LOT Polish Airlines (LO/LOT)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Probabil ca am exagerat costul unui taxi de la JFK pina in Manhattan fiindca nu am luat niciodata un taxi de la JFK dar in schimb, am platit $ 40 din New Jersey subway station la hotel locat tot in new Jersey (20 min raid) si $75 New Jersey hotel to Tme Square Manhatan (15 min raid) prin Lincoln Tunnel. Cred ca depinde de tolls fee-ul infrastructurii (tuneluri, poduri) inclus si perceput de taximetre. Laguardia este mult mai scurt decit JFK.si deci undeva la nu mai mult de $40, banuiesc. Sigur LOT nu aterizeaza pe Laguardia.

Iata si preturile de la JFK pentru diferite cartiere in New York, dar nota bene, nu includ tolurile sau bacshisul care se adauga la pretul final al calatoriei !!!!!!!!!!

Aviation
 
Si LGA si JFK au flat-rate spre city, 52 + tolls + tip (asta ultimul e doar daca vrei, nu te va fugari taximetristul pe starda daca nu ii lasi nimic) = 65. Chiar daca LGA e mai aproape, costa la fel. E bine explicata treaba in link-ul pe care l-am pus. In alta ordine de idei, exista Uber Pool, asa poti ajunge in city si prin cartiere de la aeroporturi cu sub 50. Zic astea doar in sensul informarii complete, sa nu se panicheze lumea si sa nu ia LOT ca ii costa taxiul mai mult decat segmentul transatlantic.

Am editat: Intradevar, LGA nu are flat rate. Costa cum zici tu cam 45 + + + deci de aia mi-a iesit cam la fel ca JFK flat.
 
Last edited:
JFK au flat-rate spre city, 52 + tolls

There is a set fare from JFK to any destination in Manhattan, which is $52 (plus any bridge or tunnel tolls and a surcharge of $4.50 during peak hours 4 pm to 8 pm weekdays). Also, you should tip your driver 15% of the fare- about $8.

Iata si un toll calculator pentru cei care vor sa stie mai exact cam cit ii v-a costa taximetrul de la JFK spre diferite zone ale orasului


Costul JFK - Manhattan cu metroul $7.75 Dar cum am mai spus, nu recomand acest mijloc de transport la miezul noptii
 
Frecventele sint reduse totusi, trenul E de la Jamaica spre Manhatan cred ca circula la intervale de 20 min si face cam 45 min pina acolo. Frecventele Air Train-ului banuiesc ca sint si ele reduse pe timpul noptii si de la Terminale pina la Jamaica cu transfer la Trenul E poate dura 30-45 min. Rotunjind cu asteptari prin statii iti poate lua 2 ore pina in Manhatan. Daca esti norocos si nu te jefuieste nimeni in trenul E, ajungi in hotel pe la 2 dimineata, asta daca hotelul tau este locat in vecinatatea subway-ului. Daca din Manhatan mai ai nevoie de vreo alta conexie subway, mai pui vreo ora, deci se face de 3 dimineata.

Da, am ajuns la oră târzie (întârziere de vreo 7 ore cu KLM - combinație de zbor anulat, anulare decolare de două ori, îmbarcare întârziată), am făcut probabil înspre o oră și jumătate de la AirTrain până undeva la vreo 10-15 minute de mers pe jos de Penn Station, dar cred că nu ai face radical diferit (sub o oră) pe timpul zilei.

Da, cu taxiul ai exagerat rău de tot la cei 200$, știam și eu de flat rate, tot mi s-a părut mult mai ieftin cu metroul. Într-adevăr, erau varii dubioși pe la Jamaica Station și prima impresie despre NY nu a fost prea ok, dar eram plecat de vreo 22-24 ore (mulțumesc încă o dată KLM) :)

Sincer, orarul poate fi bun sau rău, depinde de scopul călătoriei. Dacă ești pentru city-break/budget travel, da, vrei să ajungi în mijlocul zilei, dar dacă ești cu alte scopuri, ora nu mai devine atât de relevantă.
 
Daca este cineva interesat LOT are promotie pe CLJ - WAW, 69 eur return (OTP - WAW de la 89 eur return)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Mai e o ora pina la conferinta de presa, dar se zvoneste ca LOT ar fi reusit sa preia Condor.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
S-a realizat tranzactia. Incredibil la ce nivel au putut ajunge cei de la LOT!

Si TAROM, are în zilele acestea vreo 2 postări pe rețelele de socializare cu intrarea în flota din luna februarie a noul tip de avion ATR 72-600.

Eu cred ca în viitorul apropiat (2-3 ani) vom avem zboruri intercontinentale operate de LOT de pe OTP.

 
  • 👍
Reactions: 5 users
Baietii baga tare.. sa vedem cum vor ataca P2P in regiune si din Romania.

 
Da, dar probabil doar din BUD si OTP, cel putin initial. Ramane de vazut cat e crestere a nr de aparate si cat e doar inlocuirea E-jeturilor mai mici
 
Pentru inlocuire, mai ales la E170 care au piata grea second mai bine face un buy back pe comanda noua de E2. Oricum in 5-6 ani vor fi amortizate si sunt frecate momentan intensiv pe rute f scurte ca sa isi faca ciclurile.

Oricum in prima faza E-Jeturile vor veni pina la incheierea ciclului initial de leasing -adica ca 2024 - sa nu uitam ca LOT are 9 MAxuri care stau si 6 inca compandate... e suficienta capacitate deja planificata care trebuie rezolvata cumva.
 
Last edited:
Grupul tarilor de la Visegrad vor o companie aeriana, un fel de SAS... numai ca este o diferența f mare între profesionalismul guvernele din tarile nordice care dețin SAS și guvernele tarilor de la Visegrad.... Sa ii anunțe cineva pe guvernanții din Ungaria+Polonia+Cehia+Slovacia, faptul ca în următorii 5 ani numai Wizz Air și Ryanair vor pune pe piața încă vreo 400 de avioane....iar o companie transnationala (chiar dacă va va fi mai mare, teoretic ecomonii de scala) in practica va trebui sa împace nevoile, dar mai ales interesele a 4 guverne conduse în mare parte de politicieni naționaliști.

 
  • 👍
Reactions: 2 users
SP-LIK, E175, LOT653 WAW-CLJ a decolat azi la 15,01 UTC din capitala Poloniei, iar apoi, la FL310 (in apropiere de Mielec) a decis sa se intoarca la WAW, unde a aterizat la 15,45 UTC. Cauza necunoascuta (inca)
 
LOT mareste de la 01.04 frecventa pe ruta WAW-OTP de la 21 la 27/7 cu 4 zboruri zilnice (daily, x5)

De asemena de la 05.05. mareste frecventa pe ruta WAW-CLJ de la 6 la 7/7.
 
  • 👍
Reactions: 4 users