 772 pentru Austrian, de E175 ca feedere pentru MUC (ar merge la Dolomiti) si ceva 320 plus o baza doua pentru Eurowings.

Malaysia se uita dupa 330.

SAS n-ar fi indispusi sa aiba pe linga Malaga si o baza de leisure de vara in Italia.

Nu am o imagine clara a altora - Join! sigur s-ar baga dar inca nu e gata powerpointul iar la Carpatair inca se incearca elucidarea mistereul "de ce fac avioanele astora mai mult de o rotatie pe zi" pentru a depunde o oferta angajanta.

Taromul nici n-a ajuns in camera dosarelor ca le-a plecat cursa intirziat si au pierdut timpii alocati vizionarii documentatiei.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
De unde pacat? Falimente repetate, subventii si finantari nesfirsite prin banic publice samd.

Alitalia e o companie mica, cu sindicate care o fac nereformabila, in ultimul deceniu cu 2 rinduri de actionari din industrie care nu au reusit sa o aduca la nivel de plutire.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Fondul Cerberus renunta la cursa pentru preluarea Alitalia ... Ramine Lufthansa, care a pus un bid la 500mioEUR pentru 90 din cele 116 aparate (inclus I-TALY) operationale si intre 1-2000 disponibilizari - caci nu e interesata de tehnic. Se vehiculeaza vestea ca Roma FCO ar putea deveni hub principal pentru rutele africane ale LH.
Easyjet este cu aproape 100mioEUR sub Lufthansa, probabil interesat doar de short si medium-haul ... acolo unde e marea hemoragie la Alitalia...
Compania e sub perfuzie financiara (credit de stat) pina in aprilie 2018...
 
Last edited:
Top